صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow کالاها هر روز گران‌تر می‌شوند؛اخراج یک میلیون نفر از بازار کار
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس سه بازیگر معروف فیلمفارسی های قبل از انقلاب
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اينم از دارو دسته هري پاتري ها
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      کریم باقری و همسرش
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ماکان بند معلوم نیست می خوان کنسرت اجرا کنن یا سیرک؟
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس زیر خاکی و دیده نشده ای از حسن روحانی
سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

کالاها هر روز گران‌تر می‌شوند؛اخراج یک میلیون نفر از بازار کار

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش جهان، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب به معنای دگرگونی در اندیشه‌ها و ساختارهاست نه اینکه فقط عده‌ای بر جای گروه دیگر بنشینند.

وی افزود: در حقیقت در قالب یک انقلاب، افراد غربال می‌شوند تا کسانی بر مسند بنشینند که شایستگی اداره نظام جدید را داشته و از نظر ایمان و تقوا نیز به خودسازی کامل رسیده باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی در همه ابعاد ایران را دچار دگرگونی و تغییر کرد گفت: تا پیش از انقلاب فرهنگ و هنر ما نیز در سیطره بیگانگان قرار داشت ولی نهضت اسلامی سبب شد ملت ایران از زیر سلطه غربی‌ها بیرون بیاید.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای نیز پیشرفت‌های زیادی داشته و امنیت امروز ایران نیز در سایه ایمان به خدا و پیشرفت‌های نظامی حاصل شده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب اقتصادی بحث امروز ماست، اقتصاد امری است که به سرعت خود را در اجتماع نشان می‌دهد زیرا با زندگی مردم در ارتباط است و از چند نظر می‌توان در مورد اقتصاد اسلامی بحث کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخن گفتن و عمل کردن به گونه‌ای که تشنجی از داخل به خارج منتقل نشود گفت: باید وحدت و همدلی را میان خود تقویت کنیم زیرا دشمن به دنبال این است که اختلافی را مشاهده کند و آن را بزرگ جلوه دهد.

چند مطلب را به رئیس جمهور گفتم ولی عملی نشده است

وی تصریح کرد: چند مطلب را به رئیس جمهور گفتم ولی عملی نشده است؛ نخست اینکه ما می‌بینیم همه اجناس گران‌تر شده‌اند و مقایسه نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که این جریان فقط به سمت گرانی پیش می‌رود در حالیکه انتظار مردم این است که ارزانی رخ دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در ایران نه تنها قیمت‌ها هر سال تغییر می‌کنند و افزایش می‌یابند بلکه در هر منطقه نیز شاهد تفاوت چشمگیر آنها هستیم گفت: همه کالاها و خدمات هر روز گران‌تر می‌شوند و این یک اشکال در اقتصاد کشور است.

این مرجع تقلید افزود: قیمت‌گذاری منطقی کالاها و خدمات امری ضروری است در حالی که می‌بینیم در کشور ما هر کالا در هر منطقه دارای قیمت خاصی است و این امر نشان می‌دهد نظارتی بر فروش وجود ندارد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق دولت بر واردات کالاها عنوان کرد: در کشور ما ثروت‌های فراوانی وجود دارد ولی بسیاری از سرمایه‌ها وارد شبکه بانکی شده‌اند در حالی که باید از آنها در تولید بهره گرفته شود.

نمایندگان مجلس با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: از دلسوزی شما و اقداماتی که دارید تشکر می‌کنم ولی لازم است همه نمایندگان مجلس با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند تا فکرهای خوب را عملی کنند نه اینکه چند نفر برای انجام کاری پیشگام شوند و تنها بمانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده از زبان نرم و خیرخواهانه برای حل مشکلات داخلی گفت: وحدت و اتحاد داخلی بهترین راهکار برای تحقق این هدف است وگرنه اختلاف و درگیری راه به جایی نمی‌برد.

بارها گفته‌ایم یارانه برای افراد متمکن ‏حرام است

وی ادامه داد: بارها گفته‌ایم و فتوا داده‌ایم که یارانه جزو بیت‌المال است و کسانی که تمکن مالی دارند حرام است از آن استفاده کنند ولی به این مسائل عمل نمی‌شود؛ اگر وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر متحد باشند دولت هم به نصایح و مصوبات آنها عمل می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به ارکان انقلاب اسلامی یعنی اسلام، مردم و ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: لازم است دستورات اسلامی را در کشور جاری کرد، مردم را همواره راضی نگاه داشت و در صحنه حفظ کرد و تبعیت از ولایت فقیه را نیز در دستور کار قرار داد.

الیاس نادران:‏
اخراج یک میلیون نفر از بازار کار از آغاز دولت یازدهم

به گزارش فارس، الیاس نادران در این دیدار اظهار کرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، مجلس همه همت خود را بر این گذاشت که با همراهی دولت، آرامش را به فضای اقتصادی بازگرداند.

وی افزود: بعد از فشارهای ناشی از تحریم و مسائل مالی، جمع‌بندی این بود که باید به دولت کمک شود تا در کارهای اقتصادی به موفقیت برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سعی در کنترل نقدینگی موجود در جامعه با هدف کاهش رشد قیمت‌ها داشت گفت: دولت در این مدت از نظر مدیریت قیمت‌ها موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: البته با توجه به فشاری که به واسطه این امر به حوزه تولید وارد می‌آمد، لازم بود کارخانجات و مجموعه صنایع کشور مورد حمایت قرار می‌گرفتند تا اشتغال را تامین کنند ولی دولت در این حوزه، تعلل داشته است.

نادران با اشاره به اینکه دولت از این پس قضیه را موکول به حل مسئله هسته‌ای و به سرانجام رسیدن مذاکرات کرده است گفت: استدلال دولت آن است که با برداشته شدن تحریم‌ها، مشکل تولید و رکود حل می‌شود و اختلاف اصلی ما با دولت بر سر همین مسئله است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به نظر ما کشورهای غربی نیز به همین دلیل مدام نتیجه مذاکرات را عقب می‌اندازند؛ در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر نسبت به ابتدای دولت روحانی، از بازار کار خارج شده‌اند که شامل اخراج، بازنشستگی و … بوده است و هرچند دولت مشاغلی را ایجاد کرده ولی در نهایت این تعداد از افراد از گردونه کار خارج شده‌اند.

وی افزود: بورس نیز از ابتدای دولت تاکنون رکود و سقوط جدی داشته به طوری که شاخص بورس یک سال و نیم پیش، ۸۹ هزار واحد بود و اکنون به ۶۴ هزار واحد رسیده است.

اقتصاد مملکت نباید با مذاکرات گره بخورد

نادران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: این سخن ناظر به همین مسئله بود که اقتصاد مملکت نباید با مذاکرات گره بخورد زیرا در اقتصاد مقاومتی دولت باید سرمایه‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی داخلی را وارد عرصه کند و این مسائل هیچ ارتباطی به مذاکرات و مسئله هسته‌ای ندارد بلکه باید اراده‌ای قوی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید صرفه‌جویی را از بدنه خود شروع کند خاطرنشان کرد: در حقیقت مدیران دولتی باید هزینه‌های زائد را کم کنند و از سفرهای خارجی بکاهند و مردم هم اگر این رفتارها را ببینند صرفه‌جویی را در پیش می‌گیرند ولی در شاکله دولت این مسائل را نمی‌بینیم و مسئولان دولتی، علامت مثبت صرفه‌جویی و ساده‌زیستی را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: جسارت تصمیم‌گیری نیز در دولت مشاهده نمی‌شود چه اینکه مجلس مصوب کرد افرادی که نیاز مالی ندارند یارانه نگیرند ولی دیگران از این یارانه بهره‌مند شوند و صرفه‌جویی حاصل نیز در تولید مصرف شود ولی دولت یا به دلایل سیاسی یا به دلیل عدم جسارت در تصمیم‌گیری‌های کلان وارد حوزه پالایش حساب و کتاب مردم نمی‌شود که مجموعه این عوامل سبب شده برخی به تحلیل بدبینانه‌ای برسد که عده‌ای در دولت در این تلاش هستند که اقتصاد داخلی درست نمی‌شود الا با تفاهم با غرب؛ از دولت این گلایه را داریم که فرمایش رهبری که فرمودند چاره کار برای حل مسئله اشتغال، اقتصاد مقاومتی است را اجرایی نمی‌کند.

نادران با بیان اینکه مردم ایران ظرفیت‌های فراوانی دارند و باید پای کار بیایند گفت: اگر چرخ اقتصاد ما بچرخد به یقین کشورهای مقابل ایران در مذاکرات هم در می‌یابند که تحریم‌ها تاثیری ندارند و کوتاه می‌آیند؛ دولت نه تنها این کار را نکرده بلکه عکس آن عمل کرده است، بودجه‌های فضایی قطع شده و در اقدامی نمادین نیز نماد هسته‌ای کشور از پول ملی حذف شده و حدیث رسول‌الله(ص) هم برداشته شده است؛ به چه کسی علامت می‌خواهند بدهند که ما از مسائل هسته‌ای خسته شده‌ایم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در حال حاضر خطای استراتژیکی را مرتکب می‌شود و راه اشتباه را می‌رود بنابراین در مجلس سعی داریم آنها را به راه درست بکشانیم زیرا عقیده داریم ظرفیت داخل، امکان حل مسائل و مشکلات اقتصادی را دارد ولی دولت عزم و اراده‌ای برای این کار ندارد.

میرکاظمی:
برخی میدان‌های نفتی در حال تعطیل شدن است/معطل کردن اقتصاد یعنی ضربه به رفاه مردم

مسعود میرکاظمی ظهر امروز هم در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: در حال حاضر در حال ارائه آدرس غلط اقتصادی هستیم در حالیکه رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تاکید داشته‌اند.

وی افزود: عملکرد دولت با وجود اینکه سخن از تبعیت از این فرمایشات به میان می‌آورد چیز دیگری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون تورم دو رقمی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: اقتصاد داخلی ایران ارتباط چندانی با مسائل خارجی ندارد؛ روزنامه‌های زنجیره‌ای تا پیش از این دولت مشکلات اقتصادی را به سوء مدیریت ربط می‌دادند ولی اکنون ۸۰ درصد موضوع را به تحریم‌ها مربوط می‌دانند در حالی که امروزه وضعیت به مراتب بهتری از زمان جنگ داریم و حتی ۴۰ درصد ظرفیت مازاد وجود دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران چندان ارتباطی به اقتصاد جهانی ندارد و وابستگی ما در این زمینه کم است ضمن اینکه کشور ثروتمندی به شمار می‌رویم و در ۱۰ محصول کشاورزی دارای رتبه‌های جهانی هستیم و نیروهای انسانی تحصیل‌کرده فراوانی داریم.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: هر جا معطل کشورهای خارجی بوده‌ایم عقب ماندیم؛ قبل از انقلاب دستگاه‌های مختلف داخلی وظیفه همگرایی نداشتند بلکه هر کدام به کشورهای خارجی مربوط می‌شدند ولی هرجا این رویه را کنار زدیم به موفقیت رسیدیم که نمونه آن صنایع هوافضا و دانش سلول‌های بنیادی است ولی در صنعت خودرو، هنوز معطل پژو مانده‌ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف گفته عده‌ای، به پرتگاه نرسیده‌ایم گفت: کشور ما آنقدر ظرفیت دارد که می‌تواند چندین برابر جمعیت کنونی را اداره کند؛ اگر برخی توان اداره امور را ندارند باید جایگاه خود را ترک کنند؛ مطمئن هستیم کشورهای غربی به دنبال تغییر نظام هستند و حتی نمی‌خواهند آقای روحانی بر مسند باشد به همین دلیل تحریم‌ها را بر نمی‌دارند و مذاکرات هم در این صورت فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌های داخلی می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی ما باشد؛ برخی میدان‌های نفتی در حال تعطیل شدن هستند زیرا نگاه اولیه این بوده که کشورهای غربی سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند در حالیکه می‌دانیم تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند.

کاظمی با بیان اینکه بدون ایجاد اشتغال، مشکل بیکاری و اقتصاد حل نمی‌شود گفت: معطل کردن اقتصاد کشور یعنی ضربه به رفاه و درآمد مردم؛ از سوی دیگر کشورهای غربی در حال معطل کردن ایران هستند و برخی مسائل هسته‌ای را تعطیل کرده‌اند و هرچقدر این امر را ادامه دهند به نفع‌شان است

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب