صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow داغ‌شدن مجدد ماجراي نحوه‌پذيرش مهدي‌هاشمي در آكسفورد انگليس
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

وقتی زیدان فوکول داشت
پنج‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي جديد كريستين رونالدو
پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس هاشمی رفسنجانی کنار دریا
دوشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های متفاوت ليلا حاتمي با لباس عربي در جشنواره مراكش
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      خوشمزه بازی های بهشاد مختاری با نام خانواده آقای مختاری
دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

داغ‌شدن مجدد ماجراي نحوه‌پذيرش مهدي‌هاشمي در آكسفورد انگليس

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

كمتر از 9 ماه پس از گزارش جنجالي روزنامه گاردين در مورد نحوه پذيرش و پورپوزال دكتراي مهدي هاشمي در دانشگاه آكسفورد انگليس، گزارش جديد ساندي تايمز بار ديگر اين سوژه را داغ كرد.

به گزارش رجانيوز، ساندي تايمز در گزارش جديد خود اعلام كرده است كه رضا شيخ‌الاسلامي نخستین استاد مطالعات ایرانی دانشگاه آکسفورد كه قصد داشته يك ميليون پوند به دانشگاه كمك مالي كند، به‌دليل آنچه كه سرپوش گذاشتن بر روي شواهد موجود در مورد نحوه پذيرش هاشمي در دانشگاه عنوان كرده است، از تصميم خود صرف‌نظر كرده است.

ماجراي تشكيك در مورد نحوه پذيرش مهدي هاشمي اولين بار فروردين ماه سال جاري از سوي کاوه موسوی یکی از اساتید مرکز مطالعات حقوقی- اجتماعی و رئیس بخش حقوق منافع عمومی دانشگاه آكسفورد که اصالتا ایرانی است، مطرح شد و وي به روزنامه گاردين گفت که هاشمی با کمک عوامل دانشگاه توانسته مراحل پذیرش خود را کامل کند.

وي در اظهاراتش در مورد دلايل اظهار نارحتي خود افزود: زیرا یک متقاضی واجد شرایط تر به خاطر این کار از تحصیل در این دانشگاه محروم شد. وی گفت: من تردیدی ندارم که ملاک های معمول در مورد پذیرش افراد متزلزل شده است و در حالی که متقاضیان بسیار بسیار واجد صلاحیت و شایسته تری برای دکتری وجود دارند، اینکه چطور او توانسته این کار را انجام دهد برای من معلوم نیست اما مطمئن هستم که دانشگاه این موضوع را کاملا مورد بررسی قرار خواهد داد.

پس از اين اظهار ترديدها، "سر پیتر نورث" یکی از معاونان سابق دانشگاه آکسفورد مأمور بررسي ماجرا شد اما چندي بعد بدون اعلام جزئيات بررسي، گفت كه چيزي عليه مهدي هاشمي كشف نكرده است. اين در حالي است كه بر خلاف مقررات، جزئيات بررسي‌ها حتي در اختيار كاوه موسوي استاد شاكي در اين ماجرا قرار داده نشد.

در عين حال، آنچنان كه ساندي تايمز گزارش داده، دانشگاه آکسفورد در روز جمعه اعتراف کرده است که در مورد میزان تسلط به زبان انگلیسی هاشمی که جزو ملزومات پذیرش دانشجویان دوره دکترا است، چشم‌پوشی کرده است.

ساندي تايمز همچنين مي‌افزايد: «شیخ‌الاسلامی می‌گوید که مهدی هاشمی بعد از آنکه به دانشگاه گفته شده بود که "پروپوزال" را فردی دیگر نوشته، برای ادامه تحصیل در دانشکده "وولفسون" پذیرفته شد. این استاد بازنشسته دانشگاه شواهد مرتبط با نوشته شدن "پروپوزال" از سوی دانشجویی دیگر را به مسوولان دانشگاه ارائه کرده بود، اما "سر پیتر نورت" معاون سابق دانشگاه که مسوول بررسی پرونده بود اعلام کرده بود که هیچ پایه و اساسی برای رد این دانشجو از سوی دانشگاه وجود ندارد. اما بعد از آن، تحقیق و تفحص باعث بازنگری در نحوه پذیرش دانشجو از سوی این دانشگاه شده است. بررسی مجدد پرونده، سوال‌هایی در باره صلاحیت علمی مهدی هاشمی برای گرفتن دکترا در رشته‌ای که نیازمند سوابق و پشتوانه "حقوقی" است، ایجاد کرده. مهدی هاشمی فارغ‌التحصیل مهندسی است.»

به گزارش رجانيوز، مهدی هاشمی در پاییز سال 89 در دانشگاه اکسفورد طی مراسمی در دو روز به عنوان دانشجوی دکترا معرفی و همانطور که روزنامه گاردین ابتداي سال جاري در تحقیقات خود یادآوری کرد، وی در انستیتوی خاورشناسی مشغول شده که هیچ تناسبی با رشته او ندارد.

نکته جالب‌تر سرمایه گذاری انگلیسی‌ها بر روی مهدی هاشمی است، به‌طوری که دانشگاه اکسفورد که ضوابط سختی برای ورود دارد و نمره ایلس باید 8 باشد، وی را بدون داشتن این مورد و برخی شرایط دیگر پذیرش کرد و رئیس انستیتو هم که هم‌زمان استاد راهنمای ابوالفضل فاتح (نفر شماره يك رسانه‌اي ستاد موسوي) است، استاد راهنمای مهدی هاشمی نیز شد.

مسئولان دانشگاه آکسفورد در حالی نهایت تلاش خود را برای پنهان‌کاری در موضوع پذیرش مهدی هاشمی از طراحان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و تقلب او در پایان‌نامه‌اش به‌عنوان دانشجوی دوره دکترا و خودداری از توضیح در مورد وضعیت تحصیل مهدی هاشمی به بهانه "شخصی بودن" این مسئله كردند که حدود سه سال قبل در جریان ایجاد شبهه در مورد مدرک تحصیلی مرحوم کردان وزیر وقت کشور و استعلام یک سایت اینترنتی داخلی، این دانشگاه ظرف یک روز به صورت مکتوب به این موضوع پاسخ داد. همچنین پیگیری‌های بعدی سایت متعلق به احمد توکلی در این مورد نیز با پاسخ فوری و مکتوب این دانشگاه همراه شد.

اين در حالي است كه مهدی هاشمی آبان ماه سال قبل در واکنش به سخنان دادستان کل کشور در نامه‌ای نوشت: «مطمئناً جناب‌عالی و همکاران می‌دانید رسماً اعلام کرده‌ام علی‌رغم مسئولیت نظارت بر دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور؛ مشغول تحصیل در دانشگاه آکسفورد هم هستم که برای تهیه پایان‌نامه دکترایم می‌باشد، آماده حضور در محکمه می‌باشم و شرط‌‌های من را هم می‌دانید که هیچ درخواست غیرقانونی در آن نیست؛ مهمترین آنها دادگاه مستقل و مصون از تحمیل‌های نیروهای امنیتی است با همه حقوق دادگاه و متهم و نیز توجه به شکایات متهم

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب