صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow آیا احمدی نژاد واقعآ زئیس جمهور بود - پرده دیگری از مظلومیت احمدی نژاد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 17 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکسی از جنازه پریناز ایزدیار بعد از 12 ساعت
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس ها، بیوگرافی، آلبوم ها و آهنگ های فرهاد برنجان داور برنامه شب کوک
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس جدید رویا نونهالی و همسر و دخترش
شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نیلوفر پارسا هم مانکن شد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      بدل رزیتا غفاری رو می شناسید؟ + عکس
چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

آیا احمدی نژاد واقعآ زئیس جمهور بود - پرده دیگری از مظلومیت احمدی نژاد

ارزیابی كاربر: ONONONOFFOFF / 5
ضعیف عالی 

آنچه می خوانید خاطرات متکی اعتراف به نافرمانی از دستور رییس جمهور توسط یک وزیر برکنارشده نیست. بلکه خاطره ای از فریدون عباسی یکی از همراهان و طرفداران دکتر احمدی نژاد حتی در الآن که همه هرجا کم می آورند همه را گردن خرابیهای دولت نهم و دهم می اندازند هم طرفداری می کند.
فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در دولت احمدی نژاد برای اجرای یکی از دستور های احمدی نژاد از جلیلی و روحانی اجازه می گیرد وای به حال دستجردی و متکی و پورمحمدی و .... هروقت یکی افشاگری می کند یا خاطراتی از آن دولت 8 ساله می گوید تازه معلوم می شود احمدی نژاد نافرمانی ها و کج فرمانی هایی تحمل کرده و دم برنیاورده.

دولت بهار - محمد حسین جوادی/ "...زمانی که نتیجه انتخابات سال92اعلام شد، آقای احمدی نژاد به من گفت تمام زنجیره های غیرفعال سانتیفوژ رو باتمام توان به کاربیندازید حتی زنجیره هزارتایی ir-2m. به ایشان گفتم برای چی؟ گفت: آقای روحانی میخواهد مذاکره کند،بگذاریددستش برای مذاکره پرباشد تابه خوبی بتواند ازحقوق ملت دفاع کند! باخودم گفتم عجب فکردرستی، به آقای جلیلی گفتم، آقای جلیلی گفت چندماه تا روی کارآمدن دولت جدید باقی مانده و هنوز دولت دهم سرکار هست و شما می توانید کار را بدون هماهنگی با روحانی انجام دهید لیکن اخلاقا (؟!) درست نیست و با آقای روحانی هماهنگ کنید! پیش آقای روحانی رفتم و به او گفتم آقای احمدی نژاد چنین دستور فرمودند و به نظر من اگر شما این کار را بکنید حتما غرب خواهد ترسید و سر میز مذاکره می توانیدبهترین امتیازها را به پشتوانه این حجم عظیم سانتیفوژ بگیرید! روحانی به من نگاهی کرد وچیزی نگفت!چند روز بعد گفت: نمیخواهد. کج دار و مریز حرکت کنید..."

این ها بخشی از اظهارات فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس است که روز پنجشنبه از شبکه خبر پخش شد. در مورد این اظهارات چند نکته و سوال به نظر می رسد:

1- اقای عباسی خوب است توضیح بدهند که دقیقا جایگاه اقای جلیلی در آن دوره چه بوده است که به حضور وی رفته تا از او کسب تکلیف کند؟ آقای سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، به طور موقت مسول مذاکره در مورد پرونده هسته ای بودند و در آن مقطع زمانی هم رئیس دولت بعد مشخص شده بود و به طور واضح مشخص بود که شیوه مذاکراتی قرار است تغییر جدی پیدا کند همانطور که حسن روحانی نیز در تبلیغات خود وعده آن را داده بود. پس تنها عنوانی که می توانست در آن دوران برای جلیلی انتخاب شود، نامزد ناکام و شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری بود و معلوم نبود که فریدون عباسی به چه دلیل در مورد دستور احمدی نژاد که به گفته خود وی برای رئیس سازمان انرژی اتمی که منصوب رئیس جمهور نیز هست، لازم الاجرا بود، از نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری کسب تکلیف می کند.

2- تا روزی که رئیس دولت جدید از سوی رهبری تنفیذ نشود، مسولیت تمام امور بر عهده رئیس جمهور مستقر است. زمانی که شما از کسی انتظار مسولیت پذیری دارید، به همان میزان هم باید برای او اختیار قائل باشید. سوال آنجاست که با توجه به این موضوع کاملا بدیهی، چطور آقای عباسی به خود اجازه داده در مورد دستور احمدی نژاد در زمانی که مسولیت دولت با اوست، با حسن روحانی صلاح و مشورت کند و مع الاسف به حرف او نیز گوش دهد؟

3- پاسخ نهایی روحانی، نگارنده را به یاد خبری غیر رسمی در حاشیه دور آخر مذاکرات هسته ای انداخت که به منجر به امضا شدن برجام شد. برخی رسانه ها خبری را مخابره کردند مبنی بر اینکه روسیه در طول مذاکرات و مخصوصا دور آخر، تلاش زیادی می کرد تا محدودیت های تسلیحاتی و موشکی ایران در توافق نامه نهایی به صفر و یا به حداقل ممکن برسد. در حین اینکه هیئت روسی در حال مذاکره بر سر این موضوع بود، یکی از اعضای هیئت آمریکایی به وی خبر می دهد که ایرانی ها محدودیت های موشکی و تسلیحاتی را پذیرفته اند و شما بیش از این احتیاج نیست سر این موضوع چانه بزنید! حسن روحانی پیشنهاد عباسی را برای به کار افتادن سانتریفیوژ های غیر فعال نپذیرفت. در حالی که به تعبیر صحیح احمدی نژاد این کار باعث بیشتر باز شدن دست روحانی در مذاکرات بود. به نظر می رسد در مورد کلید واژه برد- برد که بارها از سوی روحانی و ظریف مطرح شده است کمی بیشتر باید تامل کرد که مقصود آن ها از برد، برد نظام است یا ...

4- مدیرانی نظیر فریدون عباسی در دولت احمدی نژاد کم نبودند که در مورد دستورات صریح احمدی نژاد ترجیح می دادند از افرادی که یا خارج از دولت بودند و یا هیچ جایگاه مرتبطی با موضوع مربوطه نداشتند، کسب اجازه کنند. و البته معجزه احمدی نژاد هم همین بود که با این تنگناها و محدودیت ها کارنامه فوق العاده درخشانی در تمامی عرصه ها از خود به جای گذاشت و موفق ترین دولت تاریخ انقلاب به گواه ارقام و آمار لقب گرفت.

5- هر روز ورق جدیدی از کتاب قطور مظلومیت خادم ملت به روی افکار عمومی گشوده می شود و ابعاد جدیدی از ظلم ها و محدودیت هایی که به منتخب 25 میلیونی مردم تحمیل شد، مشخص می گردد. دو تن از منصوبین مستقیم احمدی نژاد و افرادی که در افکار عمومی نزدیک به احمدی نژاد شناخته می شدند، امروز در کمیسیون برجام مجلس سخن گفتند و آشکار شد که دیدگاه آن ها در مسئله هسته ای تا چه حد با دکتر احمدی نژاد فاصله داشته است. یکی از آن ها با نام جبهه مقاومت وارد انتخابات شد و شکست سختی خورد و آن یکی هم این روزها یکتا راه انداخته و برای احمدی نژاد نسخه می پیچد که ان جی او راه بیانداز!

6- در پایان این نکته نباید از یاد برود که دکتر احمدی نژاد در اخرین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم به این نکته اشاره کرد که چند ماه قبل از اینکه تحریم های سنگین علیه ملت به اجرا گذاشته شود، ما احساس خطر کردیم و به تیم مذاکره کننده گفتیم که باید شیوه مذاکره را تغییر داد. اما تیم مذاکره کننده نپذیرفتند. وی همچنین تاکید کرد که مدت هاست دخالتی در پرونده هسته ای ندارد.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب