صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow احمدی نژاد در پاکستان درباره حمله به ایران و سرنوشت سوریه چه گفت؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس/ وقتی مردم حمله می کنن که احمدی نژاد رو تکه پاره کنن!!
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از نیما فلاح و همسرش
یك‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس محمد بنا و همسر اسپانیایی اش ماریا پرز
یك‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      داريوش يزداني و كامبيز ديرباز در جمع هواداران استقلالي
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس متین ستوده بازیگر نقش شیوا سریال یادآوری
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

احمدی نژاد در پاکستان درباره حمله به ایران و سرنوشت سوریه چه گفت؟

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش بولتن نیوز، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه برنامه‌هاي سفر به پاكستان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "جيو" اين كشور در پاسخ به سوالي درباره حملات رژيم صهيونيستي به غزه اظهار داشت: صهيونيست‌ها در همه جاي دنيا زمينه‌ساز و عامل چپاول و غارت ملت‌ها هستند و پشت سر بسياري از جريانات تروريستي، توليد و تجارت مواد مخدر و تخريب فرهنگ ملت‌ها قرار دارند و همواره به دنبال جنگ‌افروزي بوده و هستند، اما جنگ اخير با جنگ‌هاي قبلي اين رژيم متفاوت است.

رييس‌جمهور اضافه كرد: رژيم صهيونيستي در جنگ‌هاي قبلي به دنبال توسعه‌طلبي بود، اما اين جنگ مشخصاً براي نجات گروهي از صهيونيست‌ها براه انداخته شده است.
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه ادامه وضع كنوني براي صهيونيست‌ها غيرممكن است و آنان به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد شرايط را تغيير دهند، خاطرنشان كرد: كساني كه امروز در فلسطين اشغالي حاكمند، وضع كنوني خود را نمي‌پسندند و در تلاش هستند كه وضعيت را تغيير داده تا بدين وسيله خودشان را نجات دهند و به همين خاطر به جنگ متوسل شدند اما معتقدم با اينگونه اقدامات شرايط براي رژيم صهيونيستي هرگز تغيير نخواهد كرد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه رژيمي با ويژگي‌هاي رژيم صهيونيستي امكان ادامه حيات ندارد و هر روز كه مي‌گذرد خسارت و زيان آن براي حاميان غربي‌اش بيشتر مي‌شود، بنابراين بايد شرايط تغيير كند، گفت: هدف از تغيير شرايط رژيم صهيونيستي اين است كه عناصر تندرويي كه امروز در اين رژيم حاكم هستند جاي خود را به افراد ديگري بدهند و در همين راستا قصد دارند فضا را مغشوش كنند تا بتوانند اين هدف خود را محقق سازند، اما بي‌ترديد قادر به انجام چنين كاري نخواهند بود و بايد بروند.
وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله رژيم صهيونيستي به تأسيسات هسته‌اي ايران تصريح كرد: صهيونيست‌ها براي نجات خود بسيار علاقمند به ماجراجويي هستند كه البته ملت ايران هم كاملاً آماده است، اما فكر نمي‌كنم چنين فرصتي را به دست بياورند، ضمن اينكه هيچ دليلي براي حمله وجود ندارد، چرا بايد كساني كه بمب اتمي ذخيره كرده‌اند، ديگران را به خاطر استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي مورد حمله قرار دهند. امروز ديگر هيچ كس در دنيا چنين منطقي را نمي‌پذيرد، ضمن اينكه صهيونيست‌ها نيز خودشان به خوبي از قدرت ايران آگاه هستند.
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: متاسفانه دخالت‌هاي فراوان بيگانگان باعث ايجاد فاصله‌اي گسترده نه تنها بين جوامع مسلمان، بلكه كل ملت‌هاي مستقل جهان شده است و اصولاً آنان برپايه ايجاد تفرقه بين ملت‌ها حكومت مي‌كنند و امروز نيز بين كشورهاي اسلامي اين تفرقه و جدايي وجود دارد اما معتقدم شرايط به سرعت در حال تغيير بوده و يك بيداري انساني عميق در كل جهان در حال وقوع است.
رييس‌جمهور افزود: امروز ملت‌ها به سرعت در حال آگاه شدن بوده و به دنبال عشق و دوستي هستند و بي‌ترديد به موازات آگاهي ملت‌ها، دشمنان هم تلاش خود را براي تشديد تعصبات قومي و مذهبي به منظور ايجاد فاصله بين ملت‌ها زياد مي‌‌كنند.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه برخي كشورهاي غربي و دشمنان ملت ايران، تهران را متهم به دخالت در فلسطين، ‌لبنان و سوريه مي‌كنند، اظهار داشت: غربي‌ها دخالت در امور ساير ملت‌ها را حق قطعي خود مي‌دانند و در حال حاضر بيش از 60 هزار نيروي نظامي در افغانستان دارند و قبلاً در عراق بيش از 300 هزار نيروي انساني داشتند و جالب است كه همزمان ايران را به دخالت در امور عراق و افغانستان متهم مي‌كردند، اين در حالي است كه كشورهاي منطقه با يكديگر روابط گسترده اقتصادي، سياسي و فرهنگي دارند و اين روابط ريشه تاريخي دارند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: همواره آرمان فلسطين و وحدت و يكپارچگي لبنان را مورد حمايت معنوي و سياسي قرار داده و آن را به صورت علني اعلام كرده‌ايم. درباره سوريه نيز موضع ما كاملاً روشن است، معتقديم انتخاب آزاد، عدالت و احترام حق همه ملت‌هاست و هيچ تفاوتي بين ملت‌ها وجود ندارد. مردم سوريه هم از اين حقوق برخوردار هستند و هيچ كس حق ندارد اينها را از ملت سوريه گرفته يا آن را مسدود كند.

دكتر احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه آيا اين حق با جنگ به دست مي‌آيد يا تفاهم؟ اظهار داشت:‌ معتقديم حق ملت سوريه با توسل به جنگ حاصل نخواهد شد و كساني كه از دولت يا مخالفين كشته مي‌شوند، همگي جزو مردم سوريه هستند و اين موضوعي ناراحت‌كننده است، بعلاوه به قدرت رسيدن هر يك از گروه‌ها با جنگ، به معناي تداوم جنگ‌افروزي و درگيري است.
رييس‌جمهور تصريح كرد: بر اين اعتقاد هستيم كه جنگ راه‌حل مناسبي براي سوريه نيست و بايد يك تفاهم ملي ايجاد شود كه تحت لواي آن همه گروه‌ها راي مردم را بپذيرند و در يك تفاهم ملي، انتخابات كاملاً آزاد برگزار شود و هر آنچه كه ملت سوريه انتخاب كردند، همه به آن احترام بگذارند؛ بي‌ترديد با تشويق طرفين به جنگ و ارسال سلاح مسأله سوريه حل نخواهد شد.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: هركس حقيقتاً دوستدار ملت سوريه است بايد به ايجاد تفاهم در اين كشور كمك كند.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا ايران و پاكستان مي‌توانند به تثبيت امنيت و ثبات در افغانستان كمك كنند؟ اظهار داشت: حتماً چنين است. شرايط فعلي در افغانستان به زيان همه كشورهاي منطقه است و بايد كمك كنيم تا اين كشور به ثبات و امنيت دست يابد و خوشبختانه اقدامات خوبي در اين زمينه در حال انجام است و ايران و پاكستان به اتفاق دولت افغانستان تاكنون چند نشست سه‌جانبه برگزار كرده و در آينده نشست بعدي نيز تشكيل خواهد شد.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: مسأله افغانستان راهي به جز تفاهم منطقه‌اي ندارد و ايران و پاكستان براي ايجاد امنيت و تثبيت صلح و آرامش در افغانستان و تكميل روند سياسي در اين كشور مي‌توانند گام‌هاي مؤثري بردارند.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره مذاكره دولت كرزي با طالبان اظهار داشت: بايد به اين موضوعات از نگاه وسيع و كلان نگريست. ايران و پاكستان بايد به ايجاد تفاهم ملي در افغانستان كمك كنند، ضمن اينكه بايد در نظر داشت كه بالاخره اين كشور را بايد مردم آن اداره كنند و در اين ميان همه بايد روند دموكراسي را پذيرفته و هيچ‌كس نبايد نگاه خود را بر ديگران تحميل كند.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه آيا اطمينان داريد كه سربازان آمريكايي بعد از سال 2014 افغانستان را ترك خواهند كرد؟ گفت: نمي‌توان در اين زمينه پيشگويي كرد اما بي‌ترديد بالاخره آنها بايد از افغانستان خارج شوند براي اينكه تاريخ افغانستان نشان داده كه نيروهاي بيگانه نمي‌توانند در اين كشور دوام بياورند. اينكه بعد از 10 سال حضور خود، به هيچ يك از اهدافشان نرسيده‌اند، تأييدي بر اين موضوع است.
رييس‌جمهور اضافه كرد: البته اشغالگران به دنبال تثبيت حضور خود و حركت به سمت شرق افغانستان هستند تا بدينوسيله كشورهاي همسايه افغانستان را كنترل كنند اما در اين هدف خود نيز موفق نخواهند شد.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه آيا ايران از جانب اشغالگران افغانستان احساس مشكل مي‌كند؟ گفت: بدون ترديد زماني كه ناامني ايجاد مي‌شود، همه دچار زيان مي‌شوند. گسترش تروريستم، توليد و توزيع مواد مخدر آثار و تبعات زيان‌آوري دارد، از سوي ديگر زماني كه مردم در كشوري كشته مي‌شوند، احساس ما اين است كه برادران و خواهران ما دچار آسيب شده‌اند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: سلطه‌گران بهانه‌اي به نام تروريسم ايجاد كرده و قصد دارند به واسطه آن بر منطقه مسلط شوند و اين حق را براي خود متصور شده مي‌خواهند آن را براي خود تثبيت كنند كه مي‌توانند به هر كشوري اراده كردند، حمله كنند و امروز اين سوال جدي مطرح است كه آيا پس از ورود اشغالگران به افغانستان دامنه تروريسم و مواد مخدر كاهش يافته يا افزايش پيدا كرده است.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: بي‌ترديد افراط‌گرايي و توليد و توزيع مواد مخدر در 10 سال گذشته در افغانستان گسترش و افزايش داشته است و اصولاً هدف اصلي اشغالگران از حضور در منطقه همين مسأله است چرا اگر اين موارد نباشد، آنها بهانه‌اي براي تداوم حضور خود نخواهند داشت. ضمن اينكه وجود تروريسم و مواد مخدر بهترين ابزار تضعيف رابطه بين كشورها و ملت‌هاي منطقه است.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره موانع موجود در احداث خط لوله گاز ايران و پاكستان اظهار داشت: اين پروژه دو قسمت مشخص در داخل ايران و پاكستان دارد، بخش ايران به سرعت در حال اجراست و حفاري‌ها انجام شده و خط لوله تا نزديك مرز كشيده شده است، اما در بخش داخل پاكستان، لوله‌كشي پيشرفت چنداني نداشته كه در اين زمينه توافقاتي در حال انجام است كه ايران هم در اين بخش مشاركت كند تا به سرعت خط لوله در دو طرف تكميل و به هم متصل شود و بلافاصله پس از اينكه اين توافق انجام شود، كار لوله‌گذاري بسرعت انجام خواهد شد و اميدوارم تا پايان سال 2014 كه زمان اجراي قرارداد مذكور است، اين پروژه به طور كامل عملياتي شود.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره چشم‌انداز روابط ايران و پاكستان اظهار داشت: ايران و پاكستان دو كشور برادر و دوست هستند و بايد روابط‌مان گسترده و وسيع باشد، ضمن اينكه حتي اگر برادر هم نبوديم به عنوان دو كشور همسايه بايد روابط خوبي با يكديگر مي‌داشتيم و اين موضوع به نفع دو ملت و منطقه است و با همكاري هم مي‌توانيم بسياري از نيازهاي يكديگر را تأمين كنيم.
رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي‌كنيد كه دشمنان به دنبال ايجاد مشكل در گسترش روابط ايران و پاكستان هستند؟ اظهار داشت: اين يك موضوع بديهي است چرا كه استعمارگران حتي نمي‌خواهند اعضاي يك خانواده و مردم يك شهر و ايالت متحد و همراه باشند، تصور كنيد كه ايران، افغانستان و پاكستان با هم متحد باشند، آيا در اين صورت جايي براي حضور دشمنان در منطقه باقي خواهد ماند؟
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره پيشنهاد راهكاري براي ايجاد هماهنگي و وفاق بين مذاهب مختلف در پاكستان اظهار داشت: پيامبر گرامي اسلامي به عنوان اشرف مخلوقات متعلق به همه بشريت و همه مسلمانان است و همه دين را به بشريت عرضه نمود و رحمت او شامل همه انسان‌هاست، بنابراين همه انسان‌ها در اين مسئله مشترك هستند و پيامبر براي وحدت همه بشريت آمده است.
رييس‌جمهور گفت: همه ملت‌ها بر محور پيامبر و توحيد متحد هستند و تشديد تعصبات قومي و مذهبي كار دشمنان است.
دكتر احمدي‌نژاد افزود: مسلمانان كه داراي پيامبر، كتاب و قبله مشترك هستند، زمينه‌اي براي اختلاف و دودستگي ندارد و ايجاد فاصله با عناوين شيعه و سني ساخته و پرداخته دشمنان است.
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: فاصله جامعه بشري و مسلمانان با پيامبر اسلام (ص) از زمين تا آسمان است، همه بايد دست به دست بدهند تا پيامبر را شناخته و از او تبعيت كنند.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: پيامبر مظهر رحمت و همدلي و مهرباني براي تمام ملت‌هاست و در بين شيعه و سني هركس به پيامبر نزديك‌تر است بايد مهربان‌تر باشد و اهل بيت (ع) را نيز خود پيامبر اسلام (ص) توصيه فرمودند كه دوستدارشان باشيم. امام حسين(ع) مانند پيامبر متعلق به همه بشريت و مظهر رحمت الهي است.
رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه در عصر حاضر يزيد و عمرعاص زمان كيست؟ اظهار داشت: كسي كه مردم غزه را مي‌كشد و از 12 هزار كيلومتر دورتر به منطقه حمله كرده و مردم را زير بمباران قرار مي‌دهد.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: مسلمانان نه تنها بايد بين خودشان رابطه دوستانه و بامحبت برقرار كنند بلكه بايد نسبت به ساير ملت‌ها هم با محبت باشند و در اين ميان علماي مذهبي بايد با يكديگر گفتگو كرده و حقايق را براي مردم بيان كنند و البته مردم هم بايد هوشيار باشند و هيچ كس حق ندارد به ديگران آسيب برساند.
رييس‌جمهور افزود: زماني كه دشمنان به سرزمين‌هاي ما تجاوز مي‌كنند ملت‌ها وظيفه دفاع از خود را دارند، اما در بين ملت‌ها هيچ‌گونه درگيري و اختلاف معنا ندارد.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: تعصبات مذهبي متعلق به پيامبران نيست براي اينكه پيامبر ما حتي با مسيحيان و يهودي‌ها هم رابطه خوب داشته و با آنها گفتگو و صحبت مي‌كرد و به هيچ كس اجازه نداد كه كسي را به خاطر مذهب مورد آزار قرار دهند.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره گفتگو با رژيم صهيونيستي گفت: رژيم صهيونيستي همان دشمني است كه سرزمين ملتي را اشغال كرده و بايد به اشغالگري خود پايان دهد.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره چشم‌انداز اجلاس دي‌هشت گفت: اجلاس دي‌هشت تاكنون عملكرد نسبتاً مناسبي داشته است و اميدواريم با مديريت پاكستان حركت آن شتاب بگيرد.
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: در شرايط امروز جهان براي پيشرفت و حفظ كشورهايمان از دست‌اندازي زياده‌خواهان راهي جز همدلي و تفاهم وجود ندارد.
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: هشت كشور عضو دي‌هشت داراي بيش از يك ميليارد جمعيت بوده و ذخاير عظيم انرژي و مناطق حساس جهان را در اختيار دارند و به لحاظ علم و تخصص از جايگاه مهمي برخوردار مي‌باشند، لذا به هر ميزان كه روابط خود را گسترش دهيم به سود همه اعضا و كشورهاي منطقه است.
رييس‌جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: امروز بخاطر تسلط دلار بر اقتصاد جهاني بخشي از منابع ملت‌ها به طور خودكار به جيب سرمايه‌داران سرازير مي‌شود كه اگر كشورهاي عضو دي‌هشت روابط خود را در همه زمينه‌ها گسترش دهند، حداقل از اين چپاول جلوگيري خواهد شد، ضمن اينكه قدرتي در خدمت صلح و امنيت جهاني خواهد بود.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي ديگري درباره پاكستان اظهار داشت: پاكستان داراي ملتي بزرگي، موحد و عاشق پيامبر اسلام (ص) است و اين كشور بايد يكي از كشورهاي مهم جهان باشد و اين مسأله در سايه وحدت و يكپارچگي محقق مي‌شود، هيچ‌كس نبايد به خود اجازه دهد كه به ديگران آسيب برساند و هركس پيامبر(ص) و خود را دوست دارد، بايد در اين مسير گام بردارد، چرا كه اگر ناامني باشد آينده همه در خطر خواهد بود.
رييس‌جمهور تصريح كرد: راه‌حل زندگي مسالمت‌آميز بين انديشه‌ها و مذاهب گوناگون، تفاهم است، هيچ كس نبايد خود را برتر از ديگران بداند و هركس خود را به ميزاني كه برتر بداند از پيامبر (ص) فاصله گرفته است.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: پيامبر و اهل بيتشان عاشق مردم بودند، امام حسين (ع) فداي پيامبر شدند و افتخار مي‌كرد كه تابع و دنباله‌روي پيامبر اكرم(ص) بود.
رييس‌جمهور افزود: علما و كشورهاي منطقه بايد با هم‌فكري دائماً بر وحدت و همدلي تاكيد كنند.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: غربي‌ها نمي‌خواهند پاكستان يك كشور پيشرفته و قدرتمند باشد، همانطوري كه نمي‌خواهند هيچ كشور ديگري در منطقه پيشرفته باشد، آنها به دنبال تشديد اختلاف و درگيري‌ بين ملت‌ها و كشورهاي منطقه هستند تا خود را مسلط كنند

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب