صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow اژه ای: تشریح کامل جزئیات مرگ ستار بهشتی/ به هاشمی بیش از سایر زندانی ها امتیاز داده شده
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 18 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس/ حبیب خواننده در خیابان های تهران
پنج‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گريه در آغوش احمدي نژاد
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      دیدار رئیس جمهور ترکیه و انجلینا جولی
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ستاره های معتاد هالیوودی: آنجلینا جولی با لیستی از مشکلات روحی و روانی + عکس
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهردار قاليباف با لباس گلي
شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

اژه ای: تشریح کامل جزئیات مرگ ستار بهشتی/ به هاشمی بیش از سایر زندانی ها امتیاز داده شده

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش شبکه ایران به نقل از ایسنا سخنگوی قوه قضاییه در سی‌ونهمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی با گرامیداشت فرارسیدن محرم‌الحرام درباره  پرونده ستار بهشتی گفت: در دادسرای جرایم فرهنگ و رایانه پرونده‌ای تشکیل شده که براساس گزارشی بوده که به ضابطین می‌دهند. با توجه به اینکه منزل ستار بهشتی در رباط‌کریم بوده، نیابت داده می‌شود به دادسرای رباط‌کریم و او را در 9 آبان سال جاری حدود ظهر در منزلش دستگیر می‌کنند.

حجه الاسلام اژه ای ادامه داد: وقتی ضابطین کسی را با حکم دستگیر می‌کنند باید او را به همان محلی که حکم دستگیری را داده برگردانند تا اقدامات قضایی و اداری صورت گیرد و این اقدامات را دادسرای رباط کریم انجام می‌دهد و او را به تهران اعزام می‌کنند. همچنین فردای آن روز یعنی در 10 آبان‌ماه بازپرس ذیربط اقدامات لازم را انجام می‌دهد و قراری را برای وی صادر می‌کند که یکصدمیلیون تومان قرار وثیقه برایش صادر می‌شود. لذا اگر در آن زمان طرف، قرار وثیقه را داشته باشد، آزاد می‌شود و اگر نداشته باشد، راهی زندان می‌شود تا وثیقه تامین شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در 10 آبان او به زندان اوین معرفی می‌شود و نامه‌ای در این راستا به زندان اوین نوشته می‌شود که ستار بهشتی در اختیار پلیس فتا در جهت ادامه تحقیقات قرار گیرد. در ساعت 16:20 همان روز در زندان پذیرش می‌شود و به بند 350 که یک بند عمومی است، انتقال می‌یابد.

وی افزود: طبق آن نامه‌ای که بازپرس روز قبل نوشته، در زندان می‌ماند و ادامه تحقیقات براساس همان نامه به بازپرس ارجاع داده می شود و بازپرس او را حدود ساعت 11، یازدهم آبان‌ماه تحویل می‌گیرد، لذا در 13 آبان حدود ظهر طبق اعلام پلیس زمانی که برای ایشان ناهار بردند، متوجه شدند که فوت شده و بلافاصله به سیستم قضایی اطلاع دادند تا اقداماتی که باید صورت گیرد، انجام شود.

پیگیری سریع مرگ ستار بهشتی - بازداشت سه بازجوی ستار

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: بنابراین پرونده جدیدی درخصوص فوت ایشان در مجموعه دادسرایی جنایی تشکیل می‌شود. طبق اظهارات ستار بهشتی زمانی که در زندان بوده، احساس می‌کند خسته است و قلبش سنگین شده، او را به بهداری زندان معرفی می‌کنند و دکتر او را معاینه می‌کند و می‌گوید مطلب خاصی در ناحیه قلب متوجه ایشان نیست اما باز هم قرص قلبی به ایشان می‌دهند و می‌گویند فکر کنم از نظر روانی اعصابش دچار ناراحتی شده و خوب است که دکتر روانشناس او را معاینه کند.

محسنی اژه‌ای گفت: پزشکی قانونی در این راستا نظریه مفصلی را ارائه کرده که من نقل به مضمون می‌کنم. پزشکی قانونی ایشان را کالبدشکافی کرده‌ و گفته‌اند که در 5 جا علامت کبودی وجود دارد. یک کبودی در ساق پا، کبودی دیگری در دست، کبودی در پشت کتف، کبودی در ران و غیره اما آثار شکستگی، خون‌مردگی و آثار خاص دیگری در بدن دیده نمی‌شود. هم‌چنین کالبدشکافی‌هایی در ناحیه سر، صورت و گردن انجام دادند و بیان کردند که هیچ چیز غیرطبیعی وجود نداشته لذا از ناحیه گردن به پایین مانند قلب، ریه، اعضای تناسلی و غیره که باز هم در این نواحی هیچ مورد مشکوکی دیده نشده است.

وی در ادامه افزود: پزشکی قانونی اعلام کرده است که برای اعلام نظر قطعی باید چند کار از جمله آزمایش سم‌شناسی و آزمایش کبد انجام دهیم و زمانی که از آنها پرسیدیم چقدر طول می‌کشد تا نتایج آزمایش به دست ما برسند، گفتند 30 الی 45 روز که ما گفتیم دیر است و اگر امکان دارد، زودتر جواب آزمایش را ارائه دهید که در مورد سم‌شناسی گفتند که مورد مشکوکی مشاهده نشده اما هنوز این نظر کتبا ارسال نشده است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این میان این سوال پیش می‌آید که آیا ستار بهشتی ناراحتی قلبی داشته است؟ که باید در این راستا تحقیق شود و در ظاهر امر نمی‌توان نظری داد.

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه تاکید کرده‌اند که از دادسرای زندان اوین، تحقیقات میدانی، دقیق و همه‌جانبه انجام شود و از پزشکی قانونی نیز تحقیقات کاملی صورت گیرد که اگر قصور و تقصیری انجام شده مشخص شود و اگر براثر عارضه قلبی نیز بوده، با اسناد باز هم مشخص شود. اما تمامی این نظرها نظر اولیه است.

دادستان کل کشور بیان کرد: نکته قابل توجهی در این پرونده وجود دارد و آن نامه‌ای است که این متهم نوشته. همچنین دو سه ابهام جدید در این نامه وجود دارد. ستار بهشتی نامه‌ای با مضمون شکایت علیه بازجویی خود به مسوول اندرزگاه 350 نوشته است. معمولا نامه‌هایی که زندانی می‌نویسد، یا در دفتر خود زندان است یا اینکه در هر بند مسوولی حضور دارد و در حضور آن مسوول نامه را می‌نویسند. همچنین در نامه‌ها حتما باید دو اقدام از سوی زندان صورت بگیرد، اول اینکه تایید کنند که دستخط، دست خط خود فرد است و در حضور مامور نوشته شده اما این نامه هیچ کدام از این موارد را ندارد، لذا زمانی که از مسوول بند 350 زندان اوین پرسیدیم که چگونه این نامه به شما تحویل داده شد، می‌گوید خبر ندارد بعد از اینکه نامه را در سایت‌ها دیدم، تحقیق و پرس‌وجو کردم و دو نسخه از این نامه را که توسط کاربن کپی شده بود در اتاق ایشان پیدا شده و نسخه اصلی نیز ناپدید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که از مسوولان زندان سوال کردم که آیا معمول است که زندانی در دو نسخه نامه بنویسد، گفتند که معمولا در یک نسخه می‌نویسند اما گاهی اوقات ممکن است که زندانی یک نسخه را در اختیار خود داشته باشد و در این صورت است که نامه در دو نسخه نوشته می‌شود، اما در سه نسخه غیرمعمول است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه متن نامه نیز بسیار مهم است، تصریح کرد: ستار بهشتی در قسمت اول نامه می‌گوید که من بدون حکم بازداشت شده‌ام که این مورد قابل قبول نیست اما بازهم می‌گوییم که قابل توجیه است. همچنین در ادامه نامه می‌گوید که اینجانب در مدت دو روز بازجویی و مورد انواع تهدید، ضرب و جرح قرار گرفته‌ام. از فحش‌های ناموسی تا غیره بسیار توهینات دیگر. همچنین در قسمت دیگر این نامه آمده، اکنون در 11 آبان پلیس فتا من را احضار کرده و مرا با خود می‌برد. معمولا کسی که در زندان است خبردار نمی‌شود که چه کسی او را احضار می‌کند. نکته دیگر اینکه ایشان از کجا می‌دانسته پلیس فتا وی را احضار می‌کند؟ همچنین به زندانی اطلاع نمی‌دهند که او را با خود خواهند برد که این موضوع ابهام را بیشتر می‌کند. لذا مواردی از این قبیل در نامه وجود دارد که بسیار مبهم است.

وی ادامه داد: بنابراین قاعدتا خود ایشان دسترسی نداشته که نسخه اصلی را به بیرون برساند و این سوال مطرح می‌شود که نسخه اصلی دست چه کسی بوده است؟ همچنین دو نکته ابهام آمیز دیگری هم وجود دارد که نمی‌توانم الان آنها را بازگو کنم، لذا جان هر مسلمان و شهروندی محترم است. به احتمال اگر اینکه ایشان به مرگ غیر طبیعی فوت کرده باشد، وظیفه همه ماست که این موضوع را پیگیری کنیم و من به شخصه امروز نزدیک به یک ساعت و 30 دقیقه وقت گذاشتم و با مسوولان ذیربط صحبت کردم تا موضوع با دقت کامل بررسی شود. همچنین این مساله را به شدت دنبال می‌کنیم و اگر به این برسیم که قصور و تقصیری در میان بوده، بدون اغماض برخورد می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در پایان تاکید کرد: پزشکی قانونی اعلام نکرده است که ایشان سکته قلبی کرده‌اند، همچنین مورد مشکوکی از جمله شکستگی یا پارگی را هم اعلام نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، به بیانیه خانواده هاشمی اشاره کرد و گفت: خانواده آقای هاشمی بیانیه‌ای دادند و چند مطلب را مطرح کردند. یک مورد نسبت به بردن این مریض از بیمارستان به اوین که در این زمینه گله‌مند بودند و دیگری در رابطه با بعضی از رسانه‌ها که مطالبی را مطرح کرده بودند، مطلب دیگر در مورد اقدامات تحقیقی و بازجویی در پرونده بود.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ما دوست داشته و داریم که به هر زندانی به هر میزانی که ممکن است توجه شود. خیلی از اوقات آنچه خانواده زندانی می‌خواهند، مقدور نیست ولی چون خانواده هاشمی امکانات زیادی داشته و دارند، بیش از خیلی از زندانی‌ها به این زندانی امتیازات داده شده است.

اژه ای:  چون خانواده هاشمی امکانات زیادی داشته و دارند، بیش از خیلی از زندانی‌ها به این زندانی امتیازات داده شده

سخنگوی دستگاه قضایی یادآورد شد: گفتند که بیش از یک ماه در انفرادی بوده که این مطلب درست است اما در همین زمان با خانواده ملاقات داشته و چندین بار با پدر، مادر و اعضای دیگر خانواده تماس تلفنی برقرار کرده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: درخصوص گلایه‌ای که از رسانه‌ها مطرح کرده بودند، ما نیز بارها گفتیم کسی که متهم است و حکم وی قطعی نشده، بیان جزییات پرونده در رسانه‌ها صحیح نیست و صرفنظر از تعابیری که مطرح شده بود و من تایید نمی‌کنم، ولی اصل مطلب درست است.

وی درخصوص نحوه تحقیقات و تعقیب مهدی هاشمی نیز گفت: از قول متهم گفته شده بود که دلایل جرم هنوز به من گفته نشده است. بازپرس مستنداتی دارد و براساس آن در حال تحقیق است و از ناحیه بازپرس کاملا این اتهام وجود دارد اما اینکه نهایتا دادسرا به کجا می‌رسد، بحثی دیگر است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به مسائلی که درخصوص پزشک نیز مطرح شده بود، گفت: اوایل همین ماه اظهار کردند که در تماس با خانواده مطرح کرده که من مقداری ناراحتی قلبی دارم، بازپرس بلافاصله به زندان دستور می‌دهد، پزشکی وی را معاینه کند که این امر صورت می‌گیرد و پس از آن از یکی از متخصصان قلب نیز دعوت می‌کنند که وی نیز می‌گوید چیز خاصی مشاهده نمی‌کنم. خانواده اصرار می‌کنند که باید دکتری که مورد اعتماد ما هستند آن را معاینه کند. با اینکه قاضی الزام به این کار نداشت، گفت اشکالی ندارد و در نهایت آقای دکتر ایرج ناظری را با نظر خانواده فرستادند و روز دهم آبان او را معاینه کرده و نظر داد که براساس معاینه ناراحتی قلبی مشاهده نمی‌شود. اما براساس توضیحات متهم، لازم است که حتما بستری شود و آنژیوگرافی صورت گیرد.

دادستان کل کشور افزود: به طور متعارف کسی که در بازداشت موقت است همراه با مامور اعزام می‌شود و این موضوع طبیعی است. در هر صورت همراه با مامور به بیمارستان که باز هم مورد نظر خانواده متهم بود، اعزام می‌شود. تصور بازپرس این بود که آنژیو خیلی سخت نیست، قبل از ظهر روز دوشنبه، وی اعزام می‌شود و مقرر می‌شود که روز پنج‌شنبه آنژیو گرافی صورت گیرد. در این مدت ملاقات‌هایی از ناحیه خانواده درجه یک صورت می‌گیرد و روز پنج‌شنبه گفته می شود که از ناحیه قلب و عروق هیچ مشکلی وجود ندارد و دکتر اعلام کرده بود که اگر پس از آنژیو مشکلی وجود نداشت، ظرف 24 ساعت مرخص می‌شود که پس از گذشت 24 ساعت از آنژیوگرافی متهم دوباره به بازداشتگاه منتقل می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره اعدام چند نفر از قاچاقچیان موادمخدر گفت: من از مدعیان مبارزه با قاچاق مخصوصا قاچاق موادمخدر تعجب می‌کنم چرا که جمهوری اسلامی ایران هزینه سایر کشورها را پرداخت می‌کند، در واقع آنها باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر کنند زیرا افرادی که اعدام شدند قاچاقچی موادمخدر با اوزان بالا بودند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: بعضی از این افراد که اعدام شدند بیش از 50 کیلو کراک و نیز موادمخدر با اوزان بالا از جمله شیشه را قاچاق می‌کردند و اگر یک بار یا چند بار اعدام می‌شدند حق‌شان بود.

وی درباره‌ی اقدام تروریست‌هایی که در جریان تاسوعای حسینی در چابهار باعث کشته شدن برخی از هموطنان کشورمان شدند، گفت: بیش از 100 نفر از مردم کشورمان بر سر اقدامات این افراد زخمی و کشته و نیز تعدادی شهید و مجروح شدند که این افراد دستگیر و محاکمه با حضور وکیل‌شان شدند و احکام‌شان در دیوان عالی کشور تایید و به مرحله اجرا گذاشته شد. مدعیانی که با جریان سازمان یافته مبارزه می‌کنند نسبت به این افراد خطرناک و افرادی که در عملیات تروریستی 100 نفر انسان را می‌کشند باز هم گله‌مند هستند.

دادستان کل کشور درباره‌ی ادامه اقدامات خصمانه آمریکا که حتی بعد از انتخابات اخیر نیز تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کرده است، ادامه داد: مردم ما در حدود سی و چند سال با این تحریم‌ها و با اقدامات روانی و جنگ اقتصادی آمریکا مواجه بوده‌اند در واقع وقتی که هشت سال جنگ علیه مردم کشور ما تحمیل کرده‌اند و بیش از 30 سال ایران را تحریم کرده‌اند باید بگویم که مردم ما با اینگونه تهدیدها آشنا هستند و از ارزش‌هایشان دست برنمی‌دارند و در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا کوتاه نمی‌آیند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در رسیدگی قاطع به پرونده‌ها و اینکه نسبت‌های فامیلی در رسیدگی به پرونده‌ها نادیده گرفته می‌شود، درباره آخرین وضعیت پرونده محمدجواد لاریجانی، گفت: خبر تازه‌ای ندارم این پرونده در مرحله رسیدگی است در واقع اختلافی است که با مسائل زمین شهری به وجود آمده با کسانی که مجوز می‌دهند مبنی بر اینکه آیا این افراد حق داشته‌اند مجوز بدهند یا خیر و آیا از مجوزی که داده شده عدول کرده‌اند یا خیر که درباره آخرین وضعیت این پرونده بنده اطلاعی ندارم و این پرونده در مرحله رسیدگی است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اخلال‌گران ارزی پرونده‌شان به کجا رسید و چند نفر از این افراد دستگیر شدند، گفت: پرونده دارد آماده می‌شود، امیدوار هستیم تعدادی محاکمه شوند ولی هنوز به دادگاه نرفته است و حدود 47 نفر افراد بازداشت شده‌اند ولی هنوز به دادگاه نرفته است.

خبرنگار دیگری در ادامه سوال قبلی از دادستان کل کشور پرسید که میزان دلارهای اخلال‌گران ارز چقدر بوده است؟ که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: بنده مطلع نیستم ولی میزان آن در گردش بوده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که در حدود چهارده ماه پیش درویش گنابادی به همراه سه وکیل دستگیر شده‌اند که هنوز دادگاه این افراد تشکیل نشده است اگر امکان دارد در این باره توضیح دهید که سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: ما هیچ کس را به عنوان درویش دستگیر نمی‌کنیم. اگر فردی بهایی است به عنوان بهایی بودنش دستگیر نمی‌شود بلکه ممکن است یک درویش یا بهایی جرمی را مرتکب شده باشد که به لحاظ آن جرم دستگیر می‌شود و بنده نمی‌دانم دادگاه این افراد تشکیل شده است یا خیر.

سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فاضل خداداد و اینکه آیا اتهام وی مالی بوده یا خیر؟ گفت: اگر دادگاه علنی بود پاسخ شما هم داده می‌شد و اتهام مالی و اختلاس بوده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا در میان اخلال‌گران ارزی مدیران شهرداری نیز دستگیر شده‌اند؟ اظهار کرد: من از این موضوع خبر ندارم و نمی‌دانم کارمند شهرداری یا کسی که منصوب در شهرداری بوده دستگیر شده است و همان‌طور که گفتم افرادی که جزو اخلال‌گران ارز دستگیر شده‌اند 47 نفرند که اسامی آنها را و اینکه آیا مدیر شهرداری هم در این افراد بوده را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه آیا مدیر سازمان امدادی و خدماتی از شعبه 15 دادگاه انقلاب انفصال از خدمت شده است و آیا حکمش صادر شده یا خیر؟ گفت: اگر حکمی قطعی نشده آن را نگویید، من نمی‌توانم جواب بدهم

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب