صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow بازتاب رسانه‌ای تحریم نفتی انگلیس و فرانسه/ دومین شوک ایران به غرب
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 13 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس سه عروسک گردان و صداپیشه جناب خان
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۴۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي جديد كريستين رونالدو
پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس شبانه بهنوش بختیاری که اونو به عزیزش تقدیم کرده
دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      جیم کری, مدونا و راکی با دخترشان
پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های تیپ های خنده دار قذافی
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

بازتاب رسانه‌ای تحریم نفتی انگلیس و فرانسه/ دومین شوک ایران به غرب

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

 

رسانه های غربی با انتشار خبر توقف صادرات نفت ایران به کشورهای انگلیس و فرانسه از نگرانی اروپاییها از کمبود نفت در زمستان سرد امسال پرده برداشتند.

خبرگزاری آلمان ضمن انتشار خبری با عنوان "ایران صادرات نفت خود به انگلیس و فرانسه را متوقف کرد" به طور تلویحی از پیشدستی ایران در تحریم کشورهای اروپایی با وجود آغاز بحث تحریم نفتی از جانب این کشورها با هدف اعمال فشار به تهران برای توقف برنامه هسته ای اش خبر داد.

بر این اساس، ایران که پیشتر به دولتهای دخیل در موضوع تحریم نفتی این کشور از سوی اتحادیه اروپا هشدار داده بود، این تهدید را عملی کرد. این دومین خبر نگران کننده برای اروپایی ها پس از انتشار خبر توقف صادرات نفت ایران به فرانسه، یونان، ایتالیا، پرتغال، هلند و اسپانیا در هفته جاری به شمار می رود.

دستور وزیر نفت ایران برای توقف صادرات به انگلیس و فرانسه از سوی خبرگزاری رویترز به عنوان پاسخی به تهدیدهای اخیر اتحادیه اروپا ارزیابی شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا در ماه ژانویه تصمیم گیری در مورد تحریم نفتی ایران را به اول جولای موکول کرد.

این در حالی است که همزمان با انتشار خبر هشدار اخیر ایران به شش کشور اروپایی بهای هر بشکه نفت در بازار جهانی با یک دلار افزایش به 118.35 دلار رسید. ایران همچنین به عنوان پنجمین تولید کننده نفت جهان اعلام کرده که تحریمهای اروپا تاثیری بر بازار فروش این کشور ندارد و تهران مشتری های خود را دارد.

سایت شبکه تلویزیونی بلومبرگ نیز از قول سخنگوی وزارت نفت ایران اعلام کرد این کشور جایگزینهای دیگری برای فروش نفت خود به جای انگلیس و فرانسه دارد. بر این اساس اقدام امروز ایران در راستای هشدار پیشین این کشور به اروپایی ها و پاسخی به طرح آنان در ماه جولای بود.

طبق این گزارش اروپایی ها در شش ماهه اول سال 2011 میلادی 18 درصد از نفت صادراتی ایران را که شامل 452 هزار بشکه در روز می شود، خریداری کرده اند. در این میان سهم فرانسه 2 درصد از این میزان و یا به عبارتی 49 هزار بشکه در روز و سهم انگلیس حدود یک درصد است.

در پی تصمیم امروز ایران، تلاش بلومبرگ برای اظهارنظر مسئولان وزارت خارجه فرانسه بی پاسخ مانده و سخنگوی شرکت توتال بزرگترین شرکت نفتی این کشور نیز از پاسخ دادن به تلفن همراهش خودداری کرده است.

از سوی دیگر یک مقام رویال داچ شل بزرگترین شرکت اروپایی در زمینه انرژی از ارائه هر گونه تفسیری در این باره طفره رفته و سخنگوی شرکت بریتیش پترولئوم در لندن نیز اعلام کرده که این شرکت دیگر از ایران نفت نمی خرد.

در همین حال آسوشیتدپرس تلاشهای خود برای خبر گرفتن از مقامات انگلیسی و فرانسوی در ارتباط با تصمیم پیشدستانه ایران در تحریم نفتی این دو کشور را بی نتیجه اعلام کرد. بر این اساس تماس این خبرگزاری با وزارت خارجه انگلیس نتیجه ای در بر نداشته و در وزارت خارجه فرانسه هم کسی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده است.

این گزارش با اشاره به خبر خبرگزاری مهر در مورد توقف صادرات نفت ایران به دو کشور اروپایی، از ارسال نامه هایی به شرکتهای اروپایی و اعلام اولتیماتوم به آنان برای بستن قراردادهای دو تا پنج ساله خبر داده است. بر این اساس هر چند مهر اشاره ای به نام این کشورها نکرده اما گمان می رود مقصود از آنها یونان، ایتالیا و اسپانیا باشد که بزرگترین مشتریان نفتی ایران هستند.

گفتنی است رستم قاسمی وزیر نفت امروز یکشنبه 30 بهمن ماه با صدور دستوری به مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خواستار توقف صادرات نفت خام ایران به پالایشگاه ها و شرکتهای نفتی انگلیس و فرانسه شده است. بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران فروش و صادرات هرگونه نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاههای نفتی این دو کشور اروپایی را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب