صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow نیروی دریایی حتی از منافع خود در آب‌های بین المللی هم دفاع می‌کند
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس یادگاری گرفتن پوریا پورسرخ از علی کریمی
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      فرهاد
سه‌شنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰ بعدازظهر
  [جزئیات]...      آرنولد در 66 سالگی همچنان کوه عضله است
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس/هدیه تهرانی و بازیگرمعروف هالیوود
چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از مهناز افشار در کنار محمدرضا شجریان
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

نیروی دریایی حتی از منافع خود در آب‌های بین المللی هم دفاع می‌کند

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش طی سخنانی بیان کرد: برای نمره دادن به سیستمی مثل نیروی دریایی در ارتش، عوامل زیادی وجود دارد، چون در بحث دفاع نمی‌توانید این مقایسه‌ها را داشته باشید و دفاع مقوله بسیار وسیعی است که به یک نیروی خاصی منحصر نمی‌شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال در جمهوری اسلامی ایران وقتی می‌گوییم استراتژی یا راهبرد ما دفاع همه‌جانبه است، برای رسیدن به آن نقطه باید تمام نیروها مانند یک زنجیره دفاعی با هم باشند. این نیروها شامل نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اگر هرکدام به‌نوبه خود کار خود را انجام دهند، می‌توان گفت که ما یک زنجیره دفاعی مستحکم و قوی داریم.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش تصریح کرد: ما باید تجهیزات خود را برای رسیدن به یک دفاع مطلوب با توجه به نیازها و شناختی که از منطقه و دشمن داریم و همچنین با استناد به تجربیاتی که در زمان دفاع مقدس کسب کردیم، مهیا سازیم. روحیه‌ای که در نیروی انسانی، دولت و مردم ما وجود دارد سبب شده که ما با استفاده از تجهیزات مناسب به‌نحو احسن در نقاط مختلف از مملکت خود دفاع کنیم. جایگاه ما در منطقه به‌نوعی است که می‌توانیم از منافع خودمان به‌خوبی دفاع کنیم، به‌ویژه نیروی دریایی که با حضور در آب‌های بین‌المللی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را به همگان ثابت کرده است.

"تکنولوژی و سیستم دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آن‌قدر پیشرفت کرده که خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم، خلیج فارس دیگر مانند سابق نیست، یعنی اینکه ما بخواهیم از منافع خود در خلیج فارس استفاده کنیم نیاز به تکنولوژی بالا و تجهیزات خیلی پیچیده‌ای ندارد. بااین‌حال  تجهیزات بسیار خوبی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و برادران ما در سپاه به‌نحو مطلوب و شایسته‌ای کار خود را در این زمینه انجام می‌دهند، نیروی دریایی هم تجهیزات بسیار خوبی در اختیار دارد که در حال حاضر با حضور در آب‌های جنوب شرق کشور، در ساحل و در آبهای انحصاری و اقتصادی به‌نحو احسن مشغول انجام وظیفه هستند".

دریادار بی‌غم ادامه داد: این نیرو حتی پا را فراتر گذاشته از منافع خود در آب‌های آزاد بین المللی هم دفاع می‌کند و با حضور در فضای بین‌المللی، اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کرده و تکنولوژی دریایی و سطح بالای علمی کارکنان خود را به منصه ظهور رسانده است.

وی درخصوص ارتباط ارتش و سپاه نیز تأکید کرد: الحمدلله ارتباط بسیار خوبی بین ما برقرار است. ما  در بحثهای علمی و دفاعی با مراکز، دانشگاه و صنایع مختلف در ارتباط هستیم. نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران کاملاً با هم هماهنگ هستند و در مقابل هر تهدیدی با هم یکی بوده با دشمن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش تصریح کرد: نیروی انسانی ما در ارتش حدی دارد از جوان تا مُسن، در تمامی ابعاد کار می‌کنیم، جوان‌ها جایگاه خود را دارند. دانش جوان پویا و به‌روز است، اما آنها باید کنار باتجربه‌ها و متخصصین خدمت کنند تا این که انتقال تجربه صورت بگیرد. یکی از اصول بسیار مهم نیروهای مسلح، به‌خصوص نیروی دریایی انتقال تجربه است، البته این انتقال تجربه نیاز به زمان دارد که ان‌شاءالله جوانان جایگزین قدیمی‌ها شده و آنها نیز بازنشسته شوند.

دریادار بی‌غم درباره اینکه آیا کشتیرانی در آب‌های آزاد از امنیت لازم برخوردار است یا خیر، اظهار داشت: وظیفه ما همین است که امنیت را برای آنها برقرار کنیم، مگر ما در هشت سال دفاع مقدس چه کردیم؟ حتی یک بار هم  به دشمن اجازه ندادیم که از  آبراه تنگه هرمز و خطوط مواصلاتی خلیج فارس استفاده کند و در طول این هشت سال کشتی‌هایی به مقصد بنادر و پایانه‌های نفتی ما می‌آمدند، حتی بنادر و پایانه‌های نفتی ما نفت هم صادر می‌کردند و همگی  در امنیت کامل کار می‌کردند.

وی افزود: هرگز در دوران دفاع مقدس یک لحظه هم صادرات نفت متوقف نشد در حالی کشور متخاصم درگیر چنین اتفاقی شد و سکوهای نفتی عراق در همان 67 روز اول جنگ از بین رفت و آنها  دیگر قادر به صادرات نفت نبودند. اگر کمک‌های استکبار جهانی و ایادی آنها نبود ما جنگ را خیلی زودتر تمام کرده بودیم. البته با این‌همه کمک بازهم راه به جایی نبردند

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب