صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow سیر صعودی برنامه دورهمی نسبت به خندوانه در نظر سنجی ها - دورهمی با نوآوری هایش و خندوانه تکراری هایش
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

احمدی نژاد و دامادش
پنج‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نیلوفر پارسا هم مانکن شد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      کاهش شدید جذابیت آنجلیا جولی در پی بیماری و کاهش وزنش
یك‌شنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصاويري از كنسرت زيباي بانوي ايراني پرواز هماي و گروه مستان
جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكسي متفاوت از گوهر خيرانديش در خارج از كشور
شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

سیر صعودی برنامه دورهمی نسبت به خندوانه در نظر سنجی ها - دورهمی با نوآوری هایش و خندوانه تکراری هایش

ارزیابی كاربر: ONOFFOFFOFFOFF / 1
ضعیف عالی 

افزونه نت گشت : خندوانه ای که به خاطر نوآوری هایش و شخصیت عروسکی جذابش در سری قبل بمب جذابیتش روزافزون بود در سری جدیدش به یک طنز تکراری تبدیل شده و هر چقدر هم جناب خان هله مالی کند و ترانه های بندری بخواند دیگر جذابیت گذشته را ندارد.
بسیاری مواقع برنامه رامبد جوان و جناب خانش مجبور است به خاطر اینکه بخنداند ادب را به کناری بگذارد و شوخی مرسومش نفخ جناب خان، دشوری رفتنش، خیس کردن شلوارش یا کنترل نکردن نفخش باشد که برای اینکه مردم هم بخندند و القا کند که چقدر نفخ جناب خان خنده دار است رامبد جوان در گوشه ای ریسه می رود.
بازیهای نوآورانه رامبد جوان دیگر به بازی گل یا پوچ و اتل متل های بزرگسالان رسیده. که اگر قرار بود بزرگسالان به این بازیها بخندند ساعتها می نشستند وبازی کودکان یا برنامه کودک می دیدند.
به هر حال خندوانه شروعی بسیار خوب داشت و کاش ادامه نمی یافت تا خاطره ای شیرین بماند. این روزها دیگر خندوانه حال و هوای گذشته را ندارد هرچند که رامبد جوان مدام تکرار کند خیلی باحالیم و برای حرف های بی مزه در گوشه ای از خنده غش کند.
اما دورهمی با هنرمندی تک ستاره طنز ایران در 20 سال اخیر
. حال و هوای دیگری دارد. هرچند که نمایش های بین برنامه گاهی خوب و گاهی لوس است اما استند آپ های مهران مدیری گوی سبقت را از تمام برنامه های در حال پخش ربوده اگر پیش از این یکی از جذابیت های خندوانه استند آپ کمدی هایش بود که فقط در آن ده دقیقه ای ذکر خاطره می شد اما در دورهمی بیش از یک ساعت استند آپ کمدی مهران مدیری با موضوعات اجتماعی کم نظیر است.


سیر صعودی برنامه دورهمی نسبت به خندوانه در نظر سنجی ها - دورهمی با نوآوری هایش و خندوانه تکراری هایش

سري سوم برنامه خندوانه درحالي پخش شد كه نتوانست موفقيتهاي گذشته را داشته باشند. نه دكورهاي بزرگ و رنگارنگ به سبك دكور برنامه‌هاي سرگرمي شبکه های آمریکایی و تركيه‌اي و نه مسابقه هاي اين قسمت نتوانست مردم را مجاب كند كه مانند دفعات قبل به اين برنامه اقبال نشان دهند. 
به گزارش «انتخاب»، به خاطر بياوريم دوراني را كه خندوانه از يك برنامه كاملا تفريحي تبديل شد به موجي در فضاي مجازي و رسانه‌اي. حضور حدادعادل و حرفهاي او اگرچه مسائل فرهنگي و تفريحي را دنبال مي‌كرد، اما به تيتر اول برخي از رسانه‌ها بدل شده. همچنين مسابقه كمدين هاي اين برنامه كه حتي در مرحله نيمه ‌نهايي رقابتي ميان اميرمهدي ژوله و امين حيايي به راه افتاد.
اما در سري سوم شاهد هيچ كدام از اين مسائل نبوديم. خود رامبد جوان تكراري شده بود و همچنان بار اصلي را «جناب خان» بر دوش مي كشد. در همان روزهاي اول بازخوردهايي كه به رامبد جوان هم رسيده بود حاكي از اين بود كه برنامه سازان هم به عمد اقبال گسترده به اين برنامه پي برده‌اند. براي همين بود كه رامبد جوان گفته بود: «مردم کم حوصله شده اند باید صبر کنند تا برنامه خوب  بشود و این برنامه اصلی ما نیست، بلکه عیدانه محسوب می شود.»
حرف رامبد درست بود. مردم ما نه فقط كم حوصله شده‌اند، بلكه كم حوصله هستند. اگر برنامه‌اي جذبشان نكند به راحتي از آن عبور مي‌كنند و اين البته خاصيت دنياي معاصر است. چون در دسترشان گزينه‌هاي ديگري نيز وجود دارد. ديگر روزگاري كه در آن تنها گزينه مردم ديدن برنامه ديدني‌ها در عصر جمعه بود گذشته است. امروز انتخاب‌ها با وجود كانال‌هاي داخلي و ماهواره‌اي براي مردم بيشمار است و كوچكترين اشتباه برنامه‌اي را از بين مي برد. اما رسيدن به نقطه‌اي مورد توجه مردم نيازمند ساعت‌ها تلاش است. به اين معنا جذب مخاطب فرآيندي طولاني مدت است اما از دست دادن آن به لحظه‌اي بند است. 
این روزها که رامبد جوان با افول مواجه شده، رقیب تازه نفس او. مهران مدیری به راحتی توانسته با «استندآپ کمدی های» هدفمند و ارائه برنامه ای جذاب گوی سبقت را از «خندوانه» برباید و مخاطبان این برنامه را به تدریج از آن خود کند.
با اين همه به نظر مي‌رسد مهمترين مشكل برنامه رامبد جوان افتادن در دام كسب درآمد از طريق رپورتاژ‌‌ براي ديگران باشد. این روند از فصل های گذشته با حضور مديرعامل شركت بهره برداري مترو در تهران (كه بعدها فاش شد مبلغ 5 ميليارد ريالي به اين برنامه پرداخت شده بود تا در فرهنگ سازي براي مترو تلاش كند) اغاز شد. اگر امروز به داوري در اين باره بنشينيم، آيا مي‌توان يك نمونه از فرهنگ سازي‌هاي اين برنامه و هزينه كرد 5 ميليارد ريالي اين شركت را به عنوان دستاورد بيان كنيم؟ اوج اين رپرتاژآگهي جايي بود كه مدير محترم به ميان آمد و فرهنگ سازي‌اش به «ندويدن روي پله‌هاي برقي» ختم شد. 
در دوره جديد خندوانه اما ماجراي غم‌انگيزتر بود. تا جايي كه كار به جشن تولد گرفتن براي روزنامه متعلق به سازمان صداوسيما كشيده شد. آقاي رامبد جوان به خوبي مي‌داند براي محبوب شدن و ديده شدن بايد خواسته‌هاي مخاطبان مورد توجه قرار گيرد نه آنتن فروشي لحظه‌اي.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب