صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow نوشیدنی های مفید و مضر در ماه مبارک رمضان+ طرز تهیه
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 7 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس جدید مهدی مهدوی کیا و دخترش
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      یک عکس خوشگل از مهناز افشار و دخترش در رختخواب
پنج‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس آخر هفته تابستونی سهراب پاکزاد
یك‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي گوگوش و هومن خلعتبري- كانديد ازدواج هفتمش
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      هاشمی رفسنجانی در حیاط مجمع تشخیص مصلحت نظام تیراندازی کرد
شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

نوشیدنی های مفید و مضر در ماه مبارک رمضان+ طرز تهیه

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

این روزها شاید با توجه به گرم بودن هوا بیش از همه تشنگی و کمبود اب در بدن روزه داران را اذیت کند. این کم آبی می تواند باعث بروز مشکلاتی نیز بشود اما می توان با دقت از به وجود آمدن این مشکلات جلو گیری کرد. در ماه مبارک رمضان بهتر است تا در هنگام خوردن نوشیدنی ها نکاتی را نیز رعایت کنید که در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

در هنگام افطار بهتر است با مصرف مایعات گرم مانند نوشیدن شیر گرم یا آب جوش به همراه آبلیمو افطار باز شود که این موارد می تواند معده را آماده کند. اگر فرد روزه دار هنگام افطار آب زیادی بنوشد با توجه به بالا بودن ساعات روزه داری ممکن است به معده فشار بیاورد بخصوص اینکه آب سرد آمادگی معده را برای خوردن مواد بعدی دچار اشکال می کند.

پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه ، چای کمرنگ و سایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن نوشیده شود. بعد از شروع افطار با توجه به اینکه معده ساعت ها خالی بوده است آرام و به ملایمت شروع به نوشیدن کنید.


نوشیدنی های ممنوعه

از مصرف چای پررنگ پرهیز کنید و حدالامکان در این ماه کمتر مصرف کنید. چای باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می کند.

توجه داشته باشید مصرف نوشیدنی های گازدار نه تنها در ماه رمضان توصیه نمی شود بلکه در طول سال نیز نباید از نوشابه های گاز دار استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که انواع نوشابه‌های گازدار بیماری‌هایی چون پوکی استخوان، چاقی، پوسیدگی دندان و بیماری‌های قلبی را تشدید می‌کنند.

هر قوطی نوشابه گازدار معادل 10 قاشق شکر ، 150 کالری و 55 - 30 میلی گرم کافئین دارد و غرق در رنگهای مصنوعی است. این مقدار شکر ، کالری و مواد افزودنی مضر ، در یک محصول که هیچ ارزش غذایی ندارد. این ماده موجب کاهش توانایی بدن در مصرف کلسیم می‌شود که منجر به پوکی استخوان و سستی دندان‌ها شده و اسید کلریدریک موجود در معده را خنثی می‌کند که البته سوءهاضمه و جذب ناقص مواد غذایی از دیگر اثرات مضر این ماده است.

همچنین سعی کنید در طول ماه مبارک رمضان از نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و دیگر نوشیدنی های این خانواده خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها موجب بروز اضطراب ، فشارخون بالا ، ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب و بالا رفتن مقدار کلسترول خون می‌شوند. ویتامین‌ها و مواد معدنی را می‌سوزانند.


پیشنهاد ویژه

شما می توانید از این نوشیدنی ها که ویژه ماه رمضان است استفاده کنید. این نوشیدنی ها را بهتر است چند ساعت بعد از افطار بنوشید تا آب لازم را برای روز بعد در بدن داشته باشید.

آب هندوانه با عسل

نکته تغذیه‌ای: این نوشیدنی به دلیل اینکه حاوی هندوانه است برای رفع عطش در افطاری‌های ماه مبارک رمضان که با فصل گرم تابستان مصادف شده، بسیار مناسب است. در عین حال حاوی عسل که ماده‌ای بسیار مغذی و سرشار از ویتامین‌هاست نیز می‌باشد لذا برای روزه‌داران توصیه می‌شود.

مواد لازم:

هندوانه ۲ کیلوگرم
عسل ۲ قاشق غذاخوری (در صورتی که هندوانه شیرین نباشد)
کمپوت آناناس ۱ عدد

روش تهیه:

هندوانه را برش دهید، تخمه‌های آن را بگیرید و در آب میوه‌گیری ریخته آب آن را بگیرید؛ سپس با عسل مخلوط کرده و آب آناناس را هم به آن اضافه کنید؛ تکه‌های آناناس را ریز خرد نمایید و به مخلوط بالا بیفزایید سپس میل نمایید.

*خوردن یک برش هندوانه در سحر از تشنگی طول روز جلوگیری می‌نماید.

خاکشیر یخ مال

نکته تغذیه‌ای: این نوشیدنی چون حاوی آبلیمو، گلاب و خاکشیر می‌باشد برای رفع گرمازدگی و ایجاد شادابی در فصل گرما مناسب می‌باشد.

مواد لازم:
خاکشیر ۵۰ گرم
عسل یا شکر یا سنکجبین ۴ قاشق غذاخوری
یخ خرد شده به میزان لازم
آبلیمو و گلاب در صورت دلخواه

روش تهیه:

خاکشیر را با آب سرد خیس کنید سپس چند بار آن را شسته تا شن‌ریزه‌های آن از بین برود و خوب تمیز شود؛ سپس با عسل و یا سکنجبین یا شکر آن را کمی شیرین نمایید یخ را خرد کنید و داخل آن بریزید و میل کنید اگر از شکر و یا عسل استفاده شود می‌توانید مقداری گلاب و آبلیمو به شربت اضافه نمایید

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب