صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow تحلیلی خواندنی از دکتر عباسی:سازمان ملل و همه NGO ها یگان های ارتش آمریکاست
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 24 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

اين اقا رو مي شناسيد؟
چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      محمود احمدي نژاد در حال انجام حركات هندي
پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      پندار اکبری در جشن تولد پناه، دختر شاهرخ استخری
دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از فاطمه معتمد آریا با شکل و شمایلی جدید در لبنان
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس های جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس و نامزدش
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

تحلیلی خواندنی از دکتر عباسی:سازمان ملل و همه NGO ها یگان های ارتش آمریکاست

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 3
ضعیف عالی 

آنچه می خوانید مصاحبه ای است از گفت و شنود هفته نامه 9 دی با دکتر حسن عباسی . هر چند از نظر خواننده این مطالب عجیب و غیرقابل باور باشد اما منتشرشده توسط سازمان های رسمی آمریکا و اسناد آن موجود است که شما هم می توانید آن ها را ببینید تا باور کنید که:

از منظر طرح‌ريزي استراتژيک، معني نمودار CMOC اين است که ارتش آمريکا در هر منطقه‌اي از جهان که قصد انجام عمليات نظامي داشته باشد، يک چنين مرکزي ايجاد کرده و يکي از «يکان»هاي ارتش آمريکا، سازمان ملل متحد و نهادهاي تابعه‌ي آن هستند. در واقع آدميرال مولن، در اين سند با صداي بلند جار زده است که «ايها الناس! من آدميرال مولن، سازمان ملل و همه‌ي NGOs جهاني را به عنوان يکان‌هاي تحت امر خود، سازمان‌دهي کرده و به کار مي‌گيرم. آيا شما در مورد امپراطوري ميليتاريستي و نظامي، که يک جزء آن سازمان ملل است، ترديد داريد؟!!»
---------------------------------------------------------------------------

هو الحکيم

من، آدميرال مولن، سازمان ملل را اداره مي‌کنم!

روز چهارشنبه 8 دي‌ماه 1389 يک خبر مهم، اما عادي شده و تکراري، در رسانه‌هاي غرب و سپس کشورهاي جهان اسلام، انعکاس پيدا نمود: « آمريکا هشدار داد، هر قطعنامه‌اي که عليه اسراييل در سازمان ملل مطرح شود، بلافاصله توسط ايالات محتده وتو خواهد شد.»
اين خبر مهم و تکراري، در شرايطي که رژيم صهيونيستي تعهدات خود را در مذاکره با دولت محمود عباس زيرپا نهاده و به شهرک‌سازي و يهودي‌سازي بيت‌المقدس ادامه مي‌دهد، ما را برآن داشت تا دليل اين دريدگي ايالات متحده را از حسن عباسي، رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال جويا شويم.

• آمريکا يک بار ديگر اعلام کرد هر نوع قطعنامه عليه رژيم صهيونيستي را وتو مي‌کند. نمي-پرسم چرا، چون همه بر تعهد آمريکا به رژيم صهيونيستي واقف هستند. پرسش من اين است که نسبت آمريکا با سازمان ملل چيست که اين‌گونه آن را ملک خود و ابراز هژموني خود مي‌نماياند.
بله! بسم الله الرحمن الرحيم. خب، همان گونه که شما اشاره کرديد، موضوع «وتو» قطعنامه ضد اسراييلي از سوي آمريکا در سازمان ملل موضوع روشن و شناخته شده‌اي است. آمريکا بارها چنين قطعنامه‌هايي را وتو کرده است، که خود نافي دو ارزش(مورد ادعاي) آمريکاست، يکي حقوق بشر، و ديگري مقوله‌ي دموکراسي. در واقع با ايجاد حاشيه‌ي امن براي رژيم صهيونيستي، توسط وتو قطعنامه‌ها عليه اسراييل، به نقص سيستماتيک حقوق بشر پرداخته است. هم‌چنين با استفاده از پديده ناعادلانه «وتو»، عملاً مقوله دموکراسي به چالش کشيده شده و پديده‌ي«وتو» به ابراز ديکتاتوري جهاني آمريکا تبديل شده است. يادآوري مي‌کنم که ساير کشورهايي که از اختيار«وتو» برخوردارند، يعني روسيه، چين، انگليس و فرانسه، هيچ‌يک از پديده ظالمانه«وتو» به اندازه آمريکا استفاده نکرده‌اند.
به پرسش شما مي‌پردازم که در آن نسبت آمريکا با سازمان ملل را مي‌جوييد. در جمهوري اسلامي، قاعده اين است که دکترين امنيت ملي، فوق دکترين دفاعي و هم‌چنين دکترين نيروهاي مسلح ايران است. اما در ايالات متحده آمريکا، اين قاعده برعکس است، يعني استراتژي امنيت ملي، و استراتژي نظامي ملي، تابعي از دکترين نيروهاي مسلح ايالات متحده هستند. شما را ارجاع مي‌دهم به «دکترين نيروهاي مسلح آمريکا» که در دوم ماه مه 2007 تنظيم شده است و در بيستم مارس 2009 اصلاح شده و تاکنون مبناي عمل ايالات متحده در جهان است.




در اين آيين‌نامه، که مصوب ارتش آمريکاست و در صفحه نخست آن، آدميرال نيروي دريايي «ام.جي.مولن» آن را ابلاغ کرده است، نکات حيرت‌انگيزي از نگاه ايالات متحده به جهان ديده مي‌شود. اين آيين‌نامه را در فضاي سايبر به سادگي مي‌توان يافت، چون دکترين‌ها فاقد طبقه‌بندي امنيتي هستند و هم‌چون قانون اساسي هر کشور، در دسترس عموم قرار مي‌گيرند. در متن ابلاغيه اين آيين‌نامه که مبناي عمل امپراطوري آمريکا در جهان است، درياسالار مولن، نسبت استراتژي امنيت ملي و استراتژي نظامي ملي را با دکترين نيروهاي مسلح آمريکا، مورد اشاره قرار داده است. يکي از نکات شگفت‌انگيز موجود در اين سند ملي آمريکا، مربوط به نسبت ارتش آمريکا با سازمان ملل متحد است.



در صفحه‌ي VII-8 دکترين نيروهاي مسلح ايالات متحده، نمودار CMOC آمده است که ترکيب تجسمي و فرضي از يک مرکز عمليات نظامي – غيرنظامي را به تصوير کشيده است. اين نمودار، در راستاي منافع ملي آمريکا، يک مرکز عمليات نظامي – غيرنظامي را براي يک صحنه اقدام منطقه‌اي يا جهاني معرفي مي‌کند. ترکيب فرضي که براي مرکز CMOC معرفي مي‌شود، پنج حوزه را دربرمي‌گيرد که يکي از آنها، سازمان ملل متحد است. در ترکيب فرضي CMOC ارتش آمريکا، سازمان ملل به عنوان يکي از بازوهاي آن، نقش‌آفريني کرده و نهادهايي چون «برنامه جهاني غذا»، «دپارتمان عمليات آشتي‌باني سازمان ملل»، «کميسارياي عالي پناهندگان» و ... در خدمت CMOC آمريکا قرار دارند. در يک ضلع ديگر از اضلاع پنج‌گانه‌ي CMOC ارتش آمريکا، سازمان‌هاي غيردولتي بزرگ NGOs قرار دارند. از سازمان‌هاي غيردولتي!! شاخص در اين نمودار که بازوي ارتش آمريکا در CMOC هستند، سازمان پزشکان جهان (بدون مرز)، و کميته‌ي نجات، و حتي سازمان حمايت از کودکان را مي‌توان ديد.
از منظر طرح‌ريزي استراتژيک، معني نمودار CMOC اين است که ارتش آمريکا در هر منطقه‌اي از جهان که قصد انجام عمليات نظامي داشته باشد، يک چنين مرکزي ايجاد کرده و يکي از «يکان»هاي ارتش آمريکا، سازمان ملل متحد و نهادهاي تابعه‌ي آن هستند. در واقع آدميرال مولن، در اين سند با صداي بلند جار زده است که «ايها الناس! من آدميرال مولن، سازمان ملل و همه‌ي NGOs جهاني را به عنوان يکان‌هاي تحت امر خود، سازمان‌دهي کرده و به کار مي‌گيرم. آيا شما در مورد امپراطوري ميليتاريستي و نظامي، که يک جزء آن سازمان ملل است، ترديد داريد؟!!»
• من مبهوت شدم، نمي‌دانم که چه پرسش ديگري را مطرح کنم! واقعاً آمريکا در فرضيات نظامي خود سازمان ملل را تابع طرح‌هاي پنتاگن مي‌داند؟!
بله. توصيه مي‌کنم که شما گشتي در فضاي سايبر بزنيد، و سند 2009 دکترين نيروهاي مسلح آمريکا را تهيه کرده و به تعبير هنرپيشه‌هاي تلويزيون، «حالشو ببريد!» آن‌گاه راز براي شما گشوده مي-شود که چرا ايالات متحده بي‌پروا از وتوي قطعنامه‌اي که عليه رژيم صهيونيستي مطرح شود، سخن مي-گويد.

منبع: هفته‌نامه 9 دي، شماره دوم 18 دي‌ماه 138

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب