صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow چند پرده از رویارویی تکنولوژیک ایران و آمریکا
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

اصغر فرهادی در کنار مایکل مور
پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نذر عاشورایی علیرضا حیدری از 13 سالگی تا کنون
پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس محمدرضا شجریان و همسر دومش
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس : سیدحسن نصرالله درمنزل احمدی نژاد
دوشنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس شقایق دهقان و سگش و همسرش
پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۹ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

چند پرده از رویارویی تکنولوژیک ایران و آمریکا

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

سرویس سیاسی جهان-مسعود یارضوی: دولت آمریکا اخیراً با انتشار دادن اخباری پیرامون تصمیم این کشور برای توسعه فناوری های ارتباطی در برخی کشورهای دنیا، دست به پروپاگاندای عظیمی زده است.

تبلیغاتی که اتفاقا در ادامه روند پر رنگ سازی نقش آمریکا در خیزش های اسلامی اخیر در کشورهای مسلمان شکل گرفته و به نظر می رسد که هدفی غیر از ادامه فضاسازی های قبلی ایالات متحده را ندارد.

ایالات متحده مدعیست که انقلابات مصر، تونس و برخی کشورهای خیزش کرده را با شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها مدیریت کرده و حتی یکی از این انقلاب ها را نیز "انقلاب لپ تاپ ها" و دیگری را "انقلاب فیس بوکی" خواند. 

این در حالیستکه ضریب نفوذ اینترنت در این کشورها بسیار پایین و حتی در مواردی، کمتر از ۷ درصد است و از طرفی دیکتاتورهای حاکم بر این کشورها نیز جملگی از سرسپردگان آمریکا و در مواردی از جاسوسان این کشور بوده اند.آمریکا در ادامه همین روند و برای باورپذیر ساختن مقولاتی که مشغول انتشار آنهاست، پروژه "اینترنت چمدانی" و "ایجاد شبکه های محرمانه تلفن همراه" را مطرح کرده است تا بتواند به گروه های معارض در برخی کشورهای دنیا که مخالفت سیاست های استکبار جهانی هستند، این پیغام را بدهد که مشغول حمایت از آنهاست.

آمریکا در این پروژه که مدعیست بیش از ۷۰ میلیون دلار اعتبار برای آن در نظر گرفته است، می گوید که قصد دارد زمینه برقراری ارتباطات وایرلس اینترنتی و ارتباطات مخابراتی خارج از محدوده شبکه های دولتی را در برخی کشورها فراهم کند.همچنین بر طبق آنچه که برخی رسانه های آمریکایی و روسی منتشر کرده اند، قرار است در این پروژه، نرم افزاری تهیه شود تا به وسیله آن، کاربران اینترنتی و منتشر کنندگان مطالب غیر قانونی، از شناسایی شدن مصون بمانند.

کاخ سفید در حالی دست به انتشار دادن این خبر زده است که به نظر می رسد همچون همیشه قصد دارد با اعمال قدرت نرم و بهره برداری از قدرت رسانه ای خود، پیشاپیش در نبردی برنده شود که شاید هرگز اتفاق نیفتد و جدای از آن، این پرونده که از این پس از آن با عنوان "نبرد سایه ها" یاد می کنیم در حالی برای توطئه علیه ایران مطرح می شود که سوابقی از سه رویارویی استراتژیک در عرصه فن آوری های ارتباطی، مخابراتی و سایبری فرزندان بسیجی امام روح الله با جبهه استکبار را دارد.

یادآوری دوباره این سوابق و رخدادهای مهم، هم برای طراحان پروژه خبری اینترنت چمدانی و هم برای کسانی که در معرض این بمباران خبری قرار دارند، می تواند نتیجه ای غیر از خواسته اصلی ایالات متحده مبنی بر پیروزی در یک نبرد فرضی را رقم بزند. 

این مقدمه، سرآغازیست تا پرونده ای را پیرامون "نبرد سایه ها" و ۳ رویارویی عظیم تکنولوژیک، مخابراتی و سایبری فرزندان امام روح الله(ره) را با کشور آمریکا و اسرائیل در چند مقطع بازگشایی و بازخوانی کنیم.

یادداشتی تحقیقی که البته در برخی از اطلاعات ارائه شده خود تنها یک بازخوانی به نظر می رسد اما در قسمت اصلی خود یا همان رویارویی تکنولوژیک ایران و آمریکا، پرده از حقایقی کنار می زند که همواره آنطور که می باید به آنها پرداخته نشده اما بازخوانی و بیان دوباره آنها می تواند مشخص کننده این باشد که پیروز نهایی نبرد سایه ها که در واقع نبردی بین جبهه استکبار و جبهه انقلاب اسلامی است، چه کسی خواهد بود...؟! 

پرونده اول: پرونده نخست ، روایتی است ناگفته از یک نبرد سایه وار نفس گیر میان اشغالگران آمریکایی در افغانستان و فرزندان امام روح الله(ره) در ایران اسلامی.بر طبق اطلاعات نه چندان نامحرمانه موجود، آمریکا پس از اشغال افغانستان در حدود ۱۰ سال قبل، بر اساس پروژه ای از قبل طراحی شده و در توطئه ای دیگر در راستای ناتوی فرهنگی علیه کشورمان، تصمیم می گیرد تا پایگاه های فرستنده و باز تولیدکننده ای را در این کشور ایجاد کند که این پایگاه ها دارای این فناوری بودند که با تقویت امواج ماهواره ای و ارسال آنها به داخل کشورمان، امکان دسترسی به شبکه های غیر اخلاقی و ضد انقلاب را در کشور ایران؛ حتی با آنتن های معمولی خود تلویزیون ها نیز فراهم کنند.

این اقدام که با پیچیدگی های خاص تکنولوژیک همراه بود و تصمیم داشت یک شبیخون تمام عیار فرهنگی را علیه کشورمان به راه بیندازد سریعاً توسط کشورمان رصد و رهگیری شد. 

فرزندان امام روح الله(ره) و محققان بسیجی کشور، پس از اطلاع از این پروژه شوم، طرح پدافندی مقابله فوری با آن را در دستور کار قرار داده و مراحل مطالعه و تجزیه و تحلیل عملیات تکنولوژیک ایالات متحده علیه کشورمان آغاز شد. فرزندان امام روح الله(ره) در ادامه مطالعات خود، با کار شبانه روزی توانستند ظرف مدت کوتاهی و تا چند روز مانده به آغاز به کار پایگاه های یاد شده در آمریکا، فناوری متقابلی را در این نبرد سایه وار ایجاد و اختراع کنند که به فضل الهی و در ظلّ توجهات امام عصر(عج) پس از اجرا به راحتی توانست پایگاه های فرستنده آمریکایی را در افغانستان از کار بیندازد و سبب شکستی مفضتحانه برای استکبار جهانی شود. اگرچه اطلاعاتی که از ماهیت فناوری ایجاد شده توسط محققان و فرزندان بسیجی ملت ایران و یا چگونگی کارکرد آن در مقابله با طرح عظیم آمریکا برای ارسال امواج ماهواره ای به داخل ایران وجود دارد، فقط در حدیست که به آن اشاره کردیم، ولی ماحصل نبرد سایه ها در این رویارویی عظیم، پیروزی قاطعانه ایران و شکستی بود که آمریکا تا همیشه آنرا از یاد نخواهد برد.

شکستی که با وجود گذاشتن هزینه ای چندین میلیون دلاری بر روی دست آمریکا، تجربه ای را به کاخ سفید آموخت که پنتاگون هنوز مشغول بررسی بی نتیجه دلایل آن و ماهیت فناوری ایجاد شده توسط فرزندان امام روح الله(ره) است. 

پرونده دوم: آمریکا همچنین در حالی خود را صاحب برترین فناوری های تکنولوژیک و ارتباطی جهان می داند و مدعیست که به راحتی می تواند شبکه های دلخواه ارتباطی را در هر کجا که بخواهد ایجاد می کند که در ماجرای رویارویی متحد درجه اول خود، یعنی رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان نیز هیچگاه متوجه نشد که فرزندان امام روح الله(ره) در حزب الله چگونه توانستند ضمن نفوذ به شبکه های ارتباطی صهیونیست ها و استفاده های اطلاعاتی از آن، کانون ها و خطوط ارتباطی خود را نیز از دستبرد و سیطره احتمالی صهیونیست ها مصون دارند. نفوذ حزب الله در شبکه های ارتباطی صهیونیست ها و از سوی دیگر حفظ شبکه های متعلق به حزب الله در این حوزه را باید یکی از عوامل اصلی برتری حزب الله در طول تمام توطئه های رژیم صهیونیستی دانست.

چه اینکه یکی از دلایل اصلی پیروزی حزب الله در نبرد ۳۳ روزه نیز برخورداری نیروهای حزب الله از همین توانایی ها و فناوری های پیشرفته بود. در همین زمینه و تنها در یکی از این موارد، سایت اینترنتی "دبکا" وابسته به صهیونیست ها خبری را منتشر می کند که بازخوانی دوباره آن گویای حقایق زیادی است. این پایگاه در یکی از خبرهای خود می نویسد: حزب الله با كمك مهندسان ناشناس يك شبكه ارتباطی مخفی راه اندازی كرده است كه توانايي شناسايي و يا استراق سمع آن وجود ندارد.

همچنین این سیدحسن نصرالله بود که در یکی از مراسم برگزار شده توسط حزب الله به توانمندی های مخابراتی پیشرفته رزمندگان مقاومت، بصورت تلویحی اشاره کرد و گفت: دستيابي رزمندگان ما به تكنولوژي های پيشرفته مخابراتي سبب افشا شدن نقش رژيم صهيونيستي در ترور حريري شد.
او افزوده بود: وقتي ما مدارک اقداماتمان را در کشف جاسوسی اسرائیل براي مسئولان مخابرات لبنان افشا كرديم آنها تعجب كردند چرا كه تصور هم نمي كردند ما صاحب این فناوري ها باشيم. 

نصرالله در همین سخنرانی تصریح کرده بود که ما توانستیم با این سطح برخورداری از فناوری های پیشرفته، جلوی "توطئه خزنده" صهیونیست ها را بگیریم. در همین زمینه، "گال هیرش" از فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل در گزارشی از دیده های خود در مورد توانمندی های تکنولوژیک حزب الله، از عباراتی مثل "دستگاه های ارتباطی و شنود نوین" و "ابتکارات مفصل نظامی در زمینه مخابرات توسط حزب الله" اشاره می کند. 

اسرائیل در نبرد ۳۳ روزه خود آنچنان از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی حزب الله ترسید که حتی کارشناسان مخابراتی رژیم صهیونیستی بیان کردند که تجهیز حزب الله به این فناوری ها جز با کمک ایران ممکن نبوده است. 

پرونده سوم:شاید به جرأت بتوان گفت، ماجرای تهدید سایبری تأسیسات اتمی ایران و ویروس "استاکس نت" یکی از آشکارترین عرصه های بروز توانمندی های متخصصان کشورمان در دفع حملات سایبری بود.

تهدیدی که در اهداف پلید خود قصد داشت در گام اول، فناوری های نوین کشورمان همچون تکنولوژی اتمی را با مخاطرات جدی مواجه کند. در واقع استاکس نت که بخشی از مأموریت آن با هدف جاسوسی در رایانه ها طراحی شده است، مأموریت داشت با هدایتی خارج از مرزها، فعالیت های هسته ای کشورمان و در ادامه سایر فعالیت های صنعتی مهم را دچار تخریب های جدی سازد.این تهدید تا آن حد خطرناک بود که یکی از مقامات بلندپایه روسیه نیز در این رابطه گفته بود: "استاکس نت می توانست یک چرنوبیل جدید را در ایران به راه بیندازد." اما ماجرای ویروس استاکس نت که البته بعدها نیز گزارشات فراوانی پیرامون اسرائیلی بودن طراحان آن منتشر شد؛ در آغازین روزهای هجوم خود، در تور امنیتی فرزندان امام روح الله(ره) و متخصصان بسیجی کشور قرار گرفت و قبل از آنکه بتواند هرگونه تهدیدی را در فناوری های پیشرفته کشورمان به وجود بیاورد، منهزم شد و نتوانست کاری از پیش ببرد. دشمن پس از آنکه فهمید در این میدان نیز شکست خورده است شروع به فرافکنی کرد و مدعی شد که استاکس نت توانسته به تأسیسات اتمی ایران ضربه وارد کند و موجب تخریب آنها شده است، اما تبلیغات توخالی آنها چند روز بیشتر دوام نیاورد و مدتی بعد حتی کارشناسان خود این کشورها نیز تصریح کردند که استاکس نت در ایران هیچ کاری از پیش نبرده است. 

و بدین ترتیب باز هم ایران اسلامی در مرحله ای دیگر از نبرد سایه ها، توانست قدرت مقهور کننده خود را به رخ متجاوزان سایبری بکشد و همچون تقابلات گذشته تکنولوژیک با استکبار جهانی، پیروز میدان جنگ باشد.در همین زمینه یکی از روزنامه رژیم صهیونیستی پس از برملا شدن شکست بزرگ استاکس نت در ایران اسلامی، به این شکست اعتراف کرد و نوشت: "تهران توانست استاکس نت را مغلوب کند

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب