صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow اینترپل جرم خاوری را به رسمیت شناخت
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

تصاویر/ النازشاکردوست درهیبت جدید
چهارشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اولین باری که نیوشا ضیغمی مقابل دوربین قرار گرفت+ عکس
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲ بعدازظهر
  [جزئیات]...      فرزاد حسنی در راهپیمایی 22 بهمن
چهارشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۲۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      محمدرضا حیاتی و همسرش
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس حمید گودرزی در مراسم عاشورای بیت رهبری
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

اینترپل جرم خاوری را به رسمیت شناخت

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

ه گزارش نکونیوز،به موجب این اعلان که بالاترین سطح هشدار است و اعلان برای افراد تحت پیگرد محسوب می شود، می‌توان اشخاصی که مرتکب جرمی می‌شوند و به کشوری دیگر می‌گریزند را تحت پیگرد بین‌المللی قرار داد. در اعلان قرمز تصریح می‌شود که ادارهٔ اینترپل کشوری که فرد تحت پیگرد در آنجا پیدا شود، باید بلافاصله ادارهٔ اینترپل کشور درخواست کننده و دبیرخانه مرکزی را مطلع کند.
از نظر کشورهایی که اعلان قرمز را به موجب نظام قضایی‌شان به رسمیت شناخته‌اند، این اعلان، به منزلهٔ درخواست دستگیری موقت است و مبنای حقوقی دستگیری فرد تحت پیگرد را تشکیل می‌دهد. 
محمود رضا خاوری مدیر عامل سابق بزرگترین بانک دولتی ایران در جریان رسیدگی به پرونده موسوم به اختلاس 3 هزار میلیاردی از کشور گریخت و به ویلای معروف خود در کانادا پناه برد.
خروج و متواری شدن این "متهم" که در مراحل اولیه "مطلع" به شمار می رفت در ابتدا از سوی برخی کتمان شد اما با گذشت زمان و علی رغم تاکید دستگاه قضا بر لزوم بازگشت وی ،خاوری به ایران بازنگشت و سیر رسیدگی به اتهامات وی شکل دیگری گرفت و تعدادی از متهمین نیز رابط اصلی خود با متهم ردیف اول،مه آفرید خسروی را خاوری معرفی کردند.
از این مقطع به بعد بود که مقامات جمهوری اسلامی بارها خواستار جلب و استرداد خاوری شدند اما به علت نبود معاهده استرداد مجرمین بین ایران و کانادا  و همچنین  تابعیت دوگانه ایرانی -کانادایی خاوری ،این خواسته محقق نشد.
با تشدید تنش ها میان دو کشور و قطع روابط دیپلماتیک و تعطیلی سفارتخانه ها،به نظر می رسید استرداد خاوری حداقل تا مدتها به فراموشی سپرده شود اما اخیرا پلیس بین الملل ،جرم وی مبنی بر اختلاس و کلاهبرداری را به رسمیت شناخت و برای وی دستور دستگیری صادر کرد.
اواخر خرداد ماه امسال بود که رامین مهمانپرست درباره بازگشت خاوری به ایران گفت: همکاری نزدیکی بین وزارت امورخارجه، دادستانی ، اینترپل و ناجا وجود دارد.
وی افزود: فعالیت‌های زیادی از طریق اینترپل انجام  و حکم بازداشت خاوری از این طریق دریافت شد و حتی افسر پلیس رابط کانادا در اسلام آباد را به ایران دعوت کردیم تا در این باره مذاکره کنیم و وی مسئولیت پیگیری این مساله را پذیرفت و ایران منتظر پاسخ مسئولین کانادا است.
سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد، تصریح کرد: کانادا باید به حقوق ایران در این‌باره احترام گذارد و برای بازگشت خاوری به ایران اقدامات لازم را انجام بدهند.
مهمانپرست افزود: براساس انتشار شایعات خروج خاوری از کانادا، کاردار کانادا احضار شد و این مساله مورد سوال قرار گرفت و طبق روال معمول وزارت خارجه تمام تلاش خود را با همکاری همه ارگان‌ها برای بازگردان خاوری انجام می‌دهد.
وی تاکید کرد: بازگرداندن خاوری به کشور ابعاد مختلفی دارد که باید توسط ارگان‌های مختلف انجام شود و این مساله در حال پیگیری است. 
بر اساس این گزارش به نظر می رسد تلاشهای مذکور به ثمر رسیده  چه آنکه محمود رضا خاوری ۶۰ ساله،هم اکنون در سایت رسمی اینترپل در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است و پلیس بین الملل از ۱۸۶ کشور عضو خواسته در صورت مشاهده فرد مشمول اخطار قرمز، وی را بازداشت کنند

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب