صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow بازتاب شهادت نخبه جوان هسته ای ایران در رسانه های ایران و جهان
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس هایی از حاشیه کنسرت حمید عسکری و مهمانان ویژه اش
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۱۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ابراز ارادت خاتمی نسبت به رهبر انقلاب
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      می دونستین مهران رجبی رزمنده بوده؟
جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      جواني هاي اكبر عبدي، آتيلا پسياني، حميد جبلي
پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۵۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آخرین تصاویر پیش از مرگ سیمین دانشور همسر جلال آل احمد
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

بازتاب شهادت نخبه جوان هسته ای ایران در رسانه های ایران و جهان

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

ساعت ۸:۳۰ صبح روز گذشته چهارشنبه 21دی به دلیل انفجار ۲ بمب ثانیه‌ای مصطفی احمدی روشن از متفکرین جهاد علمی به شهادت رسید.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران شهید احمدی روشن دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف بود که براساس گفته‌های یکی از همکارانش، در دوران تحصیل خود در یک پروژه مشترک در خصوص ساخت غشا‌های پلیمری برای جداسازی گاز فعالیت می‌کرده است.
شهادت دکتر مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته‌ای ایران در عملیات تروریستی صبح امروز تهران در راس اخبار شبکه‌های خبری مطرح جهان از جمله سی‌ان‌ان، رویترز، بی‌بی‌سی، العربیه، الجزیره، روسیا الیوم و فرانس 24 قرار گرفت.
تاکنون اظهارنظرهای متفاوتی از سوی اشخاص مختلف صورت گرفته است که مهمترین نکات این اظهارات در ذیل می آید:
* 'ریچارد سیلویو رستین'، خبرنگار آمریکایی به نقل از منابع آگاه در رژیم صهیونیستی، 'موساد' و 'مجاهدین خلق (منافقین)' را عامل ترور شهید مصطفی احمدی روشن معرفی کرد.
* همسران شهیدان علی‌محمدی، شهریاری و رضایی‌نژاد با حضور در منزل شهید احمدی‌ روشن، به خانواده این شهید دلداری داده و برای آنان از درگاه خداوند صبر مسئلت کردند.
* همسر شهید مسعود علی‌محمدی: ملتی که شهادت را عزت و افتخار می‌داند هرگز از مرگ نمی ترسد/ احساس مسئولیت پذیری همسرم باعث شهادتش شد/ دشمن هرچه بیشتر به اقدامات خشونت‌آمیز دست بزند کمتر به اهداف خود می‌رسد.
* شبکه خبری 'فرانس 24': ترور 'مصطفی احمدی روشن' در ادامه عملیات‌های تروریستی دو سال گذشته علیه دانشمندان هسته‌ای ایران و برای مقابله با برنامه هسته‌ای این کشور است.
* خبرگزاری فرانسه با اشاره به شهادت 'مصطفی احمدی روشن': وی به همان شیوه‌ای که دو دانشمند هسته‌ای ایران در سال‌های 2010 و 2011 ترور شدند، مورد حمله قرار گرفت.
* روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' با قرار دادن خبر شهادت 'مصطفی احمدی روشن' در راس مهمترین اخبار خود نوشت: این حادثه در ادامه حوادث مرموز چند سال اخیر ایران و کشته شدن دانشمندان هسته‌ای این کشور بود.
* شبکه 'سی‌ان‌ان' در گزارشی از انفجار تروریستی صبح امروز تهران، شهید 'مصطفی احمدی روشن' را 'یکی از مدیران نیروگاه نطنز' و شهادت وی را 'ادامه ترور مسعود علی‌محمدی و مجید شهریاری' توصیف کرد.
* 'خضر جبیب'، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با «نسیم»: اسرائیل عامل ترور 'مصطفی احمدی روشن' است/ چنین جنایاتی در ایران برنامه اصلی رژیم اشغالگر قدس است.
* هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در واکنش به ترور 'مصطفی احمدی روشن' گفت: دخالت ایالات متحده در هر گونه خشونتی در داخل ایران را 'قویا' رد می‌کنم.
* سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید تلویحی دخالت این رژیم در ترور شهید 'مصطفی احمدی روشن': اسرائیلی‌ها توان و انگیزه انجام این کار را دارند/ مطمئنا برای کشته شدن این دانشمند ایرانی اشک نخواهم ریخت.
* خبرگزاری آمریکایی 'آسوشیتدپرس' با اشاره به نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در شهادت 'مصطفی احمدی روشن' نوشت: اسرائیلی‌ها از مدت‌ها قبل درباره برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده‌‌اند و آن را خطری برای خود می‌دانند.
* 'جسیکا هیل'، کارشناس مسائل خاورمیانه و فعال رسانه‌ای استرالیایی در گفتگو با «نسیم»: جامعه جهانی باید ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کند/ به نظر می‌رسد این اقدام بخشی از فشارهایی است که توسط اسرائیل، آمریکا و عربستان علیه ایران صورت می‌گیرد.
* 'ویکتوریا نولاند'، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن خودداری از اظهار نظر درباره ترور 'مصطفی احمدی روشن': ترور هر فرد بی‌گناهی را محکوم می‌کنیم.
* حمیدرضا ترقی: مجلس ششم با افشای ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در اعلام اسامی دانشمندان هسته‌ای، هر دو در ترور اخیر دانشمندان هسته‌ای کشورمان مقصر هستند.
* 'استفان لندمن' نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در گفتگو با «نسیم»: ترور 'مصطفی احمدی‌روشن' توسط 'سیا'، 'موساد' و نیروهای ویژه آمریکایی صورت گرفته است/ آمریکا می‌کوشد ایران را وادار به تبعیت از منافع خود کند.
* 'احمد راسم النفیس'، دبیرکل حزب شیعی 'التحریر' مصر: شک ندارم که ترور 'مصطفی احمدی‌روشن' طرحی آمریکایی - صهیونیستی با هدف ایجاد مانع بر سر راه برنامه هسته‌ای ایران است/ ایران با چنین اقداماتی متوقف نمی‌شود و همچنان با قدرت دانشمندان خود به پیش می‌رود.
* روزنامه 'تلگراف' چاپ لندن در گزارشی با عنوان 'ترور چهارمین دانشمند ایرانی' نوشت: جنگ با ایران آغاز شده است/ خطر ترور کمتر از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است که سربازان و جوانان آمریکایی و انگلیسی را به کشتن می‌دهد.
* مادر شهید احمدی‌روشن: دستگاه‌های امنیتی هرچه سریع‌تر کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند، به سزای عمل کثیف خود برسانند/ پدر شهید: حرکت در مسیر دفاع از ولایت‌فقیه را ادامه می‌دهیم.
* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اطلاعاتی که مسئولان به آژانس بین‌المللی هسته‌ای ارائه داده‌اند سبب ترور شهید احمدی روشن شده است/ این ترور سناریوی رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قراردان ایران در آستانه مذاکرات 1+5 است.
* رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: با ترور دانشمندان ایرانی می‌توان از تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای جلوگیری کرد/ جمهوری اسلامی ایران گوش شنوایی برای شنیدن پیام جامعه جهانی ندارد و ما چاره‌ای به جز فشار از طریق تحریم و ترور نداریم.
* روزنامه مصری 'الدستور' با اشاره به ترور مصطفی احمدی روشن نوشت: این‌ ترورها برنامه‌ریزی‌شده و با هدف کارشکنی در برنامه هسته‌ای ایران است/ ماهیت این ترورها نشان می‌دهد که عوامل اجرایی آنها از امکانات فنی، تشکیلاتی و لجستیکی بالایی برخوردار هستند.
* اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت مصطفی احمدی روشن متفکر عرصه جهاد علمی از مئولان امنیتی کشور خواست تا عوامل ترور وی را هر چه سریع‌تر شناسایی و دستگیر کنند.
* اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور: به وقوع پیوستن این ترور در سالگرد ترور شهید علیمحمدی نشان از برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند آمریکا و اسرائیل در نشانه‌رفتن دانشمندان ایرانی دارد که حاکی از هدفمند‌بودن مجموعه برنامه‌های دشمنان ایران اسلامی و تمرکز بر نقطه‌ای خاص یعنی مقابله با پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران دارد.
* سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: لو دادن اطلاعات محرمانه‌ ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعتماد ایران را برای ادامه همکاری با آن بسیار کمرنگ کرده است/ ایران باید با آژانس اتمام حجت جدی کند.
* حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت ترور 'مصطفی احمدی روشن'، رژیم صهیونیستی را عامل این اقدام تروریستی دانست و اعلام کرد؛ این اقدامات مانع پیشرفت هسته‌ای ایران نمی‌شود.
* حسین شریعتمداری نوشت: چرا جمهوري اسلامي ايران از حق قانوني خود براي مقابله به مثل كه نه فقط در آموزه هاي اسلامي، بلكه در تمامي نظام هاي حقوقي بين المللي تحت فصل RETALIATE به رسميت شمرده شده استفاده نمي كند؟
آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب