صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow دختری که خاطرخواه پسری شده بود به احمدی نژاد نامه داد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس/هدیه تهرانی و بازیگرمعروف هالیوود
چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      وقتی که اوباما به گریه می افتد
سه‌شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ احمدی نژاد وقتی که حسابی خیس می شود
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس سلفی مهراوه شریفی نیا در اول صبح
شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      فرزاد حسنی در راهپیمایی 22 بهمن
چهارشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۲۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

دختری که خاطرخواه پسری شده بود به احمدی نژاد نامه داد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم نکوداشت هشت سال تلاش جهادی (تجلیل از رییس‌جمهور و دولت خدمتگزار) در جمع مدیران صداوسیما به تشریح مانیفست و دکترین عملکرد دولت پرداخت.
به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ابتدا با ابراز خرسندی از حضور در این جمع، گفت: انتظار تقدیر و تشکر نداشتم و بزرگواری کردید که از همکار خود تشکر کردید.
وی با خنده خطاب به مدیران صداوسیما اظهار کرد: ما در طول این هشت سال هم برای شما زحمت درست کردیم، هم خبر درست کردیم. ما همکار شما بودیم و از شما صمیمانه تشکر می‌کنم.
احمدی‌نژاد با گرامیداشت یاد شهدا و امام(ره) و با بیان اینکه "امام راحل با انقلاب اسلامی دنیای جدیدی را به روی بشریت باز کردند و افق نگاه را از مسائل محدود به فضای بی‌نهایت انسانی هدایت کردند"، افزود: صحبت‌های من در جمع شما یک جمع‌بندی محسوب می‌شود. دولت در طول این هشت سال در عرصه‌های گوناگون تصمیمات مختلفی را گرفت و این تصمیمات و عملکرد در تحولات امروز و فردای کشور و صحنه بین‌الملل موثر بوده و هست.
رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به حضور مدیران رسانه ملی در این برنامه گفت: رسانه ملی در واقع مسئول فرهنگ عمومی کشور و همچنین غنای فکری جامعه و مرزبان اندیشه و هویت ملت ایران و انقلاب اسلامی است و علی‌القاعده رسانه ملی باید کانون اندیشه، تفکر و تجمع نخبگان و صاحب‌نظران باشد و به همین بابت تصمیم گرفتم در این جمع مبانی حرکت و دکترین دولت را عرض کنم.
وی ادامه داد: معمول است که در نگاه به دولت‌ها و ارزیابی آنها، کارها و تک تک اقدامات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و کمتر رخ داده که عملکرد هشت ساله و مجموعه گسترده اتفاقات رخ داده بر اساس یک مبانی نظری مورد بررسی قرار گیرد و به همین خاطر تصمیم گرفتم در این جمع مانیفست عملکرد دولت را که برآمده از ارزش‌های انقلاب اسلامی و راه امام و همچنین رهنمودهای رهبری است، تبیین کنم.

نامه دختری به رییس‌جمهور درباره ماجرای خاطرخواهی‌اش
وی با بیان اینکه "دولت محرم اسرار مردم است"، گفت: مثلا از یک دختر که خاطرخواه پسری بوده و رویش نمی‌شده این موضوع را بیان کند و از ما برای این حل این مساله کمک می‌خواسته تا دیگر مسائل، در نامه‌هایی که مردم به دولت نوشته‌اند، وجود دارد. در نامه‌ها مردم اسرار زندگی‌شان را روی کاغذ می‌آورند، مشکلات زندگی‌شان را بیان می‌کنند و برای حل این مشکلات کمک می‌خواهند. وظیفه دولت اسلامی است که محرم اسرار مردم باشد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "تلاش کرده‌ایم فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی مرسوم که من نمی‌خواهم در اینجا در مورد خوب یا بد بودن آنها اظهارنظر کنم، از توانمندی‌ها استفاده کنیم"، گفت: البته نمی‌گویم که ما توانستیم همه توانمندی‌ها را شناسایی کنیم ولی سعی کردیم این کار را انجام دهیم.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "این دولت متعلق به مردم و برای مردم است و جز به مردم و ارزش‌های الهی به هیچ چیز تعهد ندارد"، تصریح کرد: این دولت سعی کرده در کنار مردم باشد و برای نظر مردم و رای مردم احترام قائل بود.
حتی یک روز و یک ساعت نبود که ندانیم چه کار باید کنیم
احمدی‌نژاد افزود: دولت از ابتدا با یک نظریه جامع و روشن و یک برنامه عملیاتی کار خود را شروع کرد و من می‌خواهم عرض کنم در طول این هشت سال حتی یک روز و یک ساعت نبود که ما ندانیم چه کار باید کنیم و در واقع ما در طول این هشت سال در یک چارچوب برنامه معین فعالیت کردیم و دولت مطلقا کار پراکنده‌ای نکرد. مثلا اگر در جلسه‌ای گفتم به رسانه ملی اعتماد دارم، این صحبت در یک چارچوب نظریه و برنامه عملیاتی دولت بیان شده است و به همین خاطر می‌خواهم بگویم که کارها هدفمند بوده است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "اگر بخواهم مبانی عملکرد دولت در طول هشت سال گذشته را بیان کنم باید به اصل انقلاب برگردیم"، گفت: دولت منهای انقلاب اسلامی بی‌معناست و هر روز باید خودمان را با انقلاب اسلامی و معیارها و آرمان‌های آن ارزیابی کنیم، چراکه انقلاب اسلامی راه و معیار است.
احمدی‌نژاد در ادامه با طرح این پرسش که "هدف انقلاب اسلامی چه بود؟"، خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند انقلاب تمام شده یا به موزه پیوسته است در صورتی که این اشتباهی بزرگ و نوعی خودفریبی است.
وی افزود: ریشه انقلاب در تاریخ است و منحصر به سرزمین و جغرافیای ما نیست. در واقع انقلاب استمرار یک حرکت تاریخی انسانی برای رسیدن به قله‌هاست و تمام‌شدنی نیست.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "انقلاب اسلامی در مناسبات انسانی جاری است"، گفت: آیا انقلاب اسلامی صرفاً برای جابجایی قدرت بوده است؟ قطعا اینگونه نیست. آیا حکومت برآمده از انقلاب فقط برای حکومت کردن است و اینکه مثلا به حاکمیت برسیم و بعد در حاکمیت بمانیم؟ آیا اینگونه است؟ پاسخ این سوالات روشن است. ما به دنبال یک تحول عظیم و حرکتی آرمانی هستیم و نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی منهای آرمان‌های بلند الهی و انسانی بی‌معناست و فرقی با دیگران ندارد و ارزش فداکاری ندارد.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "باید بطور مستمر خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی بسنجیم"، اظهار کرد: برای چه انقلاب صورت گرفت؟ دو هدف بزرگ در این راستا تعقیب می‌شد؛ یکی نجات انسان‌ها، آزاد کردن آنها و شکوفا شدن انسان‌هاست و هدف دوم از انقلاب، ‌برپایی یک جامعه پیشرفته و مقتدر و سرشار از پاکی، عدالت و زیبایی در ایران و جهان بوده است.
انقلاب یک موجود زنده است
وی در ادامه با بیان اینکه "این اهداف کاملا روشن است"، گفت: اهداف انقلاب اسلامی یک چیز ذهنی نیست. انقلاب در متن جامعه، برای جامعه و با اهداف بسیار روشن برپا شده است و تمام لحظات تاریخ انقلاب و فراز و نشیب‌های آن فرصت هستند. انقلاب یک موجود زنده است و تمام حوادث، فرصت هستند، گرچه اگر درست استفاده نشوند ممکن است به تهدید تبدیل شوند.
رییس‌جمهور در ادامه با طرح این موضوع که "خاستگاه انقلاب اسلامی،‌ ایران است"، خاطرنشان کرد: انقلاب یک حرکت عظیم انسانی است و خاستگاه آن ایران است و در واقع باید گفت عظمت انقلاب و ماندگاری انقلاب به خاطر این است که خاستگاه آن ایران است، برای این تحولات بزرگ ما نیازمند مبانی محکم انسانی و نظری هستیم و با مسائل هیجانی و تحولات هیجانی این اتفاق رخ نمی‌دهد که نمونه‌های آن را امروز بعضا مشاهده می‌کنیم ولی انقلاب اسلامی بر اساس یک مبانی محکم انسانی و نظری صورت گرفت.
احمدی‌نژاد ادامه داد: هر مکتبی زمانی ماندگار می‌شود و اثرگذاری عمیق پیدا می‌کند که یک ملت بافرهنگ و متعالی، یک ملت باقوام و یک ملت فرهنگی و آشنا با معارف انقلاب پشت آن مکتب و انقلاب قرار بگیرد، وگرنه شانس ماندگاری ندارد و وقتی یک ملت به مانند ایران با آن سابقه تاریخی که همیشه به دنبال توحیدی، مهربانی و عدالت بوده و به دنبال تجاوز و کینه‌ورزی نبوده، چنین تحول بزرگی را ایجاد کند، آن تحول ماندگار است.
وی همچنین با بیان اینکه "ملت ایران از همان ابتدا دنبال پیامبران الهی، توحید و راه سعادت بوده است"، گفت: وقتی برخی از سخنان برخی افراد را در همراهی با مرتجعین می‌شنویم که ملت ایران را آتش‌پرست معرفی می‌کنند، برای مطامع سیاسی و توجیه غارتگری‌هایی که در صدر اسلام صورت گرفت، آدم غصه می‌خورد.
رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: ملت ایران زمانی جهان را مدیریت کرده و دارای تجربه مدیریت جهانی و استعدادهای شگرف انسانی است و وقتی چنین ملتی تحولی را ایجاد می‌کند، آن تحول ماندگار است.
با تکیه بر ایران می‌توان نظم الهی را جایگزین نظم ظالمانه کرد
احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این که خاستگاه انقلاب چنین ملت و سرزمینی بوده که به لحاظ مختلف برجسته است، گفت: ملت ما همواره پیشگام فرهنگ، اندیشه، علم و هنر بوده و علم و اندیشه و هنر دنیا مدیون ملت ایران است و چنین ملتی باید پشتوانه یک حرکت عظیم الهی باشد که هست و ما به توانمندی‌ها و شایستگی‌های ملت ایران برای راهبری یک انقلاب عظیم انسانی و جهانی باور داریم.
رییس‌جمهور افزود: ما باور داریم که ملت ایران می‌تواند بر اساس اصول و اندیشه‌های انقلاب اسلامی یک ایران مقتدر و پیشرفته الهام‌بخش را بسازد و همچنین ایران می‌تواند مناسبات دنیا را تغییر دهد و همچنین ما معتقدیم که با تکیه بر ایران می‌توان پرچم ارزش‌های الهی را در تمام جهان برافراشت و نظم الهی را جایگزین نظمی ظالمانه کرد.
وی با تاکید بر این‌که اگر خاستگاه انقلاب جای دیگری بود به سال اول نمی‌رسید، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند امام از راه رسید و انقلاب شد در حالیکه انقلاب حاصل مجاهدت‌های مجاهدان و انبیا و صالحان است، اما وقتی به نقطه‌ی مناسب رسید امام با هوشمندی از فرصت‌های تاریخی استفاده کرد.
احمدی‌نژاد در ادامه اصلاح جهان را ماموریت دوم برای ملت ایران عنوان و اظهار کرد: برخی می‌گویند که اصلاح ایران و اصلاح جهان از هم جداست و ما باید ایران را بسازیم و کاری به دنیا نداشته باشیم، در حالی‌که ما معتقدیم این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و امکان ندارد، بدون مداخله در مناسبات جهانی بتوانیم ایران را به جایگاه والایی برسانیم و هیچ کس نمی‌تواند دور خود دیوار بکشد و بگوید با کسی کاری نداریم، دیدید که شوروی این کار را کرد و چه شد. حتی اگر بخواهیم این کار را بکنیم استثمار و استبداد پدیده‌های جاری در محیط بین‌الملل هستند که اجازه چنین کاری را به ما نمی‌دهند.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون می‌خواهیم اقتصاد خود را درست کنیم، امکاناتش را هم داریم، اما آنها بهانه می‌آورند و ما را تحریم می‌کنند و اصلا آنها مگر اجازه می‌دهند کشوری رشد کند و سیطره آنها را به خطر بیندازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: معقتدیم در داخل کشور، ایران باید به یک جامعه نمونه تبدیل شود. ما باید الگو باشیم و می‌توانیم چنین شرایطی را ایجاد کنیم. برخی خیال می‌کنند در دوره‌ای که ایران تقریبا همه جهان را مدیریت می‌کرد به زور شمشیر چنین کاری را انجام می‌داد، در حالیکه اینطور نبود و وجه تمدن ایران آنچنان برجسته بود که دیگران با اشتیاق زیر سیطره ایران می‌آمدند و در واقع سیطره ایران فرهنگی گسترده‌تر از ایران سیاسی امروز بوده است.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که جامعه نمونه جامعه‌ای است که در آن خداپرستی و توحید حاکم و زندگی و کارها برای خدا باشد، افزود: در چنین جامعه‌ای فرصت‌های رفاه و رشد برای همه فراهم و فقر و تبعیض وجود ندارد.
رییس‌جمهور گفت: عدالت باید در عمق نظام و ساختارها و تصمیم گیری‌ها نفوذ کند، در واقع باید طوری باشد که مردم حس کنند عدالت وجود دارد در این صورت مردم اول از همه پای کار می‌ایستند و دفاع و مشارکت می‌کنند. همچنین اگر به مردم احساس خودباوری القا شود شکوفایی و رشد انسان‌ها شکل خواهد گرفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما معتقدیم کشور باید بسیار پیشرفته و مقتدر باشد؛ چرا که یک کشور فقیر، ضعیف و توسری‌خور نمی‌تواند خودش را نگه دارد چه برسد به این‌که بخواهد ارزش‌های الهی را در دنیا منتشر کند.
احمدی‌نژاد گفت: ما در داخل کشور باور داریم که حکومت برای پیگیری آرمان‌های الهی است و اصلا فلسفه آن در جهت برپایی عدالت است.
رییس‌جمهور با بیان این‌که باید فضای آرمانی و انقلابی در کشور همیشه با نشاط باشد، اظهار کرد: این‌که فقط شعارهای انقلابی داده شود اتفاقی نمی‌افتد، باید فضای عمومی کشور فضای انقلابی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن نظام دموکراسی لیبرال، ضمن این‌که چنین نظامی را در واقع پوشاندن یک لباس زیبا به جنگ قدرت دانست، اظهار کرد: معلوم است که چنین روندی نتیجه‌ای جز انحطاط ندارد، بنابراین همه باید مراقبت کنیم که خدای نکرده کسب رای و پیروزی در انتخابات‌ها به جای آرمان‌ها اصالت پیدا نکند؛ چرا که در این صورت همه ارزش‌ها قربانی می‌شود.
می‌بینیم که کسی برای جمع کردن رای یک مشت آدم بی‌هویت حاضر است به آنها رسمیت ببخشد. باید مراقب باشیم خدای نکرده چشم باز نکنیم و ببینیم ما همان قبلی‌ها هستیم منتهی اسم‌مان عوض شده است.
احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که همه باید مراقب باشیم و بدانیم بیت‌المال امانت مردم است، گفت: یکی از زشت‌ترین اقدامات، دست‌اندازی به بیت‌المال است و همه باید مراقب باشیم.
رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: باید مراقب باشیم که مبادا اقدامات برجسته رقیب‌مان را نفی و اقدامات خلاف خود را توجیه کنیم، همچنین مراقب باشیم که خدای نکرده افترا، تخریب و قضاوت‌های ناعادلانه وارد ادبیات سیاسی ما نشود. دموکراسی لیبرال حاصلی جز سقوط انسان‌ها نداشته است.
وی در این راستا ضمن این‌که معیار تشخیص را مردم و توده‌های مردم دانست، اظهار کرد: همه خود را بهترین معرفی می‌کنند، ولی باید ببینیم برداشت عامه چیست. در همین راستا یکی دیگر از مبانی نظر و عمل دولت، جایگاه مردم است و ما معتقدیم مردم، صاحب کشور و حکومت هستند و باید محور همه برنامه‌ها باشند. قانون اساسی نیز حاکم بودن اراده مردم را مدنظر قرار داده است و هر جا که اراده مردم حاکم بوده، خیر و صلاح حاصل شده است.
احمدی‌نژاد در ادامه گفت: معتقدم در هر کجای دنیا اگر ما به مردم فرصت انتخاب آزاد و رقابت برابر به آرمان‌های انسانی و بقیه گرایش‌ها بدهیم، منتهی نه با تبلیغات گمراه‌کننده و خفه کردن ذهن‌ها و اندیشه‌ها، توده‌های مردم به سمت آرمان‌های الهی و انسانی رای می‌دهند و حتی در آمریکا و اروپا نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد، بنابراین ما هر اقدامی که در کشور انجام می‌دهیم باید ببینیم که نتیجه آن در زندگی توده‌های مردم چگونه است.
رییس‌جمهور همچنین با بیان این‌که عشق به مردم و پایبندی به حقوق اساسی مردم یک اصل است، اظهار کرد: برخی در کشور و دنیا فکر می‌کنند انتخابات یک صحنه سیاسی است، در حالیکه ما معتقدیم انتخابات، آزاد شدن اراده یک ملت است و این اراده تا آخر در فضای اجتماعی وجود خواهد داشت، این یک اصل است و نباید به آن خدشه‌ای وارد شود.
وی با تاکید بر این‌که ما با مردم میثاق بسته‌ایم،‌ گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم اندیشه است و باید دانست که یک ملت با اندیشه و پویایی آن زنده است و اگر در جامعه‌ای رشد و اندیشه متوقف شد آن جامعه خواهد مرد.
احمدی‌نژاد همچنین گفت: ما معتقدیم پذیرش اندیشه الهی و اجرای احکام آسمانی باید با آگاهی و انتخاب آزاد همراه باشد. جامعه نیازمند اندیشه و زایش فکری مستمر است و دولت و حکومت خیلی باید مراقبت کنند که زایندگی فکری محدود نشود.
رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که حاکمان در این حوزه باید مراقب باشند و سعه صدر داشته باشند،‌ گفت: باید نقد عالمانه کنیم، همچنین اگر در دنیا مدعی هستیم که می‌خواهیم جایی باز کنیم، باید برنامه‌های والاتر از دنیا عرضه کنیم و اگر می‌خواهیم این اندیشه گسترش پیدا کند لازمه آن تعمیق معرفت، آگاهی، مهربانی و نشان دادن الگوهای عملی است، یعنی وقتی من به پاکی و عدالت دعوت می‌کنم خودم باید در درجه اول پاک و عادل باشم.
عدالت منحصر به قوه مجریه نیست
وی با بیان این‌که عدالت پایه تمام کمالات و نقطه آغاز است ، یک شعار سیاسی نیست که یک حزبی آن را بالای تابلوی خود بگذارد، خاطرنشان کرد: عدالت یک حقیقت و تنها راه است و جز این راهی وجود ندارد و باید محور همه تصمیمات و برنامه‌ها باشد حتی در نگاه دولت به تمام نقاط و تک تک مردم باید مورد توجه قرار بگیرد و دولت حتی اگر نگاه و احوال‌پرسی می‌کند، باید عدالت را رعایت کند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که عدالت منحصر به قوه مجریه نیست، خاطرنشان کرد: در قانونگذاری اولا، در قضاوت ثانیا و در اجرا ثالثا باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر خدای نکرده در جامعه احساس تبعیض شکل بگیرد این خطرناک است.
رییس‌جمهور با بیان این‌که دولت وظیفه‌ای جز همراهی با خواست عمومی مردم ندارد، گفت: جامعه باید این را حس کند که مدیران، نهادها و مسئولان همراه او هستند و مطالبات واقعی او را درک می‌کنند، همچنین جامعه باید حس کند که کرامتش محفوظ است و من و شما باید این موضوع را در برنامه‌ریزی‌هایمان اعمال کنیم.
رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود با تاکید بر اینکه "مدیریت سیاسی نیز باید مردمی باشد و انحصار در همه زمینه‌ها اعم از سیاست و اقتصاد، بد است"، گفت: ما باید کاری کنیم که همه مردم خود را مسئول بدانند.
به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه "برخی فکر می‌کنند این دولت‌ها هستند که فرهنگ را حفظ می‌کنند، در صورتی که مردم آن را حفظ کرده‌اند"، افزود: معتقدیم که فاصله افتادن بین دریافت مردم از عرصه عمومی و دریافت مدیران، خطرناک است و در واقع اگر مردم، جامعه را یک‌جور ببینند و مسئولان جور دیگری ببینند، این خطرناک است.
وی همچنین با بیان اینکه "نظام ولایت یک چتر فراگیر است و همه می‌توانند تحت این چتر به آرامش برسند، مگر آنکه عده‌ای خود را از آن محروم کنند"، گفت: این اندیشه متعلق به هفت میلیارد انسان است و باید مراقب باشیم که این چتر را محدود نکنیم و تلاش برای محدود کردن آن جفا به کل بشریت است، چراکه این اندیشه متعلق به همه بشریت است.
هیچ‌کس نباید فکر کند که نمی‌تواند حرفی را بزند
رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع آزادی و اصالت داشتن آن و همچنین جایگاه و مقوله آزادی در قانون اساسی، اظهار کرد: آزادی بالاترین هدیه خداوند به انسان است و در واقع خداوند انسان را آفرید که آزادانه راه کمال را انتخاب کند.
وی با تاکید بر اینکه "باید به اندیشه‌ها اجازه پرواز داد"، به اهمیت حفظ شأن و کرامت انسان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید طرح انتقادات و نظریات در فضای عمومی جامعه همراه با احساس آزادی و کرامت صورت بگیرد و نباید اجازه داد که چنین امری آسیب ببیند. وقتی این امر آسیب ببیند ممکن است در جامعه آزادی وجود داشته باشد که انتقادات مطرح شود ولی افراد خیال کنند نمی‌توانند حرف‌هایشان را مطرح کنند و بگویند حرف ناگفتنی زیاد دارند. هیچ‌کس نباید فکر کند که نمی‌تواند حرفی را بزند. باید این احساس ایجاد شود که هر کسی می‌تواند حرف خود را بزند و اداره چنین جامعه‌ای باعث افتخار است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "دولت در این مدت با حساسیت بالا مراقبت کرده که به این اصول، نه فقط به عنوان یک شعار بلکه به عنوان آنچه که به آن باور دارد، پایبند باشد"، افزود:‌ مسیر کمال و تحقق آرمان‌های ما در همین راه است و دولت تلاش کرده والاترین احترام را بر آزادی‌ها قائل باشد و اینکه هیچ‌کس در انتقاد و حتی اهانت به دولت کوچک‌ترین نگرانی را نداشته باشد.
رییس‌جمهور اضافه کرد: دولت سعی کرده است فاصله‌ها را بردارد، در بین مردم باشد و در راستای خدمت به مردم حرکت کند و موجودیت خود را در راستای خدمت به مردم قرار داده است.
حتی مخالفان خود را دوست دارم
وی با تاکید بر اینکه "دولت به موضوع فرهنگ توجه داشته و اعتبارات فرهنگی در بسیاری از حوزه‌ها بویژه در حوزه دین و قرآن افزایش چندین باره پیدا کرده است"، گفت:‌ مثلا در همین حوزه دین و قرآن، اعتبارات بیش از 27 برابر شد و البته وقتی ما اعتبارات را بالا می‌بریم هیچ توقعی نداشته‌ایم.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "بیشترین کمک‌ها به مطبوعات در این دوره صورت گرفته است"، گفت: دولت همه را دوست داشته و خدا شاهد است من حتی مخالفان خود را نیز دوست دارم. ما سعی کرده‌ایم که به همه احترام بگذاریم و دولت تلاش کرده که با همه حتی با دشمنان خود نیز با صداقت برخورد کند.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "هیچ‌کس به دلیل مخالفت با دولت از حقی محروم نشده است"، اظهار کرد: بیشترین سطح ارتباط با توده‌های مردم در دولت برقرار شد و اگر یک روزی بخواهم این خاطرات زیبا را که در ارتباط با مردم داشته‌ایم، بنویسم، شاید به اندازه عمر دولت باید بنشینم و بنویسم.

در چند انتخاباتی که برگزار کردیم، امانتدار بودیم
وی با بیان اینکه "در طول این مدت شاهد برگزاری هفت انتخابات در کشور بودیم و پرشورترین دوره‌های انتخابات را در این مدت برگزار کردیم"، گفت: در دولت‌های قبل مشارکت‌های مردم در آخرهای دولت نسبت به روزهای اول دولت کاهش پیدا می‌کرد ولی ما در این دولت شاهد افزایش بودیم.
رییس‌جمهور به برگزاری انتخابات در سال‌های 84، 88 و 92 اشاره کرد و افزود:‌ این انتخابات در کمال صحت برگزار شد. در انتخابات سال 84 دولت وقت موضعش رقیب ما بود؛ البته من نمی‌خواستم در این زمینه گله‌ای کنم و وارد مجادله‌ای شوم چراکه وارد مجادله شدن در ارتباط با چنین امری کار خطایی بود.
وی با تاکید بر اینکه "تک تک آرای مردم امانت است" اظهار کرد: من بارها به مسئولان مربوطه در وزارت کشور اعلام کرده‌ام که اگر کسی کاری خلاف قانون کند با آن برخورد می‌کنم و مهم نیست به نفع چه کسی باشد و چه کسی نباشد. انتخابات در کشور ما مردمی است، مکانیزم آن مردمی است و دولت در تمام دوره‌های انتخابات امانتدار بود و نشانه آن مشارکت بالای مردم در انتخابات است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "ما در این دوره بالاترین همبستگی ملی را شاهد بودیم"، اظهار کرد:‌ در بخش اقتصاد نیز دولت با نظریه وارد شد.
رییس‌جمهور همچنین گفت:‌ در آن زمان مبانی اقتصاد ملی، بومی و اسلامی تعریف نشده بود و اقتصاد حاکم نسخه‌برداری از اقتصاد سرمایه‌داری بود.
رییس‌جمهور با اشاره به معایب اقتصاد سرمایه‌داری از دیدگاه خود گفت: اقتصاد سرمایه‌داری استعدادها را می‌خشکاند، راه کمال را می‌بندد و جریان سرمایه انسانی و مادی را از مناطق محروم‌تر به مناطق برخوردارتر و از جیب محرومین به جیب برخوردارها منتقل می‌کند. در اقتصاد سرمایه‌داری اکثریت مردم یا کارگرند یا منفعل‌ و یا عده قلیلی هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند.
اقتصاد باید به توده‌های مردم برگردد
وی به برخی از علل نابسامانی‌ها اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که همه مردم باید در حوزه اقتصاد بالنده باشند و این‌که اقتصاد به توده‌های مردم برگردد، جامعه اسلامی نیازمند مردم توانمند و مقتدر است و با مردم ضعیف نمی‌شود اقتدار ملی ایجاد کرد.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: دولت در سخت‌ترین شرایط در حالی‌که رکود بین‌المللی حاکم بود، فشارهای داخلی وجود داشت و تحریم ها نیز بود، سعی کرد با یک برنامه روشن جریان سوء سرمایه‌داری را رفع کند و ثروت را از پایین به جامعه توزیع کند که یکی از راهکارهای آن هدفمندی یارانه‌ها بود، اما بیشترین جفاها نیز به هدفمندی شد، در حالی‌که هدفمندی جزء کامل‌ترین برنامه‌های اقتصادی بود و در حال حاضر بانک جهانی آن را به عنوان یک الگو به دیگر کشورها معرفی کرده است.
رییس‌جمهور به انجام فاز اول هدفمندی یارانه ها، اصلاحات گمرکی و اصلاح نظام توزیع اشاره کرد و گفت: دولت به صورت گسترده در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی حرکت کرد.
وی همچنین به توزیع سهام عدالت، اجرای مسکن مهر، دادن وام قرض‌الحسنه به مردم، سفرهای استانی و همچنین تاسیس بنیاد نخبگان اشاره کرد و گفت: استعدادهای فراوانی در کشور وجود دارد که تلاش شد که با ایجاد بنیاد نخبگان این استعدادها شناسایی شود.
احمدی‌نژاد همچنین به ایجاد ستاد کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: با کمک این ستاد میلیاردها وام ارزان‌قیمت به روستاها برده شد و به کسانی که در زمینه کشاورزی کار می‌کردند و تحصیل کرده بودند، ارائه شد تا در این زمینه مشغول به کار شوند.
مردم در این دوره در اقتصاد فعال‌تر شدند
رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که مردم در این دوره در اقتصاد فعال‌تر شدند و فاصله برخورداری کاهش پیدا کرد، گفت: در این دوره ما شاهد افزایش سطح دانش و تحصیلات عمومی بودیم، شاخص توسعه انسانی افزایش پیدا کرد، امید به زندگی رشد پیدا کرد و درآمد سرانه نیز نسبت به قبل افزایش پیدا کرد و تولید کشور احیا شد.
در این مدت اقتصاد ایران بزرگ‌تر و توانمند شد
احمدی‌نژاد با بیان این‌که در این مدت اقتصاد ایران بزرگ‌تر و توانمند شد به نحوی که تحمل نوسانات بیشتر شد، گفت: ما در این دوره شاهد بودیم که تحریم‌های سختی که وجود داشت مهار شد و امیدواریم که تحریم‌های سخت‌تر نیز قابل مهار باشد با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد.
وی به پیشرفت‌های علمی کشور در عرصه‌های گوناگون از جمله در عرصه هوافضا و هسته‌یی اشاره کرد و گفت: من بارها گفته‌ام ما هسته‌یی شده‌ایم و دیگر نمی‌شود این را از ما گرفت و این نیست که ما التماس کنیم که آنها به ما این تکنولوژی را بدهند. مناسبات دنیا اینگونه نیست. ما باید از موضع اقتدار گفت‌وگو کنیم نه انفعال.
رییس‌جمهور همچنین به یکی از ابتکارات دولت در سفرهای خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از ابتکارات این بود که ما در سفرها به روسای جمهور و مقامات دیگر کشورها هدیه فناوری با تکنولوژی بالا که ساخت کشور بود، تقدیم می‌کردیم و در سفر اخیرمان نیز یک ربات برای جراحی داخل مغز که تعداد بسیار کمی از کشورها چنین فناوری را دارا می‌باشند به رییس‌جمهور آن کشور هدیه دادیم.
احمدی‌نژاد همچنین به پیشرفت‌های کشور در عرصه عمران، ‌ورزش و فرهنگ اشاره کرد و گفت: آیا کسی فکر می‌کرد که والیبال ایران اینگونه در سطح جهان ارتقا پیدا کند؟ اکنون با ورزشکاران مختلف که صحبت می‌کنیم همه به المپیک فکر می‌کنند.
رییس‌جمهور به پیشرفت‌های کشور در عرصه فرهنگی و افزایش شاخص‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: البته این سخن به اینگونه نیست که تمام فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه مورد قبول بنده یا نظام یا دولت باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد دولت در زمینه سیاست خارجی اشاره کرد و یادآور شد: معلوم است که جهان تحت یک نظام یکسویه است و این موضوع برای همه روشن است و ما نمی‌توانیم آن را پنهان کنیم .
رییس‌جمهور با اشاره به گسترش تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در جهان، گفت: می‌بینیم که قدرت و ثروت در دست یک عده خاص قرار گرفته است و فعالیت‌های غیرمولد در حال گسترش است که یکی از نمونه‌های آن جنگ ارزی است که وجود دارد.
احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع دلار، گفت: هشتاد سال است که دلار، پول جهان‌ است و دائم به آن صفر اضافه می‌کنند بدون آنکه پشتوانه‌ای داشته باشند و در واقع هر روز از جیب ملت‌ها برمی‌دارند.
وی با اشاره به آماری که چهار سال پیش در این زمینه منتشر شد، اظهار کرد: در آن زمان 32 هزار میلیارد دلار از جیب ملت‌ها برداشته شد و بورس‌های جهانی یکی از این محمل‌هاست که پول ملت‌ها به جیب سرمایه‌داران با نوساناتی که در آن ایجاد می‌شود، منتقل می‌شود.
رییس‌جمهور با اشاره به بدهی داخلی و خارجی دولت‌ها از جمله دولت آمریکا،‌ گفت:‌ آنها با سازوکارهای بین‌المللی مشکلات خود را به دیگران منتقل می‌کنند.
جنگ تمام عیار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اعلام نشده علیه ملت‌ها برپاست
احمدی‌نژاد با بیان این‌که در حال حاضر یک جنگ تمام عیار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اعلام نشده علیه ملت‌ها برپاست، گفت: با توجه به این امر ما دو راه بیشتر نداریم و در واقع راه سومی نیست، فقط دو راه است. راه اول این است که این نظام کنونی را بپذیریم و در آن هضم شویم به نحوی که از گوشه سفره چیزی بخوریم، البته کسانی هستند که این راه را نیز در عرصه بین الملل ترویج می‌کنند. و راه دیگر راه تعامل کردن و استفاده کردن از تمام فرصت‌ها برای جایگزین کردن نظام صالح به جای نظام کنونی است و انقلاب اسلامی ماموریت دوم را بر عهده ما گذاشت و دولت نیز این راه را انتخاب کرد، یک سیاست خارجی فعال و اثرگذار.
وی افزود: یک ثانیه در ذهن ما نیامده که ما در این نظام که مورد اشاره قرار گرفت هضم شویم و یا کاری کنیم که اربابان جهانی از ما تعریف کنند، ما سعی کرده‌ایم که اصلاح کنیم.
رییس‌جمهور با بیان این‌که آنها با یک ایدئولوژی و سازوکار روشن دنیا را اداره می‌کنند و ما نیز باید در مقابل یک ایدئولوژی و راه روشن داشته باشیم، به برخی از شعارهای آنها چون آزادی فردی،‌ حقوق بشر و دموکراسی اشاره کرد و گفت: آنها آنقدر زیبا این مسائل را تعریف می‌کنند که خیلی‌ها متوجه نمی‌شوند که زیر این شعارها همان اصل اندیشه سرمایه‌داری یعنی تنازع برای بقا است مبنی بر این‌که دیگران نابود شوید و آنها بمانند. شما در فیلم‌های آمریکایی که با هویت دولت آمریکا ساخته می‌شود یک عدد پیدا نمی‌کنید که این اندیشه یعنی اندیشه تنازع برای بقا در آن وجود نداشته باشد. آنها به دنبال ظلم و بهره‌برداری حداکثری از جهان هستند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "ما در دنیا عظمت انسان را تعریف کردیم و گفتیم باید از این دنیا در جهت کمال انسان استفاده شود"، گفت: ما گفتیم که رشد و سعادت یک انسان در گرو نابودی دیگران نیست. ما این موضوع را در دنیا و در همه‌جا فریاد زدیم و گفتیم که انسان بالاتر از آن چیزی است که شما تعریف می‌کنید.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما هرجا که نقد کردیم، بلافاصله نظام متعالی را نیز معرفی کردیم و شاخصه‌های آن را گفتیم. ما مدیریت مشترک جهانی را مورد توجه قرار دادیم و این موضوع را اظهار کردیم که مدیریت جهان باید از انحصار یک گروه قدرتمند بیرون بیاید. همچنین این موضوع را گفتیم که همه ملت‌ها باید از رفاه و علم و سعادت و کرامت و امنیت برخوردار باشند. ضمن اینکه حاکمیت عادلان را نیز مدنظر قرار دادیم و گفتیم حاکمان صالح و موحد و عادل باید در دنیا حاکم باشند و همه اینها بر نظام و جامعه مهدوی قابل تحقق است.
برخی فکر می‌کنند وقتی ما می‌گوییم امام زمان(عج)، احساساتی می‌شویم
احمدی‌نژاد اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند وقتی ما می‌گوییم امام زمان(عج)، احساساتی می‌شویم و این حرف را می‌زنیم و برخی هم وصله‌های دیگری را به ما می‌چسبانند در حالی که متوجه نیستند هم‌اکنون موضوعات نخبگی دنیا در مرز اندیشه‌های جهانی چیست. ما یک دنیای زیبا به جهان عرضه کردیم و معتقدیم اگر این اندیشه صادقانه صحیح و بدون پیرایه به دنیا معرفی شود، اکثریت قاطع هفت میلیارد به سمت آن گرایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه "تلاش برای استقرار حکومت موعود محور مشترک همه بشریت است"، افزود: برنامه ما اصلاح جهان با حاکمیت حکومت جهانی است و این اندیشه حتی برای ثروتمندان و قدرتمندان جهان هم کاربرد دارد، چراکه آنها هم بالاخره یک روزی می‌میرند و باید کمال پیدا کنند. به همین دلیل است که عرضه اندیشه توحیدی عمومیت دارد و البته ما باید از بزرگترها شروع کنیم و من در همین راستا به بوش نامه دادم.
نامه‌ام به بوش سیاسی نبود
احمدی‌نژاد افزود: برخی فکر می‌کردند نامه دادن ما به بوش کار سیاسی است. به خدا سیاسی نبود. البته هر کار دینی و آرمانی سیاسی است اما من تمام آن نامه را با وضو نوشتم و نیتم این بود که خدای بزرگ در این نامه هدایتی قرار بدهد و بعدش هم گفتم که اگر نپذیرفت، آنچه شایسته است انجام شود، که البته او نپذیرفت و دیدیم چه شد.
رییس‌جمهور در ادامه با مورد توجه قرار دادن رویکرد دولت در بحث سیاست خارجی گفت: من بیش از صد سفر خارجی داشتم و 9 بار هم به سازمان ملل رفتم. در تمام مدتی که در نیویورک بودم جز خیابان منتهی به محل استقرار را ندیدیم چراکه مدام در برنامه و مصاحبه بودم و حتی برای روحانیون بودایی هم سخنرانی کردم.
هیچکس نتوانسته از حرفهای من تناقض دربیاورد
وی در ادامه با تاکید بر اینکه "تا به حال یک نفر نتوانسته است از حرفهای من تناقض و خلاف واقع در بیارود"، اظهار کرد: امروز بحث جایگزینی حکومت جهانی در دنیا مطرح است و این بحث، بحث روز دنیا قلمداد می‌شود و همه به موعود فکر می‌کنند. مهم نیست که مخالف یا موافق داشته باشد بلکه مهم این است که راجع به آن بحث می‌کنند و استکبار جهانی هم به خوبی آثار طرح این بحث را می‌دانند. هم‌اکنون صدها فیلم علیه مهدویت ساخته می‌شود که عمده فیلم‌ها در این هشت سال اخیر ساخته شد. آنها تلاش کردند که ما نیویورک نرویم و گفتند خطر دارد ولی ما گفتیم اگر با دو حرف کارمان را انجام ندهیم در واقع یک فرصت تاریخی را از دست داده‌ایم.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مصاحبه‌گرها در نیویورک هست که خیلی بدعُنق و صهیونیست است. وقتی رفتیم و همه با ما مصاحبه کردند، او حاضر به مصاحبه نشد ولی آخرش ماند و التماسمان کرد اما من از آنجا که دل‌رحم هستم گفتم که بیاید بعد هم فحش و ناسزا گفت و همین به دلیل دوستان من به او اجازه ندادند که مصاحبه کند که البته من راضی نبودم.
وی اضافه کرد: فهرست فحش‌های 20 دقیقه‌ای در دانشگاه کلمبیا را مرور کنید. یکی از همکاران ما که البته از دولت بیرون رفت، گفت که خیلی بد شد که از موضع دانشگاه این بحث‌ها را مطرح کردند اما من دستش را گرفتم و به او گفتم اتفاقا برای آنها بد شد و آنها شکست خوردند. ‌آنها گفتند ما جنگ‌طلب هستیم اما ما گفتیم عشق و عدالت و صلح‌طلبی و بهار. حتی بحث هولوکاست را هم از موضع انسانی مطرح کردیم. گفتیم صبر کنید، اتفاقی افتاده، چرا فلسطینیان باید کشته شوند؟
طرح مساله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد
رییس‌جمهور با بیان اینکه "طرح مساله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد"، گفت: این موضوع تنها عامل قدسی آنها بود. به هر حال ما مثل شما بسیجی و بی‌ترمزیم. سرمان را پایین انداخیتم و مباحث را مطرح کردیم. ما در بحث اصلاح جهان هم به دنبال جنگ نبودیم بلکه از تعامل و اندیشه‌ و فرهنگ حرف زدیم.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در تحلیل و ورود حوادث منطقه باید خیلی مراقب باشیم و اصول قطعی خود را فراموش نکنیم. اصول قطعی ما حقوق مردم آزادی و کرامت است اما راه رسیدن به این حقوق، جنگ نیست. ما باید مراقب دشمنان قسم‌خورده باشیم و وقتی می‌جنگیم باید ببینیم صهیونیست‌ها شاد هستند یا نه.
باید طوری عمل کنیم که حرفمان در دنیا از اعتبار نیفتد
وی با بیان اینکه "باید طوری عمل کنیم که حرفمان در دنیا از اعتبار نیفتد"، تصریح کرد: در سیاست خارجی با این مواضع جایگاه ما ارتقا پیدا کرد. در حال حاضر نظام سرمایه‌داری به طور کامل زیر سوال رفته و از طرفی نام ایران محبوب شده است. در حال حاضر نام احمدی‌نژاد به عنوان یک فرزند کوچک چقدر برای دنیا محبوب است؟ این به خاطر آن اندیشه و فرهنگ و ایران و انقلاب است.
رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: در پیش‌نویس ان‌پی‌تی آوردند که ایران باید فعالیت‌هایش را تعلیق کند. در این مورد رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواست یک طرفه حرف بزند ولی من هم گفتم که می‌خواهم حرف بزنم و او وقتی فهمید، جا زد و کنار رفت. موضوع هسته‌یی به عنوان یک الگو در دنیا جا افتاده است و در خلال بحث هسته‌یی تغییر نظام جهان و اندیشه مهدویت در دنیا مطرح شد و از فرصت هسته‌یی به این نحو استفاده و وحدت ملی تقویت شد.
اجلاس غیرمتعهدها در نیم قرن اخیر موفق‌ترین اجلاس در ایران بوده است
احمدی‌نژاد با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشورمان نیز گفت: این اجلاس طی 40 تا 50 سال اخیر موفق‌ترین اجلاس در ایران بوده است.
وی در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه "ما باید خودمان را در سطح مدیریت جهان باور کنیم، چراکه در این صورت است که طور دیگر می‌اندیشیم و عمل خواهیم کرد"، افزود: اصلا انقلاب و جمهوری اسلامی ماموریتی جز زمینه‌سازی برای حکومت جهانی ندارد و امروز اقتدار ولایت فقیه این است که پشت آن یک اندیشه عمیق تاریخی، آسمانی و الهی قرار گرفته است.
رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر اقتصاد، سیاست، ایران و فرهنگ را درست می‌کنیم برای این است که حکومت جهانی متعلق به امام و برای امام است. باید به این مظلومیت و خانه‌نشینی پایان دهیم. این مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت انقلاب اسلامی است و در این مسیر همه ارکان حکومت از جمله رسانه‌ نقش دارند.
احمدی‌نژاد در بخش پایانی صحبتهای خود ضمن تشکر از رئیس سازمان صداوسیما و همکاران وی اظهار کرد: ما جایگاه رسانه را بالا می‌دانیم. من می‌دانم کسی که دوربین روی دست می‌گیرد و در سرما و گرما دنبال ما می‌دود و هیچ‌وقت دیده نمی‌شود چه زحماتی می‌کشد. اینکه می‌گویم یک قطره هستم باور دارم و تاکنون یک سر سوزن به ذهنم نیامده که نسبت به یک نفر در دنیا برتری داشته باشم. همه ما بدهکاریم و من از همه بدهکارترم.
وی افزود: من ایمان دارم که ملت بزرگ ایران،‌ بزرگان و رهبری گرانقدر جمهوری اسلامی به خوبی قدر فرصت تاریخی انقلاب را می‌دانند و عظمت مسئولیت را به خوبی می‌شناسند و به خوبی آن را ایفا خواهند کرد. من ایمان دارم که آینده درخشان متعلق به بشریت، عدالت و متعلق به ملت ایران است.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب