صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow صاحبان قدرت از نفوذ خود در تغییر آرا استفاده می کنند، خواه در خندوانه باشد،خواه در نهادهای حکومتی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 23 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

وقتی که اوباما به گریه می افتد
سه‌شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های رستوران شیک امیر قلعه نویی، ژنرال آبی های استقلالی
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گوش سوراخ کردن آنجلینا جولی به سبک بومیان آفریقایی
پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس/ شادمهر عقيلي و همسرش
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      سلفی مونا فرجاد و پدرش جلیل فرجاد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

صاحبان قدرت از نفوذ خود در تغییر آرا استفاده می کنند، خواه در خندوانه باشد،خواه در نهادهای حکومتی

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

دولت بهار مقاله ای از سید حامد حجت در خصوص مسابقه خنداننده شو در خندوانه منتشر کرده که بسیار خواندنی و حاوی نکاتی ارزشمند است.

برنامه خندوانه اخیراً مسابقه‌ای باعنوان «خنداننده‌شو» برگزار کرده که افرادی در قالب استندآپ کمدی به اجرای کمدی‌های خود می‌پردازند، با این تفاوت که این‌بار این افراد از میان مردم هستند، نه کمدین‎های مشهوری که ما می‌شناسیم. حضور مردمی در هرجایی موجب پویایی، شکوفایی، رونق، خلاقیت، توسعه و پیروزی‌های بزرگ است؛ از این جهت اگر تا اینجا این مسابقه را دنبال کرده باشید متوجه می‌شوید، کسانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند توانمندی‌های زیادی در خنداندن مردم از خود به نمایش گذاشته‌اند، چیزی فراتر از آنچه کمدین‌های معروف اجرا می‌کنند! همانگونه که در سری اول این مسابقه، کمدین‌های معروفی مثل علیرضا خمسه، جواد رضویان، مهران غفوریان، امیرمهدی ژوله و... حضور پیدا کردند اما به جرأت باید گفت آن‌ها به گرد پای این افراد ناشناس هم نمی‌رسند!

فرصت حضور مردم در صحنه‌های مختلف نشان‌دهنده این واقعیت است که هرگاه آن‌ها ورود کردند موفقیت‌های چشمگیری رقم خورده است! فرصت حضور مردم نشان می‌دهد که برخی به غلط دچار این پندار شیطانی هستند که فقط عده‌ای خاص باید همه کارها را انجام دهند! چیزی که سرمنشاء به وجود آمدن اشرافیت سیاسی نیز شده است. اشرافی که فکر می‌کنند آن‌ها پدیدآورندگان تحولات بزرگ هستند و آن‌ها هستند که پیروزی‌های بزرگ را رقم می‌زنند!

جمهوری اسلامی نیز در ابتدای تأسیس خود که برآمده از انقلابی بود که مردم آن را به ثمر رسانده بودند و همین انقلاب مردم بود که به بسیاری از اشخاص آبرو داد، فرصت حضور به مردم را داد اما بعد از مدتی این فرصت کمرنگ‌تر شده است و این حقی که خودِ مردم بانی آن بودند از آن‌ها سلب شد، مردم حضور دارند اما نه آنگونه که مد نظرخودشان است! رأی و نظر آن‌ها کنترل شده است و انتخاب آن‌ها محدود! تناقض‌های فراوانی در انتخابات 96 پیرامون صلاحیت نامزدها به وجود آمد، نامزدهایی که قضاوت افکار عمومی نسبت به آن‌ها پس از پایان مناظرات این بود که با افشاگری‌های انجام شده خود کاندیداها، همه آن‌ها مفاسد سیاسی، اقتصادی و غیره در پرونده‌های خود دارند. انتخابات ریاست جمهوری 96 ثابت کرد که همه سلیقه‌ها حضور نداشتند و در نتیجه یک دوقطبی کاذب، آرای مردم به صندوق‌ها ریخته شد! و این جای بسی تأمل دارد.

اگر برنامه جمعه شب خندوانه را دیده باشید خودتان قضاوت خواهید کرد که چگونه با یک حرکت، رأی مردم به کنترل مجری این برنامه درآمد؛ در پایان مرحله اول این مسابقه زمانی که چهارنفر آخر برای ماندن در مسابقه، استندآپ کمدی نجات خود را اجرا کردند، در پایان، این تماشاگران حاضر در استودیو بودند که باید با رأی خود از بین این چهار نفر، دو نفر را به مرحله بعد می‌فرستادند، دو نفر از این چهار نفر از یاران رامبد جوان و دو نفر نیز از یاران اشکان خطیبی بودند، قبل از رأی‌گیری هرکدام از این سرگروه‌ها در دفاع از کمدین خود می‌توانستند یک دقیقه صحبت کنند؛ رامبد جوان در حالی که مشخص بود آرا به کدام سمت است و اگر آرای واقعی داده می‌شد هر دو یار او حذف می‌شدند و درحالی که کمدین رامبد نیز می‌دانست حذف خواهد شد، از رأی‌دهندگان خواست به یک نفر از یاران خودش و یک نفر از یاران اشکان خطیبی رأی دهند تا هر دو (یعنی رامبد و خطیبی) در مرحله بعد بتوانند با سه کمدین حضور پیدا کنند! و این یعنی کنترل و مهندسی آرای مردم و در نهایت نیز این اتفاق افتاد، گرچه با اعتراض کمدین -بابک رفاهی- به ناحق حذف شده نیز همراه شد و گفت: «این کار شما مصداق بی عدالتی بود. فارغ از اینکه شما در اینستاگرامتان که 5 میلیون فالوور دارد، برای تیم خود تبلیغ می کنید، حالا هم با بی عدالتی زمینه حذف من را فراهم کردید. در حالی که هر کسی که بهتر است باید به مرحله بعد راه پیدا کند

زمانی که یک مجری تلویزیونی از نفوذ خود چنین استفاده می‌کند فکر می‌کنید. بانفوذهای سیستم سیاسی از این اقدامات صورت نمی‌دهند؟! دموکراسی هرچه کنترل شده‌تر باشد، تبلور واقعی و حقیقی اراده مردم کمتر خواهد شد، چه در خندوانه و چه در سیستمی سیاسی همچون جمهوری اسلامی!

منبع:  https://goo.gl/fJ5acZ

2017-06-19

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب