صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow علت برکناری خانم وزیر بهداشت چه بود؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 18 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

اين اقا رو مي شناسيد؟
چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بازیگران و همسرانشان
جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱ بعدازظهر
  [جزئیات]...      دست خط پرواز همای - سرپرست گروه موسیقی پرآوازه مستان
پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خوشگل و پوستری از سارا مجزی
یك‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس/ محسن يگانه و همسرش
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

علت برکناری خانم وزیر بهداشت چه بود؟

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

از زمان برکناری خانم مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت تاکنون هجمه‌های سنگینی از جانب توپخانه‌های سیاسی علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور صورت گرفته است. دستجردی کسی است که نخستین وزیر زن تاریخ انقلاب اسلامی نام گرفت و رئیس جمهور برای رسیدن وی به این جایگاه هزینه‌های زیادی داد که تفصیل آن جای این یادداشت نیست. همین رسانه‌هایی که امروز به دفاع از وزیر معزول تیتر یک و عکس یک صفحات خود را به ایشان اختصاص داده و دولت را سیبل انتقادات خود می‌کنند سال‌هایی نه چندان دور حضور همین خانم را دستمایه تخریب دولت قرار داده بودند و انتصاب وزیر زن را خلاف نظر مراجع تقلید می‌نامیدند. برای این رسانه‌های منتسب به جریانات سیاسی عزل یا انتصاب یک فرد موضوعیت ندارد بلکه آنچه اهمیت دارد لباس بدقواره‌ای است که این رسانه‌ها، افراد، گروه‌ها و جریانات بر تن این عزل و نصب‌ها می‌پوشانند. این عین همان ضرب‌المثل معروفی است که می‌گوید «خودش دوخت و خودش برید...»
اما از اینها که بگذریم به خود خانم وزیر می‌رسیم؛ پذیرفتن مسئولیت شرایطی دارد که گویا امروز برخی مسئولان نسبت به آن آگاهی کمی داشته یا اصلاً اطلاعی از آن ندارند. مسئولیت‌پذیری زمانی است که تکلیفی در کار باشد؛ به این معنی که انسان با اراده و اختیار خویش کاری را قبول کند. وقتی انسان مسئولیتی به عهده گرفت باید وظایفی به دوش گیرد. تا اینجای کار خوب است اما اگر کسی از زیر بار مسئولیتی که با اختیار خود بر عهده گرفته شانه خالی کرد و وظایفی را که باید انجام می‌داد فراموش کرد چه باید کرد؟ این سؤالی است که خانم وزیر! باید به آن پاسخ دهند.
نگارنده این سطور در مقام یک شهروند از خانم دستجردی می‌پرسد که آیا شما از پس مسئولیت‌هایی که با اختیار خود پذیرفتید برآمدید؟ آیا وظیفه شما حضور در رسانه‌ها و خط‌خطی کردن ذهن هزاران بیماری بود که با کلام جنابعالی در خصوص دارو از اوضاع سلامت کشور نگران شده و زندگی را پایان یافته می‌دیدند؟ آیا وظیفه شما مصاحبه‌های هر روزتان با چند خبرگزاری بود تا امید به زندگی در بیماران از بین ببرید؟
اینها و سؤالاتی دیگر مسائلی است که هر مسئولی خود باید در دادگاه قضاوت بنشیند و به آن‌ها پاسخ دهد. در کنار مسئولیت و وظیفه، انتظاراتی از سوی مردم پدید می‌آید که در رابطه با خانم وزیر این انتظارات رنگ و بوی دیگری داشت. از جمله این‌که ایشان اولین وزیر زن در تاریخ انقلاب اسلامی بودند و همه انتظار داشتند تا کارنامه‌ای موفق از تنها زن کابینه مشاهده کنند. انتظار می‌رفت جواب اعتماد و هزینه‌هایی که دولت و شخص رئیس‌جمهور برای ایشان داد به گونه‌ای حداقل مهربانانه‌تر داده می‌شد نه این‌که با نامه‌نگاری و مصاحبه، «رئیس جمهور» کشور را «مدیریت اجرایی کشور» بنامد و به پاس خدمات احمدی‌نژاد، خانم وزیر سابق! حفظ و حراست از ریاست یک فرد بر یک دانشگاه را به خواسته منتخب ملت ترجیح دهند و برای حفظ جایگاه آقای باقر لاریجانی چهره سلامت کشور را با اظهاراتی نسنجیده مخدوش کنند که این نه رسم مردانگی است و نه شیوه جوانمردی.
این همان رسم، عادت یا بهتر بگوییم بدعتی است که این ایام همچون خوره بر تن برخی افراد مسئول افتاده تا به محض برکناری آن را «بی‌انصافی»، «ظلم»، «برکناری ناگهانی»، «عزل غیرمنتظره» و غیره بنامند نه شانه خالی‌کردن از زیر بار مسئولیت و عدم انجام وظایف.
در حکم انتصاب دکتر طریقت‌منفرد به سرپرستی وزارت بهداشت که از سوی رئیس جمهور صادر شده است چند نکته مهم مورد اشاره قرار گرفته که مشخص می‌کند خانم وزیر سابق از عهده مسئولیتی که پذیرفته بود برنیامده است.
«ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده»، «امر دارو و درمان»، «رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم»، «عدالت آموزشی، بهداشتی و درمانی» و «کاهش هزینه‌های مردم در این بخش» 5 نکته‌ای است که دکتر احمدی‌نژاد آنها را اولویت کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرده و از قرار این تکالیفی بوده که خانم دستجردی انجام آنها را کم اهمیت‌تر از مقاومت در برابر برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌دانسته است.
در عدم موفقیت خانم وزیر همین بس که ایشان انواع و اقسام مشکلات وزارتخانه خود را در رسانه‌ها مطرح می‌کرد به گونه‌ای که این تصور در ذهن نقش می‌بست که این وزارتخانه تنها چیزی که دارد «مشکل» است و دیگر هیچ. هرچند به نظر نمی‌رسد این اظهارات بی‌هدف دنبال می‌شده؛ اظهارات و اقدامات خانم دستجردی و معاونین ایشان گویای آن است که جریانی خاص در داخل و خارج از وزارت بهداشت و در شرایط تحریم و فشارهای بین‌المللی، قصد القای عدم موفقیت مدیریت کلان کشور در عرصه سلامت کشور را داشته و این ادامه همان پروژه‌ای است که در سایر بخش‌های اقتصادی و مرتبط با معیشت مردم در ماه‌های گذشته نیز تجربه شد، این کار ادامه خواسته همان جریانی است که قیمت مرغ را افزایش داد، صف‌های طویل برای خرید سکه طلا در مقابل بانک‌ها را شکل داد، مطالبات بدون توجیه ارزی را در کشور بالا برد. قیمت هر چیزی از مسکن و زمین گرفته تا فرآورده‌های لبنی و پیاز و گوجه را بالا و پائین کرد و حالا سلامت مردم را هم بازیچه خوبی برای هدف قراردادن موفقیت‌های این دولت تشخیص داده است. اگر نه به گفته رئیس محترم جمهور نام همه شرکت‌هایی که باید ارز دارو می‌گرفتند موجود است و همه هر آنچه باید می‌گرفتند گرفته‌اند. آری به نظر می‌رسد خانم وزیر را همین موارد دوباره خانم دستجردی کرد!
ایران-سید حامد حجت

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب