صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow موافقت اینترپل با پیگرد قانونی دو مقام امریکایی که خواستار ترور سردار سلیمانی شده بودند
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

اينم از دارو دسته هري پاتري ها
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      داريوش يزداني و كامبيز ديرباز در جمع هواداران استقلالي
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ دیدار احمدی نژاد و هیلاری کلینتون
یك‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      محمدرضا گلزار در کنار خودروی شخصی اش
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس یادگاری مشایی با دختران کرد
یك‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۳۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

موافقت اینترپل با پیگرد قانونی دو مقام امریکایی که خواستار ترور سردار سلیمانی شده بودند

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

با اقدام حقوقی ـ قضایی دادستان کل کشورمان، ایران از پلیس بین الملل خواست تا دو مقام سابق امریکا را که در جلسه‌ای در کنگره امریکا، خواستار ترور سردار قاسم سلیمانی شده بودند، مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

به دنبال اظهارات "جک کین" فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا و "رویل مارک گریچ" از کارشناسان موسسه "دفاع از دموکراسی" در جمع تعدادی از اعضای کنگره امریکا مبنی بر لزوم طراحی برای ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سرلشکر قاسم سلیمانی؛ دادستان کل کشور، در اقدامی حقوقی- قضایی، از پلیس بین الملل خواست تا این دو مقام سابق امریکا را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

پیگیری‌های خبرنگار ما، حاکی از موافقت پلیس بین الملل با ارسال حقوقی و قانونی درخواست ایران به دفتر اینترپل در واشنگتن و پیگرد این دو مسئول در امریکا است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در گفت‌وگویی با پرس تی‎وی با اشاره به گشودن پرونده‌ای در دادستانی کل کشور برای این دو مقام سابق امریکایی گفت: «در قوه قضائیه پرونده‌ای برای دو تبعه آمریکایی گشوده شده و  قاضی پرونده از اینترپل خواسته است تا این پرونده را پیگیری کند. ما در حال ارائه اسناد بیشتر به اینترپل هستیم به نحوی که دو مقام آمریکایی که فرمانده ایرانی را به ترور تهدید کرده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.»

مهرماه گذشته ژنرال بازنشسته جک کین، در سخنانی در کمیته امنیت داخلی کنگره امریکا، با يادآوري لزوم تشدید فشار علیه ایران گفته بود: «چرا آن‎ها را به قتل نرسانیم؟ آنها قریب به هزار آمریکایی را کشته اند، چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟نمی گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آنها اعمال کنیم.»

در همین حال "رویل مارک گریچ"مشاور ارشد کنگره امریکا و کارشناس موسسه "دفاع از دموکراسی" در مورد مسئولین ایرانی گفته بود: «آنان را نمی‌توانید جز با کشتن مرعوب کنید. قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید!»

این در حالی است که پس از اظهارات تحریک آمیز کین و گریچ، سه مقام امریکایی در نامه‌ای که اول آذرماه جاری به اوباما نوشته شد، تاکید کردند که لازم است امریکا به زیرساخت های ایران و مقامات ارشد این کشور را با افزایش عملیات‌های مخفیانه آسیب برساند.

این نامه به امضای پیتر کینگ رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره، مایکل مک کاول، رئیس کمیته فرعی نظارت، تحقیقات و مدیریت و پاتریک می هان رئیس کمیته فرعی مقابله با تروریسم رسیده است.

اخبار دریافتی توسط خبرنگار رجانیوز حاکی از آن است که دستگاه قضایی ایران پیگیری‌های حقوقی جدیدی را در قبال اظهارات تحریک‌آميز مقام‌هاي امریکایی به خرابکاری در ایران كه يقيناً نسخه عملياتي نيز دارد، در دست اقدام قرار داده است

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب