صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow انتقاد خاتمي از احمدي نژاد به دليل عدم اجراي قانون حجاب و عفاف
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 10 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

محمدرضا گلزار و ماشین لوکس آ یو دی اش
سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      دختر رئیس جمهور یمن پربازدیدترین عکس گوگل
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس جواني هاي پروانه معصومي، ثريا قاسمي، زري خوشكام
پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ وقتی که احمدی نژاد قدش نمی رسه تا روبوسی کنه
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      فلامک جنیدی و خواهرش - سیبی که از وسط نصفش کردن
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

انتقاد خاتمي از احمدي نژاد به دليل عدم اجراي قانون حجاب و عفاف

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، از سخنان رئیس‌جمهوری در مجلس درباره «بگیر و ببند» بر سر اجرای حجاب، انتقاد کرد و از دولت خواست فیلم‌های سینمایی «ضد اخلاقی و مستهجن» را توقیف کند.

امام جمعه موقت تهران ۴ فرودین ماه در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت تصریح کرد کسانی که می‌گویند طبق نظر علما حجاب یعنی بگیر و ببند به آن‌ها تهمتی بزرگ می‌زنند.

دو هفته پیش محمود احمدی‌نژاد در جلسه سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس گفت اجرای قانون حجاب و عفاف، با برخورد و بگیر و ببند، شدنی نیست.

احمد خاتمی تاکید کرد علما معتقدند که حجاب در سایه کار فرهنگی بوجود می‌آید.

امام جمعه موقت تهران ضمن این‌که گفت «ما همه دختران و پسران ایران اسلامی را دوست داریم»، در عین حال تاکید کرد دین می‌گوید که حجاب باید در جامعه جاری باشد.

احمد خاتمی مساله حجاب را امری کاملا دینی اعلام کرد که در ارتباط با آن بیش از ۱۰ آیه در قرآن وجود دارد.

گروهی از اصول‌گرایان منتقد محمود احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر دولت را متهم کرده‌اند که قانون حجاب و عفاف را به خوبی اجرا نکرده است.

طرح گسترش فرهنگ حجاب و عفاف سال ۸۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و دولت احمدی‌نژاد تاکنون آن را در قالب اجرای چند طرح به نام «‌ارتقای امنیت اجتماعی» به اجرا درآورده که در پی آن شماری از زنان «بدحجاب» دستگیر شدند.

ادامه انتقاد‌ها باعث شد که یکی از ۱۱ سوالی که نمایندگان ۲۴ اسفند در مجلس از رئیس جمهوری مطرح کنند، «اجرانشدن صحیح قانون حجاب و عفاف» باشد.

رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال تاکید کرد که کار فرهنگی با برخورد و بگیر و ببند، شدنی نیست.

او به نمایندگان گفت که هر چند اعتقاد دارد باید با افرادی که به صورت سازماندهی شده به ترویج بی‌حجابی می‌پردازند برخورد شود اما اعتقاد ندارد که به «دختر و پسر‌ها گیر سه پیچ داده شود.

آقای احمدی‌نژاد در همین حال گفت: نمی‌شود که موقع راه‌پیمایی و انتخابات همه تیپ‌های جامعه در تلویزیون به تصویر کشیده شوند ولی در مواقع دیگر با آن‌ها برخورد کنیم و بگیر و ببند کنیم.

رئیس جمهوری از نمایندگان خواست جوری رفتار نشود که مردم بگویند واعظان کین جلوه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.

آنچه وضعیت «ناهنجار حجاب» در دانشگاه‌ها خوانده می‌شد سال گذشته باعث شد تا احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه از مقامات دانشگاه بخواهد که برای وادار کردن دانشجویان به حجاب از اهرم نمره استفاده کنند.

به زعم آقای جنتی، دانشجو نمره می‌خواهد و بنابراین ناچار است که به قانون عمل کند.

به جز هشدار روحانیون و انتقاد از مشی محمود احمدی‌نژاد در زمینه برخورد با «بی‌حجابی» آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران هم در سال‌های اخیر هشدار داده است که دشمنان کشور تلاش می‌کنند از طریق اشاعه فرهنگ یا عقاید فاسد، انقلاب «نرم» یا «مخملی» در کشور به‌راه اندازند

«توقیف کنید»

همچنین احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از وزیر ارشاد از او خواست تا دیر نشده جلوی اکران بعضی فیلم‌ها را بگیرد.

احمد خاتمی بدون اشاره به نام فیلمی خاص گفت که بعضی از فیلم‌هایی که در حال حاضر مجوز اکران گرفته‌اند «ضد اخلاقی و مستهجن» هستند که در جشنواره فیلم فجر هم مورد اعتراض بودند.

امام جمعه موقت تهران وزیر ارشاد را جوانی متدین خواند اما در عین حال تاکید کرد «مسئولان باید بدانند که ما در مورد دین و اخلاق مردم با هیچ کس رودربایستی نداریم
«انصار حزب‌الله» ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ در اعتراض به اکران دو فیلم «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نهاد ۴۸ ساعت مهلت داد که این دو فیلم را توقیف کند و در غیر اینصورت «انصار حزب‌الله» کار را یکسره خواهد کرد.

پایگاه خبری انصار حزب الله روز جمعه ۴ فروردین خبر داد که بعد از نماز جمعه شماری از اعضای «انصار حزب الله» تظاهرات اعتراض آمیز دیگری در خیابان انقلاب تهران برگزار کردند.
به نوشته این پایگاه خبری سینماهای خیابان انقلاب ساعاتی قبل از برگزاری این تجمع فیلم‌های دیگری را جایگزین گشت ارشاد و زندگی خصوصی کرده بودند.

صادق اشک تلخ عضو شورای مرکزی انصار حزب الله در جمع معترضان به این فیلم‌ها، محمود احمدی‌نژاد را متهم کرد که زمینه تضعیف «گشت ارشاد» را در قالب یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی فراهم کرده است.

به گفته این عضو انصار حزب الله فیلم‌های گشت ارشاد و زندگی خصوصی «فریضه امر به معروف و نهی از منکر» را زیر سوال برده‌اند.

صادق اشک تلخ از حاضران خواست نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند که اگر بی‌تفاوت بمانند «همین دست‌ها اقدام به ساخت فیلمی با عنوان گشت ثارالله برای زیر سوال بردن جنگ و سپاه می‌کند.

اعتراضاتی از این دست در دو دهه گذشته باعث توقیف شماری از فیلم‌های سینمایی در ایران شده است

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب