صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow آکادمی موسیقی البته نه از نوع گوگوشی آن، در شبکه سه سیما
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 18 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

بازیگران هالیوودی قبل و بعد از گریم های ترسناک
سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      این دو دختر ایرانی رو میشناسید؟ + تصاویر
پنج‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۵۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تمرينات ورزشي مورالس و احمدي نژاد
پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گلشیفته‌فراهانی باکت‌وشلواروپاپیون در مجله‌فشن‌ووگ+عکس
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/خانم های سوپر استار ما خوشگل ترند یا سوپر استارهای هالیوودی
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

آکادمی موسیقی البته نه از نوع گوگوشی آن، در شبکه سه سیما

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

متاسفانه برنامه سازان ما دیگر حتی در لفافه هم تقلید نمی کنند بعد از مسابقات سرگرمی کپی برداری شده از روی برنامه های ماهواره ای ، اینبار نوبت به کپی برداری از آکادمی موسیقی گوگوش رسیده حتی نام آن هم کاملآ کپی برداری شده است . " آکادمی موسیقی ایرانی " تنها به جای نام گوگوش نام ایرانی قرار داده شده و به احتمال زیاد نوع چینش و هیات داوران و حتی دکور آکادمی موسیقی ایرانی را هم مشابه آکادمی موسیقی گوگوش می چینند. به هر حال امیدواریم که اینگونه نباشد هر چند که بعید است.

آکادمی موسیقی البته نه از نوع گوگوشی آن، در شبکه سه سیما

به گزارش روزنامه «شرق» شبکه سوم سیما قصد دارد برنامه آکادمی موسیقی ایرانی را بزودی از شبکه سوم پخش کند. مجید زین‌العابدین مدیر این شبکه در نشست خبری مدیران این شبکه ضمن تایید این خبر گفت که این مسابقه شامل دو بخش مسابقه بهترین صدا و مسابقه آقای مجری است که در این شبکه برگزار می‌شود؛ اتفاقی که هرچند برای ایرانی‌ها پدیده‌ای شناخته‌شده است؛ اما برای نخستین‌بار در رسانه رسمی و دولتی ایران قرار است اجرا شود. زین‌العابدین گفته مسابقه تلویزیونی صدا با هدف معرفی و شناساندن استعدادهای جوان در حوزه موسیقی و مسابقه آقای گزارشگر در حوزه ورزش در این شبکه طراحی شده و از پاییز پخش می‌شود. فراخوان این دو مسابقه چند ماه پیش از سوی شبکه سوم سیما اعلام شده است. نکته قابل‌توجه حضور چشمگیر بیش از دوهزارنفر در بخش استعدادیابی در حوزه موسیقی است. البته مسابقه «آقای گزارشگر» به نظر می‌رسد که طرفدار بیشتری داشته است، چون در این مسابقه بیش از 20هزارنفر در سایت شبکه سوم سیما ثبت‌نام کرده‌اند و منتظر گرفتن تست هستند.

این خبر شاید برای جمع زیادی از کسانی که گمان می‌کنند استعدادی در خوانندگی دارند و می‌توانند خواننده شوند؛ اما امکانات لازم برای دست‌یافتن به آرزوی خود را ندارند می‌تواند یک خبر خوب باشد. هرچند بخشی از کسانی که استعداد لازم برای شرکت در چنین مسابقه‌ای را دارند می‌توانند در آن شرکت کنند؛ کسانی که در سال‌های گذشته تمام مشکلات و خطرات مسافرت به کشورهای همجوار را برای شرکت در برنامه‌های استعدادیابی ایرانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای برگزار می‌شد به جان می‌خریدند. کسانی که با صرف هزینه‌های بالای مسافرت و اقامت در کشور‌های دیگر تنها به اندازه چند روزی طعم شیرین شهرت را می‌چشیدند و از آنجایی که در ایران باز زمینه‌ای برای ادامه فعالیت هنری نداشتند؛ به‌زودی از یاد می‌رفتند. اما همه مشکلات این افراد این نبود. بسیاری از کسانی که در این برنامه‌های استعدادیابی شرکت کرده بودند در بازگشت به ایران با مشکلاتی روبه‌رو و توسط برخی نهادها نیز بازخواست ‌شدند.

Iranian Idol یا استعدادیابی به سبک ایرانی نمونه مهم برنامه‌های استعدادیابی آن چیزی بود که به امریکن‌آیدل (به انگلیسی: American Idol) شهرت دارد، برنامه‌ای تلویزیونی که محصول شبکه تلویزیونی فاکس آمریکا و به تهیه‌کنندگی سایمون فولر است. این برنامه در 11ژوئن 2002 به‌منظور جست‌وجوی ستاره جدید موسیقی آغاز شد و تاکنون به‌عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب ادامه دارد و برپایه رتبه‌بندی «نیلسن» از سال 2002 تاکنون، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در تاریخ تلویزیون آمریکا محسوب می‌شود.

هدف این برنامه کشف بهترین خواننده در این کشور برپایه رای بینندگان است. اما در میان رسانه‌های فارسی‌زبان نخستین شبکه‌ای که دست به ساخت چنین برنامه‌ای زد شبکه MI بود که در الگویی بسیار کوچک نمونه‌ای از برنامه امریکن‌آیدل را اجرا کرد. بعد از آن شبکه‌هایی چون تی‌وی پرشیا نمونه‌های مردم‌پسندتری از این مسابقه را برپا کردند. مسابقه «سوپر استار» کاری از گروه تصویرسازان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آقای پرویز ریاحی از دیگر نمونه‌های این استعدادیابی‌هاست که از شبکه‌های جهانی MITV و IRAN BEAUTY و U پخش و سه دوره آن برگزار شد. در نهایت نیز شبکه «من و تو» با راه‌اندازی یک آکادمی موسیقی برنامه‌ای شبیه «امریکن آیدل» و X Factor را راه‌اندازی کرد. برنامه‌ای که در سه دوره مخاطبان زیادی داشت و همین باعث شد تا اندیشه راه‌اندازی آکادمی موسیقی در ایران شکل بگیرد.

رقابت با خارجی‌‌ها برنامه استعدادیابی در ایران اگرچه سابقه طولانی ندارد اما مخاطب ایرانی نمونه خارجی آن را کم ندیده است. به نظر می‌رسد شبکه سوم سیما خیلی به‌دنبال رقابت با رسانه‌های خارجی نیست چراکه زین‌العابدین می‌گوید: «قالب‌های برنامه‌سازی تلویزیونی در دنیا شباهت‌هایی به یکدیگر دارد، ولی این به معنای تقلید نیست.» در هر حال به نظر می‌رسد ساخت چنین برنامه‌ای از سوی صداوسیما را باید به فال نیک گرفت، چراکه قدمی در راه شناخت استعدادهای تازه‌ در عرصه موسیقی و صداست.

این نکته‌ای است که بیژن بیرنگ، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی نیز به آن اشاره می‌کند. او  ضمن ابراز خرسندی از ساخت چنین برنامه‌ای گفت: «اگر چنین اتفاقی افتاده، اتفاق بسیار خوبی است. امیدوارم این اتفاق بیفتد و برنامه با کارشناسی خوب و درست برگزار شود و زمینه پیشرفت موسیقی را در ایران فراهم کند.» به گفته تهیه‌کننده برنامه شام ایرانی «به نظر من اتفاق مهمی است که به‌جای آنکه خارجی‌ها این کار را بکنند و استعدادهای موسیقی ایرانی را کشف کنند؛ در داخل بتوانیم آنها را معرفی کنیم. من بسیار دوست دارم چنین برنامه‌ای را بسازم. من بسیار استقبال می‌کنم و از همین‌جا پیشنهاد همکاری برای حضور در چنین برنامه‌ای را می‌دهم.» حالا باید منتظر پاییز و آکادمی موسیقی شبکه سوم سیما ماند تا دید چه استعدادهایی از پشت درهای جام جم به موسیقی ایرانی معرفی‌ می‌شوند.

 

 

 

 

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب