صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow دستیابی ایران به دوربین های 80 مگاپیکسلی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

ادا اطوار مسخره اوباما در مقابل پوتين
یك‌شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس/ محسن يگانه و همسرش
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مهران غفوریان و اکبر عبدی در پشت صحنه خندوانه
دوشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های زیبا و جدید از شبنم قلی خانی بازیگر سریال 5 کیلومتر تا بهشت
چهارشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصاويري از كنسرت زيباي بانوي ايراني پرواز هماي و گروه مستان
جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

دستیابی ایران به دوربین های 80 مگاپیکسلی

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

 

پهپاد آمریکایی RQ-170 که تا چند هفته پیش یکی از بزرگترین رازهای جهان هوانوردی بود و بسیاری نیز حتی نام آن را نمی دانستند، بعد از به زیر کشیده شدن توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به یکی از معروفترین نام ها در جهان بدل شد؛پرنده ای که به غیر از چند تصویر و چند خط توضیح مبهم درباره آن مطلبی در فضای مجازی وجود نداشت ، امروز به سوژه اول بسیاری از مجلات و پایگاه های اینترنتی تبدیل شده است.

هفته نامه Aviation Week & Space Technology در شماره منتشره در 12 دسامبر  2011  ( 21 آذر)خود به زوایای پنهانی از قابلیتهای این میهمان ناخوانده آسمان منطقه در چند سال اخیر پرداخته است.
بر اساس اطلاعات منتشره در این مجله ، این پرنده بدون سرنشین دارای مجموعه تصویر برداری پیشرفته ای با عنوان Full Motion Video است که به صورت همزمان با استفاده همزمان از چندین دوربین توانایی جستجوی منطقه ای به مساحت تقریبی 40 کیلومتر مربع را دارا می باشد.
بر اساس اطلاعاتی که قبلا منتشر شده است این پرنده در عملیاتی که منتهی به مرگ اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده شد حضور داشته است .
جدیدترین اطلاعات منتشره این مسئله را نیز روشن کرده است که پناهگاه رهبر شبکه القاعده از مدتها پیش توسط سنتینال تحت مراقبت بوده و با شناسایی هویت افراد مهمی که به این خانه رفت و آمد می کردند(توسط دوربین های پیشرفته RQ-170 ) آمریکایی ها یقین حاصل کردند که ساکن اصلی این خانه کسی جز رهبر شبکه القاعده ، اسامه بن لادن نیست.

این پهپاد در اصل برای ماموریتهای ISR یعنی جمع آوری اطلاعات، انجام شناسایی و دیده بانی طراحی و ساخته شده است.

این مجله  در مصاحبه با یک کارشناس روس در امور صنایع هوایی از قول این کارشناس ابراز امیدواری کرده است که اطلاعاتی از این پرنده به دست روسها برسد ، این کارشناس اعلام کرده است که روسها به بخش هایی از لاشه هواپیمای پنهان کار F-117 که در یوگوسلاوی سابق به سال 1999 ساقط شد دست پیدا کردند و علی رغم بدست آوردن بخش های کمی که قابلیت مطالعه داشت توانستند نتایج خوبی را برای مقابله با پنهانکار ها بدست آورند.
این مجله مشهور هوانوردی در جهان همچنین در ادامه به توضیح درباره دوربین های حمل شده توسط این پهپاد پرداخته است. بر این اساس ، این پهپاد دارای 8 دوربین الکترواپتیکال و 4 دوربین حرارتی است که می تواند برای امور مختلفی خصوصا رصد فعالیتهای موشکی به کار رود.
دوربین های الکترواپتیکال با کمک کامپیوترهای موجود توانایی ثبت تصاویری با وضوح 80 مگاپیکسل و دوربین های حرارتی این پهپاد نیز توانایی تهیه تصاویری با کیفیت 32 مگاپیکسل در هر ثانیه را دارا هستند. از این پهپاد برای رصد فعالیتهای موشکی دو کشور ایران و پاکستان نیز استفاده می شده است.
با توجه به این که این گزارش به نوعی یکی از اولین مطالب منتشر شده درباره توانایی های این پهپاد آمریکایی است که در رسانه های غربی منتشر شده است، بایستی منتظر بود تا بخش هایی دیگر نیز از توانایی این پرنده به دست خود غربی ها آشکار شود.

اما با همین اطلاعات موجود نیز مشخص می شود که هم اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دوربین هایی با کیفیت 80 مگاپیکسل دست یافته اند که می تواند تجهیزات مناسبی برای اطلاع از سطح تکنولوژی های دفاعی دشمن و نیز انجام مهندسی های معکوس بر روی آن باشد.
در زیر گوشه ای از مستند" Secrets of Navy Seal Team Six "به نمایش درآمده که بخشی از توامندهای جانور قندهار را به نمایش گذاشته است
آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب