صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow کرمانشاه شهری با فرهنگی ناب و غذاهای لذیذ
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

اين دختر خوشگل رو مي شناسيد؟
چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از بهاره رهنما و خاتمی
چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ نوجوانی علیرضا خمسه
پنج‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های ترانه علیدوستی و همسرش در جشنواره ویتنام
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      احمدی نژاد و دامادش
پنج‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

کرمانشاه شهری با فرهنگی ناب و غذاهای لذیذ

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 2
ضعیف عالی 

شهری که افسانه‌ها می‌گویند طهمورث دیو بند آن را ساخت، شهری که تاریخ، سندش را به نام بهرام پادشاه ساسانی زده، دیار عشاق، شهر شیرین و فرهاد، خطه معبد آناهیتا، غارحاجی، قلعه هژیر، حمام پاچمن، مقبره کیکاووس، پل خسروی، حوض سنگی هرسین، پل کهنه، طاق‌بستان، تپه جغاگاودانه و ... حتما خیلی خوش سلیقه اید که کرمانشاه را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید.

بوی خوش دنده کباب

کرمانشاه بوی تاریخ می‌دهد، بوی اسطوره و حماسه اما طاق بستانش خودش یک دنیاست بخصوص وقتی با بوی کباب دنده و دود خوش بوی چربی‌های کباب شده روی ذغال پرمی شود. حتی آنها که تا به حال به کرمانشاه نرفته‌اند هم خوب می‌دانند معروف‌ترین غذای این شهر کباب دنده است. گوشتی خوش ظاهر که شبیه شیشلیک است، اما آنها که طعمش را چشیده اند می‌گویند داستان طعم شیشلیک با کباب دنده خیلی فرق دارد.

پس اگر در کرمانشاه هستید قبل از خوردن هر غذایی، کباب دنده یا دنده کباب را امتحان کنید و یادتان باشد بهترین کبابی‌ها را انتخاب کنید تا توی ذوقتان نخورد.

کرمانشاه شهری با فرهنگی ناب و غذاهای لذیذ

مردم محلی می‌گویند رستوران‌های طاق بستان کباب دنده‌هایشان حرف ندارد، اما نگویید که خودتان یا بچه‌هایتان کباب دنده دوست ندارید، چون باید در یکی از رستوران‌های طاق بستان در محوطه دل‌انگیز آنها بنشینید و غذاهای دیگری بخورید.

کرمانشاهی‌ها غذاهای محلی زیاد دارند از خورشت خلال بادام که با گوشت گوساله و پیاز و زعفران و زرشک تهیه می‌شود تا ترخینه و پرشت و خمارآشی که بیشتر وقتی مریض می‌شوند می‌پزند؛ هرچند بعید است در طاق بستان بتوانید این غذاها را پیدا کنید.

البته اگر خیلی هوس خوردن چنگال کرده‌اید و کسی برایتان تعریف کرده که کرمانشاهی‌ها نان ساجی را در روغن حیوانی سرخ می‌کنند و بعدا رویش شکر می‌پاشند و به آن چنگال می‌گویند یا دلتان سیب پلو که برنج مخلوط شده با شوید و سیب زمینی است می‌خواهد باز هم بعید است در رستوران‌ها آنها را پیدا کنید. پس اگر فامیلی در کرمانشاه دارید از او بخواهید برایتان از این غذاها بپزد تا آن وقت با تمام وجود حس کنید به کرمانشاه آمده اید.

خورش خلال کرمانشاهی

کرمانشاه شهری با فرهنگی ناب و غذاهای لذیذ


خورش خلال کرمانشاهی از غذاهای مرسوم و لذیذ و سنتی کرمانشاهی است که علاوه بر خوراک روزانه معمولآ در مجالس ومراسم ختم هم در کرمانشاه مدعوین را با خورش خلال اطعام می کنند.

سوغات شیرین

کرمانشاه شهری با فرهنگی ناب و غذاهای لذیذ

اما سوغات کرمانشاه را می‌توانید خیلی راحت تر از غذاهای محلی پیدا کنید، چون کافی است بدانید باید دنبال نان برنجی، نان خرمایی، کاک و نان شکری بگردید و آن وقت به بهترین مکان‌ها برای خریدشان بروید یعنی به بازار کرمانشاه، چهار راه اجاق و چهارراه جوانشیر.

کوکوی پاغازه

کوکوی پاغازه هم یکی از خوراک های سنتی این شهر است که آن را با گیاه پاغازه درست می کنند. فصل بهار که می شود اگر در بازار میوه و تره بار شهر کرمانشاه بروید. انواع مختلفی از تره بارهای بهاری به فروش می رسد. یکی از این تره ها را پاغازه می نامند. پاغازه یک گیاه دارویی محسوب می شود. و در غذاهایی مثل برانی و سبزی پلو و کوکو مصرف خوراکی هم داردو برای کسانی که بیماری گوارشی مانند ناراحتی های معده و روده ای دارند بسیار مفید می باشد.پاغازه خرد شده و سیر و پیاز رنده شده و آرد و نمک و زردچوبه را با هم مخلوط می کنید تخم مرغ را اضافه کنید و به هم بزنید. در ماهی تابه روغن بریزید و مایه را در ماهی تابه ریخته و در ظرف را ببندید و حرارت را کم کرده و دو طرف کوکو را سرخ کنید

آش عباسعلی

کرمانشاه شهری با فرهنگی ناب و غذاهای لذیذ

 

از همه این ها معروف تر، آش عباسعلی کرمانشاه است که یکی از خوشمزه ترین، مقوی ترین، اصیل ترین و البته گران قیمت ترین غداهای کرمانشاهی به حساب می آید.

راز این آش اصیل در کشدار بودن آن است. و وجه تسمیه آن به زمان رضا شاه بر می گردد که سعی داشته مناسک و مراسم مذهبی خیلی نمود نداشته باشد اما یکی از مردم کرمانشاه برای رونق گرفتن مساجد در ماه مبارک رمضان، این آش را درست کرده و هنگام افطار بین مردم توزیع می کرد. به این ترتیب، نام او روی این آش ماندگار شد. در این آش از گوشت، نخود، لوبیا، عدس، پوره گندم، سبزیجات معطر، روغن کرمانشاهی و ادویه جات استفاده می شود که مزه ای منحصر به فرد به آن می دهد

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب