صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow آقای لاریجانی اگر احمدی نژاد رابین هود است، پرنس جان و داروغه ناتینگهام کیست؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 10 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

این پسر کوچولوی سفید و خوشگل رو می شناسین؟
پنج‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      سه اسطوره فوتبال جهان در حال بازی فوتبالدستی
یك‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      10 بازيگر زن محبوب از كجا وارد سينما شدند؟ +تصاویر
جمعه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اصغر فرهادی در کنار آنجلینا جولی
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      حامد بهداد در لباس رفتگری
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

آقای لاریجانی اگر احمدی نژاد رابین هود است، پرنس جان و داروغه ناتینگهام کیست؟

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

شبکه ایران به قلم حامد فتاحی نوشت:

1-  باید از آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی متشکر باشیم که دکتر احمدی نژاد را به «رابین هود» تشبیه کردند. ایشان، قصد ذم رئیس جمهوری را داشتند ولی بنده و احتمالا بسیاری از طرفداران رئیس جمهور، از این لقب دهی راضی هستیم و آن را مدح رئیس جمهور و برملا کننده نکته ای مهم می دانیم؛ چه اینکه رابین هود، در ادبیات داستانی و سینمایی، قهرمانی محبوب و مثبت است که از زورمندان می گیرد و به محرومان می دهد.

آقای لاریجانی اگر احمدی نژاد رابین هود است، پرنس جان و داروغه ناتینگهام کیست؟

رئیس محترم مجلس، با این سخنانش، بار دیگر مهر تاییدی زد بر ادعای کارشناسانی که معتقدند دعوای اصلی احمدی نژاد و مخالفانش، من حیث المجموع، دعوای بین توسعه و پیشرفتِ «عدالت محور» با توسعه و پیشرفت «رشد محور» است. آن هم در دهه ای که توسط رهبر انقلاب، دهه «پیشرفت و عدالت» خوانده شده است. به همین خاطر است که در این سو، به آمارهایی همچون ضریب جینی توجه می شود و در آن سو مدام آمار رشد اقتصادی، بر سر دولت کوبیده می شود. به قول دوستی جا دارد از آقای لاریجانی سئوال شود اگر سیاست احمدی نژاد، رابین هودی است، از نظر ایشان چه جریاناتی می توانند به «داروغه ناتینگهام»، «پرنس جان» و امثالهم تشبیه شوند؟

2- جالب اینجا است که اتفاقا در علم اقتصاد، شاخصی به اسم «شاخص رابین هود» (یا شاخص هوور) هم داریم. شاخصی که میزان عادلانه بودن توزیع ثروت در یک جامعه را نشان می دهد. از صفر شروع می شود و به صد ختم می شود. شاخصی که هرچه پایین تر باشد، نشانه کمتر بودن شکاف طبقانی و عادلانه تر بودن توزیع ثروت است و فی المثل اگر صد باشد، به معنی این است که تمام ثروت یک جامعه در دست یک نفر است و…
شاخص رابین هود از روی «منحنی لورنس»، قابل محاسبه است. البته این منحنی برای اقتصاد ایران، منتشر نمی شود اما اهل فن، با استفاده از ارقام «ضریب جینی» که موجود است می توانند این منحنی را ترسیم کنند و به تبع آن شاخص رابین هود را به دست آورند. جالب است بدانید بر اساس محاسباتی که گفته شد، شاخص رابین هود در سال 1384، یعنی اولین سال ریاست جمهوری احمدی نژاد، 41 بوده است و در سال 1390 این شاخص به عدد 34 تنزل کرده است. (با تشکر از جناب دکتر «عبدالرضا داوری»، دکترای اقتصاد، که این محاسبات توسط ایشان صورت گرفته است و این اطلاعات را از ایشان شنیدم.)


3- شخصیتهای رمان «سه تفنگدار»، همچون شخصیت «رابین هود»، شخصیتهای مثبتی هستند. رییس محترم قوه قضائیه در دیدار با دانشجویان، از اینکه در یک وبلاگ احمدی نژادی، برخی را «سه تفنگدار» خوانده اند، گلایه کردند. تا جایی که یادم می آید وبلاگ مورد اشاره ایشان، مدتها قبل از این گلایه، فیلتر هم شده بود. جا دارد از ایشان سئوال شود اگر «سه تفنگ دار» برخی ها در یک وبلاگ، با روزی 50 نفر بازدید کننده، می تواند به فیلتر شدن آن وبلاگ و گلایه ایشان منجر شود، «رابین هود» خواندنِ عالی ترین مقام کشور پس از رهبری، در تریبونی که میلیونها نفر، شنونده و خواننده مستقیم و غیرمستقیم آن بوده اند، چه عقوبتی می تواند داشته باشد؟ آیا می شود تصور کرد که فی المثل، رئیس مجلس هم مثل وبلاگنویسان بی کس و کار، به دادسرا احضار شود؟

4- «برنارد کوشنر»، وزیر خارجه فرانسه سه سال پیش گفته بود احمدی نژاد در کشورهای عربی نزد برخی، وجهه رابین هود را دارد. «صادق زیبا کلام» هم زمانی به طعنه، از وجهه رابین هودی احمدی نژاد نزد اقشار فقیر سخن گفته بود. «ابراهیم اصغرزاده» هم در شماره جدیدِ هفته نامه «آسمان»، همین طعنه و تشبیه را در مورد سیاستهای احمدی نژاد تکرار کرده است و این سیاستها را شکست خورده معرفی کرده است. در پی همه اینها هم رئیس محترم مجلس این تشبیه را تکرار کرده است. این تشبیه دکتر علی لاریجانی هم در اقدامی بی سابقه، نزدیک به 24 ساعت، تیتر یک سایت اصولگرای فارس بود. بار دیگر، هم زبانی و هم سخنیِ چپ و راست و اصولگرا و لیبرال و داخلی و خارجی در مورد احمدی نژاد!

 

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب