صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow رنساس ورزش ایران در انگستان با شعار ما می‌توانیم
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 10 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

هستی مهدوی و شهرداد روحانی رهبر ارکستر یانی و همای
پنج‌شنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکسی کاملا متفاوت از محمود معصومی گوینده اخبار ورزشی شبکه سه سیما
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      اين دختر خوشگل رو مي شناسيد؟
چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      خاطرات قدیمی/ عکس های گروهبان گارسیا
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خانوادگی نفیسه روشن
یك‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

رنساس ورزش ایران در انگستان با شعار ما می‌توانیم

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک لندن یک موفقیت بسیار برزگ و تاریخی را از نظر کسب مدال به نام خود ثبت کرد تا بالاترین رکورد مدال آوری ورزشکاران ایرانی در تاریخ به ثبت درآید،ایران در این دوره از بازی‌ها با کسب چهار نشان طلا، پنج مدال نقره و سه نشان برنز دوازده نشان ارزشمند را به دست آورد تا رکوردی خیره کننده را در طول تاریخ به نام ایران به ثبت رسانند.

به گزارش رجانیوز،شروع رقابت‌های نمایندگان ایران در این بازی‌ها با تیراندازی بانو محجبه ایرانی آغاز شد، اله احمدی و جام بزرگ دو بانو محجبه ایران در این بازی‌ها با کسب موفقیتی بزرگ نام ایرانی را در این رشته به عنوان یک مدعی جدید مطرح کردند،الهه احمدی با قرار گرفتن در جمع برترین های تیراندازی جهان نشان داد دختران ایرانی می‌تواند در دوره‌های بعدی روی سکو بروند.

بهداد سلیمی - انوشیروانی - طلا - نقره سنگین وزن
آخرین نماینده ایران نیز در این رقابت‌ها رضا یزدانی بود که با بد شانسی فرصت حضور در نیمه نهایی وزنه 96 کیلوگرم کشتی ازاد را بابت مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از دست داد تا کاروان ایران با دوازده مدال رنگارنگ در این دوره از بازی‌های بسته شود.ایران از مجموع تلاش 52 نماينده خود در این بازی‌ها تنها 12 مدال به دست آورد که امیدواری فراوانی وجود دارد این رکورد در دوره بعدی رشد قابل توجهی داشته باشد.
4 طلاي سوريان، نوروزي، رضايي، سليمي، 5 نقره‌ي انوشيرواني، نصيرشلال، حدادي، گودرزي و باقري معتمد در كنار سه مدال برنز رستمي، لشگري و قاسمي، مدال‌هاي ايران در المپيك سي‌ام بودند تا بهترين نتيجه‌ي تاريخ ايران رقم بخورد.
رضایی طلای کشتی فرنگی در المپیک
كشتي‌فرنگي با 3 مدال طلا بدون ترديد بهترين عملكرد را بر جاي گذاشت. وزنه برداري، يك طلا، دو نقره و يك برنز به دست آورد. كشتي آزاد به يك نقره و دو برنز رسيد. باقري معتمد هم يك نقره در تكواندو به دست آمد، اما مدال دووميداني حدادي كه در ماده پرتاب ديسك به دست آمد نخستين مدال تاريخ المپيك ايران در رشته‌اي غير از كشتي، تكواندو و وزنه برداري بود.
رضا يزداني و تقوي آخرين نمايندگان ايران بودند كه تقوي با باخت در ديدار نخست و يزداني به دليل آسيب ديدگي در نيمه نهايي شانس رسيدن به مدال را از دست دادند. روز پاياني رقابت‌ها خبري تلخ براي كاروان ايران به دنبال داشت و آن مصدوميت شديد يزداني از ناحيه زانو بود كه او را از رسيدن به مدال بازماند.
نوروزی - طلای کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن
كاروان ورزشي ايران  در پایان رسمی این دوره از بازی‌های المپیک به عنوان برترین کشور اسلامی در بازی‌های المپیک 2012 لندن شناخته شد که این اتفاق یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود،کاروان ورزشی جمهوری اسلامی با قرار گرفتن روی پله هفدهم جدول توزیع مدال‌ها نام خود را به عنوان یکی از قطب‌های رو به رشد ورزش جهان در میان بیست کاروان برتر جهان به ثبت رساند تا نگاه‌هابه سمت ورزش ایران معطوف شود.
این موفقیت به نسبت جایگاه پیشین ایران در المپیک 2008 پکن یک شگفت بسیار بزرگ به شمار می‌رود،چون کاروان ورزشی ایران در در آخرين دوره اين رقابت‌ها با تك طلاي ساعي و برنز محمدي در رده‌ پنجاه و يكم قرار گرفته بود اما پس از گذشت چهار سال ایران با رشد چشمگیر توانست در میان هفده کشور برتر جهان قرار گیرد تاجهان شاهد یک رنساس بزرگ در ورزش ایران باشد.
سوریان - طلای کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن
بسیاری از کارشناسان بر این باورند اگر نمایندگان ایران در رقابت‌های تکواندو و کشتی آزاد با تمرکز بیشتری به مصاف حریفان خود می‌رفتند ممکن بود جایگاه ایران در جدول توزیع مدال‌ها ارتقا پیدا کند اما ناکامی یوسف کرمی،مهدی تقوی،رضا یزدانی و مسعود اسماعیل پور در رقابت‌های تکواندو و کشتی آزاد سبب شد مدال‌های ایران در پایان این رقابت‌ها نسبت به شب ماقبل پایانی بازی‌ها تغییری نداشته باشد تا ایران با 12 مدال خود روی پله هفدهم جدول رده بندی قرار گیرد.
بهترین عملکرد از نظر جایگاه، تعداد و مرغوبیت مدال
جایگاه هفدهم ایران در سی‎امین دوره بازی‎های المپیک بهترین جایگاه ورزش ایران در ادوار مختلف حضور در بازی‎های المپیک به حساب می‏آید. از مجموع 29 دوره بازی‌های المپیک که تا پیش از المپیک لندن برگزار شد، ورزش ایران در 15 دوره آن حضور داشت و به غیر از المپیک 1900 در سایر ادوار آن صاحب مدال شد.
بیشترین تعداد مدال المپیکی ایران در  بازی‎های 1952 فنلاند بدست آمد. در این دوره از بازی‌های المپیک کاروان 22 نفره ورزش ایران هفت مدال (سه نقره و چهار برنز) بدست آورد و در رده سی‌ام قرار گرفت. از نظر تعداد مدال این دوره از بازی‌ها بهترین حضور ایران در المپیک به حساب می‌آید.
البته از نظر مرغوبیت مدال کاروان ورزش ایران در المپیک 2000 سیدنی بهترین حضور را داشت. سه مدال طلا و یک برنز و جایگاه بیست و نهمی حاصل عملکرد کاروان 35 نفره ایران در این دوره از بازی‌ها بود. ضمن اینکه تا پیش از این از نظر جایگاه هم بهترین حضور ایران مربوط به بازی‎های 1968 مکزیک بود که طی آن کاروان ایران با پنج مدال در رده نوزدهم قرار گرفت اما حالا بهترین عملکرد ایران از نظر تعداد مدال، مرغوبیت مدال و جایگاه نهایی مربوط به المپیک 2012 لندن می شود 4 مدال طلا به دست آورد و با مجموع 12 مدال در رده هفدهم قرار گرفت.
ورزشکارانی که با مدال آوری خود جایگاه هفدهم برای کاروان ایران نهایی کردند، عبارتند از:

مدال طلا
* حمید سوریان: مسابقات کشتی وزن 55 کیلوگرم

* بهداد سلیمی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم

* قاسم رضایی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 96 کیلوگرم
* امید نوروزی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 60 کیلوگرم
مدال نقره
* سجاد انوشیروانی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم
* احسان حدادی: مسابقات دوومیدانی پرتاب دیسک
* صادق گودرزی: مسابقات کشتی آزاد وزن 74 کیلوگرم
* نواب نصیرشلال: مسابقات وزنه برداری دسته 105 کیلوگرم
* محمد باقری معتمد: مسابقات تکواندو وزن 68- کیلوگرم
مدال برنز
* کیانوش رستمی: مسابقات وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم
* احسان لشگری: مسابقات کشتی آزاد وزن 84 کیلوگرم
* کمیل قاسمی: مسابقات کشتی آزاد وزن 120 کیلوگرم
آمریکا در صدر جدول توزیع مدال‌های المپیک سی‌ام
در پايان المپيك سي‌ام كه به ميزباني لندن برگزار مي‌شد كاروان ورزشي آمريكا با مجموع 104 مدال در صدر جدول توزيع مدال‌هاي المپيك لندن قرار گرفت.آمريكايي‌ها در اين المپيك 46 مدال طلا، 29 مدال نقره و 29 مدال برنز به دست آوردند و با فاصله‌اي دست نيافتني از حريف اصلي خود چين در مكان نخست قرار گرفتند.
ديگر كشور قدرتمند در بازي‌هاي المپيك همانند هميشه چين بود كه با مجموع مدال 87 در مكان دوم قرار گرفت. چيني‌ها با كسب 38 مدال طلا، 27 مدال نقره و 22 مدال برنز در حالي كه در دوره قبلي اين بازي‌ها در پكن جايگاه نخست را به دست آورده بودند، به مكان دوم بسنده كردند.
سومين كشور در جدول توزيع مدال بريتانيا بود. ميزبان رقابت‌ها با مجموع 64 مدال كه از 29 مدال طلا، 16 مدال نقره و 19 مدال برنز تشكيل مي‌شد، مكان سوم را در اختيار خود قرار داد.روسيه در مجموع مدال‌ها از بريتانيا بهتر بود اما به دليل مدال طلاي كمتر در رده چهارم قرار گرفت. روس‌ها 24 مدال طلا، 25 مدال نقره و 33 مدال برنز به دست آوردند.
اما ديگر كشور آسيايي كه در اين المپيك نيز نتيجه قابل قبولي به دست آورد، كره جنوبي بود كه با مجموع مدال كم اما ارزش بالاي مدال‌ها توانست پنجم شود. كره‌اي‌ها 13 مدال طلا، 8 مدال نقره و 7 مدال برنز داشتند و پس از آمريكا، چين، بريتانيا و روسيه در جايگاه پنجم قرار گرفتند

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب