صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow نبرد تمام عیار سایبری ایران و آمریکا
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عكسي از جواني هاي خسرو شكيبايي
سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      رضا عطاران و مریلا زارعی در مراسم خوابم می آد
جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های دیدنی از اسطوره سینمای کمدی جهان- چارلی چاپلین
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۰۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/عسگراولادی ‌با بنزش‌ درحال‌خرید بربری
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      انتشار عكس هاي لخت و برهنه جواني هاي مادر اوباما
پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

نبرد تمام عیار سایبری ایران و آمریکا

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 3
ضعیف عالی 

به گزارش دولت بهار، روزنامه کریستین ساینس مانیتور روز گذشته با انتشار گزارشی درباره جنگ سایبری میان ایران و امریکا نوشت:
جامعه اطلاعاتی ـ امنیتی آمریکا امروز ایران را به عنوان یک تهدید جدی برای به راه انداختن جنگ‌های سایبری محسوب می‌کند. بدین ترتیب نام ایران هم اکنون به عنوان ده کشور اول در ردیف کشورهایی است که توانایی درگیری در جنگ‌های سایبری و خرابکاری در سیستم‌های امنیتی و اینترنتی دیگران را دارند.
جالب توجه است که همزمان با آغاز مذاکرات رسمی میان ایران و کشورهای غربی بر سر مساله هسته‌ای این کشور، هر چه طرفین مذاکرات به سوی یک قرارداد هر چند موقت و ناتمام گام برمی‌داشتند، حملات سایبری به بانک‌های عظیم آمریکا و موسسات مالی در وال استریت نیویورک کمتر و کمتر می‌شد. در حالی که منابع معتبر مالی و بانک‌های مهم آمریکایی از این موضوع ابراز شادمانی و آرامش خاطر می‌کردند، سوال اساسی در آنجا بود که هدف هکرهای ایرانی از این کاهش عملیات جنگی سایبری چه بود؟
مقامات آمریکایی جواب را در نیاز ایران برای رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای با غرب و نهایتاً کاهش تنش‌های زائیده برنامه هسته‌ای‌شان می‌دیدند.
با این حال، علیرغم آن کاهش‌ها، که در اثر تصمیمات دیپلماتیک در تهران گرفته شدند، حملات سایبری ایرانیان علیه تاسیسات مالی، اقتصادی و نظامی ـ امنیتی آمریکا هم اکنون بار دیگر تشدید شده است.
به طور مثال، در زمستان گذشته هکرهای ایرانی سیستم‌های اینترانتی تفنگداران دریایی آمریکا را مورد حمله قرار دادند. متخصصین و مهندسین آمریکایی این مراکز پس از ۴ ماه کار مداوم توانستند رد پای هکرهای ایرانی در این خرابکاریها را پیدا کنند و روزنامه فایننشال تایمز ماه گذشته گزارش مفصلی در این مورد منتشر کرد.
به گفته این روزنامه، سیستم‌های جنگ سایبری از سوی ایران در روند تکمیل شده و مجهز شدن خود همواره ناچارند خرابکاریهای خود را ادامه بدهند تا از دستیابی به آخرین برنامه‌های کامپیوتری در این زمینه عقب نمانند.
آیلان برمان معاون ریاست اندیشکدۀ شورای روابط خارجی آمریکا در این مورد می‌گوید: «برخلاف چینی‌ها که در جنگ‌های سایبری علیه آمریکا به دنبال دزدیدن اطلاعات فنی از تکنولوژی‌های فضایی و نظامی آمریکا هستند و یا روس‌ها که از حملات خود قصد دزدیدن اطلاعات بانکی برای کلاهبرداریهای اینترنتی را دارند، ایرانیها در حملات سایبری خود به دنبال صرفاً خرابکاری و از کار انداختن سیستم‌های ما هستند، امری که آنها را جزو خطرناک‌ترین هکرهای دنیا قرار می‌دهد.»
با اینکه توانایی‌های سیستم‌های جنگ‌های اینترنتی ایرانیان هنوز به سطح پیچیدگی یا پیشرفت نمونه‌های آمریکایی و چینی و روسی نرسیده است، معهذا در پنج سال گذشته مرتباً تحول و گسترش یافته است. منابع اطلاعاتی غرب ایران را در پشت حمله سایبری به ۳۰،۰۰۰ کامپیوتر شرکت نفت آمریکایی ـ سعودی «آرامکو» در سال ۲۰۱۰ می‌دانند که در طی آن ضربات بزرگی به تولیدات این شرکت وارد شد. ایران همچنین در پشت حمله سایبری به شرکت «گاز ـ راس» در قطر بوده است.
با توجه به اینکه دولت ایران خود را متعهد کرده است که سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار صرف خرید و استخدام دستگاه‌های متخصصین خارجی برای عملیات جنگ سایبری خود بکند، واشنگتن خود را آماده ورود به یک جبهه جدید نبرد با این کشور کرده است

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب