صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow شگفت انگیز: کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا پس از 4000 سال+ عکسها
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 9 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس/ حبیب خواننده در خیابان های تهران
پنج‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس مهناز افشار در لباس احرام
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آینه بغل باراک اوباما مورد توجه قرار گرفت
پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس ترانه علیدوستی بدون آرایش
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس لیونل مسی و همسرش آنتونلا
پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

شگفت انگیز: کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا پس از 4000 سال+ عکسها

ارزیابی كاربر: ONONONONOFF / 185
ضعیف عالی 

آنچه که می خوانید نه داستان است نه خیالپردازی، واقعیتی است از قصص قرآنی و کتاب مقدس که پس از قرنها از زیر لایه های مدفون شده بیرون آمده و حیرت همگان را برانگیخته. شاید بشود گفت معجزه ای دیگربار است برای مومنین تا ایمانشان را مستحکمتر کنند. که نوشته های قرآنی را روایتی تاریخی و واقعیتی انکار ناپذیر بدانند که لاریب فیه ، نه داستانی اخلاقی.

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

دکتر واندنبرگ با دقت عکس ها را مورد مطالعه قرار داد و اظهار کرد: «من هیچ شکی ندارم که شیء موجود در عکس های هوایی یک کشتی است. من تا به حال در طول مدت فعالیتم، هرگز چنین شیء عجیبی در یک عکس هوایی ندیده بودم.» پس از آن یک گروه کاوشگر آمریکایی نیز به منطقه مورد نظر اعزام شد، ولی حتی با انجام تحقیقات کوتاه مدت، نتوانست اطلاعات قابل توجهی بدست آورد.


۱۷ سال از آخرین تحقیقات در منطقه گذشت و هیچ اکتشافی تا سال ۱۹۷۶ انجام نگرفت. در سال ۱۹۷۶ یک باستان شناس آمریکایی به نام «ران ویت» تحقیقات جدید خود را در منطقه آغاز کرد. او بسیار زود دریافت که این شیء قایق مانند، بسیار بزرگتر ازحدی است که قبلاً تصور می کرد. او بزودی با انجام محاسبات دقیق دریافت که طول این شیء عظیم الجثه بلندتر از طول یک زمین بازی فوتبال و اندازه آن به بزرگی یک ناو جنگی است که کاملاً در زمین دفن شده است. اما کشتی کشف شده در زیر گل و لای قطوری دفن شده بود و بسختی به جز از ارتفاع قابل رؤیت بود. 

به دلیل همین عدم مشاهده دقیق از سطح زمین، امکان هر تحقیقی غیر ممکن بود. از سوی دیگر جسم کشف شده آنقدر بزرگ و سنگین بود که هر گونه اقدامی را در وهله اول عقیم می ساخت. «ران وایت» و گروه همراهش که مشتاقانه کار را پیگیری می کردند، به جایی رسیدند که تنها وقوع یک حادثه عجیب و نادر می توانست راهگشای کار آنها باشد: 

«زمین لرزه!» آنها متوجه شدند که حرکت دادن و در آوردن جسم مذکور از درون زمین، به دلیل ابعاد وسیع و بزرگ آن غیر ممکن است و تنها با یک لرزش زمین، این شیء می تواند از دل خاک سر در آورد و مورد کاوش قرار گیرد
.

از تحقیقات ران ویت مدت زیادی نگذشته بود که در ۲۵ نوامبر سال ۱۹۷۸، وقوع زمین لرزه ای در محل، باعث شد تا کشتی مزبور به طور شگفت آوری از دل کوه بیرون بزند و سطح زمین اطرافش را به بیرون براند. بدین ترتیب دیواره های این شیء، شش متر از محوطه اطرافش بالاتر قرار گرفت و برجسته تر شد. 

بدنبال این زمین لرزه، ران وایت ادعا کرد که شیء مذکور می تواند باقیمانده کشتی نوح باشد. سپس بدبینی ها به خوش بینی مبدل و این سؤال ها مطرح شد: «اگر این جسم عظیم قایقی شکل به طول یک زمین فوتبال، در ارتفاع ۱۸۹۰ متری کوههای آرارات، کشتی نوح نیست، پس چه چیز می تواند باشد؟ و اگر جسم کشتی نوح است، آیا طوفان نوح واقعاً بوقوع پیوسته است؟… آیا ما شاهد بقایای کشتی افسانه ای حضرت نوح که در کتب مقدس ادیان جهان از آن صحبت شده است، هستیم؟»

در سال ۱۹۵۹، یک خلبان ترک، براساس مأموریت محول شده، چندین عکس هوایی برای مؤسسه ژئودتیک ترکیه برداشت. هنگامی که مأموریت به پایان رسید، در میان عکس های او تصویری جلب نظر می کرد که بیشتر شبیه یک قایق بود تا چیزی دیگر، قایقی بزرگ که بر سینه تپه ای، در فاصله بیست کیلومتری کوههای آرارات آرمیده بود. 

تصویر هوایی از فسیل کشتی که محل آسیب دیدگی ناشی از برخورد به یک صخره در آن مشخص است. بلافاصله پس از مشاهده این تصویر، تعدادی از متخصصان، علاقه مند به پیگیری شدند. دکتر براندنبرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو یکی از این علاقه مندان بود. او کسی بود که قبلاً در زمینه کشف تأسیسات روی زمین از طریق هوا، مطالعات دانشگاهی داشت و پایگاههای موشکی کوبا را در دوران کندی کشف کرده بود.

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها
تصویر ران ویت در پارك ملی كشتی نوح

طوفان و سیل در زمان حضرت نوح در سطح وسیعی بوسعت کره زمین واقع شده است. به اعتقاد مسیحیان و بنا به نص انجیل، این حادثه عظیم و دهشت آور، برای تنبیه مردمان آن روزگار که دست به سرکشی زده بودند و به منظور نجات نوح پیامبر و پیروانش واقع شده بود. بررسیهای زمین شناسی در نقاط مختلف دنیا، نابود شدن و مرگهای دسته جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه ای غیر منتظره نشان می دهد. برخی از این حوادث با زمان طوفان نوح همخوانی دارد. 

وجود لایه های مخلوط فسیل شده حیواناتی چون فیل، پنگوئن، ماهی، درختان نخل و هزاران هزار گونه گیاه جانوری، تأییدی بر این واقعیت است. این سنگواره ها که بعضاً در برگیرنده حیوانات مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر (در کنار هم) هستند، نشان می دهند که با فرونشستن آب، جانوران و گیاهان خارج شده، در زیر رسوبات مانده و به فسیل تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از جانوران خشکی و دریا، حاره و قطبی که مرگی آنی و دلخراش را روایت می کنند. 

پارك ملی كشتی نوح 
تاریخ در مورد محل به گل نشستن کشتی چه می گوید؟ 
داستان کشتی نوح از گذشته های دور مورد توجه اقوام مختلف بوده است. مورخان از ۲۰۰۰ سال پیش نقل کرده اند که توریست ها و مسافران کنجکاو بسیاری از قدیم این منطقه را در کوههای آرارات کشور ترکیه، مورد بازدید قرار می دادند و گاهی تکه های کوچکی از آن به غنیمت برده می شد. در تاریخ آمده است که حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، آشوریان اقدام به ورود به کشتی کردند و موفق به ورود به طبقه سوم آن که در زیر زمین واقع شده بود شدند. این نشان می دهد که اقوال مختلف در مورد موقعیت جغرافیایی کشتی، متفقند. 

تکنولوژی پیچیده در ساخت کشتی 
اینجا صحبت از ساخت یک قایق کرجی کوچک هشت نفره با ظرفیت چند حیوان کوچک نیست. بحث بر سر تکنولوژی پیچیده ای است که مهارت ذوب فلزات، ابزار پیشرفته و نیروی انسانی حاذق می طلبیده است. از آنجا که یاران حضرت نوح تعداد بسیار کمی بوده اند، این سؤال پیش می آید که نوح براستی چگونه این کشتی را ساخته است. کشتی ای که تاکنون از عجایب کتب مقدس به شمار می رفت و اکنون یک واقعیت علمی لمس شدنی است. آیا نوح به تنهایی توانسته است کشتی ناوگونه خود را به طول یک زمین فوتبال و به وزن تقریبی ۳۲۰۰۰ تن بسازد؟ آیا ساخت یک کشتی با دست خالی با امکانات آن زمان، به گنجایش ۴۹۴ اتوبوس دو طبقه مسافربری با تصورات ما درباره قدما، همخوانی دارد؟ براستی چه تعداد جانور و چگونه جمع آوری شدند و در کشتی جایگزینی شدند؟ آب و غذا چگونه تأمین می شد؟ جانوران وحشی چگونه به سوی کشتی هدایت شدند؟ باید کار جمع آوری و هدایت حیوانات کاری سخت بوده باشد ولی بهرحال فرمان خدا باید انجام می شد. 
…خوشبختانه تحقیق بیشتر در محل، حضور حیوانات را در کشتی یافت شده، تأیید کرد.. کشف مقادیر قابل توجهی فضولات حیوانات که به صورت فسیل در آمده اند و از ناحیه خسارت دیده کشتی به بیرون رانده شده اند ، فرضیه ما را بیشتر به واقعیت نزدیک کرد. علاقمندان به کاوش در مورد کشتی نوح بارها و بارها سعی کرده اند به درون کشتی فسیل شده راه یابند ولی همیشه با توده های عظیم سنگ و خاک نیمه ویران مواجه شده اند. در آخرین تلاشها، کاوشگران سعی کردند لایه های گل و لای خشک شده اطراف کشتی را در هم بشکنند و از میان بردارند تا شاید راهی برای ورود به اتاقکهای زیرین کشتی پیدا کنند، اما خیلی موفق نبودند. در سال ۱۹۹۱، «گرگ برور» باستان شناس، بخشی از شاخ فسیل شده جانوری را کشف کرد که از قسمت تخریب شده کشتی که فضولات حیوانی بیرون ریخته بودند، به بیرون افتاده بود. به تشخیص محققان، این شاخ که مربوط به یک پستاندار بوده است، مقارن با شاخ اندازی سالانه جانور به هنگام خروج از کشتی در آنجا رها شده است… 

کشتی نوح: اسکلت فلزی، بدنه چوبی 
آزمایشات دانشمندان وجود قطعات آهن را در فواصل منظم و معین در ساختار کشتی تأیید کرده است. باستان شناسان با کشف رگه ها و تیرهای باریک آهنی، الگویی ترسیم کرده اند که حاصل کار به صورت نوارهای زرد و صورتی بر روی کشتی علامتگذاری شد. آنها همچنین گره ها و اتصالات آهنی محکم و برجسته ای را یافته اند که در ۵۴۰۰ نقطه کشتی بکار رفته اند.

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

نوارهای مشخص شده خطوط آهنی با آرایش منظم اسكلت كشتی می باشد.. 
تصویر برداری های راداری نشان داده که در محل تصادم کشتی با صخره به هنگام فرود آمدن یا به عبارت دیگر به گل نشستن، نوارهای آهنی یا تیرهای فلزی کج شده اند. آنها می گویند که استفاده وسیع و همه جانبه از فلزات در ساخت کشتی خارج از حد تصور ماست. و اصنع الفلک باعیننا و وحینا (سوره هود، آیه۳۷)

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

تصویر رادار اسكن از كشتی نوح
به نظر می رسد که تکنولوژی پیشرفته و رشدیافته ای در آن دوران وجود داشته که به هر حال حضرت نوح (ع) توانسته از آن بهره مند شود. تکنولوژی و تمدنی که ذهن ما را از تمرکز بر روی بناها و اماکن منحصر به فرد در نقاط مختلف دنیا به این نقطه از جهان معطوف می کند. اکتشافات زمانی جالبتر شد که باستان شناسان توانستند طرح مشبکی حاصل از تقاطع تیرهای فلزی افقی و عمودی بکاررفته در بدنه کشتی بدست بیاورند. تصاویری که نشان می دهند ۷۲ تیر فلزی اصلی در هر طرف کشتی به کاررفته است. به نظر می رسد که برای هر چیزی طرح و الگویی وجود داشته است. وجود اتاقها و فضاهای کوچک و بزرگ در طبقات مختلف، نظریه وجود طرح مهندسی پیشرفته را تأیید می کند.  در طول تحقیقات، بررسیهایی در مورد تعیین طول، عرض و قطر کشتی انجام گرفته است که متخصصان را قادر ساخته تا از جزییات کف کشتی، ساختمان و الگوی اولیه و مواد تشکیل دهنده آن اطلاعاتی بدست آورند. دستیابی به چنین کشفیاتی مبهوت کننده بود، چرا که در بسیاری از مواقع، درک واقعیت کشف شده از حد تصور خارج بود. کشف یک لایه غلافی و کپسولی شکل در داخل کشتی از این جمله بود که در واقع کشتی را به دو لایه یا پوسته اصلی مجهز می کرد. این آزمایشات، وجود دیوارهای داخلی کشتی، حفره ها، اتاقها و دهلیزها و همچنین وجود دو مخزن بزرگ استوانه ای را تأیید کرد. در این آزمایشها که به «رادار اسکن» یا «اسکن های راداری» معروفند، معلوم شد که دو مخزن استوانه ای بزرگ که هر کدام چهار متر و ۲۰ سانتی متر بلندی و هفت متر و بیست سانتی متر عرض داشته اند و به دور هر یک از آنها کمربندی فلزی نصب شده بود، در نزدیکی تنها در ورودی کشتی وجود داشته اند. در یکی از آزمایشات رادار اسکن که به درخواست استاندار استان آگری ترکیه انجام شد، معلوم شد که جنس بدنه کشتی از سه لایه چوب به هم چسبیده تشکیل شده است. این سه لایه با مواد محکم چسبنده، بهم چسبیده بودند.

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

قطعات كاملاً سنگی شده از قسمتهای چوبی كشتی كه آثار حجاری و برش خوردگی دارند.

در سال ۱۹۹۱، یک عدد میخ پرچ فسیل شده با حضور ۲۶ نفر محقق در بقایای کشتی کشف شد. تجزیه و تحلیل ترکیبات این میخ وجود آلیاژهای آلومینیوم، تیتانیوم و برخی از دیگر فلزات را تأیید کرد. 

این در حالی است که گمان می رفت در زمان حضرت نوح، آهن و آلومینیوم هنوز به مرحله کشف و استخراج نرسیده باشد. آیا ما نیازمند بازنگری در تاریخ استفاده و استخراج بشر از فلزات هستیم؟ 

لنگرهای کشتی هم کشف شد! 
بر بلندیهای تپه های اطراف محل کشتی، باستان شناسان چند جسم بزرگ حجیم سنگی یافتند که در بالای هر کدام سوراخی بزرگ تعبیه شده بود. این اجسام مثلثی شکل سنگی و نیمه صیقلی، شبیه به لنگرهای کشتی های باستانی بودند که «دراگ» نامیده می شدند. اینها در واقع ابزاری بودند که به علت وزن زیاد به جای وزنه یا لنگر به هنگام پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب می شدند. چگونه و با چه نیرویی؟ دقیقاً نمی دانیم ولی حدس هایی در این زمینه وجود دارد.

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

ران ویت و همكارانش در كنار سنگ لنگر یافت شده.
کشف شش وزنه یا لنگر کشتی، هر یک مجهز به سوراخی در بالای آن، حدس باستان شناسان را به یقین تبدیل کرد. این وزنه ها در فواصل متفاوت، ظاهراً به هنگام پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب شده بودند. 

اندازه کشتی نوح در کتاب مقدس ۳۰۰ ذراع یاد شده است.. واحد ذراع در مصر قدیم در زمان حضرت موسی(ع) برابر با ۵۲.۷ سانتی متر بوده است. با محاسبه این رقم، عدد ۱۵۸.۴۶ متر بدست می آید. 

طول کشتی مورد کاوش توسط دو تیم مختلف در دو زمان اندازه گیری شد. رقم بدست آمده دقیقاً ۱۵۸.۴۶ متر را نشان می داد. این محاسبات، محققان را در ادامه کاوشها مصمم تر کرد… 


کتیبه ای که ادعای دانشمندان را اثبات کرد 
روایت است که حضرت نوح(ع) قبل از به زمین نشستن کشتی و فروکش کردن آب، پرنده ای را که باید مانند کبوتر یا کلاغ بوده باشد به بیرون فرستاد تا مطمئن شود خشکی نزدیک است یا نه. بار اول پرنده با خستگی به کشتی بازگشت و این بدان معنی بود که خشکی در آن نزدیکیها وجود ندارد. بار دوم پرنده به کشتی باز نگشت و این آزمایش نشان داد که عمل لنگر انداختن نزدیک است. [در کتاب مقدس که گویا این روایت از آن نقل شده، آمده است حضرت نوح(ع) ابتدا یک کلاغ را می فرستد که از فرستادن کلاغ نتیجه ای نمی گیرد و بعد از آن کبوتری را می فرستد- انصاف] 

درست در دو کیلومتری شرق محلی که کشتی هم اکنون قرار دارد، دهکده ای وجود دارد که «کارگاکونماز» نامیده شده است. نام این دهکده ترکی را چنین ترجمه کرده اند: «آن کلاغ نه توقف می کند نه باز می گردد.» [چارلز برلیتز در کتاب "کشتی گمشده نوح" (ترجمه احمد اسلاملو) نام این محل را "جایی که کلاغ نمی نشیند" ترجمه کرده است- انصاف] 

محل کنونی کشتی در دل کوههای آرارات از گذشته های دور، به منطقه هشت معروف شده و دره پایین منطقه، محله هشت نام گرفته است. چرا؟ [در کتاب "کشتی گمشده نوح" آمده نام این منطقه به «تمانین» (
Temanin) معروف است که به معنی «هشت» است. شیخ صدوق در کتاب عیون الاخبار از امام رضا(ع) نقل کرده است که "نوح در همان محلی که کشتی به زمین نشست قریه ای بنا کرد و نام آن را قریه «ثمانین» (هشتاد) گذاشت
." همانطور که می بینیم بین کلمات «ثمانین» (هشتاد) و «تمانین» (هشت) از نظر شکل و معنی شباهت زیادی وجود دارد- انصاف] 

در نزدیکی محل فرود کشتی در بالای تپه، لوحه ای کشف شد که ادعاهای باستان شناسان را به طرز زیبایی اثبات کرد. کتیبه ای که حداقل ۴۰۰۰ سال قدمت دارد. بر روی این تابلوی سنگ آهکی، در سمت چپ، تصویر رشته کوههایی دیده می شود که در کنار یک تپه و سپس یک کوه آتشفشان قرار دارد. در سمت راست، یک تصویر قایقی شکل با هشت نفر انسان کنده کاری شده است… در بالای سنگ کتیبه، دو پرنده در حال پروازند. کشف این کتیبه همگان را به شگفتی واداشت. [کتاب مقدس، سرنشینان کشتی نوح را هشت نفر ذکر کرده است. در روایات شیعه نیز تعداد هشت نفر و هشتاد نفر، هر دو نقل شده است- انصاف] در واقعیت موجود، کوه آرارات در سمت چپ، تپه ای در کنار آن و قله یک کوه آتشفشان در کنار تپه وجود دارد.

کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها


کتیبه یافت شده منتسب به حضرت نوح (ع)
پیامبر اسلام فرمود: « هنگامی که خداوند اراده کرد قوم حضرت نوح را هلاک کند، به نوح فرمان داد کشتی بزرگی بسازد. جبرئیل نیز با میخ‌هایی برای ساختن کشتی فرود آمد. در میان انبوه میخ‌ها پنج میخ ویژه بود که درخشش خاصی داشت و بر روی هر یک نام یکی از پنج نور مقدس محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین نقش بسته بود. 

حضرت نوح هر کدام را بر می داشت، میخ همچون ستاره‌ای در تاریکی شب می درخشید. هنگامی که میخ پنجم را برداشت، پس از درخششی، اشکی از آن جاری شد.
نوح از جبرئیل پرسید: « این میخ و اشک چیست؟»
جبرئیل در پاسخ گفت: « این میخ حسین بن علی است.»
حضرت نوح نیز هر یک را در یک طرف از کشتی کوبید. 

پیامبر فرمود: « در آیه « و حملنا علی ذات الواح و دسر » منظور از « الواح » چوب‌های کشتی و منظور از « دسر » ما هستیم. اگر ما نبودیم کشتی حرکت نمی کرد.» 
منابع:
بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث ۱۴- امان الاخطار، ص ۱۰۷ و ۱۰۸ 

گزارش‌ باستان‌شناسی‌ شوروی‌ دربارة‌ کشتی‌ نوح 
بر اثر این‌ اکتشاف‌، ادارة‌ کلّ باستان‌ شناسی‌ شوروی‌ برای‌ تحقیق‌ از چگونگی‌ این‌ لوح‌ و خواندن‌ آن‌، هیئتی‌ مرکّب‌ از هفت‌ نفر از مهمترین‌ باستان‌ شناسان‌ و اساتید خط‌ شناس‌ و زبان‌ دان‌ روسی‌ و چینی‌ را مأمور تحقیق‌ و بررسی‌ نموده‌ که‌ نام‌ آنها بدین‌ گونه‌ است‌: 

۱ ـ پرفسور سولی‌ نوف‌، استاد زبان‌های‌ قدیمی‌ و باستانی‌ در دانشکدة‌ مسکو. 

۲ ـ ایفاهان‌ خینو، دانشمند و استاد زبان‌شناس‌ در دانشکدة‌ لولوهان‌ چین‌. 

۳ ـ میشانن‌ لوفارنک‌، مدیر کلّ آثار باستانی‌ شوروی‌. 

۴ ـ تانمول‌ گورف‌، استاد لغات‌ در دانشکده‌ کیفزو. 

۵ ـ پرفسور دی‌ راکن‌ استاد باستان‌ شناس‌ در آکادمی‌ علوم‌ لنین‌. 

۶ ـ ایم‌ احمد کولا، مدیر تحقیقات‌ و اکتشافات‌ عمومی‌ شوروی‌. 

۷ ـ میچر کولتوف‌، رئیس‌ دانشکدة‌ استالین‌.


کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا+ عکسها

این‌ هیئت‌ پس‌ از ۸ ماه‌ تحقیق‌ و مطالعه‌ و مقایسة‌ حروف‌ آن‌ با نمونه‌ سائر خطوط‌ و کلمات‌ قدیم‌ متّفقاً گزارش‌ زیر را در اختیار باستان‌ شناسی‌ شوروی‌ گذاشت‌: 

۱ ـ این‌ لوح‌ مخطوط‌ چوبی‌ از جنس‌ همان‌ پاره‌ تخته‌های‌ مربوط‌ به‌ کاوش‌های‌ قبلی‌، و کُلاًّ متعلّق‌ به‌ کشتی‌ نوح‌ بوده‌ است‌؛ منتهی‌ لوح‌ مزبور مثل‌ سائر تخته‌ها آنقدرها پوسیده‌ نشده‌، و طوری‌ سالم‌ مانده‌ که‌ خواندن‌ خطهای‌ آن‌ به‌ آسانی‌ امکان‌ پذیر می‌باشد. 

۲ ـ حروف‌ و کلمات‌ این‌ عبارات‌ به‌ لغت‌ سامانی‌ یا سامی‌ است‌ که‌ در حقیقت‌ اُمّ اللغات‌ (ریشة‌ لغات‌) و به‌ سام‌ بن‌ نوح‌ منسوب‌ می‌باشد. 

۳ ـ معنای‌ این‌ حروف‌ و کلمات‌ بدین‌ شرح‌ است‌:
توسّل‌ حضرت‌ نوح‌ به‌ پنج‌ تن‌ علیهم‌ السّلام‌ و أسامی‌ آنها بر کشتی‌   «ای‌ خدای‌ من‌! و ای‌ یاور من‌!  به‌ رحمت‌ و کرمت‌ مرا یاری‌ نما!  و به‌ پاس‌ خاطر این‌ نفوس‌ مقدّسه‌: 

مُحمّد 

إیلیا (علیّ) 

شَبَر (حَسَن‌) 

شُبَیْر (حُسَین‌)

فاطِمَه‌ 

آنان‌ که‌ همه‌ بزرگان‌ و گرامی‌اند 

جهان‌ به‌ برکت‌ آنها برپاست‌. 

به‌ احترام‌ نام‌ آنها مرا یاری‌ کن‌! 

تنها توئی‌ که‌ میتوانی‌ مرا به‌ راه‌ راست‌ هدایت‌ کنی‌

47 نظر

بازدید كننده
شمسي
پنج‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹ بعدازظهر
با تشكر از زحمات شما مطالبي كه جمع اوري شده عالي بود . موفق باشيد.
بازدید كننده
HADI
پنج‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۶ بعدازظهر
بسیار عالی بود. باتشکر
بازدید كننده
ali
پنج‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۷ بعدازظهر
با تشکر بسیار عالی و خوب
بازدید كننده
farzad
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹ قبل‏ازظهر
واقعا من حيرت زده شدم باتشكر ازحماتتان
بازدید كننده
علی
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷ قبل‏ازظهر
دانیال بی مخ چی دروغه مختو اکبند نذار به کار بنداز راست راسته
بازدید كننده
سامان
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۱ قبل‏ازظهر
دوستان عزيز، شما می‌تونید به کشتی نوح ایمان داشته باشيد، اما مراقب باشید فریب شیادی‌ها را نخورید. لطفاً قبل از باور کردن این دروغ بزرگ، این مطلب مستدل را هم بخوانید http://theviewpoint.blogfa.com/post-18.aspx جالب است بدانید آن شیادی که بیست و چند سال دور و بر آن منطقه از ترکیه گشت و مسیحی‌ها و یهودی‌ها را تلکه کرد و پول به جسب زد، و آخر هم هیچ دانشمندی حرفش را تایید نکرد، حالا که مرده، همسرش و شوهر جدید همسرش، در ادامه‌ی شیادی‌هاشان رفته‌اند اسرائیل و با موافقت دولت اسرائیل در حال کشف مسثاق بنی‌اسرائیل هستند! شاید جالب باشد بدانید که این آقای شیاد، به جز این کشتی خیلی چیزهای دیگر هم به دروغ کشف کرده. مثلاً یکیش نمونه‌ی خون عیسی که می‌گوید داده به آزمایشگاهی در اسرائیل و فهمیده به جای 46 کروموزوم 24 کروموزوم دارد!! و توضیح می‌دهد که 23 کروموزوم از مریم گرفته، 1 کروموزوم هم از روح‌القدس!! فقط ما خبر نداشتیم که جبرئیل هم کروموزوم دارد!! جالب این که این آقا اسم و آدرس آن آزمایشگاه را هم نمی‌دهد. محض اطلاعت‌تان بد نیست بدانید که این شیاد تا قبل از این که این راه شیادی را کشف کند، کارمند بیمارستان بوده، و یک دفعه چی شده که باستان‌شناس شده تو را به خدا مغزتان را به کار بیندازید و هر مزخرفی را باور نکنید. همه‌ی این عکس‌ها هم یک مشت دروغ و جفنگ است که این شیاد ساخته و آدم‌های ساده‌لوح هم باور کرده‌اند. من مطمئنم که شما دوستان هم زودباور نیستید و بعد از مطالعه‌ی آن لینک و مطلب، یاد خواهید گرفت که دیگر هر چیزی را فوری باور نکنید دروغ‌های مثل این در اینترنت زیاد است. از کشف شق‌القمر روی ماه بگیر تا سوختن کسی که کاریکاتور پیغمبر اسلام را کشیده بود. با تکرار این دروغ‌ها و باور کردن آن‌ها فقط به خودمان توهین می‌کنیم. پیشرفت مملکت ما مستلزم افزایش شعور و عقل و منطق است. با خرافات فقط این پیشرفت را به تعویق می‌اندازیم و دشمنان ملت ایران را شاد می‌کنیم. پاینده باشید زنده‌باد عقل و منطق
بازدید كننده
نت گشت
یك‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۳ قبل‏ازظهر
آقای سامان مقاله دروغ بودن این مطلب را که آدرس دادید خواندم.اما برایم جالب است که این فرد 60-70 سال قبل مردم عادی را گول زد سر دانشمندان را شیره مالید و کلی ازمایشگاه و تجهیزات و توافق های برخی کشورها را گرفت. یعنی همه احمق بودند؟ برای هر شئی و وسیله ای به راحتی بررسی می کنند و قدمت آنرا تشخیص می دهند که راست است یا دروغ از جمله دست نوشته ای که به حضرت علی (ع) منتسب کردند و بعد از آزمایش اعلام شد از نظر زمانی تطبیق دارد البته به طور قطع دستخط مبارک ایشان نیست اما مربوط به همان زمان است حال برای این شخص به قول شما شیاد هیچ آزمایش علمی سازمانی نشد . شما اینهمه تایید را نادیده می گیرید و تنها تکذیب دو - سه نفر را درست می دانید؟ یعنی اسرائیلی ها که جانشان به پول بسته است تا بدین حد احمقند که هنوز هم برای همسر ایشان هزینه می کنند بدون هیچ پشتوانه علمی و با آن سوء سابقه شیادی؟ شاید هم فقط من و شما این مقاله شیاد بودن را دیده اند و آنها از سوء سابقه این شخص بی اطلاعند؟ دوست عزیز اینکه این مقاله واقعیت است یا نه را با قطعیت تایید نمی کنم اما می دانم پیامبران وقتی جلو چشم بنی بشر معجزه هم می کردند به یکی نسبت ساحری می دادند و به دیگری نسبت شاعری ... پیروز باشید
بازدید كننده
ahad.asadi
شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۰ قبل‏ازظهر
ممنون مطالب کاملا صحیح میباشد. ولی به نظر من کمی درمورد جزییات اغراق میکنن. داستان نوح براهدایت بشر به درستکاری وانسانیته. ولی موضوع کشتی وحیوانات فکر کنم یه چیزه دیگه است .شما قوم بنی اسراییل عصای موسی داستان عنکبوت نمرود بقره یونس همگی داستان براهدایت بنی بشره.موضوعات همشون بااونایی که میگن فرق میکنه.
بازدید كننده
زهره
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۲ بعدازظهر
خيلي جالب بود من قبول دارم چون آقاي رائفي پور اين مطلب تاييد كرده وبه تحقيقات ايشان ايمان دارم
بازدید كننده
یکی مثل همه
جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۳۲ بعدازظهر
نمیدونم این عکسا واقعیته یا نه ولی چیزی که ازش اطمینان دارم اینه که این حادثه اتفاق افتاده و اونی که مخش کار کنه میتونه ازش درس بگیره...به قول یه کسی پیمانه گر گشت نقل ننگرد پیمانه را اون که مخش کار میکنه بلکه دانه ی معنی بگیرد عقل مرد... حالا زیاد جزییاتم مهم نیست که مثلا اون حیوونا جوراب پاشون بوده یا نه!! من از اون قسمت توسل حضرت نوح به پنج تن خوشم اومد.. تو کتابایی که راجع انبیا هستش هم به این موضوع اشاره شده...
بازدید كننده
فاطمه
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر
سلام.دوستان گرامی اگر دکتر رائفی پور این مساله رو تایید کردن بنده شکی ندارم که حقیقته چون ایشون تحقیقات دقیقی انجام میدن.وبایکم بینش وتامل در این که چرا برخی این خبر رو تکذیب کردند میتونیم بذاریم رواین حساب که اونا نمیخوان برای مردم داستان های قران وحقیقتش نمایان بشه .ولی ما مسلمونا اعتقاد داریم که وقتی خدا در کتاب مقدس قران گفته که نوح ویارانش کشتی عظیمی ساختن و....پس حتما وجود داشته وحالا فرقی نمیکنه کجاست ولی حتما وجود داشته وواقعیته.این مطلب مهمه..
بازدید كننده
مهدی نعمتی
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳ بعدازظهر
باسلام آقای سامان عزیز که میگید این مطلب دروغه یه سوال دارم این همه دانشمند کلی وقت میگذارند بعدش توی این تحقیقات یه لوح پیدامیشه و اسم پنج تن آل اباء رو پیدامیکنند؟؟؟ اونایی که اصلا مسلمان نیستند؟؟ این از معجزات الهی هست بهتره که شما بیشتر در این مورد تحقیق کنید و این جور مطالب ننویسید و ذهن یه عده ای رو خراب کنید
بازدید كننده
سارا
پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴ قبل‏ازظهر
سلام واقعن حیرت آوره میمونه چی بگه واقعن که میگن دنیا وکاهنات رو دست پنج تن واقعن هس یا پنج تن به داد همه مسلمونا تو این شلوغی بازار دنیا برس ایشالله دنیا بدست آقامون صاحبمون برسه صلوات برای تعجیل در فرج اقا امام زمان هرکی این نظر مو میخونه واجبه به گردنش که صلوات برای تعجیل در فرج اقا بفرسته
بازدید كننده
ابوالفضل
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۲۳ قبل‏ازظهر
سلام من این قضیه رو میدونستم دنبال سندش بودم که شما آوردیند ممنون دستتون درد نکن یا علی مدد
بازدید كننده
پیمان یعقوبی
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۸ بعدازظهر
مادر مهربانمان زهرا س......... اوست که تمام فطریات را در بر درد و ما را به اذن خدا هدایت می کند .. یا لثارات الحسین ع
بازدید كننده
رضا
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۲۴ بعدازظهر
توسل حضرت نوح به پنج تن آل عبا و اصلا فلسفه خلقت پنج تن و امامان دوازده گانه بوند و .... این افکار افکار فرقه شیخیه می باشند که 180 سال پیش در ایران پا گرفت و سپس به پیدایش بابیه و وهابیت منجر گردید. مطالب این مقاله هیچ ثابت نشده است
بازدید كننده
یاسمن
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۴ بعدازظهر
سلام . خیلی ممنون از این مطالبی که گذاشتین.واقعا نمیدونستم من . ممنونم.
بازدید كننده
نازی
پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۲۵ بعدازظهر
شگفت انگیز بود
بازدید كننده
مهدی
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۲ قبل‏ازظهر
با سلام؛تا الان 6 کشور ادعا داشتن که کشتی نوح توی کشورشونه،از جمله یمن.یه محقق ایرانی هم اطلاعات جالبی گرداوری کرده که اگه به این موضوع علاقه دارید حتما بخونید خیلی جالبه.اینم لینکش:http://www.asrarnameh.com/pages.php?id=6040
بازدید كننده
حسن کهن روز
دوشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۰ بعدازظهر
به نام خدا . مامیا نام پیامبر (ص) ،فاطیما نام حضرت فاطمه(س) ، ایلیا نام امام علی (ع ) ،شبر حضرت امام حسن(ع)و شبیر نام امام حسین (ع ) است.
بازدید كننده
علی شاهرخ
چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۹ بعدازظهر
واقعا من شنیده بودم ولی جایی نخونده بودم حالا کاملا ایمان اوردم حاج اقا بهجت هم در مورد پنج میخ گفته هایی داشتن که من یغین اوردم واقعا دمتون گرم کاملا واضح وکامل بود تشششششکر میکنم
بازدید كننده
گمنام
دوشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹ قبل‏ازظهر
سلام .من هم در درستی این کشتی شک دارم دقت کنید اقای سامان هم مثل من در درستی کشتی شک دارن نه داستان حضرت نوح داستان حضرت نوح قطعا و یقینا درسته چون تو قران هست......فکر میکنید چرا باید یه اسرائیلی و افرادی که اصلا مسلمون نیستن بیان یه چیزایی رو کشف کنن که باعث محکم تر شدن عقاید مسلمانان و شیعه میشه....اگه اون کتیبه که اسم 5 تن ال عبا نوشته شده رو دانشمندا پیدا کردن دیگه شکی نیست که تشیع حقه ...پس چرا اون دانشمندا و محقیقین شیعه نشدن؟؟؟؟بنظرم امریکا اسرائیل و دشمنان اسلام باید کاشف این کشتی و کتیبه رو میکشتند چون به نفع اسلام کار کرده ظاهرا....ولی باطن این قضیه مشکوکه .. ..
بازدید كننده
کیمیا
جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۷ بعدازظهر
من از این موضوع هیچ اطلاعی نداشتم و الان که فهمیدم خیلی برام خالب شد تا ازش تحقیق کنم و همه چیز رو بفهمم
بازدید كننده
عشقم و پسرم ایلیا
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۴ قبل‏ازظهر
خدا را شکر که ما مسلمونا یک معجزه بزرگ و همیشه بروز مثل قرآن داریم که واقعا چراغ راهمونه و هیچ کس حتی کور دلا هم نمیتونن ایراد یا استغفرالله سوتی ازش بگیرن. من نمیدونم این مطلب و عکسا واقعی هستند یا نه؟ هرچند که خودم به درست بودنشون ایمان دارم ولی اینو میدونم که کور دلا برای قبول نکردن حقایق همیشه دنبال بهانه اند بقول داداشمون چه اهمیتی داره که دانشمندا چی میگن یا کشتی نوح کجاست مهم اونه که قرآنمون گفته درضمن مگه میثم تمار نبود که به ابن مرجانه گفت امام علی علیه السلام در مورد چگونگی کشته شدنش بدست ابن مرجانه چه پیش گویی کرده ولی باز با این حال همون طور کشته شد که ایشون فرمود. پس وقتی خواست خدا باشه، حتی بدست کفار، بازم خواست خدا میشه. خدا کمکمون کنه توی این زمونه سوال و جواب های شک بر انگیز، راهمونو گم نکنیم. یا علی
بازدید كننده
زهرا
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۱ بعدازظهر
متاسفم برای بعضی هاتون که همه چیزو توی اون ور می بینید یعنی اگر خارجکی ها بگن می گید درسته. اگر ایمان ما ضعیف نبود انگشت به دهان نمی موندیم چون این ها برای ما تازگی نداره. بعضی هاتون که حتی با این که آثارش توی موزه مسکو هست میگید دروغه. واقعا که من نمی دونم به شما ها دیگه چی بگم خوب برو ببین ما راه را نشان دادیم خواه ایمان بیاورند خواه کفر ورزند 
بازدید كننده
محسن
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶ بعدازظهر
بعید به نظر میرسه اینهمه مطالب الکی و دروغ باشه. آخه تناقضی با آیات و روایات ما هم ندارند. اگه کسی تناقضی میبینه بگه!!! در ضمن کتیبه پنج تن هم که اعتقادات شیعه رو تایید میکنه
بازدید كننده
مومنی
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۷ بعدازظهر
بزرگترین کار شیطان اینه که به همه ما ثابت کنه وجود نداره و شما آقای سامان فکر نکن که شیعه رو به راحتی میتونی گول بزنی با این حرفهای احمقانت همانطور که خودت خوب میدونی و بهش ایمان داری شیطانی هست که داری میپرستیش و امام زمانی هم هست که اولویت زندگیمون قرار دادیم و تا آخرین نفس هم ازش دقاع میکنیم بی خود خودتون رو به در و دیوار نزنین 
بازدید كننده
ابوالفضل
یك‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۵ قبل‏ازظهر
استاد سامان به برادران صهیونیست بگو تیرم به سنگ خورد 
بازدید كننده
حامد
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۳ بعدازظهر
درود خدابر محمد وال محمد.چه این کشف راست باشه یا دروغ مهم اینه که خداوند از روز اول افرینش به این 5 تن عزت و جایگاه ملکوتی داده و این عزت و کرامت نه فقط در شیعه که در کتب اهل تسنن و کتب عهد عتیق و عهد جدید بیان شده.باشد که هدایت شویم.اللهم عجل لولیک الفرج
بازدید كننده
مصباح
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۱ بعدازظهر
بسیار عالی بود، تشکر. آیا می توانم با ذکر منبع، که همین سایت است، این مطلب را بعنوان تحقیق و کاغذ دیواری به مدرسه ام ارائه دهم؟
بازدید كننده
بندهء خداوند
یك‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵ قبل‏ازظهر
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان ﻭَﻗَﺎﻝَ ﺍﺭْﻛَﺒُﻮﺍْ ﻓِﻴﻬَﺎ ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻣَﺠْﺮَﺍﻫَﺎ ﻭَﻣُﺮْﺳَﺎﻫَﺎ ﺇِﻥَّ ﺭَﺑِّﻲ ﻟَﻐَﻔُﻮﺭٌ ﺭَّﺣِﻴﻢٌ هم گفت میشوید سوار دَرِش به شناسهء خداوند روان گشتنش هم بالاسر ماندش اگرِ پروردگارم تا خیلی درست سازیست خیلی مهربانی ببینید همش با نام هم شناسهء خداوند نه 4 یا 5 یا 6 یا کمتر بیشتر تَن که این کار همبازگذاری بیش نیست ،این چه کاریست همش همبازگذاری میکنید،خداوند چوب آهن آب زمین گذاشت نه دیگرها .پناه بر خداوند نه دیگرها هم خداوندا مرا برپادار پیوست نماز کن
بازدید كننده
hamid
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۰ بعدازظهر
این نشونه ای برای کسایی که فکر میکنن  هرچیزی بیاد یه داستان واسش میارن  یادم سال 2000 میلادی هم که انجیل بارنابا پیدا شد که برای 1500 سال پیش یعنی قبل از امدن پیامبر اسلام روی پوست به زبان آرامی پیدا شد جالب بدونین که اسم رسول ما و پیامبر بعدی قشنگ توش امده ولی این مسیحی ها قبل پیدا شدن میگفتن انجیل بارنبا سال 600 هجری توسط عثمانی ها مسلمان نوشته شده و اعتبار نداره اما با پیدا شدن این زلزله ای تو واتیکان اتفاق افتاد تا الان اجازه ندادن به دولت ترکیه ترجه پخشش کنه که کلا مسیحیت بای بای  اما رسانه دست اوناست ....  والسلام 
بازدید كننده
امیر
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰ بعدازظهر
آقا جالبه با گوگل ارث از کعبه تا کشتی خطی کشیدم دیدم نوک کشتی به سمت کعبه است .امتحان کنید
بازدید كننده
سارا
پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۲ بعدازظهر
خیلییییی عالیییییی، الله اکبر
بازدید كننده
به نام پنج تن آل عبا
دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴ قبل‏ازظهر
خیلی عالی بود واقعا کرک و پرم ریخت استاد رائفی پور قبلا صحبت میکرد قبلا فکر میکردم شایعه است ولی دقیقا قدرت خالق هست که در قران هم آومده این کشتی رو برای عبرت مردم زمین نگه میداریم قربون پنج اسم مقدس هنوز هم جاهلیت مدرن سعی در کتمان حقیقت دارند
بازدید كننده
یوسف
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۳ قبل‏ازظهر
با سلام. هر چه نگاه میکنم این مقاله رگه های از واقعیت را در رگه های از دروغ در هم آمیخته به طوری که راست از دروغ قابل تشخیص نیست و از دید من که نه چیزی را صد در صد رد میکنم و نه صد در صد قبول فکر میکنم تحقیقات پر هزینه بوده و نیازمند حمایت مالی و از آنجا که آن دانشمند فقط در فکر به دست آوردن مطالب مورد نظر خود و دارای اهمیت برای خود بوده دیگر برایش مهم نبوده که برای رسیدن به هدفش و جلب کمک مالی از اعتقادات مردم منطقه خاورمیانه هم به شرط پرداخت مورد توافق استفاده نماید و الا کدام یک از آن زبان شناسان مسلمان بوده اند؟ و آیا مگر آنها جز آدمهای با سواد و به اصطلاح دانشمند نیستن و طالب علم پس وقتی آن کتیبه را معنی کردن چرا مسلمان نشدن و یا چرا شیعه نشدن؟ در این که آن پنج تن از بزرگان بشریت هستن شکی نیست اما قبول آن قسمت از مقاله باور کردنی نیست. البته باور هم از انسانی به انسان دیگر متفاوت است. شما باور کنید. ممنون از وقتی که برای خوندن نظرم صرف کردید
netadmin
مدیر سایت
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴ قبل‏ازظهر
یوسف: در مورد درست و غلط بودن این مطلب قضاوت را می گذارم به هر شخص اما اینکه چرا این محققین مسلمان نشدند؟ مگر در زمان خود پیامبران با آن همه معجزات و نشانه ها همه به آنها ایمان می آوردند که حالا با یک کتیبه مومن شوند؟؟ مگر معجزات را سحر و کتاب ها و کلام پیامبران را شعر نمی خواندند؟ دوست عزیز چشم ها گاهی به هیچ نشانه ای باز نمی شود.
بازدید كننده
مهدی
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۴ قبل‏ازظهر
با سلام. اینکه این مقاله تا چه حد صحت داره و چه حد دروغ تشخیصش واقعا سخت و نمیشه چیزیو صد در صد رد یا تایید کرد ولی برای اون دوستایی ک میگن که این عکسا و نقشه ها ی اینا دروغ یا واقعی نیست یه سر برن map موبایلشون باز کنن توی google map یه سرچ ساده برنن nuhun gemisi یه منطقه ای رو میاره اگه تنظیمان گوگل مپ رو از Defaul به Satellite تغییر بدن میتونن خودشون باقی مانده ی اون چیزی رو ک به عنوان کشتی نوح منتصب هستش رو ببینن و با این عکس ها تطبیق بدن دیگه فک نکنم گوگل مپ بخواد دروغ بگه یا اغراق کنه قضاوت با خودتون لینک عکس های مربوطه رو قرار میدم
بازدید كننده
عليرضا كركه ابادي
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴ بعدازظهر
سلام خدا و فرشتگان برحقش بر حضرت نوح ع و يارانش كه در كشتي نوح فرود امدند
بازدید كننده
بر عمر لعنت
شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲ بعدازظهر
این داستان در صحت کامل و دارای روایات متعدد هست ینی انکار ان یعنی کفر
بازدید كننده
عمران
چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۴ بعدازظهر
اینکه کشتی نوح وجود داشته شکی نیست و اینکه این عکس هم مطمئنن واقعی هست ولی نمیدونم دلیل اینکه چرا ما ازش خبر نداشتیم و واقعی به این مهمی چرا تو تلوزیون یارسانه ها گفته نشده ؟
بازدید كننده
محمد
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۰ بعدازظهر
باسلام و خداقوت. اين كه خيلي رسانه اي نشده عجيب نيست چون معلومه رسانه دسته كيه.ما راه را به خوبي نشان داديم يا شكر گزار است يا ناسپاس
بازدید كننده
محسن
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۴۷ بعدازظهر
با سلام خدمت دوستان عزیز کشتی نوح وجود داشته چون در قرآن و روایات معتبر آمده. من به راست و دروغ بودن همه محتویات سایت کاری ندارم گرچه با برخی با روایات همخوانی محض دارد اما میخوام به دوستان که میگن اگه راسته چرا تو رسانه نیومده بگم مگه میشه رسانه هایی که دست بهایی ها و اسرائیل و آمریکا است که سالی چند هزار میلیارد دلار برای خراب کردن جمهوری اسلامی خرج می کنند و هزارتا دروغ جور میکنن بیان از یه کشف واقعیت که مطمئننا باعث مسلمان شدن عده ای میشه حمایت کنن؟
بازدید كننده
دانیال
پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲ بعدازظهر
واقعا شگفتا انگیزه. این همه تطبیق مگه میشه شانسی باشه. یا الله
بازدید كننده
الحال المرتحل
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۴ بعدازظهر
دانشمندان محقق عالم به علم خود بودند و از امور دینی و اختلافات بی اطلاع آنها نتیجه تحقیقات را ارائه کردند و پخش شد بعد از اینکه دست سیاستمداران رسید ، از ادامه نشر مانع شدند و دیگر مثل قبل اخبار کشفیات کشتی نوح را علنی نکردند اگر قبل از نشر توسط آن خط شناسان بی خبر به دست سرمایه گذاران پروژه زسیده بود مخفی میکردند البته باستناد قرآن میبایست کشف و به اطلاع مردم آخرالزمان میرسید ، ترکنا فی الاخرین
بازدید كننده
قاسم
یك‌شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۳ قبل‏ازظهر
لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم واقعا موندم چی بگم از قدرت خداوندگار بزرگ و از بزرگواری همه گیر و آشکار اهل بیت علیهم السلام
بازدید كننده
اسفندیار فروغی
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۳ بعدازظهر
اینکه این أثار صحت داره یا نه ابدا مهم نیست! و اینکه در قرآن ثبت شده هم اهمیتی ندارم! این مهمه که من و شما هستیم با اختصاصات شخصی عمومی و میراثی این بودن ما نشان هست است من هستم تو هستی آیا خدایی هست طبق آیات قران با منکران مجادله نگنید زیرا همانقدر که شما دلیل بر اثبات وجود وهست دارید آنها نیز دلایل بر عدم اثبات وجود و بودن دارند چه این بودن دز باب خدا باشد یا نباشد از نظر أنها بنظرم همانطور که درهر نقطه از زمین طول شب با روز در طول یک سال شمسی کاملا برابره و این آیه قرأن که استدلال بودن و نیودن برابر است نشان میدهد حق و باطل در دنیا کاملا میزان و برابرند و یک اپسیلون این بر آن یا ان بر این فزونی ندارد مقل شب و روز ، پس ما در برابر دلایل و ضد دلایل مورد آزمون قرار داریم که تایین کننده سرنوشت ما در آخرت که زندگی جاودانه است هستیم و تمام چیزی که فرق بین ما قائل میشود این است که آیا این هستی را تصادفی میدانیم و خود را در نتیجه جهش ژن میمونها میپذیریم یا نه دنیای غیب و شهود را محصول خلقت موجودیتی یگانه میدانیم که بی شک دارای عقل و خرد و شعور مافوق تصور ماست که اگر این آزمون را شرط رستگاری میخواند ایمان بیاوریم او یا اینهمه آثار قدرت و الویت اگر این روش را برای جدا کردن خوب از بد ئ تعیین بخشی از انسانها که در ذات دوگانه اشون به روحشون بها میدن و جدا کردن اونا که روح نادیده میگیرند و تنها به امیال انسانی که مانند امیال حیوانات است میپردازند و برای رسیدن به آن خواسته ها دروغ کلید واژه ورود به صندوق گناهان برای ارضای خواسته هاشونه که آرام آرام چنان از انسانیت دور میشن که سر فرزند پیامبری که بهشون عظمت بخشیده را تشنه میبرند با شعار الله و اکبر و لااله الا الله پیامبر میگه من بین دو جاهلیت مبعوث شدم که جاهلیت بعد از به مراتب بیشتر از جاهلست قبل از من است. یعنی ببینید امام زمان با چه هیولاهایی تحت نام مسلمان طرف است که روایات متعدد حاکیست بزرگترین دشمنان امام زمان هم مانند جدش علی ابن ابیطالب مسلمانان هستند ، نه مسیحیان و یهودیان ، ضمن اینکه تقلید کردن شرک است و مرجع تقلید گرفتن بدعت در دین است که بدست مشرکانی در لباس یهودیت و مسیحیت در ممالک اسلامی باب شد لذا تایید اسلام مغایر یا دین یهودیت نیست و کشف نام پنج تن در الواح گشتی نوح هرگز مغایر با اصول هیچ دین آسمانی نیست ،
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب