صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow دلایل پاسخ منفی رهبر انقلاب به حضور احمدی نژاد در انتخابات 96 چه بود؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های جدید هانیه توسلی
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس جالب کامران نجف زاده به مناسبت روز خبرنگار
سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس جواني هاي پروانه معصومي، ثريا قاسمي، زري خوشكام
پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      به نظر شما هاشمی رفسنجانی مشغول چه کاری است؟
پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵ بعدازظهر
  [جزئیات]...      اصغر فرهادی , لیلا حاتمی و پیمان معادی در مراسم جوایز اسپریت
پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

دلایل پاسخ منفی رهبر انقلاب به حضور احمدی نژاد در انتخابات 96 چه بود؟

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

این روزها که خبر عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 96، با توجه به توصیه رهبرانقلاب به ایشان قطعی شده در اردوگاه دوست و دشمن هلهله برپا شده، جماعتی که او را مرده سیاسی می دانستند و قسم می خوردند که احمدی نژاد دیگر تکرار نمی شود حالا چنان برای نیامدنش فریاد شادی سر می دهند که برای هیچ زنده سیاسی چنین نکردند و جماعت دیگر هم خود را اصولگرا می دانند و پیش از قطعی شدن عدم حضور ، از نیامدنش می گفتند و اعلام می کردند:
لاریجانی: دوباره آمدن احمدی نژاد اصلا جذاب نیست
باهنر:
به صلاح احمدی نژاد نمی‌بینم کاندیدا شود.
کوهکن: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری از احمدی نژاد حمایت نخواهند کرد.
و حالا هم تاکید می کنند فرمان رهبر لازم الاجرا است. مفسرین سخنان رهبر که امتیاز درک سخنان رهبر را هم فقط از آن خود می دانند این جمله رهبر" به برادر مومنم توصیه کردم، امر و نهی نکردم" را فرمان لازم الاجرا می دانند و تیتر می زنند "سخنان رهبر فصل الخطاب است، فصل الخطاب" که نکند یک وقت احمدی نژاد از این حکم لازم الاجرا از دید آقایان، سرپیچی کند.

دلایل پاسخ منفی رهبر انقلاب به حضور احمدی نژاد در انتخابات 96 چه بود؟

اما به راستی چرا رهبر حکیم انقلاب احمدی نژاد را توصیه به نیامدن کرد. احمدی نژاد همان فردی که رهبر درباره اش میگفت "ایشان حتی اگر پیروز هم نشود، همینکه شعارهای انقلاب را به دست گرفته و در انتخابات شرکت می کند خودش پیروزی است" . همان کسی که در مذاکرات خارجی خیال رهبر از بابت ایشان راحت بود و میگفت "دیگران هم برای مذاکرات خارجی می رفتند ولی وقتی آقای احمدی نژاد می رود نگران نیستم" . همان کسی که بعد از سالها دمیدن مخالفین در آتش باند خیالی انحرافی و اختلاف افکنی با رهبر و اتهامات قهر و خانه نشینی 11 روزه بازهم در آخرین جلسه هیات دولت در مورد دولت دهم فرمودند: "
کارهای خوبی انجام گرفت، تحمل زحمات کار شبانه‌روزی را شماها نشان دادید یعنی دیده شد، احساس شد، همه فهمیدند که رئیس جمهور محترم و همکارانشان در دولت حجم کارشان بسیار بالا و پرشتاب « نسبت به همه‌ی دوره‌های دیگر » بود و هست "
فرض کنیم احمدی نژاد در انتخبابات 96 شرکت می کرد و به احتمال زیاد با اکثریت آرا پیروز می شد، آیا فتنه 88 تکرار نمی شد؟؟ آیا با وجود تاکید رهبر انقلاب بر اعلام اشتباه و برائت از سران فتنه، کسی چنین کاری کرد؟ آیا آقای روحانی دست در دست خاتمی به یزد نرفت؟ آیا هواداران فتنه عزیزتر نشدند؟ وزیر ارشاد چندین بار بر بالین شجریان حامی فتنه رفته و دستور انتقال امکانات پزشکی را به خانه اش داده اما دریغ از یکبار عرض احترامی برای مرحوم سلحشور.
آیا آقای هاشمی از سران فتنه اعلام برائت کرد یا صحت انتخابات 88 را تایید کرد؟ یا هنوز هم آنرا نادرست می داند و فقط انتخاب آقای روحانی با 50.3 آرا را دموکراتیک ترین انتخابات می داند؟
مردم هم که هنوز همان مردمند و در مدت این 4 سال، سران با تریبون هایشان نفرت به آن 8 سال را القا کرده اند که سبز و بنفش ها دیدشان حتی بدتر هم شده. جماعت مستضعف هم هرچند میلیونها نفر بیشترند اما صدایشان به جایی نمی رسد و اصلآ حیا و آداب اجتماعی و تشخیص مصلحت اجتماعی شان اجازه نمی دهد که از راه های غیر معقول و به آتش کشیدن کشور حق خود را بگیرند پس با این توصیفات، اوضاع نسبت به 88 هیچ تغییری نکرده. تنها فرقش این است که کسانی که پستشان مسئول یا رئیس ستاد انتخاباتی موسوی و کروبی بوده حالا وزیر و معاون و رئیس ادارات و ارگانها شده اند و قدرت و هزارن تریبون دارند. وقتی که قسم جلاله می خورند که احمدی نژاد و دورانش تکرار نخواهد شد، منظورشان این نیست که کسی به احمدی نژاد رای نمی دهد بلکه می گویند اگر رای دادند یا باطلش می کنیم یا کشور را به آتش می کشیم.

از موضوع داخلی آشوب طلبان بگذریم. در سال 88 در حالی که 4 سال اول احمدی نژاد گذشته بود و علیرغم کاستی ها، شرایط مساعد شده بود و برگهای برنده بسیاری در دست دولت بود از پیشرفتهای چشمگیر هسته ای تا پیشرفتهای هوا فضا و ارسال ماهواره به فضا و پیشرفتهای موشکی و همینطور انتخابات 88 و داشتن پشتوانه اکثریت قاطع مردمی در انتخابات ، اما با آشوبهای 88 وضع به کلی عوض شد. دولتهای فرصت طلب خارجی از فرصت استفاده کردند و شرایطی سخت برای دولت دهم به وجود آوردند. اما فرض کنید سال 96 است و احمدی نژاد پیروز انتخابات شده دوباره با شعار تقلب آشوبها را راه انداخته اند البته اینبار بسیار سخت تر ، چون تریبون و قدرتشان چندین برابر شده، آیا شرایط جهانی مانند سال 88 می شود؟ آیا برگهای برنده هسته ای دست پیروز انتخابات 96 است؟ آیا می شود نیروگاه هسته ای که از سیمان پر کردند را خالی کنند؟
اگر 5+1 شرط پر کردن با سیمان را گذاشتند برای این بود که بازسازی آن ده سال زمانبر باشد و تازه بعد از ده سال به شرایط قبل می رسد یعنی اکر از سال 96 شروع شود در سال 1406 مانند سال 94 که آنرا با سیمان پر نکرده بودند می شود. برجام طوری تنظیم شده که برای ایران الزام آور است و در صورت تخلف ایران از احرای برجام و تلاش برای پیشرفت هسته ای و رسیدن به غنی سازی  20 درصد،پرونده به شورای امنیت رفته و اجماع جهانی حاصل می شود و چه بسا خطر حمله به ایران باشد البته در صورت تخلف 5+1 هم می توان به آنها فشار ایمیلی آورد یا اینکه نهایتا در سازمان ملل تذکری داد و خواهش کرد که به تعهداتشان عمل کنند.
اصلآ هسته ای به کنار مگر باشگاه نفت و نیرو برای انحصاری کردن قراردادهای نفتی به بیگانگان در اختیار شرکت های خاص، متعلق به وزیران هزار میلیاردی راه اندازی نشد که در آینده رئیس جمهور بعدی هم، هرکسی باشد، نفت و ثروت و قدرت در دست اینها باشد و نفت را با قیمت های کمتر و شرایط ناپسندی که محرمانه اش کردند در اختیار طرفهای خارجی قرار دهند؟
این قراردادها که یکساله و دو ساله نیستند . الزام آور و بین المللی هستند، آیا احمدی نژاد می تواند آنها را یکطرفه لغو کند؟
جریمه 18 میلیارد دلاری قرارداد کرسنت که با ناکارآمدی تیم ایرانی نصیب ما شد و موظف به پرداخت آن به امارات هستیم روی دوش رئیس جمهور بعدی است. آیا احمدی نژاد می تواند شانه خالی کند؟
پرونده کرسنت در اواخر دولت دهم در آستانه پیروزی ما بود که امارات را مجبور به پرداخت جریمه به ایران می کرد اما با آمدن زنگنه و دارو دسته اش، و قراردادن متهمین رشوه گیری کرسنت در مصادر امور نفتی، باعث شد که دادگاه به نفع امارات رای دهد و ما مجبور به پرداخت 18 میلیارد دلار جریمه به امارات شویم.
قرارداد FATF که دولت متعهد شده و عملآ تمام فعالیت های مالی 187 شخص و نهاد را از داخل تحریم میکند که قابل لغو کردن نیست، اگر تراکنش های مالی سپاه، اطلاعات، وزارت دفاع، نیروی برون مرزی قدس، و ... ممکن نباشد و 187 نهاد و شخص که از ارکان نظام اند سست شوند آیا می شود انتظار امنیت و پایداری از رییس جمهور بعدی داشت؟

دلایل پاسخ منفی رهبر انقلاب به حضور احمدی نژاد در انتخابات 96 چه بود؟

احمدی نژاد را در حال حاضر متهم به تمام ناکارآمدی های  نظام می کنند و باعث و بانی تمام کاستی های ایران می دانند.
با وقاحت تمام خواستار محاکمه احمدی نژاد، بابت فتنه 88  و آزادی سران فتنه اند. کسانی را که مردم را  دعوت به آشوب های خیابانی کرده اند، می گویند آزاد کنید و احمدی نژاد را که مثلا گفته پشت سر موسوی و کروبی هاشمی است، یا مثلا پرسیده خانه آقای ناطق قبلا کجا بوده و الان کجاست؟. اعدام کنید.
آیا احمدی نژادی که سال 96 سرکار بیاید و چون رای می آورد پس تقلب شده و آشوب شروع می شود و کارشکنی های چپ و راست با قدرت بیشتری شروع می شود، می تواند کاری کند؟
آیا احمدی نژادی که 96 بیاید می تواند تعهدات الزام آور بین المللی را لغو کند؟ می تواند برجام را لغو کند؟ می تواند سیمان را از قلب راکتور بیرون بکشد؟
با این اوصاف اگر احمدی نژاد سال 96 نامزد ریاست جمهوری می شد و طبعآ پیروز انتخابات می شد، متهم ردیف اول تمام قراردادهای الزام آور و شرم آور بود، متهم ردیف اول تمام ناکارآمدی های اقتصادی دولت یازدهم، متهم برداشته نشدن تحریمها، متهم کرسنت، متهم FATF، متهم IPC و متهم فتنه 96.
پس دست مریزاد رهبرا، اندیشه ات بلند، حکمتت متعالی که چه زیبا نصیحت کردی برادر مومنت را. که مهره ای ارزشمند چون احمدی نژاد نباید بسوزد و این دولت که به احتمال قوی، دولت دوازدهم نیز خواهد بود، خودش باید مسئولیت ناکارآمدی هایش را به دوش بکشد که حداقل تجربه ای محکم و قطعی برای ملت باشد.
مثل برجام .....

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب