صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow اوباما هم پايش به ادعاهاي جزاير سه گانه باز شد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 7 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس هایی از آلینا کابائوا قهرمان ژیمیناستیک، همسر جدید پوتین
پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خیلی خوشگل از الناز شاکردوست
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس دیده نشده ای از خانواده مقام معظم رهبری
یك‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      همايون شجريان و همسرش و نامادري اش
پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي جديد حميد گودرزي
پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

اوباما هم پايش به ادعاهاي جزاير سه گانه باز شد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

شرق: پاي ايالات متحده آمريكا هم به منازعه بر سر جزاير سه‌گانه ايران باز شد؛ علني و جدي‌تر از هميشه؛ آن هم نه در حد حرف بلكه در عمل و در عالي‌ترين سطح. چهارشنبه گذشته آمريكا در بيانيه‌اي مشترك با امارات به شدت از ابتكار عمل اين كشور براي مذاكره مستقيم با ايران بر سر جزاير سه‌گانه يا ارجاع اين مناقشه به محاكم يا مجامع بين‌المللي حمايت كرد.

اين صريح‌ترين موضع واشنگتن در مورد جزاير سه‌گانه ايران است. پيشتر وزارت خارجه اين كشور هم از ارجاع موضوع جزاير سه‌گانه خليج‌فارس به لاهه حمايت كرده بود البته نه به اين صراحت.

چهارشنبه، محمدبن زايد آل‌نهيان، معاون ستاد كل نيروهاي مسلح امارات در كاخ سفيد حضور يافت و ناهار را با باراك اوباما رييس‌جمهوري آمريكا صرف كرد. پس از اين ديدار در بيانيه مشتركي كه رييس‌جمهوري آمريكا و قائم‌مقام فرماندهي كل نيروهاي مسلح امارات صادر كرده‌اند، دو طرف خواستار حل مسالمت‌آميز اختلاف ايران و امارات شده‌اند. در اين بيانيه تصريح شده است كه ايالات متحده آمريكا «با قاطعيت از ابتكار عمل امارات متحده عربي براي حل اين موضوع از طريق گفت‌وگوي مستقيم، ديوان بين‌المللي دادگستري، يا ديگر مجامع مربوطه بين‌المللي حمايت مي‌كند.»

در حالي كه پس از خروج نيروهاي نظامي بريتانيا از بخش‌هاي مهمي از خليج‌فارس در اوائل دهه ۷۰ ميلادي، براساس توافق صورت گرفته با ايران، جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك در حاكميت كشورمان قرار گرفته است، امارات، كشوري كه از زمان شكل‌گيري‌اش تنها 41 سال مي‌گذرد، چند سالي است كه تحت حمايت قدرت‌هاي بزرگ، ادعاي مالكيت بر جزاير ايراني مي‌كند؛ ادعايي كه همواره از سوي ايران با ارايه اسناد معتبر بين‌المللي رد شد. با اين حال اختلاف ايران و امارات در اين سال‌ها بر روابط دو كشور سايه انداخته و ديگر كشورهاي عربي خليج‌فارس را در حمايت از امارات متحده عربي در مقابل ايران متحد كرده است.جمهوری اسلامی تاكنون بارها بر گفت‌وگو براي رفع سوءتفاهمات تاكيد کرده است.

در همين حال معاون وزارت خارجه، با تاكيد بر اينكه جزاير سه‌گانه ايراني تنب‌بزرگ، تنب‌كوچك و ابوموسي جزو لاينفك و جدايي‌ناپذير از خاك ايران بوده و خواهد بود، بيانيه منتشره از سوي امارات متحده عربي و آمريكا در پايان سفر شيخ محمد بن زايد، جانشين فرماندهي نيروهاي مسلح امارات و وليعهد ابوظبي به اين كشور را دخالت آشكار در امور داخلي ايران دانسته و آن را به شدت رد كرد.

«حسين اميرعبداللهيان» با بيان اينكه دخالت كشورهاي ثالث با هدف تفرقه‌افكني و ايجاد تنش در منطقه انجام مي‌گيرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره تاكيد كرده كه آماده گفت‌وگوهاي سازنده با كشورهاي منطقه از جمله امارات براي توسعه روابط و همكاري‌هاست. ادعاي تازه امارات بر سر جزاير سه‌گانه ايراني در حالي يك‌بار ديگر مطرح مي‌شود كه سه دور مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 در استانبول، بغداد و مسكو در ماه‌هاي گذشته بدون نتيجه به پايان رسيده است. همزمان با آغاز مذاكرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5، سفر استاني محمود احمدي‌نژاد به ابوموسي يك‌بار ديگر منجر به طرح ايراد ابهام درباره مالكيت جزاير ايراني شده بود. با اين حال آن زمان قدرت‌هاي بزرگ از جمله ايالات متحده آمريكا به اين صراحت سخن نگفته بودند

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب