صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow نكاتي ارزشمند براي شادابي، كارايي و بهره وري هرچه بيشتر در محيط كار
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 17 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس جالب و بامزه ای از بهنوش بختیاری در اینستاگرام
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بازیگران مشهور هالیوودی در کنار دخترشان
پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های نیکی کریمی در جشنواره فیلم ابوظبی
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس نوجوانی مهدی سلطانی سروستانی بازیگر نقش اردلان تمجید
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از محسن یگانه در کنار محمود احمدی نژاد
پنج‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

نكاتي ارزشمند براي شادابي، كارايي و بهره وري هرچه بيشتر در محيط كار

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

 

از محل کارتان خسته شده اید؟ دوست دارید رضایت کاریتان بیشتر شود و احساس کنید واقعاً کاری انجام می دهید؟ دوست دارید مثمر ثمرتر باشید و آخر روز که به خانه می آیید از فعالیت های آن روزتان احساس رضایت کنید؟
مطمئن باشید که می توانید. فقط کافی است که بخواهید و برای تغییر و نو کردن عاداتتان متعهد شوید. این نکات را رعایت کنید و خواهید دید که چقدر وضعیت کارتان تغییر می کند. و این پیشرفت به سایر قسمت های زندگیتان هم رسوخ خواهد کرد.


۱. برنامه ریزی کنید.
عادت کنید که برای روز و هفته تان برنامه بریزید. اینکار باعث می شود بتوانید استفاده بهتری از هفته هایتان بکنید. برای انجام این برنامه ریزی روزانه، روزتان را ۱۵ دقیقه زودتر شرع کنید. کار اصلی که آن روز باید انجام دهید را یادداشت کنید و مهم تر اینکه، هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن قدم بردارید. از قدرت اراده تان برای رسیدن به هدف هایتان استفاده کنید.


۲. سوال نیرو بخش.
سوالی مثل این را روی میزتان بگذارید تا بتوانید بهتر روی کارتان تمرکز کنید، "آیا الان بیشترین استفاده را از وقتم می برم؟" یا "آیا این بهترین استفاده ای است که می توانم از این وقت بکنم؟"


۳. بپذیرید که لیست کارهایی که باید انجام دهید تمامی ندارد.
برای افراد ایدآل گرا این واقعاً مشقت بار است. فقط باید مطمئن شوید که مهمترین کارهایتان اول انجام می شود.


۴. کامپیوترتان را خاموش کنید
"چی؟ همه کارم با کامپیوتر است!" آیا واقعاً اینطور است؟ این حرف چند درصد صحت دارد؟ سعی کنید کامپیوترتان را فقط در زمانی که به آن برای کار نیاز دارید روشن نگه دارید. استراحت دادن چشم هایتان باعث می شود انرژی بیشتری برای کار کردن پیدا کنید. حتی اگر موقعی که برای جواب دادن به یک ایمیل فکر می کنید، چشمانتان را ببندید هم می تواند کمکتان کند.


۵. اول کار ایمیل تان را چک نکنید.
فقط در حالی که برای انجام کارتان لازم باشد اینکار را بکنید، در غیر اینصورت تا زمانی که کارهایی که اولویت بالاتری دارند را انجام نداده اید سراغ آن نروید.


۶. استراحت های کوتاه داشته باشید.
این یک واقعیت است که استراحت های کوتاه بین کار بازده کاری شما را بالا می برد. این مسئله در تحقیقات بسیاری ثابت شده است. پس حتماً حداقل یک مرتبه در صبح و یکمرتبه در عصر استراحت کوتاه داشته باشید.


۷. از روزهای تعطیل بیشترین استفاده را ببرید.
تعطیلی ها را چطور می گذرانید؟ باید آن را به وقتی مثبت تبدیل کنید. از آن برای مطالعه، نوشتن، تفکر خلاق، پروژه های خلاقانه، گوش دادن به کتاب های صوتی یا حتی نویسندگی استفاده کنید. اگر از این زمانتان لذت ببرید، شادی ناشی از آن وارد ساعت کارتان هم می شود.


۸. کارهای غیرضروری را کنار بگذارید.
کارهای غیرمهم را از لیست کارهای روزانه تان خط بزنید. بهترین راه برای اینکار این است که همیشه اول کارهای مهمتان را انجام دهید.


۹. حتماً بین فعالیت ها و قرارملاقات هایتان وقت کافی بگذارید تا بتوانید همیشه سر موقع سر قرار حاضر شوید.


۱۰. دیدگاهی مثبت، شاد، شوخ طبعانه، توام با قدرشناسی و مهربانی داشته باشید.
کارآمد بودن در محل کار به این معنی نیست که باید همیشه جدی باشید. لبخند زدن به این معنی نیست که کارتان را درست انجام نمی دهید. شاد بودن و اشتیاق داشتن به این معنی نیست که حس رقابت ندارید. مثبت بودن به این معنی نیست که چشمتان را به روی مشکلات بسته اید. باید از زمانی که در محل کار هستید لذت ببرید. کسانی را پیدا کنید که این ویژگی ها را داشته باشند تا بتوانند آن را به شما هم منتقل کنند. این روحیه مسری است. سعی کنید از غیبت کردن و بدگویی دوری کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد اما هیچ خدمتی به هیچ کس نمی کند.

۱۱. به همکاران منفیتان هم محبت کنید.
کسانیکه منفی هستند به یک دلیلی آنطور شده اند. ممکن است مشکلاتی داشته باشند که شما چیزی از آن نمی دانید. سعی کنید قضاوت نکنید و با آنها مهربانانه رفتار کنید. وقتی با فردی منفی رو به رو می شوید، می توانید انتخاب کنید که یا تحت تاثیر آن فرد قرار گیرید و یا این شما باشید که روی او تاثیر می گذارد. تصمیم با شماست. سعی کنید همیشه مثبت بمانید. به جای اینکه بگویید، "اَه! بازم این! منفی بودنش همیشه روزم رو خراب میکنه!" سعی کنید بگویید، "بیچاره! احتمالاً مشکی داره. امیدوارم اوضاعش بهتر بشه. به جای اینکه منفی بودن اون روی من تاثیر بگذاره سعی می کنم یکم دیدگاهش رو مثبت کنم."

۱۲. قدم هایتان را بشمارید، مخصوصاً در روزهای بد.
آرام پیش بروید. عجله نکنید. در هر زمان فقط یک کار انجام دهید و به جلو روید. اگر روزتان واقعاً کند است، شاید بد نباشد با کمی بازی و استراحت به خودتان انرژی بدهید.

۱۳. همه چیز را آسان بگیرید.
خستگی، رئیس های سرسخت، مشتریان بی ادب، کامپیوترهای کند، هیچکدام را به مشکلاتی لاینحل برای خودتان تبدیل نکنید. بخاطر سختی های زندگی ضجه و زاری نکنید. وجود آنها را بپذیرید و سعی کنید جلو بروید.

۱۴. مشکل با دیگران.
هدفتان باید "پیشرفت کردن" باشد. خودتان را درگیر این نکنید که همیشه حق به جانبتان باشد یا برنده همه بحث ها و مشاجره ها باشید. اینکار سرعت پیشرفتتان را کند می کند. در ذهنتان از خود سوال کنید، "چه چیز باعث می شود این تضاد و کشمکش جلو برود؟" بعد همان کار را بکنید.

۱۵. زمانی را به مسافرت رفتن اختصاص دهید.
سعی کنید کاری متفاوت انجام دهید. اگر همیشه به مسافرت های دور می روید. اینبار به حومه شهر بروید و سعی کنید چند روز آنجا فقط و فقط استراحت کنید. یا اگر همیشه سفرهای کوتاه و نزدیک می روید، سعی کنید اینبار به یک جای جدید بروید. تنوع یکی از رازهای شادی است.

۱۶. وقتی درمورد همه چیز جنگ می کنید یا شکایت می کنید، تواناییتان برای خواستن چیزهای دیگر از بین می رود. نیرو و توانتان را برای چیزهایی که واقعاً به آن نیاز دارید ذخیره کنید.

۱۷. نتایجتان را تقسیم کنید.
منظور پز دادن نیست، منظورمان این است که برای کارها و تلاشتان اعتبار جلب کنید. نباید ساکت بنشینید و تصور کنید که بقیه می فهمند که چه می کنید. درمورد موفقیت هایتان حرف بزنید و بگذارید بقیه هم در موفقیت با شما شریک شوند.

۱۸. کمک بخواهید.
برای جلب همکاری دیگران خجالت نکشید. صبر نکنید تا شرکت به شما بگوید که چه باید بکنید. خلاقانه فکر کنید که چطور می توانید درکنار دیگران کار کنید تا نتیجه بزرگتری به دست آورید.

۱۹. با سختی های راه رو به رو شوید.
اگر کار سختی هست که باید انجامش دهید، دست دست نکنید و انجامش دهید. آن کار را کنار نگذارید. کار سخت را در ابتدای روز انجام دهید. مثل شیرجه زدن در استخر می ماند، تا سه بشمارید و بپرید.

۲۰. زمان بیشتری طلب کنید.
اگر سوالی از شما پرسیده شد که تعجب کردید یا سردرگم شدید، تصور نکنید که باید همان موقع جواب بدهید. از طرف مقابل زمان بخواهید تا روی آن فکر کنید و برای پاسخ دادن کمی تحقیق کنید. اینکار باعث می شود از دادن جوابی که ممکن است باعث پشیمانیتان شود خلاص شوید.

۲۱. عادت های منفی را کنار بگذارید.
یک روز تمام عادت و رفتارهای خودتان را بررسی کنید. با سختی ها چطور برخورد می کنید؟ با آدم ها چطور؟ با موقعیت های خاص؟ بعد در یک زمان خلوت به آنها فکر کنید و سعی کنید بفهمید کدام رفتارهایتان اشتباه بوده است تا روی آن کار کنید.

۲۲. از انتقادات درس بگیرید.
هیچوقت بلافاصله انتقاد دیگران را رد نکنید، حتی اگر آن انتقاد به مذاقتان خوش نیامد. بعضی وقت ها کسانی که دوستشان ندارید، فیدبک صادقانه تری به شما می دهند تا اطرافیان نزدیکتان. انتقادات را به خود نگیرید. گوش کنید، روی آن کار کنید و بعد تصمیم بگیرید چه قدم مثبتی برای برطرف کردن اشکال کار بردارید.

۲۳. سازگار شوید.
سازگاری مهمترین مهارت برای باقی ماندن موجودات زنده است. آنهایی که سازگاری نمی کنند،از بین می روند. در دنیای کار هم این موضوع صادق است. برای تغییر آماده باشید. به آن فرصت دهید. خودتان را با چیزهای جدید تطبیق دهید و موفق شوید.

۲۴. یادگیری و پیشرفت.
همیشه به دنبال فرصت هایی برای یاد گرفتن چیزهای تازه و ارتقاء مهارت هایتان باشید. به دنبال سمینارها و تمرینات و آموزش های جدید باشید. از کلاس های آموزشی و کتابخانه شرکت استفاده کنید. برای تجدید اشتیاقتان باید همواره چیزهای تازه یاد بگیرید.

۲۵. تفکر خلاق.
کارتان خسته کننده است؟ اگر اینطور است برای تغییر آن ، مسئولیت قبول کنید. چطور می توانیدکمی تنوع، خلاقیت و لذت وارد کارتان کنید؟ چه کاری می توانید بکنید که تابحال کسی نکرده باشد؟ چطور می توانید اشتیاقتان را برای کار بالا ببرید؟ یک راه جدید برای انجام کارهای قدیمی سراغ دارید؟ برای صرفه جویی در وقت، هزینه و کار چه کاری از دستتان برمی آید؟

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب