صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow از رشوه بازی مهدی هاشمی در استات اویل تا کشف 30 سکه از او در زندان
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 8 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس تیپ بیرون از محل کار جواد رضویان
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گلشيفته فراهاني بر روي مجله فرانسوي
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از مهناز افشار در کنار محمدرضا شجریان
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      یه سلفی چهار نفره سلطانی، رستمی ، نصیریان
جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      افتتاحیه فروشگاه آجیل و شیرینی مهران غفوریان
شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۴۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

از رشوه بازی مهدی هاشمی در استات اویل تا کشف 30 سکه از او در زندان

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش فارس، هنوز درست در اوین جاگیر نشده که حاشیه هایش شروع شد؛ از زمزمه های امکانات ویژه اش در سلول گرفته تا پست های مختلف فیس بوکی و توئیتری منتسب به وی بود.

مهدی هاشمی جنجال بر سر حکم محکومیتش را تا دم در زندان اوین ادامه داد تا از تمام وقت خود برای تحت تاثیر قرار دادن دستگاه قضا استفاده کند.

اما امروز خبری از نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران بیرون آمد که به سرعت تیتر یک رسانه های داخلی شد؛ «کشف موبایل و سکه از آقازاده جنجالی»

از رشوه در «استات اویل» تا سکه بازی در «اوین»

غلامحسین محسنی اژه ای امروز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر کشف برخی اقلام غیر مجاز از زندانیان بند 7 اوین، گفت: «طبق ضوابط زندان معمولاً بازرسی‌ها به صورت سرزده و یا با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده صورت می‌گیرد.»

سخنگوی دستگاه قضایی با تأیید خبر بازرسی از زندان اوین گفت: «در هفته گذشته از بند 7 و 8 این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و 30 سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد.»

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه نمی‌توان گفت سکه غیرمجاز است، گفت: «ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد اما داشتن تلفن همراه غیرمجاز است.»

این خبر سخنگوی دستگاه قضا چند سوال مهم را در اذهان عمومی به وجود آورد؛ سوالاتی که با توجه به وجود برخی زمزمه ها از تلاش آقازاده جنجالی برای بدست آوردن امکانات خاص در زندان، دوباره مهدی هاشمی را به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل کرد.

از رشوه بازی مهدی هاشمی در استات اویل تا کشف 30 سکه از او در زندانشاید خبر کشف موبایل از مهدی هاشمی در زندان اوین (با توجه به کشف موبایل از دیگر زندانیان در دوره های قبل) زیاد عجیب به نظر نرسد. اما قطعا به همراه داشتن ربع و نیم سکه آنهم در محیط زندان به قابلیت خرید و فروش سکه وجود ندارد، در نوع خود سوال برانگیز و عجیب است.

زمانی که این رخداد را در کنار یکی از علل اصلی محکومیت آقازاده جنجالی قرار می دهیم، به همراه داشتن سکه طلا، آنهم در زندان معانی خاصی پیدا می کند.

«رشوه» یکی از اصلی ترین دلایل محکومیت مهدی هاشمی در دادگاه بود؛ جرمی که وی را به پرونده هایی نظیر استات اویل و کرسنت آنچنان گره زده بود که راه فراری برای وی باقی نگذاشت.

این امکان وجود دارد که مهدی هاشمی با پیشنهاد برخی همراهان و دوستان خود به این نتیجه رسیده باشد که به همراه داشتن مقادیری سکه طلا با ارزش های مختلف‌ می توان در محیط زندان برای تهیه اقلام مورد نیاز بکار بیاید.

البته حدس بالا در برخی موارد به واقعیت تبدیل شده و در ماجرای بازرسی از بند 350 زندان اوین در سال گذشته مشخص شد که برخی زندانیان با پرداخت رشوه به اقلامی خاص در خارج از زندان دست پیدا کرده بودند.

مشاوره های «طلایی» به آقازده زندانی!

آقازاده معروف چند روز قبل از رفتن به اوین ظاهرا فکر همه چیز را کرده و و برای درک بهتره شرایط زندان اوین به سراغ افراد مختلفی رفته بود.

دیدار وکیل آقازاده جنجالی با یکی از معروف ترین مجرمان فساد مالی که چندی است با پایان دوره محکومیت خود از زندان آزاد شده، پیش از رفتن به زندان از اصلی ترین برنامه های وی بوده است.

وکیل آقازاده خاص در دیدار با این مجرم اقتصادی اطلاعات کاملی درباره ویژگی های بند زندانیان اقتصادی و راه های اعمال نفوذ در زندان را کسب کرده و آنرا به موکلش منتقل نموده است.

فرد یاد شده نیز با استفاده از تجربه نزدیک به 10 ساله حضور در زندان اوین با معرفی برخی افراد و سرپل هایی که می توانند آقازاده مذکور را در بدست آوردن برخی امکانات رفاهی یاری کنند، کمک شایانی به وی برای شناخت بهتر فضای زندان داشته است.

نکته قابل تامل دیگر این است که با توجه به سابقه اقدامات مهدی هاشمی در اخذ رشوه و مواردی از این قبیل،‌ ظاهرا خود او و همراهانش به این باور رسیده اند که می توان در همه بخش ها با اینگونه اقدامات کار را پیش برد.

در این میان اما دستگاه قضایی که با اعمال حکم مهدی هاشمی تا حدود زیادی قاطعیت خود را نشان داد، با کشف وسایل ارتباطی ممنوعه و سکه های طلا از مهدی هاشمی قطعا می تواند ضمن بستن راه های اعمال نفوذ برخی زندانیان خاص، سرپل های حمایت از این افراد را در داخل زندان نیز کشف کند.

حال باید دید خانواده مهدی هاشمی که تا چند روز پیش از وضعیت مهدی و شرایط سخت وی در زندان گلایه و ابراز نارضایتی کرده بودند، درباره نگهداری مقادیر زیادی سکه و تلفن همراه در محیط زندان توسط برادرشان چه پاسخی دارند؟

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب