صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow احمد نجفی: احمدی نژاد آزادترین رئیس جمهور تا کنون است
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 21 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

آرنولد در 66 سالگی همچنان کوه عضله است
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس های جدید هانیه توسلی
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس محمدرضا شجریان و همسر دومش
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس جالب هومن حاج عبداللهی و رامبد جوان در خندوانه
دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس هایی از کتایون ریاحی
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۵:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

احمد نجفی: احمدی نژاد آزادترین رئیس جمهور تا کنون است

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

احمد نجفی بازیگر و عضو شورای عالی سینما، خبر خبرگزاری فارس و مصاحبه سایت های اصولگرای داخل ایران در مورد ممنوع الکار شدن محمود بصیری به دلیل شباهت با محمود احمدی نژاد را تکذیب کرده و احمدی نژاد را "آزادترین" رییس جمهوری خواند که به گفته او تحمل بالایی دارد.

محمود بصیری بازیگر و کمدین معروف فیلم ها و سریال های تلویزیونی مانند گل‌های داودی، زرد قناری، مادر و آرایشگاه زیبا اخیر در مصاحبه با سایت «فردا» در ایران گفت: " دست صدا و سیما و ریاست جمهوری در کنار گذاشتن من از کار است، آن هم به دلیل شباهت چهره ای با رئیس جمهور!".

خبرگزاری فارس نیز نوشته است که در مراسم دیدار سینماگران با احمدی نژاد، چند تن از اهالی سینما از احمدی‌نژاد خواستند مشکلات «محمود بصیری» - بازیگری که گفته می‌شود به‌دلیل شباهت با رئیس جمهور ممنوع‌الکار شده - حل شود.

اما احمد نجفی بازیگر و عضو شورای عالی سینما که در مراسم ضیافت افطار احمدی نژاد رییس دولت دهم حضور داشت در پاسخ به پرسشی در مورد همین خبرهای رسانه های اصولگرا به شدت عصبانی شد و در عین حال گفت: من از وب سایت های خارج نشین متنفرم.

به آقای نجفی گفتم اگر تمایل به مصاحبه ندارید می توانید خیلی آرام بگویید مصاحبه نمی کنم و من هم برای شما احترام قائل هستم و اصراری به مصاحبه ندارم اما آقای نجفی در حالی که اصرار داشت به سوالات پاسخ دهد در انتها با صدای بلند گفت: من شدیدا تکذیب می کنم که آقای بصیری به دلیل شباهت با احمدی نژاد ممنوع الکار شده باشد. همین خانه سینما ده ها نفر را ممنوع الکار کرد و کسی هم نمی توانست جلودارشان در خانه سینما باشد از وقتی که آقای احمدی نژاد آمد گفت که ما داریم تلاش می کنیم مردم بروند سر کار بعد خودمان بیایم ممنوع الکار کنیم.

گفتگو با احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون و عضو شورای عالی سینما را بشنوید و بخوانید:

آقای نجفی من علی نژاد خبرنگار هستم می خواستم اگر ممکن هست با صدای خودتان بفرمایید که مهمانی دیروز شما با آقای احمدی نژاد چگونه بود؟

یک مهمانی خصوصی راحتِ شفاف بوده، حرف هایی زدند درد دل هایی کردند، ایشان هم قول هایی دادند، ایشان هر سال همین کار را می کنند، خیلی خلاصه، خودمانی می آیند یک شامی می خورند، سینماگران هم در دل هایی می کنند که بعضی از درد دل ها خوب است، می خندیم، بعضی هایش شوخی است، بعضی هایش هم جدی است در همین حد است چیز خیلی خاصی نیست یک شامی می خوریم به احترام ماه رمضان.

در مورد آقای محمود بصیری هم در این دیدار گفته اند که به دلیل شباهت شان با احمدی نژاد ممنوع الکار شده شما هم در جریان این موضوع هستید؟

حالا ممنوع الکار شده اند یا نه من نمی دانم، من بیشتر در مورد کلیات این جلسه همین هایی است که عرض می کنم، اگر قرار بود جزییات این جلسه بیرون می آمد، خود دولت خبرنگاران را دعوت می کرد، وقتی نیست حتما نمی خواهند که خبرش بیرون بیاید.

به هر حال آقای نجفی چون مردم فکر می کنند یک نزدیگی و علاقه ای به هنرمندان دارند....

ببینید مردم خیلی فکرها می کنند، معذرت می خواهم، دارم به شما می گویم که من مواظب صاحبخانه ام هستم که از ما خواستند یک جلسه خصوصی باشد، ۲۰۰ یا ۱۵۰ تا آدم آمده بودند که یک افطاری بکنند حالا یک درد دل هایی هم کردند. اگر می خواستند خبری شود خود نهاد ریاست جمهوری خبر می داد. حتی یک عکس هم گرفته نشد. چون نمی خواستند تبلیغاتی شود، بعضی درد دل ها را نمی خواستند بیرون کسی بشنود که هر کسی راحت حرف هایش را بزند، یک نشست صمیمی بود چون خودشان نخواستند بهتر است که وارد جزییات نشوم. چون احترام می گذارم به آنچه آنها خواسته اند من در همین حد می گویم. جلسه خاص و عجیب و غریبی هم نبوده، هر سال هم همین مباحث می شود و کلی هم می خندیم.

این جلسه شاید به این دلیل حساسیت برانگیز شد که مردم به هنرمندان علاقه دارند و مایل هستند که در یک رنج عمومی هنرمندان را همراه خودشان ببینند، تا همراهِ سیاستمدارن، چون احمدی نژاد هم هیچ تسلیتی به زلزله زدگان آذربایجان نگفت، ارزیابی شما در مورد این انتقادات چیست؟

من اصلا این را نمی پسندم، مگر می شود، اصلا اینطور نیست...اولا متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه وقتی این زلزله آمد ایشان در عربستان بودند کما اینکه دیدید تمام هیات دولت رفتند به منطقه، حتما به دستور رییس جمهور رفتند، اصلا اینطور نیست این خیلی بد است که شما ....

من فقط سوال کردم ...

نه خیر شما تصمیم گرفتید، قضاوت کردید و برای تایید قضاوت تان به من زنگ زدید، مگر می شود یک رییس جمهور مسوولی در این مملکت راجع به این مسئله (زلزله) اصللا چیز نکرده باشد {تسلیت نگفته باشد}؟ الان هموطن های ما در منطقه زلزله زده یک ۲۴ ساعت غذا نخوردند، حالا همه باید ریاضت بکشند چون آن بنده خداها دارند ریاضت می کشند؟ شما الان غذا نخوردی؟ این چه حرفی است.... اول از من سوال می کنی آقای بصیری گفته که به خاطر شباهت با احمدی نژاد ممنوع از کار است این اصلا موضوع مهمی نیست. ایشان ممنوع الکار است در سینما؟ برود در شورای صنفی اعتراض بکند. من در سینما تا به حال ندیدم کسی ممنوع الکار باشد در این دو سال، اگر آقای احمدی نژاد نمی خواستند این آدم را ببینند که اصلا دعوتش نمی کردند. اگر ممنوع الکار بود که اصلا به این جلسه دعوت نمی شد که...

خود آقای بصیری گفته اند ظاهرا برای اینکه از ایشان دلجویی کنند دعوت شان کرده اند.

خب این بد است که ایشون را برای دلجویی دعوت کرده باشند؟ من می گویم تا به حال اصلا این آدم را ندیده بودم، اسم شان را فقط شنیده بودم، در جلسه خیلی هم نگاه شان کردم دیدم نه اصلا شباهتی {با آقای احمدی نژاد} ندارد، سن شان خیلی بالاتر است....آنچه من می دانم در سینما چون خودم در دوران رییس جمهورهای گذشته ممنوع الکار شده بودم این درد را می شناسم، پس می دانم هیچ کسی در سینما توسط قوه مجریه که شامل رییس جمهور و وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی باشد، ممنوع الکار نیست. آنهایی که حکم قضایی دارند، نمی توانند کار کنند، ربطی ندارد که ... تا آنجایی که من می دانم ایشان {احمدی نژاد} خیلی هم دفاع کرد که این اتفاق نیافتند.

من می توانم بپرسم نقش دولت و یا وزارت فرهنگ و ارشاد در انحلال خانه سینما چه بوده است.

خانه سینما را دولت منحل نکرده، شما می خواهید ایشان را بکوبید یک راه هایی پیدا می کنید. من موافق این کارهای سیاسی نیستم.

آقای نجفی من فقط یک سوال پرسیدم که شما خودتان پاسخ بدهید که نقش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد چه بود؟

دولت منحل نکرده خانم، واقعا آدم را عصبی می کنید شما ها، از من هم نمی توانید تایید کنید. شورای فرهنگ عمومی، بازوی شورای انقلاب فرهنگی مملکت نشسته قوانینی که آنجا عوض شده را بررسی کردند دیدند خلاف قواعد شورای عمومی است. اگر دولت کرده بود چرا رفت دیوان عدالت اداری.

آقای نجفی به هر حال بحث های زیادی در مورد حمایت وزارت ارشاد و دولت از تصمیم شورای عمومی شده بود، من هم به عنوان خبرنگار به شما زنگ زدم که نظر خودتان را در این مورد بگویید

بهت می گم من خودم این کاره ام، من کارم هست، نمی دانم شما چند سالتون است، ولی می دونم خودم چند سالم هست و با چند نفر مصاحبه کرده ام. شما می خواهی ریییس جمهور را بکوبی، بکوب، دیگه چرا به من زنگ می زنی؟ بروید به دوستان خانه سینماتون زنگ بزنید. شما چند سالتون است و از کجا زنگ می زنید؟

من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم، ۳۵ سالم هست، از بیرون ایران تماس می گیرم ...

ها... از بیرون ایران، از بیرون ایران تماس می گیرید، همین است پس نیت تان که به من زنگ بزنید و بگویید نجفی گفت فلانی ممنوع الکار است، آن یکی در زلزله است، خانم نکنید این کار را. خانم ممکلت را بگذارید ما خودمان فکر کنیم. من از وب سایت های خارج نشین و برای اینکه به خارجی بگویید خبر چی هست من از اینها متنفرم، من از کسانی که به این مملکت صدمه بزنند، متنفر هستم. من ۱۸ سال آمریکا زندگی کردم بالا تا پایین قضیه را می شناسم. اول از اینجا شروع کردید که چون فلانی شباهت دارد...یعنی چه؟ خیلی ها به خیلی ها شباهت دارند، مگه ممنوع الکار می شوند؟ این حرف ها چیست که می زنید؟ یک شام مهمانی افطار می دهند. در این افطار حرف هایی زده می شود که خیلی صریح و شفاف است، یعنی آزادترین ، آزادترین رییس جمهوری که با بچه ها به راحتی تحمل می کند و تحملش هم بالاست و می گوید دل ها پر است بگذارید هنرمندان راحت حرف بزنند، یادداشت می کند و تا آنجایی که می تواند اوضاع را بهبود می بخشد، خیلی چیزها هم دست ایشان نیست، یک جسله صمیمی یک ساعته است که افطار می خوریم می آییم بیرون. آقای فلان شبیه فلان است، آنجا زلزله است...{ با تغییر لحن صدا به گونه ای که آقای نجفی تقلید صدای خبرنگار را می کند } حالا در طول دوره زلزله تمام آمریکایی ها و اروپایی ها تعطیل کردند مملکت را ارواح شکمم؟ من اینها را من آنور {آمریکا و اروپا} را می شناسم، نگویید اینها را به من...

آقای نجفی من دو تا سوال را با شما درمیان گذاشتم به عنوان یک خبرنگار ایرانی، شما می توانید با من مصاحبه نکنید، اینهایی که پرسیدم هم نقل قول از آقای بصیری است که شباهت شان با آقای احمدی نژاد را مطرح کرده اند و نقدهایی که وب سایت ها کار کرده اند...
اصلا خبرنگار و وب سایت نویس باید فقط خبرها را منعکس کند نه اینکه نظریات شخصی بدهد، شما «ولتر کرانکایت» که نیستی ، شما خبرنگار خانمی که در سی ان ان کار می کند هم نیستید، آخه عزیزم تحلیل دارد، فکر دارد....

صدای شما خیلی بلند است، من خودم را به شما معرفی کرد، هیچ اصراری هم نیست که شما مصاحبه کنید، صدای شما پخش می شود و خود مردم قضاوت می کنند، سوال من بر اساس سخنان آقای محمود بصیری بود، من از خودم خبرسازی نکردم، این مصاحبه را هم یک سایتی در داخل ایران منتشر کرد، من هم برای شما احترام قایل هستم اگر بگویید که اصلا نمی خواهید مصاحبه کنید.

من شدیدا و شدید تکذیب می کنم این را{ممنوع الکار بودن محمود بصیری را}، به همین دلیل که ایشان (محمود بصیری) در جلسه هنرمندان با احمدی نژاد حضور داشتند. اگر ایشان ممنوع الکار بودند که خلاق قانون است در جلسه هنرمندان باشد. یا شما قانون را نمی دانید یا می خواهید قانون بسازید. کسی که ممنوع الکار می شود فقط از حیطه قوه قضاییه می تواند صورت گیرد. من برای این کار سالهاست مبارزه کردم که در همان خانه سینما سالهاست که ده ها نفر را ممنوع الکار کرده اند اسمش را گذاشته بودند بلا اثر بودن افراد، مثلا اسم فنی برایش انتخاب کردند. بلا اثر بودن تنها کسی که می تواند یک هنرمند را ممنوع الکار کند فقط قانون است و دادگاه رسمی کشور است. متاسفانه در خانه سینما همین کارها را می کردند و کسی هم نمی توانست جلودارشان باشد از وقتی که آقای احمدی نژاد آمد به خصوص سر آقای گلزار ایشان دستور دادند و گفتند ما داریم تلاش می کنیم مردم بروند سر کار بعد خودمان بیایم ممنوع الکار کنیم. این استدلالش بود و آقای گلزار بر خلاف تصورات جامعه کارشان را کردند. الان هم رسما اعلام می کنم هیچ کسی در سینما به دلیل سینما ممنوع الکار و ممنوع التصویر نیست، در سینما را عرض می کنم. بنده دوست ندارم هیچ کدام از همکارانم حتی دشمنم ممنوع الکار شوند، به نظرم همه باید کار کنند....

خیلی ممنون.

تمام شد

خیلی ممنونم پاسخ های شما برایم ارزشمند است و عینا هم پاسخ خودتان را منتشر می کنم

خداحافظ

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب