صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow مضرات لامپ های کم مصرف - عوارض سرطان، بیماریهای پوستی، چشمی، عصبی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس ها، بیوگرافی، آلبوم ها و آهنگ های فرهاد برنجان داور برنامه شب کوک
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ سيدجــــــــواد هاشـــمي به اتفاق همسر و فرزندان
پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      بدل رزیتا غفاری رو می شناسید؟ + عکس
چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مهدی مهدوی کیا در کنار ماشین پورشه اش
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گوش سوراخ کردن آنجلینا جولی به سبک بومیان آفریقایی
پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

مضرات لامپ های کم مصرف - عوارض سرطان، بیماریهای پوستی، چشمی، عصبی

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

اگر راهتان به مطب دکتر روازاده، متخصص طب سنتی و اسلامی افتاده باشد حتمآ برگه چاپی درباره مضرات وحشتناک لامپ های کم مصرف به شما هم داده اند و در انتهای صفحه هم از شما تقاضا شده که حتمآ این اعلان خطر جدی درباره لامپهای کم مصر را جدی گرفته و نشر دهید.
من شخصآ چون هر خبری را از کسی قبول نمی کنم و باید مستندات دیگری از جاهای دیگر هم ببینم تا شائبه داشتن سود مالی کالا یا ارگانی برایم از بین رود به تحقیق در این رابطه پرداختم که نتیجه نهایی برداشت شخصی ام را در انتهای مطلب به اطلاع شما میرسانم و اگر شما نظر بهتری دارید در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران هم بهره مند شوند.
اگر در اینترنت جستجو کنید انبوه مطالبی را می بینید که از بی ضرر بودن این لامپها و یا حداکثر رعایت چند نکته ایمنی در استفاده گفته اند که این طبیعی است که یک صنعت گر یا کارخانه دار یا وزیر و وکیل مربوط به صنعت باید هم اگر ایرادی داشته باشد آنرا پنهان کند چون بحث صرفه جویی عظیمی در انرژی است ولی من به دنبال تحقیقات دقیق تری بودم که ببینم آیا لامپ کم مصرف واقعآ خطرناک است؟ کم خطر است یا بی خطر؟
در بین این تحقیقات به سه مقاله مفصل در رابطه با مضرات لامپ کم مصرف برخوردم که هر سه را در ذیل قرار می دهم و تاکید می کنم نتیجه گیری نهایی را هم در انتهای مطلب یعنی در انتهای صفحه سوم بخوانید.

مضرات لامپ های کم مصرف - سرطان، بیماریهای پوستی، چشمی، عصبی - تحقیقات کارشناسی

1- بیانیه زنگ خطر جدی لامپهای کم مصرف که توسط مطب حکیم روازاده منتشر شده :
لامپهای کم مصرف پروژه‌ رسمی ۱۰ ساله برای تولید سرطان‌ در کشور
۱- متاسفانه در حدود ۱۰ سال است استفاده و جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف از طرق مختلف ترویج و توصیه می‌شود و حتی برای تشویق اقشار مختلف مردم به استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، یارانه نیز در ‌نظر گرفته و این نوع از لامپ‌ها با قیمتی پایین‌تر از قیمت تمام‌شده در اختیار مردم قرار می‌گرفت و هم اکنون مواد اولیه این لامپ‌ها مشمول تحریم نمی باشند.

۲- بالاخره پس از گذشت سال‌ها از مصرف گسترده لامپ‌های کم‌مصرف و جایگزینی آن از سوی خانوار‌های ایرانی، اخیراً مسئولان محترم وزارت بهداشت و درمان بر سرطان‌زا بودن این لامپ‌ها و سایر زیان‌های عمیق فیزیکی و عصبی ناشی از استفاده از این لامپ‌ها بر بدن انسان هشدار دادند و به صورت رسمی از احتمال نشت “اشعه ماورای بنفش” و “بخار جیوه” از این نوع لامپ‌ اعلام خطر کردند و اعلام داشتند: در فرآیند تولید نور در لامپ‌های کم مصرف، دو خطر مهم وجود دارد: اول اینکه اگر به هر دلیلی، اشعه ماورا بنفش از لامپ نشت کند بسیار خطرناک بوده و بیماری‌های پوستی و چشمی را برای افراد به دنبال دارد و تهدید دیگر مهم این لامپ‌ها بخار جیوه آن است، که موجب بروز بیماری‌های عصبی و سرطان می‌شود. (خبرگزاری فارس- ۲۸/۰۱/۱۳۹۱ )
۳- آیا بهتر نبود که کار کارشناسی توسط کشور خودمان صورت می گرفت و اعتماد به دانشمندان اجیر شده نمی کردیم.
۴- چرا مسائل ارزشی اگر بخشنامه هم داشته باشند عمرشان کوتاه و رشدشان محدود است؟ اما لامپ کم مصرف باید تا داخل طویله های روستاها نیز برود و یک کشور، لامپ خوب، سالم و مفید، اسراف و به زباله دانها سرازیر شود؟
۵- در طول سالیان اخیر بسیاری از کارشناسان غیردولتی نسبت به عوارض و پیامدهای خطرناک استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف هشدار داده بودند اما متولیان امر در وزارت محترم بهداشت و درمان فقط در حدی که پاسخگوی قانون باشند اقدام کرده اند.
۶- آیا مردم می دانند که این لامپها با در نظر گرفتن هزینه های جانبی درمان و عوارض های خطرناک آن پر هزینه تر از لامپهای گذشته اند؟
۷- نوزادان و کودکانی که هنوز راه نمی روند و مجبورند دائم به این لامپها نگاه کنند چه کسی از کوری آینده آنها جلوگیری خواهد کرد؟
۸- سرطان شناس آمریکایی که اخیراً به ایران سفر کرده علم غیب ندارد که بگوید سونامی سرطان۳ سال دیگر ایران را فرا می گیرد! قطعا در جریان این خیانت بزرگ، دستی دارد.
نحوه جمع آوری لامپ های کم مصرف و جایگزین آن:
۹- پیشنهاد این است که با همان وحدت و شدت که در سراسر کشور اشاعه پیدا کرد، به سرعت باید جمع آوری شده و نحوه جمع آوری این بمب های به اصطلاح لامپ کم مصرف باید اعلام گردد و این مسئله باید سریعاً در دستور کار هیئت دولت و وزارتخانه‌های مرتبط قرار گیرد و به‌صورت رسمی جلوی تولید و واردات لامپ‌های کم‌مصرف گرفته شود.
۱۰- برای جمع آوری لامپ های کم مصرف پیشنهاد می گردد آرام و با دقت آنها را با دست کش باز کنند و در روزنامه بپیچند و به گونه ای که امکان شکستن نداشته باشد، به اولین مرکز بهداشتی نزدیک محل سکونت خود تحویل دهند و توصیه می کنیم از همان لامپ های قدیمی رشته ای برای روشنایی استفاده نمایند.
۱۱- متاسفانه اخیراً استفاده از لامپ‌های LED و LMD به عنوان جایگزین، کم مصرف و فاقد عوارض تبلیغ می شود که کاملاً اشتباه می باشد. تا کی دوباره فریب جدیدی بخوریم و این بار از LED استفاده کنیم تا عوارض مخرب آن را در مقاله جدیدی ببینیم!؟
اقدامات لازم در صورت شکستن لامپ های کم مصرف:
۱۲- مردم بدانند که اگر لامپ کم مصرفی به هر دلیلی شکست متاسفانه همه کسانی که در نزدیکی آن هستند مجال فرار از مرگ تدریجی را ندارند!!
۱۳- بارها اتفاق افتاده که در میوه فروشی یک لامپ کم مصرف شکسته و روی میوه ها ریخته شده که با دستمال آنها را پاک کرده اند!! (خود عمق فاجعه را ببینید!!)
۱۴- اگر در اتاقی لامپ کم مصرفی بشکند باید همه افراد را از آن اتاق (مخصوصاً بچه ها را) خارج کرد و تا چند روز در آن محل باید کسی نباشد. برای تمیز کردن اتاق نیز باید حتماً ماسک بزنید و مواظب باشید روی قطعات شکسته لامپ پا نگذارید. همچنین قبل از پاکسازی اتاق، پنجره‌ها را باز بگذارید تا بخارات جیوه از اتاق خارج شود و در صورتی که اتاق دارای سیستم تهویه مرکزی است آن را خاموش کنید. به هیچ‌وجه از جاروبرقی برای تمیز کردن بقایای لامپ شکسته استفاده نکنید چون بخارات جیوه را در فضا پخش می‌کند و جارو نیز آلوده می‌شود. یک دستکش بپوشید تا از تماس مستقیم با بقایای شکسته لامپ و بریدن دستان جلوگیری شود و با ۲ تکه مقوای نازک بقایای لامپ شکسته را به‌طور کامل با احتیاط در ظرف در بسته قرار دهید و به اولین مرکز بهداشتی تحویل دهید تا ایشان معدوم کنند!!!

2- بررسی دقیق و کارشناسی خطرات لامپهای کم مصرف با ذکرمنابع که در دیجی کالا منتشر شده :



0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب