صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow طرز تهیه سم ضد آفت و شته گل، درخت و سبزیجات در گلدان و باغچه منزل
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 13 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکسهای دانیال عبادی بازیگر نقش علیرضا مولایی در سریال راستش را بگو
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گریم متفاوت الناز شاکردوست در فیلم + عکس
شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۱۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      رقاصی زن اوباما در بازدید از یک مدرسه!! + عکس
یك‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۵۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسهای اشکان دژاگه در کنار همسرش
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس یادگاری گرفتن پوریا پورسرخ از علی کریمی
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

طرز تهیه سم ضد آفت و شته گل، درخت و سبزیجات در گلدان و باغچه منزل

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 85
ضعیف عالی 

در محیط خانه و برای گیاهان خانگی بخصوص زمانی که هنوز جمعیت این آفت و خسارات وارد شده از سوی آنان به شدت زیاد نشده است می توان از ترکیبات خانگی برای از بین بردن آنان استفاده کرد. طرز تهیه برخی از این ترکیبات را که در منزل به راحتی می توانید آنرا درست کنید در ذیل می آوریم این ترکیبات در از بین بردن آفات و شته های گل، درخت و سبزیجات گلدان و باغچه خانگی به کار می رود :

طرز تهیه سم ضد آفت و شته گل، درخت و سبزیجات در گلدان و باغچه منزل

محلول تنباکو

تنباکو به دلیل داشتن ترکیب سمی آلکالوئید در برگهایش به عنوان سم ارگانیک شناخته می شود. اما اغلب بر روی حشرات جونده که از بافت گیاه تغذیه می کنند تاثیر دارد تا حشرات مکنده همانند شته که از شیره گیاهی مصرف می کنند.  همچنین از آنجایی که ممکن است گیاه تنباکو (حتی خشک شده آن که برای تهیه محلول استفاده می‌شود) حاوی بیماریهای ویروسی همانند ویروس موزاییک توتون باشد که برای برخی از گیاهان بخصوص گوجه فرنگی بادمجان و فلفل سبز مضر است و بهتر است که مصرف نشود. به هر حال روش تهیه محلول تنباکو بدین صورت است:  یک لیوان تنباکو خشک (از محتویات سیگار هم می‌توانید استفاده کنید) در یک گالن آب (برابر با 3.7 لیتر) حداقل برای نیم ساعت بخیسانید. مدت زمان هر چه بیشتر شود غلظت و سمیت آن بیشتر خواهد شد. گاهی توصیه شده است که برای خروج هر چه بیشتر ترکیبات تنباکو در این مرحله، به مدت 3-2 ساعت محلول بر روی حرارت قرار گیرد. که البته در صورت بکارگیری از حرارت باید مایع بدست آمده را با استفاده از آب رقیق کرد تا حجم آن مجددا حدود 4-3.5 لیتر شود . سپس این محلول را باید صاف کرد به نحوی که تمامی تفاله ها حذف شود و مایعی صاف بدست آید. یک قطره مایع ظرفشویی به محلول صاف شده اضافه کنید تا به پخش شدن و چسبندگی محلول به بافت گیاه کمک کند. حال محلول برای اسپری بر روی گیاه آماده است.

محلول سیر

گیاهان خانواده آلیوم Allium همانند سیر پیاز و تره فرنگی به دلیل مواد شیمیایی که به خصوص موجب طعم و بوی خاص آنان می‌شود توانایی از بین بردن و دور کردن شته ها را دارند. از جمله دستور العملها برای تهیه محلول سیر به منظور اسپری بر روی برگسار گیاهان عبارت است از :  120 گرم سیر+2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی+ 20 گرم پودر صابون+ 1.2 لیتر آب. سیرها خورد می شوند و با مابقی مواد  مخلوط و در ظرفی به مدت دو روز باقی می‌مانند تا سیر مواد موثر خود را به محلول پس دهد. سپس این محلول کاملا باید صاف شود تا مایعی صاف و یکدست بدست آید و بتوان آنرا بر روی برگسار گیاه و قسمتهایی که شته در حال فعالیت است اسپری کرد.

هشدار: حشره‌کشها موادی سمی هستند در زمان مصرف به دستورالعمل کارخانه سازنده به خوبی توجه کنید و همراه با موارد ایمنی آن را بکاربرید. نام بردن از چند سم کار آسانی است اما برای جلوگیری از هر گونه مشکل لطفا سموم موثر در از بین بردن حشرات را از متخصصین گیاهپزشکی که معمولا در فروشگاه‌های بذر و سم فعالیت می‌کنند جویا شوید.

کنترل و مبارزه

شته رز دشمنان طبیعی متنوعی دارد که می‌توان از آنان برای کنترل این آفت بهره برد. به عنوان مثال کاربرد مثبت زنبورهای بی‌عسل پارازیت تا انگلهای موقت parasitoid و حشرات شکارچی (همانند کفشدوزک، حشرات بال‌توری سبز و مگس‌های گل از خانواده Aschiza) اشاره کرد که البته در صورتی می‌توان انتظار داشت این عوامل بتوانند شته‌ها را کنترل کنند که جمعیت مناسبی از آنان بکار گرفته شود. افشانه شدید آب بر روی شاخسار رزهایی که در فضای آزاد کاشته شده‌اند. می‌تواند از تعداد شته‌ها بکاهد بدون آنکه آسیبی به دشمنان طبیعی آنان وارد آید. البته این روش تا زمانی مؤثر است که منجر به شیوع بیماریهایی همانند سفیدک پودری، لکه سیاه یا زنگ نشود. بکارگیری حشره‌کشهای تماسی همانند مالاتیون و دیازینون یا سیستمیک همانند ایمیداکلوپراید imidacloprid (البته این سم برای گیاهان چوبی همانند درختان و درختچه ها مصرف می شود و کاربرد آن برای گیاهان زینتی و گلدانی متداول نیست ) نیز می‌تواند به کنترل این آفت کمک کند. حشره‌کشهای سیستمیک زمانی مفید واقع می‌شوند که به محض مشاهده مشکل از آنان استفاده شود تا زمانی که شته‌ها شروع به تغذیه می‌کنند ترکیب فعال این سموم در محیط وجود داشته باشد.

خرید مجموعه آموزش باغ و باغچه بانی و پرورش گل و گیاه آپارتمانی 2DVD

4 نظر

بازدید كننده
Elika
پنج‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴ بعدازظهر
سلام میشه بگید پودر صابون رو از کجا باید گیر بیاریم؟؟؟ همون صابون معمولی رو باید بصورت پودر دربیاریم؟ و اینکه تو مبحث محلول سیر گفته شده روغن گیاهی؛ مگه روغن محفظه های گیاه رو نمیبنده؟ ضرری نداره؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
بازدید كننده
سهیلی
یك‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۴ قبل‏ازظهر
سلام گلدان هنی من پشه های خیلی ریز سازی زده من سم بازودین گرانول گرفتم آیا موثر هست 
بازدید كننده
Amin
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۳ بعدازظهر
سلام من تعدادی گلدان دارم که پشه میدهد چکار کنم
بازدید كننده
شهزاد
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۴ قبل‏ازظهر
گل رز کاشتم الان که شروع کرده به گل دادن برگاش سیاه رنگ می شه و گل هم معمولی شکوفه نمیده. چکار کنم مشکل رفع شود. ممنون
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب