صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow سخت ترین روز زندگی علی لاریجانی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 13 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس دیده نشده ای از خانواده مقام معظم رهبری
یك‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      انگار زمان روی خانم ها تاثیر معکوس داره- عکس زیبا بروفه بعد دو دهه
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹ بعدازظهر
  [جزئیات]...      حامد بهداد در لباس رفتگری
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصاویر/ النازشاکردوست درهیبت جدید
چهارشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خیلی خوشگل از الناز شاکردوست
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

سخت ترین روز زندگی علی لاریجانی

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

شبکه ایران / یکشنبه گذشته شاید سخت ترین روز زندگی علی لاریجانی بود. رئیس مجلس را تاکنون کسی تا این حد برافروخته و عصبانی ندیده بود. دقایقی تقریبا طولانی زمان برد تا لاریجانی بتواند بعد از حملات سنگین و غیر منتظره احمدی نژاد  خود را تا حدودی پیدا کند. او کوشید دفاع مبسوط و قانع کننده ای از خود ارائه کند.

لاریجانی یک رجل سیاسی است پس به خوبی می دانست، کسی که "صرفا دفاع" کند، بازنده است. پس تلاش کرد حملاتی را ولو نصفه و نیمه متوجه احمدی نژاد کند. حملاتی که البته در شرایط نامساعد روحی علی لاریجانی، تنها خاصیتش کمک به رسانه های مخالف دولتی بود که به دلیل سانسور افشاگری رئیس جمهور، چیزی برای پر کردن صفحاتشان نداشتند.

اما شاید اوج تلاش های رئیس مجلس برای پاسخ گویی به حملات احمدی نژاد، به نام بردن او از داوود احمدی نژاد مربوط شود. علی لاریجانی کوشید به نوعی داوود احمدی نژاد را با فاضل لاریجانی بالانس کند. رئیس مجلس در این خصوص اظهارداشت: «من هم با آقای داوود احمدی‌نژاد جلساتی داشته‌ام که در این جلسات ایشان از ارتباط اطرافیان شما و جریان انحرافی با منافقین، فساد مالی، ارتباط با خارج و مسائلی از این دست صحبت کرده‌اند، آیا خوب است که من هم فیلمی از این جلسه بگیرم و در چنین مواردی آن را پخش کنم؟»
رئیس مجلس بنا به دلایل متعدد در تنها حمله خود نیز مرتکب اشتباهی فاحش شد:
1- رئیس مجلس در سخنانش تصریح می کند که داوود احمدی نژاد در جلسه ای از ارتباط اطرافیان رئیس جمهور با منافقین، فساد مالی و ... سخن گفته است. این بدین معنی است که داوود احمدی نژاد با هدف سعایت و بدگویی از برادرش به دیدار علی لاریجانی رفته است. در این صورت روشن است که انگیزه داوود احمدی نژاد از دیدار با علی لاریجانی، امتیاز گیری از رئیس مجلس نیست! داوود نه ویلای 600 متری از رئیس مجلس طلب کرده و نه خواهان کسب امتیاز همکاری با شرکت «ز» شده است. اما انگیزه فاضل لاریجانی از دیدار با سعید مرتضوی چیست؟ آیا فاضل به سان داوود، اطرافیان علی لاریجانی را جریان انحرافی و مرتبط با منافقین و جواسیس توصیف کرده و اصطلاحا زیرآب برادرش را نزد رقیبش زده است؟ پاسخ منفی است. داوود احمدی نژاد و فاضل لاریجانی با دو انگیزه و هدف متفاوت به دیدار سعید مرتضوی و علی لاریجانی رفته اند. کافی است تا به این جملات که رئیس جمهور از تریبون مجلس پخش کرد، توجه شود: «فاضل لاریجانی خطاب به مرتضوی: ببینید من الان پوست‌کنده بگویم من کار دانشگاهی کرده‌ام تا الان و الان تازه دوزاری من افتاده است. الان نوه دارم و خداییش اموراتم با ماهی 2 میلیون نمی‌چرخد. خب یک فرصت ویژه پیش آمده است و چند سالی است که ما به کار اقتصادی ورود داشته‌ایم و الا واقعا خداییش کمتر از دیگران نیستیم از لحاظ این‌که بتوانیم مدیریت کنیم.... فاضل لاریجانی می‌گوید: آقا، نظر ایشان [علی لاریجانی] به شما بسیار مساعد است و می‌تواند کمک کند. حتی تلطیف کند، با قوه قضاییه. ... به نظرم الان زمینه‌اش کاملا مساعد است. ... یک ملاقات خودمانی و جدی .حالا یا در منزل ما یا بیرون از قوه و مجلس، دور و بر مجلس نباشد. بدون سروصدا باشد. به هرحال من قلق آنها، علی‌آقا و آقا صادق دست من است و می‌دانم چطور ورود کنم و جا بیندازم.»
در حقیقت قیاس بین داوود احمدی نژاد و فاضل لاریجانی چیزی بیش از یک اشتباه فاحش منطقی و مغالطه ای پیش پا فتاده نیست؛ مغالطه ای که از یک انسان عادی نیز بعید است چه رسد به علی لاریجانی که دانش آموخته فلسفه است.
2 – داوود احمدی نژاد بر خلاف فاضل لاریجانی یک چهره دم دستی است که استمداد از او توسط رئیس مجلس در حکم فروکاستن شان ریاست یک قوه است. مواضع داوود احمدی نژاد برای افکار عمومی کاملا آشناست. برادر رئیس جمهور 2 سال است که می گوید یاران احمدی نژاد منافقینی هستند که با توبه تاکتیکی به نظام نفوذ کرده اند! او حتی از آموزش نظامی به حامیان جریان انحرافی در جنگل های شمال خبر داده بود! همین چند روز قبل نیز داوود احمدی نژاد فهرستی بلند بالا از اتهامات علیه برادرش را طی یک سخنرانی در قم بیان کرده بود. حالا همین داوود احمدی نژاد همان اتهامات تکراری را در جلسه ای خصوصی برای علی لاریجانی تشریح کرده است. این مسئله چه اهمیتی برای افکار عمومی دارد؟ دست یازیدن علی لاریجانی به فردی چون داوود احمدی نژاد در شرایطی که رئیس جمهور سندی از عضو ناشناخته خاندان لاریجانی رو کرده است، چیزی بیش از یک خود زنی محسوب نمی شود. آیا بمب را می توان با ترقه بالانس کرد؟
3- اگر از منظر افکار عمومی به ماجرا نگاه کنیم، به نتایج جالب تری می رسیم: داوود احمدی نژاد برادر رئیس جمهور است اما بر خلاف محمد هاشمی و محمدرضا خاتمی (برادران روسای جمهور سابق) نه تنها از برادرش (محمود احمدی نژاد) حمایت نمی کند بلکه در دشمنی و خصومت ورزی با محمود احمدی نژاد گوی سبقت را از سر سخت ترین دشمنان رئیس جمهور ربوده است. علت دشمنی داوود احمدی نژاد با برادرش چیست؟ آیا داوود احمدی نژاد عدالتخواه است؟ بدیهی است اگر رئیس جمهور به جای آهن داغ، همچون اکبر هاشمی رفسنجانی پست معاونت اجرایی را به برادرش تعارف می زد یا همچون سید محمد خاتمی برادرش را به عنوان نمادی از خود به عنوان نفر اول نمایندگان تهران به مجلس شورای اسلامی می فرستاد امروز داوود احمدی نژاد مواضعی متفاوت اتخاذ می کرد. اما محمود احمدی نژاد نه تنها برای برادرش امتیازی قائل نیست بلکه بعد از مشاهده اولین تخلف، او را از دولت اخراج می کند. از نظر مردم داوود احمدی نژاد و محمود احمدی نژاد فقط نام برادر را یدک می کشند و نه چیزی بیشتر. این در حالی است که غلط یا درست، از منظر افکار عمومی برادران لاریجانی مجموعه ای متحد و یک دل هستند که به خوبی از یکدیگر دفاع می کنند. این بدین معنی است که زمینه تعمیم قضاوت - اعم از مثبت یا منفی - در خصوص یکی از لاریجانی ها به 4 برادر دیگر وجود دارد. رئیس جمهور نیز هوشمندانه همین زمینه موجود در افکار عمومی را مورد توجه قرار داد و به افشاگری پیرامون فاضل لاریجانی پرداخت. اما رئیس مجلس در استمداد از داوود احمدی نژاد به این نکته توجه نکرد که در افکار عمومی زمینه ای برای تعمیم قضاوت از داوود به محمود وجود ندارد!
علی لاریجانی در میان خیل سیاسیون ایرانی از حیث سیاست ورزی و خردگرایی در سطوح عالی طبقه بندی مشود. اما او باید قبول کند که یکشنبه نشانی از گذشته خود نداشت. او اسیر یک غافل گیری شد.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب