صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow کنسرت های لغو شده دولت یازدهم در صد روز
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

آیا پسر احمدی نژاد، "میثم" واقعآ کنار ایفل است و پورشه دارد؟
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس : همسر امیرکبیر
پنج‌شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از اسکلت رضا رشیدپور ، مجری سیما
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس خوشگلي از نيوشا ضيغمي
پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      پوستری از شهید مصطفی احمدی روشن ،چهارمین دانشمند هسته ای شهید ایران
پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

کنسرت های لغو شده دولت یازدهم در صد روز

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

مدیران دولتی که در آغاز دولت یازدهم از تحول بنیادی در موسیقی و عدم لغو هیچ کنسرتی سخن می گفتند، حالا کنسرت ها یکی پس از دیگری لغو می شود و سخمگوی دولت و سایر مسئولین تنها ابراز نارضایتی می کنند نه کاری عملی برای جلوگیری از لغو کنسرتها.

بان ماه سال نودودو در مراسم تودیع و معارفه‌ی روسای قدیم و جدید مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و یازدهم، مدیر جدید از پایان هشت سال سیاهی و تباهی در حوزه موسیقی سخن به میان آورد، سخنی که برای نگارنده که آن زمان تنها یک هوادار ساده شخص ریس دولت دهم بوده و البته همچنان نیز هست بسیار برخورنده بود چه رسد به مدیر تودیع‌شده، فارغ از اینکه ایشان نیز در همان ایام بنا به هزار و یک پیشنهاد پست جدید، در دولت جدید سکوت اختیار کردند و هرگز پاسخی به اراجیف بیان‌شده در آن مراسم ندادند و درد امثال این سکوت‌ها از درد متلک‌های سیاسی در مراسم‌های تودیع و معارفه مدیران به‌اصطلاح فرهنگی آن روزها که بسیار هم می‌شنیدیم به‌مراتب بدتر و جانکاه‌تر بود.
رئیس جدید دفتر موسیقی آن روزها با اشاره به لغو پی‌درپی کنسرت‌ها در دولت دهم وعده داد دیگر هیچ کنسرت موسیقی در کشور لغو نخواهد شد و آن دوران تباهی به سررسید و حال باید به فکر شکوفایی موسیقی در کشور با درایت دولت تدبیر و امید باشیم.
برای روشن شدن موضوع لازم به اشاره است که دریکی، دو سال پایانی دولت دهم از طرف نهادهای خارج و فراتر از حوزه وزارتی دستور لغو چندین کنسرت که جملگی به‌پای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت وقت فارغ از اینکه ارشاد هیچ دخل و تصرفی در آن‌ها نداشت و با استناد کارشناسان امر در همان ایام که متفق‌القول اذعان داشتند این رویه خلاف و دون شان نظام است و اساساً این رفتار نه‌تنها باعث تضعیف دستگاه فرهنگ و هنر که صدالبته بی‌اعتمادی هنرمندان به دولت و نهادهای قانونی این حوزه خواهد شد صادر گردید؛ اما در آن سال‌ها همه نگاه‌ها طوری به مسائل حاشیه‌ی و فرعی جلب شده بود که صدای این نقد به گوش هیچ‌کس نمی‌رسید و از حق نگذریم دستگاه‌های متولی و ارکان و اعضای مهم دولت دهم با تمام اتفاقات و رویدادها، هرگز نهادهای رسمی و انقلابی کشور را مورد خطاب و عتاب قرار ندادند و با نجابت تمام سعی در حل مشکل نه در سطح جامعه و در رسانه‌ها که در جلسات و به‌دوراز حواشی کردند.
دوران تصدی دولت دهم به پایان رسید و دولت یازدهم نیز با تمام فرازوفرودهایش چندی ست که وارد هزارمین روز تصدی‌گری خود گشته است. روزگاری که هر ساعت آن حکایت چهل من کاغذ دارد و بس؛ اما جا دارد این پرسش مطرح شود که در حوزه فرهنگ و هنر علی‌الخصوص در حوزه‌ی موسیقی کارنامه دولت در چه وضعی قرار دارد؟ به‌عنوان نمونه در دولت یازدهم چند کنسرت لغو شده است و اساساً با تمام وعد و وعیدها آیا تعداد آن‌ها از دولت سابق کمتر شده است؟ با آنچه در مراسم تودیع و معارفه‌ی که در ابتدای یادداشت بیان رفت انتظار بود امروز عدد هر چه هست کمتر از دولت دهم باشد اما آمار رسمی چیز دیگری را نشان می‌دهد به گونه‌ی که می‌توان به‌جرئت گفت لغو کنسرت در سه سال دولت یازدهم ده‌ها برابر هشت سال تصدی دولت نهم و دهم است

«لغو کنسرت محمد اصفهانی در بندرعباس که قرار بود هفته پایانی بهمن‌ماه ۱۳۹۲ اجرا شود.
لغو کنسرت گروه «لیان» در اسفندماه ۹۲ در بوشهر.
لغو کنسرت احسان خواجه‌امیری در اسفندماه ۹۲ در منطقه آزاد اروند.
لغو کنسرت وحید تاج در اردیبهشت‌ماه ۹۳ در یزد.
لغو کنسرت مجید خراطها و امید جهان در اردیبهشت‌ماه ۹۳٫
لغو کنسرت شهرام ناظری، محمد علیزاده و مازیار فلاحی.»
این آمارها تنها یک‌صد روز از یک هزار روز تصدی‌گری دولت یازدهم است، همان دولتی که متصدی حوزه موسیقی‌اش چنان از گذر هشت سال تباهی و آغاز شکوفایی توسط دولت تدبیر و امید سخن به میان آورده بود که گویی از آینده خبری دارد که عقل هیچ بنی بشری به آن نخواهد رسید.
اما آینده نه آن‌طور که مدیر ذوق‌زده دولت یازدهمی بیان داشت رقم خورد که صدالبته چنان وقایعی رخ داد که نمونه‌ی برای آن در طول تاریخ موسیقی نمی‌توان یافت.
حقیقت امر آن است که هر منتقد و رصدگر صادق نیز در همان سال‌ها آغازین دولت یازدهم بر این امر واقف بود که دولتی که تنها با ۳۵۰ هزار رأی نسبت نصف به‌علاوه یک درصد آرا بر مسند کشور تکیه زده است در حوزه فرهنگ و هنر کارنامه نه‌تنها متوسط که بسیار ضعیف را در پایان راه ارائه خواهد کرد و این منتج نیز امری بدیهی و بسیار ساده بود اما آنچه هدف و منظور این چند خط یادداشت است، نه کارنامه و نتیجه دولت بلکه امر مهم و اساسی چون متهم کردن دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی کشور به کارشکنی و عدم پای بندی به قانون از طرف دولتی‌ها تبیین گردید شده است، نگارنده نیز موافق برخی رفتارها و اقدامات جملگی این نهادها نیست اما اینکه دستگاه فرهنگ و هنر کشور تا دری به تخته می‌خورد انگشت تقصیر را به سمت این نهادها گرفته و در اذعان عمومی با شانتاژهای رسانه‌ی چنان موجی ایجاد کند که هر چه مشکل است از صدق سر و دخالت همین نهادها است نه‌تنها آب به آسیاب دشمنان قسم‌خورده این نظام ریخته که خود نوعی بی‌انصافی و بداخلاقی به شمار می‌رود. نمونه اخیر این حرکت نامه سرگشاده‌ی ست که مدیرعامل خانه‌ی موسیقی خطاب به ریاست قوه قضاییه نوشته‌شده است.
اساساً با رؤیت نامه، اولین سؤالی که در ذهن متبادر می‌شود این است که آیا این مرکز صاحب این جایگاه است که به ریس قوه نامه مکتوب کند و عملکرد دادستان یک شهر را به باد توهین بگیرد؟ اگر دوستان به دنبال حل مشکل و ایجاد یک راهکار مناسب بودند روش‌های به‌مراتب بهتر و زیبنده‌تری نیز موجود بود و اینکه آیا بهتر نبود اگر قرار به نگارش و ارسال نامه بود نگارنده آن شخصی بالاتر و ارجح‌تر نسبت به ایشان باشد؟ حال بماند که این در سه سال گذشته برای دستگاه و مدیران فرهنگی و هنری دولت یازدهم انداختن توپ در سایر زمین‌ها تبدیل به امر یومیه شده تا از این رهگذر خود را از هرگونه خطا مصون و مبرا گردانند.
اما چند صباحی از عمر دولت یازدهم باقی نمانده و بی‌شک این قسم بازی‌ها و روش‌های پیش‌پاافتاده سیاسی نه‌تنها برای قوه قضاییه و سایر نهادهایی که مخاطب نامه‌ها سرگشاده‌ی دوستان وزارت ارشاد هستند محلی از اعراب نداشته بلکه برای آحاد جامعه نیز چندان درخور توجه نبوده و نخواهد بود. ازاین‌روی امیدواریم دستگاه فرهنگ و هنر دولت یازدهم در این روزهای پایانی خود به‌دوراز ظاهرسازی و رفتارهای شعاری بیش‌ازپیش برای هنر و هنرمندان وقت صرف کرده و اگر مشکل و یا رخدادی از طرف هر نهادی واقع می‌گردد با همدلی و به‌دوراز متهم کردن تنها برای رفع و حل آن و درنهایت با ایجاد فضای مناسب و درخورشان نظام و هنرمندان قدم بردارند و یقین داشته باشند به‌جای مقصر جلو دادن و سرپوش گذاشتن بر اشتباهاتشان به خداوند بزرگ توکل و اعتماد کرده و تلاش و کوشش صادقانه و شبانه‌روزی را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهند که موفقیت و رضایت باری‌تعالی جز از راه خدمتگزاری صادقانه حاصل نشده و نخواهد شد.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب