صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow جواد لاریجانی: خستگی احساس نمی کنم چون با نیروی اتمی کار می کنم
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 11 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

نیوشا ضیغمی قبل از اینکه عمل بینی
پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      خوشمزه بازی های بهشاد مختاری با نام خانواده آقای مختاری
دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      وقتی که ابوالحسن بنی صدر در نماز به آیت الله خامنه ای اقتدا می کرد
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بیتا فرهی (بازیگر) و دخترش مهسا
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس: میناوند 17 ساله، مهدوی كیا 15 ساله و فرهاد مجیدی 14 ساله
سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

جواد لاریجانی: خستگی احساس نمی کنم چون با نیروی اتمی کار می کنم

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش جام ، شبکه الجزیره سه شنبه 15 نوامبر (24 آبان) با دعوت از "دکتر محمدجواد لاریجانی" به برنامه "مِن واشینطون" (از واشنگتن) اوضاع منطقه را به بحث و بررسی گذاشت.

مجری برنامه با اشاره به تهدیدهای اخیر اسرائیل پرسید: «موضوع داغ چند روز اخیر حمله احتمالی اسرائیل و آمریکا به ایران است. آیا شما از این موضوع ترسیده اید یا به آن به عنوان جنگ روانی نگاه می کنید؟»

دکتر لاریجانی پاسخ داد: «تهدید ایران چه از جانب آمریکا باشد چه از جانب اسرائیل، یک موضوع قدیمی و نشانه ضعف آن هاست زیرا تهدید فقط ناشی از ضعف است. ایران افتخار می کند که به فناوری هسته ای دست یافته است. این افتخار فقط به خاطر این است که این تکنولوژی، حاصل دسترنج خودمان است و به تنهایی آن را راه اندازی کرده ایم. در کشور ما این تکنولوژی وارداتی نیست بلکه بومی است و کاملا می دانیم که چگونه آن را بسازیم و در این مورد رتبه اول را در خاورمیانه داریم.

هیچ کس نمی تواند این تکنولوژی را از ما بگیرد. ما آمادگی کامل داریم که این تکنولوژی را در کشورهای خاورمیانه نیز پیاده سازی کنیم. ما برای کشورهای منطقه، کشور گران بهایی هستیم. به مصر نگاه کنید؛ چه کسی به آن ها تجهیزات اتمی خواهد داد؟ من مطمئن هستم هیچ کشور غربی این کار را برای آن ها نخواهد کرد، در عوض ما آمادگی داریم برایشان نیروگاه اتمی بسازیم. نمونه دیگر ترکیه؛ تا الان نتوانسته یکی از کشورهای غربی را متقاعد کند که این تکنولوژی را از آن ها بگیرد. ما می توانیم این کار را برای آن ها نیز انجام دهیم. همین طور عربستان و دیگر کشورها. کاری که ایران انجام داده، در منطقه نظیر ندارد و هیچ کس نمی تواند آن را متوقف کند.»

مجری الجزیره بلافاصله سؤال کرد: «حتی با جنگ هم نمی توانند جلوی شما را بگیرند؟»

دکتر در جواب گفت: «فرض می کنیم که یکی از آن دو کشور (آمریکا یا اسرائیل) نیروگاه اتمی بوشهر را هدف قرار دادند، یکی دیگر خواهیم ساخت. یا فرض می کنیم که دانشمندان ما را ترور کنند -که دو مرتبه این کار را انجام دادند- صدها تن (دانشمند) مانند آن ها داریم. این درخت استوار و بارور است. علم پاک شدنی نیست و جزئی از اصل ما شده است. این دلیل ضعف آن هاست که تهدید می کنند. ترسشان از این است که نمی دانند چه چیزی را هدف قرار دهند.»

سوال دیگر مجری این بود که: «آیا این تهدیدات را جدی می گیرید؟»

دکتر اینگونه جواب داد: «باید بگویم که آن ها نباید سعی کنند بازی جنگ را با ایران شروع کنند. ما هیچ وقت شروع کننده جنگ نخواهیم بود ولی آن را با پشتوانه ملی خود تمام خواهیم کرد. آغازش با ما نیست ولی پایانش دست ماست.»

مجری الجزیره پرسید: «چگونه این کار را انجام می دهید؟ در صورت حمله چه عکس العملی نشان خواهید داد؟»

آقای لاریجانی در پاسخ گفت: «در این مورد مطمئناً نمی توانم وارد جزئیات شوم و خود آن ها خوب می دانند چه می خواهم بگویم. ما با سختی فراوان، به خوبی یاد گرفتیم که چگونه از خود دفاع کنیم. ما هیچ وقت درِ فرانسه و انگلیس را برای خرید موشک نخواهیم کوبید. همه چیز را از صفر شروع کردیم و با برنامه های بسیار دقیق سامانه های دفاعی خود را ارتقا دادیم.»

مجری الجزیره مجددا با تأکید سؤال خود را در مورد عکس العمل ایران در مقابل حمله احتمالی تکرار نمود و اضافه کرد: «آیا ایران مواضع آمریکا را در عراق هدف قرار خواهد داد یا فقط به اسرائیل حمله می کند؟ لطفا جواب بنده را دقیق و با ذکر مثال بدهید.»

دکتر لاریجانی در یک جمله به او گفت: «یک قاعده کلی به شما می دهم: هر کس به ایران حمله کند در هیچ جا امنیت نخواهد داشت.»

مجری شبکه الجزیره به عنوان پرسش آخر، این گمانه را مطرح کرد: «نقل قول هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آینده خاورمیانه به دست سه قدرت غیر عرب منطقه خواهد بود: "ترکیه" و "اسرائیل" با همراهی آمریکا و غرب، و "ایران"؛ نظر جناب عالی در این باره چیست؟»

دکتر محمدجواد لاریجانی جواب داد: «ما با هرگونه سلطه گری مخالف هستیم چه از نوع ایرانی و چه غیرایرانی. خاورمیانه منشأ حیات انسانی است و آینده تمام دنیا بستگی به پیشرفت ها و تغییرات این قسمت جهان دارد. اگر ما -کشورهای منطقه- با هم متحد شویم هیچ نیازی به آمریکا و غرب نخواهیم داشت و هیچ وقت در مقابل آن ها سر خم نخواهیم کرد.»

خبرنگار الجزیره در آمریکا، با این عبارت، مصاحبه را به پایان رساند: «گفتگویی بود با "دکتر محمدجواد لاریجانی" مشاور "آیت الله خامنه ای" رهبر جمهوری اسلامی ایران. خالی از لطف نیست این مطلب را بگویم که در همان شب ورود جناب دکتر به امریکا، از ایشان سؤال کردم: با وجود این همه کمبود خواب و سفرهای طولانی، این همه نیرو را از کجا می آورید؟ جواب ایشان هم جدی بود و هم شوخی؛ ایشان گفتند: «خستگی را احساس نمی کنم چون من با نیروی اتمی فعالیت می کنم

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب