صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow میزان درآمد احسان علیخانی از برنامه ماه عسل و ویژه برنامه نوروز
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 15 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

مدافع فصل گذشته سپاهان با بي ام دابليو ايكس 6
پنج‌شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علی دایی به جام جهانی روسیه نرفت . روزهای فوتبالی 2018 را در کنار زلزله زدگان کرمانشاهی سپری کرد
جمعه ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گریه خاتمی
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      دیدار رئیس جمهور ترکیه و انجلینا جولی
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بی رحم الناز شاکردوست با سربریده
پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

میزان درآمد احسان علیخانی از برنامه ماه عسل و ویژه برنامه نوروز

ارزیابی كاربر: ONONONOFFOFF / 2
ضعیف عالی 

پیشگفتار: آنچه می خوانید خبری است که در طلوع صبح منتشر شده و صحت و سقم خبر به عهده این نشریه است و امیدوارم صرفآ برای بالا بردن تیراژ این خبر را نزده باشد و سند و مدرکی داشته باشد. از طرفی امیدواریم که احسان علیخانی و دست اندرکاران برنامه ماه عسل به منظور روشن شدن افکار عمومی پیگیر این مطلب باشند و بابت راست و دروغ بودن خبر مردم را قانع کنند. خصوصآ که ماه عسل یک برنامه پربیینده و تاثیر گذار مذهبی است و اینگونه اخبار تاثیر منفی بر نظر مردم در مورد صداقت برنامه می گذارد.

هفته نامه «طلوع صبح» - که نخستین شماره آن بر روی دکه ها رفته - نوشت: با شروع ماه مبارك رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبكه سه سيما هستيم.

درآمد احسان علیخانی از برنامه ماه عسل و ویژه برنامه نوروز

تنها پس از پخش چند قسمت از اين مجموعه به دلايل متفاوتي همچون عدم نوآوري در موضوع و اجرا ، بد آموزي براي قشر مخاطب جوان و ...انتقادات فراواني به آن صورت گرفته است ، اما انتشار اسنادي از قرار دادهاي مالي اين برنامه تلويزيوني و نحوه اسپانسرينگ صورت گرفته ،  تهيه كننده و مجري اين برنامه احسان عليخاني را با چالشي جدي رو به رو خواهد كرد .

در ابتدا لازم به توضيح است كه صدا و سيما سازماني دولتي است و كسي حق فروش آنتن آن كه به نوعي بيت المال محسوب ميشود را نداشته و حتي در برنامه هايي كه به صورت مشاركتي تهيه ميگردند ، تمام درآمد ها به حساب سازمان واريز شده و پرداخت حقوق كارمندان از اين درآمد ها صورت ميگيرد .

ميزان پرداختي سازمان صدا و سيما به تهيه كننده در برنامه هاي مشاركتي عظيم و با بيننده  بالا در بهترين حالت به دقيقه اي ٥٠ هزار تومان ميرسد ، كه اگر بخواهيم ماه عسل را از اين اصل مستثني كنيم و آن را جز برنامه هاي مناسبتي مانند ويژه برنامه شب عيد به حساب بياوريم دقيقه اي ١٠٠ هزار تومان براي آن در نظر ميگيريم كه با محاسبه اي سرانگشني در طول ٣٠ روز ماه مبارك رمضان مبلغ ٢٥٠ ميليون تومان عددي توجيه پذير براي تهيه كنندگي اين برنامه به نظر ميرسد .

جالب است كه بدانيد شنيده ها حاكي از آن است او مبلغ ١٢٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ريال معادل يك ميليارد و دويست ميليون تومان را براي يك ماه طلب كرده است ، كه علاوه بر اين  مبلغ ١٠٪ از دريافتي سازمان به عنوان حق آورندگي اسپانسر به آورنده حامي مالي تعلق ميگيرد .

گفته مي شود احسان عليخاني كه تهييه كنندگي ويژه برنامه نوروز را نيز بر عهده داشت علاوه بر مبالغ دريافتي براي تهيه و مجري گري ، ٢٠٠ ميليون تومان نيز به عنوان حق آورندگي دريافت كرد
.

با توجه به اينكه در اكثر موارد عوامل تهيه برنامه ها از تصويربردار و صدابردار گرفته تا منشي صحنه و تدوينگر و ... كارمندان سازمان بوده و حقوقشان را از سازمان ميگيرند ، پرداخت چنين مبالغي از جانب سازمان با وجود تمام بدهي هايش و تعديل هايي كه صورت ميگيرد اصلا توجيهي نداشته و نياز به شفاف سازي و پاسخ گويي به مردم دارد هرچند در رابطه با ماه عسل امسال اطلاعاتي از نحوه پرداخت حقوق عوامل در دسترس نيست و آنچه گفته شد روال كلي پرداخت در سازمان بود .

آنطور كه شنيده ها حكايت ميكند درنهايت سازمان صدا و سيما مبلغ هشت صد ميليون تومان را براي برنامه ماه عسل تصويب كرده كه طبق محاسباتي كه صورت پذيرفت نزديك به چهار برابر بودجه برنامه هاي ويژه و مناسبتي و نزديك به هشت برابر برنامه هاي روتين و متداول در تلويزيون ملي است .

درحالي كه برنامه اي مانند خندوانه در شبكه تازه تاسيس نسيم با بودجه اي به مراتب كم تر توانسته در ساعات افطار جايش را درميان خانواده هاي ايراني باز كند و فرهنگ شادي و خنده ايراني اسلامي را در جامعه جا انداخته و لبخند بر لب هاي مردم بنشاند .

به هر حال طبيعي نيست در شرايطي كه بسياري از هموطنان با مشكلات مالي دست و پنجه نرم ميكنند و حتي قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادي عديده اي رو به رو هستند افرادي يك شبه بيش از دويست ميليون درآمد كسب كنند و حتي در برنامه هايي كه پيش از اين رنگ و بويي ديني به خود گرفته و احساسات مردم را درگير كرده به دنبال كسب درآمدهاي نا متعارف باشند .

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب