صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

انتشار عكس هاي لخت و برهنه جواني هاي مادر اوباما
پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      سارا منجزی پور در جشن تولد لیلا اوتادی
سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      سلفی مونا فرجاد و پدرش جلیل فرجاد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مدافع فصل گذشته سپاهان با بي ام دابليو ايكس 6
پنج‌شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علی دایی در رختکن قرآن می خواند (عکس)
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۳۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 2
ضعیف عالی 

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات می گوید، به میرحسین موسوی گفته که در انتخابات سال 88 تقلب نشده است. این اولین باری است که خاتمی وقوع تقلب در انتخابات را رد می کند.
-------------------------------------------------------
پس از سه سال که بزرگترین و تاریخی ترین فرصت ایران با مشارکت بالای 88 درصد را لگدمال کردند . فرصتی که در صحنه بین الملل کمترین دستاورد آن پیروزی قاطع هسته ای می بود. فرصتی که lمی توانست اقتدار ایران را در حد یک ابرقدرت بالا ببرد. فرصتی که همدلی شگرفی بین مسئولان و مردم ایجاد می کرد تا جهشی در صنعت و تولید می داشتیم. فرصتی که به دلیل مشارکت بالای 88% ثبات سیاسی و امنیتی ایران را تضمین و در نتیجه فرصت های بیشمار سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد می کرد.

خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود

اما همه و همه به هدر رفت و همدلی آحاد مردم جایش را به کینه و نفرت داد. هموطن بسیجی را به جان هموطن سبز  و هموطن سبز را به جان هموطن بسیجی انداخت . فرقی نمی کرد که آنکه سنگ می انداخت سبز بود یا زرد یا پرچمی، مهم نفرتی بود که در مشت انباشته می شد تا به سنگ نیرویی دهد تا سر یک احمدی نژادی را بشکند یا باتومی که بر بدن یک سبز فرود می آمد. خون هموطن بود که ریخته می شد و خونشان هم ، همه قرمز بود نه سبز و نه پرچمی.

خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود

حتی بر سر این ادعای تقلب جنگ نه در خیابان که به خانه ها کشیده شد و چه بسیاری از روابط خانوادگی نزدیکی که تیره و تار نگشت با این عنوان که حق ما خورده شده و تقلب گسترده صورت گرفته اما حالا پس از سه سال نطق حضرات باز شده که تقلبی صورت نگرفته. خدایا نبخش و نیامرز کسانی را چنین خیانت عظیمی در حق ملت روا داشتند. خدایا بر مسببان اصلی این حادثه تلخ به اندازه قطره قطره خون هموطنانی که در این حوادث کشته شدند و به اندازه ذره ذره از عذاب روحی که به ما دادند و تکه تکه از روابطی که خراب کردند و ریال ریال خسارتی که بر اموال عمومی و خصوصی زدند، تلخی و درد بچشان.


سایت "کلمه" نوشت:
سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات می گوید، به میرحسین موسوی گفته که در انتخابات سال 88 تقلب نشده است. این اولین باری است که خاتمی وقوع تقلب در انتخابات را رد می کند.

سید محمد خاتمی رئیس جمهور اصلاحات طی سخنانی که امروز منتشر شده است، گفته که «من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی و کروبی باشم.»

خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود

مهدی کروبی و میرحسین موسوی کاندیداهای دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری بودند که در این انتخابات از محمود احمدی نژاد شکست خوردند. ۲۲ خرداد سال ۸۸ و ساعتی پس از اعلام رسمی پایان انتخابات، آقای موسوی با دعوت از همه رسانه های داخلی و خارجی، در یک نشست خبری اعلام کرد که نتیجه انتخابات را قبول ندارد و خودش رئیس جمهور است.

پس از آن، وی ۱۷ بیانیه رسمی داد که در اکثر آنها نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نشأت گرفته از یک تقلب دانسته بود.

مهدی کروبی دیگر کاندیدای انتخابات هم که از میان ۴ کاندیدا از آرای باطله هم رأیش کمتر بود، چندین بار با سخنرانی و حضور رسمی در اعتراضات و تجمعات غیرقانونی، عملاً مدعی تقلب شده بود.

محمد علی ابطحی رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری اش در جریان برگزاری دادگاه های متهمان حوادث پس از انتخابات در دادگاه علنی گفته بود که «تقلب اسم رمز آشوب بود».

خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود

آنطور که سایت مشرق گزارش داده، رئیس بنیاد باران اعلام کرده که «من واژه انتخابات آزاد را قبول ندارم. برای همین در مصاحبه ای که با یکی از سایت ها داشتم تنها از واژه انتخابات استفاده کرده ام.»

پیشتر برخی چهره های شاخص اصلاح طلب از جمله آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی بر برگزاری «انتخابات آزاد» تأکید کرده بودند.

آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفته است، برگزاری «انتخابات آزاد»، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کرده و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس کند.

علاوه بر این، رضا پهلوی فرزند محمدرضا شاه پهلوی نیز گفته که ‌برای دستیابی به حکومت صندوق رأی و حاکمیت پایدار مردم بر مردم در ایران، در چارچوب برگزاری «انتخابات آزاد»، سالم و عادلانه بر اساس معیارهای بین المللی، از پا نخواهد نشست.

او همچنین تأکید کرده است: ما باید با خرد جمعی خطر جنگ را از بین ببریم و از دنیا و سازمان‌های حقوق بشری دنیا بخواهیم که ما را در انجام خواست برگزاری یک «انتخابات آزاد» کمک کنند.

‌علی‌اکبر موسوی‌خوئینی‌ها‌ دبیرکل مجمع روحانیون و از چهره های برجسته اصلاح طلب اخیراً در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان اینکه «اگر انتخابات آزاد در کار باشد، می‌توان به آن فکر کرد»، می‌گوید: «باید شخصیت‌هایی مثل آقای مهندس موسوی و جناب آقای کروبی بتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند اما اگر قرار باشد از میان نامزدهای انتخابات و حامیانشان یکی به کرسی ریاست جمهوری برسد و دیگران یا در حبس باشند یا در حصر، این معنای انتخابات آزاد نبوده و قابل قبول نیست».

انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم قرار است که در خردادماه سال آینده برگزار شود، انتخاباتی که حالا سید محمد خاتمی برای حضور فعال در صحنه آن از برخی مواضع گذشته خود عدول کرده است.

آقای خاتمی گفته که «من شنبه پس از انتخابات به دیدن میر حسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده ای.»

خاتمی و اطرافیانش از جمله مهمترین شخصیت های اصلاح طلبی بودند که در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، دولت و نظام را متهم به مدیریت آرا بودند.

خاتمی پس از 3 سال: من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی باشم، تقلب نشده بود

خاتمی از اصلی ترین حامیان تشکیل کمیته موسوم به صیانت از آرا بود. وی در جریان انداختن رای خود به صندوق در ۲۲ خرداد ۸۸ گفته بود که همه شواهد حاکی است که موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم.

بسیاری از تحلیلگران این سخنان خاتمی در حالی که هنوز چندین ساعت تا پایان زمان رسمی انتخابات باقی مانده بود را آغاز همه ادعاها درباره مخدوش بودن انتخابات می دانند.

آقای خاتمی حتی در ۲۵ خرداد همان سال نیز با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که خواسته های میرحسین موسوی خواسته های همه ماست.

حالا، ۷ ماه دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باقی مانده و سید محمد خاتمی می گوید، اشتباه کرده که موضوع خود را درباره شرکت در انتخابات مجلس نهم اعلام نکرده است، انتخاباتی که بسیاری از اصلاح طلبان و حامیان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ خواهان تحریم آن شده بودند. کارشناسان این سخنان را عقب نشینی خاتمی از مواضع قبلی برای حذف نشدن از صحنه سیاسی می دانند.

منع :  http://kalame.co/faqs/15-1389-08-21-19-49-27/23505.html

1 نظر

بازدید كننده
سیب سرخ
یك‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۵۳ بعدازظهر
خدایا نبخش و نیامرز کسانی را چنین خیانت عظیمی در حق ملت روا داشتند. خدایا بر مسببان اصلی این حادثه تلخ به اندازه قطره قطره خون هموطنانی که در این حوادث کشته شدند و به اندازه ذره ذره از عذاب روحی که به ما دادند و تکه تکه از روابطی که خراب کردند و ریال ریال خسارتی که بر اموال عمومی و خصوصی زدند، تلخی و درد بچشان.
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب