صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow شما یك روز در میان حمام می‌روید یا هر روز؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های خیلی خوشگل از الناز شاکردوست
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس ها، بیوگرافی، آلبوم ها و آهنگ های فرهاد برنجان داور برنامه شب کوک
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ رضا شفیعی جم در دوران دبیرستان
پنج‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس سه عروسک گردان و صداپیشه جناب خان
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۴۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس / فرزندان مهران مدیری : فرهاد و شهرزاد مدیری
چهارشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۴۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

شما یك روز در میان حمام می‌روید یا هر روز؟

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

چند دست موهایتان را شامپو می كنید؟ با چه شامپویی موهایتان را می شویید؟ حمام رفتن هم راه و رسمی دارد كه دانستن و رعایت آن می تواند شما را سرحال تر و پاكیزه تر می كند...

با دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، درباره روش های صحیح حمام كردن از منظر یک متخصص پوست به گفتگو نشسته ایم.

آقای دكتر! بعضی ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی ها عادت دارند در وان بخوابند. از بین این 2 عادت، كدام یکی سالم تر است؟
راستش، این 2 عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند. البته یک تفاوت مختصر وجود دارد که باید به آن اشاره کنم. به طور معمول وقتی دوش می گیرید، آب روی سر و بدن تان جاری می شود و پوست و موی تان را شستشو می دهد و می رود. این آب، آبی است كه جریان دارد و از آب لوله كشی شهر است و طبیعتا پاكیزه. ولی وقتی وان را پر می كنید و در آن دراز می كشید، آب راكد است و امكان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرك بدن وارد آب وان می شود.

از طرف دیگر، وقتی دوش می گیرید آب كمتری استفاده می شود تا بخواهید برای حمام كردن تمام اعضای خانواده وان را از آب پر و خالی كنید. همچنین شستشوی كامل بدن و اعمال بهداشتی زیر دوش راحت تر است.

پس به نظر می رسد دوش گرفتن بهداشتی تر است؟
بله. وقتی استحمام تمام و آب وان خالی می شود، مقداری از آلودگی ها به دیواره های وان می چسبد. اگر یكی دیگر از اعضای خانواده كه می خواهد به عنوان نفر بعدی حمام كند، وان را از آب پر كند، این آلودگی ها دوباره وارد آب می شوند و آب را آلوده می كنند.

اگر همه اعضای یك خانواده عادت داشته باشند در وان حمام كنند؛ چه؟
باید اعضای خانواده ای كه از وان برای حمام كردن استفاده می كنند، به رعایت بهداشت وان كه وسیله ای عمومی به حساب می آید، توجه كافی داشته باشند. لازم است هر نفر پس از استحمام دیواره های وان را با وسیله ای زبر از آلودگی ها پاك و ضدعفونی كند تا برای استفاده نفر بعدی آماده باشد.

كیسه و سفیدآب چطور؟ واقعا كیسه كشیدن چرك ها را از روی پوست پاك می كند؟
ما به هیچ وجه استفاده از كیسه و سفیدآب را توصیه نمی كنیم؛ چون باور هایی كه درباره آن در فرهنگ ما وجود دارد، غلط است. ما با كیسه كشیدن می خواهیم به زور طبقه سطحی پوست را كه  لایه شاخی نام دارد، از سطح پوست برداریم و خیلی ها وقتی به اصطلاح با كیسه چرك می كنند، تصور می كنند این چرك ها هستند كه از پوست خارج شده اند؛ درحالی كه این لایه ای از پوست است كه شما به زور كنده اید. وجود لایه شاخی پوست كه سطح آن را می پوشاند و لایه ای مرده از سلول های پوستی است، برای حفاظت لایه های زیرین پوست كه زنده اند، لازم است.

پس پیشنهاد شما چیست؟
استفاده از یك لیف نرم و صابون، بهتر است. یك لیف نرم برای برداشتن عرق از سطح پوست كافی است. با استفاده از یك لیف نرم، آن بخش از سلول های سطحی پوست كه آمادگی جدا شدن از سطح پوست را دارند، برداشته می شوند و می ریزند. بنابراین لازم نیست شما با یك كیسه زبر و سفیدآب زبرتر و با فشار دست به جان طبقه سطحی پوست تان بیفتید. این كار سلامت پوست و نقش حفاظتی آن را به خطر می اندازد.

بعضی ها در یك بار حمام رفتن، 3بار سرشان را شامپو می كنند. این عادت، عادت خوبی است؟
شامپو كردن شیوه خاصی دارد. اگر شما پوست طبیعی یا مایل به چرب دارید كه اغلب جوان ها چنین پوستی دارند، می توانید از این روش استفاده كنید. اگر هر روز حمام می روید باید یك بار شامپو كنید. اگر یك روز در میان به حمام می روید باید دو بار شامپو كنید و اگر سه روز یك بار حمام می كنند باید سه بار شامپو كنند؛ یعنی به ازای هر روز باید یك بار شامپو بزنند. ولی بهتر است با فواصل كمتری به حمام بروید تا كمتر شامپو بزنید. پس اگر هر روز حمام بروید و یك بار شامپو بزنید، بهتر از سه روز در میان سه بار شامپو زدن است.

درباره كسانی كه پوست خشك دارند، چطور؟
كسانی كه پوست طبیعی مایل به خشك دارند باید بر حسب خشكی موهایشان یك روز در میان یا دو روز در میان به حمام بروند و تعداد دفعات شامپو زدن را كمتر كنند. كسانی كه به دلیل پیری پوست و مو هایشان خشك شده است می توانند هر روز حمام كنند ولی هر روز شامپو نكنند و با آب تنها دوش بگیرند. بهتر است به دلیل خشكی پوست و مویشان دو یا سه روز یك بار شامپو بزنند.

حرف آخر؟
توصیه آخرم این است كه پس از استحمام، فاصله میان انگشتان پا به طور كامل خشك شود؛ به دلیل اینكه پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می ماند و این رطوبت زمینه ساز پرورش قارچ هایی در این محیط می شود كه بیماری زا هستند و به سفید شدن و لیچ شدن میان انگشتان پا منجر می شوند. برای پیشگیری از این مشكل باید پا را پس از شستن، خوب خشك و سپس از جوراب و كفش استفاده کرد

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب