صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow رئیس جمهور: من ارباب زاده نیستم پس می توانم با شما راحت صحبت کنم
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 13 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

متفاوت ترین گریم الناز شاکردوست
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس شیلا خداداد و همسر کراواتی اش
یك‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۵۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      یه سلفی چهار نفره سلطانی، رستمی ، نصیریان
جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      به نظر شما هاشمی رفسنجانی مشغول چه کاری است؟
پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵ بعدازظهر
  [جزئیات]...      جدیدترین تصویر منتشر شده بعداز ازدواج شکیرا و پیکه
جمعه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

رئیس جمهور: من ارباب زاده نیستم پس می توانم با شما راحت صحبت کنم

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

شبکه ایران: رییس‌جمهور کشورمان، تصریح کرد: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است و یک حرکت تاریخی برای نیل به آرمان‌های الهی و انسانی است که امروز در همه عالم در جریان است.
محمود احمدی‌نژاد که در مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در میدان آزادی تهران سخن می‌گفت، با تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب متعلق به انسان و برای انسان‌ها بوده است.
وی ادامه داد: بالاترین موضوع اصلی آفرینش، انسان است و درواقع انسان بالاترین مخلوق است و تمام جهان برای او خلق شده است.
رییس‌جمهور با بیان این‌که تحولات اجتماعی تابع تحولات انسانی است، ادامه داد: همه پیامبران آمده‌اند تا حقیقت انسان را در سایه استقرار توحید و عبودیت و عدالت شکوفا کنند. آمده‌اند تا خود انسان را به انسان بشناسند.
وی گفت: فطرت الهی انسان‌ها همه یکی است و تمام حقایق هستی در فطرت الهی انسان‌ها به امانت گذاشته شده است. همه عالم برای این است که انسان کمال پیدا کند و جلوه جمال خداوند و جانشین او در زمین و تجلی اسماء الهی شود.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب اسلامی بیداری فطرت‌ها و حرکتی از عمق جان و اندیشه ملت ایران و یک تحول بنیادی است و به همین دلیل است که پایدار است و روز به روز روشن و درخشان‌تر می‌شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، بیداری حقیقی و بازگشت به حقیقت انسان‌ها است. رهایی از تمام قید و بندهای اسارت‌آفرین. انقلاب آغاز حرکت برای برپایی جامعه سعادتمند و رسیدن به قله کمال تا جوار رحمت خداوند است.
وی با بیان این‌که ملت ایران ظرفیت تحول‌آفرینی و اقتدار خود را یک بار دیگر در انقلاب اسلامی پیدا کرد و خود را مسوول حفظ و گسترش ارزش‌های الهی یافت، ادامه داد: حرکت‌های انسانی به میزان عمق، خدایی بودن و اتکا به تغییرات درونی و بیرونی انسان‌ها، ماندگارتر هستند و گستره تغییر آنها وسیع‌تر است و به همین بابت امام راحل می‌فرمود ملت ایران الهی شده است.
یعنی تغییرات در درون، اندیشه، ایمان، افق نگاه، آرمان، اراده و همت ملت به وجود آمده است.
رییس‌جمهور افزود: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است و حرکت انقلاب از سال 57 آغاز شد و در ایران و گستره گیتی ادامه پیدا کرد. درواقع انقلاب یک حرکت تاریخی برای نیل به آرمان‌های الهی و انسانی است که امروز در همه عالم در جریان است.
احمدی‌نژاد افزود:هر جا انسان است، انقلاب متعلق به اوست و مرز جغرافیا، زبان، حزب و طایفه ندارد. نقطه توقفی ندارد و حق این بود که انقلاب عظیم جهانی از ایران و توسط ملت ایران کلید بخورد.
رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.
محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مراسم 22 بهمن گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند.
رییس‌جمهور ادامه داد: آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.
رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار.
احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی امروز تهران، به بیان آماری از پیشرفت‌های کنونی و دوران بعد از انقلاب پرداخت و گفت: تولید کشاورزی تا قبل از انقلاب سالانه 25 میلیون تن، اول دولت نهم 87 میلیون و هم‌اکنون 110 میلیون تن است. همچنین توسعه تلفن ثابت، سیار، گاز، آب شهری و روستایی نیز با قبل قابل مقایسه نیست.
رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه "حدود 20 هزار روستا و بیش از 900 شهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند" افزود: در این هفت - هشت سال اخیر میزان مدرسه‌ای که ساخته شده معادل نیمی از تمام مدارسی است که طی هشتاد سال در کشور ساخته شده است.
وی اضافه کرد: ورزشگاه‌هایی که ساخته شده است نیز معادل همه ورزشگاه‌هایی است که قبل از دولت نهم ساخته شده است. این موضوع در مورد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و بخش‌های گوناگون صدق می‌کند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "تولید کتاب نیز در این چند سال اخیر یازده برابر شده است"، گفت: سرعت رشد علمی کشور نیز یازده برابر متوسط جهان شده و ما از نظر متوسط رشد علمی مقام اول را کسب کرده‌ایم.
وی همچنین با بیان اینکه "در این بین چند کار نو و استثنایی نیز انجام شده است"، به بیان این فعالیت‌ها پرداخت و اظهار کرد: یکی از اینها تولید داروهای نوترکیب است و در این راستا هر چقدر کشورها صنعتی و روابط اجتماعی پیچیده‌تر می‌شود مریضی‌ها نیز پیچیده‌تر خواهد شد و مریضی‌های سخت و صعب نیاز به داروهای جدید دارد که پایه این داروها زیست‌فناوری و بسیار گران‌قیمت است.
رییس‌جمهور افزود: یک گرم از بعضی از این داروها یک میلیون دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود. قبل از انقلاب ما مطلق از این داروها نداشتیم. قبل از دولت نهم، چهار دارو و امروز 29 داروی نوترکیب داریم.
وی با بیان اینکه در نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین نیز جزو کشورهای برتر دنیا هستیم، افزود: برای اولین بار توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی موجود زنده به فضا پرتاب شد و سالم به زمین برگشت. آنهایی که اهل فن هستند می‌دانند فرستادن موجود زنده به فضا و بازگرداندنش به زمین نشان دهنده این است که ما در ده‌ها رشته علمی دنیا در مرز علم در سطح جهان حرکت می‌کنیم. برای اینکه یک موجود زنده با فشار یا با کم و زیاد شدن هوا یا با ضربه آسیب‌های اساسی می‌بیند.
رییس‌جمهور در توضیح این مطلب اضافه کرد: ما خودمان دستگاه پرتاب‌کننده، محفظه نگهدارنده، سیستم‌های ارتباطی بین آن دستگاه با زمین، سکوی پرتاب، چتر نجات، دستگاه‌های اندازه‌گیری کننده شرایط زیستی را ساختیم و در تمام طول پرتاب، فشار، حالات روانی و جسمی، کارکرد اندام اصلی بدن و همه اینها را دانشمندان ما خودشان اندازه‌گیری کردند.
وی همچنین گفت: در این چند روز قبل پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی به دست متخصصین ما ساخته و رونمایی شد و این هواپیما همه ویژگی‌های مثبت و برجسته شکاری، بمب‌افکن‌های کل دنیا را در خود جمع کرده است.
احمدی‌نژاد همچنین اظهار کرد: طراحی، مهندسی، ساخت و آماده پرواز کردن این هواپیما از سوی متخصصان خودمان انجام شده، همچنین ما در ساخت و پرتاب ماهواره جزء معدود کشورهایی هستیم که همه چرخه ساخت و هدایت آن را خودمان انجام داده‌ایم.
رییس‌جمهور در ادامه از اعلام خبرهای جدیدتر در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره در کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی ماهواره ایران در مدار 36 هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت و ما در کنار چهار - پنج کشور پیشرفته دنیا، از آسمان پیام‌های صلح و دوستی را برای همه بشریت می‌فرستیم.
رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنها متوجه باشند که اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هسته‌یی شدن ملت ایران بکار بگیرند، چطور می‌خواهند این دستاورد ایجاد شده را از ملت ایران بگیرند؟ گفت: هرگز چنین نخواهد شد.
احمدی‌نژاد افزود: من سال 86 بارها اعلام کردم که ما هسته‌یی شده‌ایم و به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و الان دیگر وقت درگیری و تقابل نیست. بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است. برای شما نیز این موضوع بهتر است و شما از درگیری ضرر می‌کنید.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب به خصوص چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین چند سال 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این رقم به 45 میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند از این سهام در بازارهای بورس استفاده کنند و در طول این مدت ارزش سهام آنها سه برابر شده است.
رییس‌جمهور به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون، در طول این مدت 40 برابر 14 سال قبل واگذاری انجام شده است.
وی همچنین با بیان این‌که هدفمندی یارانه‌ها نیز با موفقیت انجام شده است و در خارج از کشور نیز الان به عنوان طرحی موفق در ارتباط با اصلاح اقتصادی در ایران از آن یاد می‌شود، گفت: البته برخی درداخل و خارج تلاش می‌کنند، عزم و هوشمندی ملت ایران را در اجرای این طرح مخدوش کنند و مشکلات اقتصادی کشور که از سال‌ها قبل وجود داشته است، را بر دوش اجرای این قانون بیندازند.
وی با بیان این‌که امیدوارم که با مساعدت و همراهی مردم این طرح به طور کامل اجرا شود، گفت: این قانون جزء معدود راه‌های دور زدن فشارهای اقتصادی دشمن و غلبه بر طراحی‌های خباثت‌آمیز آنها است.
رییس‌جمهور همچنین به کنترل مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: در این چند سال تعداد خودروها 2.5 برابر شده است. در سال 85 متوسط مصرف بنزین در کشور روزانه 75 میلیون لیتر بود و اکنون با آنکه تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها 2.5 برابر شده است، اما مصرف روزانه بنزین کمتر از 63 میلیون لیتر شده است و اگر رشد قبلی در مصرف بنزین ادامه پیدا می‌کرد، اکنون شاهد مصرف روزانه 135 میلیون لیتر بنزین در کشور بودیم و این به معنای 17 میلیارد واردات بنزین است.
احمدی‌نژاد به مصرف گازوئیل در کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند ما را تحریم بنزین کنند، ولی این طرح آنها شکست خورد.
وی به اهمیت قطع وابستگی بودجه دولت و تجارت کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صادرات غیر نفتی ما نیم میلیارد دلار بود. قبل از دولت نهم این رقم به هفت میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و سال گذشته از مرز 53 میلیارد دلار گذشت.
رییس‌جمهور افزود: اگر برخی از بداخلاقی‌ها نبود، امسال از مرز 75 میلیارد عبور می‌کردیم و به دشمنان می‌گفتیم نفت از ما نمی‌خرید، نخرید. اصلا نفت به شما نمی‌فروشیم و با صادرات غیر نفتی کشور را اداره می‌کنیم.
احمدی‌نژاد با اشاره به نهایی شدن قانون جامع حمل و نقل گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و بسیج تمام دستگاه‌های مربوط، تلاش کردیم که میزان تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. در سال 84 میزان تلفات جاده‌ای 24 هزار نفر بود، ولی در چند سال اخیر با آنکه تعداد خودروها و مسافرت‌ها دو برابر شده و جاده‌ها 60 درصد اضافه شده است، تعداد تلفات ما به کمتر از 19 هزار نفر رسیده، البته یک تلفات نیز زیاد است، اما خوشبختانه با مدیریت خوب و هماهنگی‌هایی که انجام شد، جان ده‌ها هزار نفر نجات پیدا کرد و اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، این میزان تلفات به 60 هزار نفر در جاده‌ها و شهرها می‌رسید.
وی گفت: طرح‌هایی که اشاره شد، طرح‌های عظیمی است که وقتی یک دولت را هر کدام به تنهایی به خود اختصاص می‌داد و شما می‌بینید که همه اینها در دولت نهم و دهم انجام شده است.
رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود در راهپیمایی 22 بهمن، با بیان اینکه "کارها و برنامه‌هایی که هرکدام برنامه یک دولت یا چند دولت بود و اجرا نشد، در این دوره اجرا شد"، گفت: اینها همه نشانه عظمت، ظرفیت و توانمندی ملت ایران است.
محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه "با ملت ایران می‌شود کارهای بزرگ انجام داد و قله‌های بلند را فتح کرد"، افزود: ملت عزیز من خادم همه ملت هستم و دوستدار همه ملت و فدایی ملت هستم. من چون از خود ملت هستم و ارباب‌زاده نیستم یعنی از خانواده معمولی و رعیت‌زاده هستم پس می‌توانم به سادگی و راحتی با شما سخن بگویم.
وی با بیان اینکه "انقلاب برای صیانت از کرامت و عزت مردم هم در برابر بیگانگان و هم داخل کشور است"،‌ گفت: همه باید مراقب و حافظ کرامت مردم باشیم. نباید فقر و تبعیض موجب شود حرمت و کرامت احدی از مردم مخدوش شود. این ملت، ملت ثروتمندی است و شایستگی بهترین‌ها را دارد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "انقلاب برای ایجاد فرصت رشد و تکامل همگانی است"، اظهار کرد: باید مراقب باشیم. به خود و بقیه می‌گویم مسئولیت خطرناک است و مقامات حکومتی فرصت بهره‌برداری مادی و شخصی نیست بلکه فرصت خدمت صادقانه و خالصانه و بستری برای نیل به کمال الهی و معنوی است.
رییس‌جمهور ادامه داد: اگر کسی خودش رشد نکند و ایمان، پاکی و اخلاصش هر روز بیشتر نشود، چطور می‌تواند برای دیگران فرصت رشد و کمال فراهم کند؟ این انقلاب برای احیا و استیفای حقوق اساسی ملت از جمله آزادی است. کمال انسان و حاکمیت ارزش‌ها بدون آزادی و انتخاب آزاد بی‌معناست و انتخاب آزاد ارزش‌ها، ارزشمند و کمال‌آفرین است چون آزادی متعلق به همه ملت است و همه باید مراقب باشیم که مبادا در قدرت، اقتصاد، سیاست و حتی در علم و فناوری و در آزادی انحصار درست شود چون انحصار فسادآور است.
وی با تاکید بر اینکه "انقلاب برای وحدت و همبستگی ملی است"، افزود: باید مراقبت کنیم که وحدت ملی با عمل، رفتار و گفتار ناصحیح مخدوش نشود.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "انقلاب برای بر هم زدن تبارگرایی و دایره بسته قدرت و مدیریت و باز کردن راه برای فرزندان پراستعداد ملت و باز گرداندن حکومت به ملت و کشور است"، گفت: همه باید مراقب باشیم و با کوچک‌ترین نشانه‌های بازگشت به دوران قبل از انقلاب قاطعانه برخورد کنیم.
وی با بیان اینکه "انقلاب متعلق به متن مردم است و به هیچ حزب،‌ گروه و طایفه‌ای به طور خاص و ویژه تعلق ندارد"، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت، از جمله عدالت اقتصادی، اجتماعی، قضایی، آموزشی و سیاسی است. مراقبت از انقلاب و تداوم حرکت آن یک امر ضروری و واجب است. مسئولان همه باید برای مردم و در کنار مردم و فقط در خدمت مردم و انقلاب عظیم ملت ایران باشند پس همه باید مراقب باشیم مبادا خدای ناکرده روزی بیاید که عده‌ای خاص صاحبان قدرت و ثروت به مراکز تصمیم‌گیری دسترسی داشته باشند و خواست خود را تحمیل و عملیاتی کنند ولی توده‌های مردم از آن محروم باشند.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: نباید به سیری ظالمان و سوء‌استفاده‌کنندگان و متجاوزان به بیت‌المال و همزمان گرسنگی و فقر مظلومان و محرومیت جوانان و آحاد مردم رضایت داد و این خادم کوچک ملت هرگز به اقداماتی که خدای نکرده به چنین وضعی منجر شود رضایت نخواهم داد و ما نباید هیچ سندی را علیه منافع عمومی و مصالح ملت امضا کنیم و این خادم کوچک هرگز امضا نخواهم کرد

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب