صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow احمدی نژاد: رابطه سودآور برخی نمایندگان مردم را به نمایندگان شهرداری تبدیل کرده
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 22 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

محمود احمدي نژاد در حال انجام حركات هندي
پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های جدید و قدیم و بیوگرافی باربد بابایی مجری برنامه شب کوک
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصاویری از بخور بخور احمدی نژاد
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس محمدرضا شجریان و همسر دومش
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴ بعدازظهر
  [جزئیات]...      علی دایی به جام جهانی روسیه نرفت . روزهای فوتبالی 2018 را در کنار زلزله زدگان کرمانشاهی سپری کرد
جمعه ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

احمدی نژاد: رابطه سودآور برخی نمایندگان مردم را به نمایندگان شهرداری تبدیل کرده

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

یران /امیر گودرزی:بررسی متمم بودجه امسال با کم‌ترین کش و قوسی به تصویب رسید، بر خلاف سال گذشته که شورای شهر متمم بودجه سال 90 را نگه داشت تا شهرداری به تذکرش درباره فروش تراکم سیار پاسخ دهد.اما این ابزار هم قدرتی نداشت چون بدون این که پاسخ قانع کننده‌ای از شهرداری به شورا برسد، متمم بودجه 90 تصویب شد.سال گذشته برخی‌ها پیش‌بینی می‌کردند شورای شهر باردیگر از این ابزار برای پاسخ خواستن از مدیریت شهری بهره گیرد اما اتفاق روز گذشته نشان داد این پیش‌بینی‌ها درست نبود و شورایی‌ها راحت‌تر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شد به آن رأی دادند.این آخرین متمم بودجه‌ای است که اعضای این دوره شورای شهر با رأی خود به شهرداری می‌دهند و شاید این موضوع دلیل ایجاد حساسیت‌هایی شد. این حساسیت‌ها به جایی رسید که پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر آشکارا با این افزایش هزار و 800 میلیارد تومانی مخالفت کرد: درآمد شهرداری تهران در حال حاضر چندین برابر شهرداری لندن است چرا که بخش اعظمی از درآمد شهرداری ناشی از فروش تراکم در تهران است.
این عضو شورای شهر معتقد است: فروش تراکم شهرداری را بی‌پول نمی‌گذارد و هر جایی که بتواند تراکم می‌فروشد: در منطقه 7 ساختمان‌های 8 و 9 طبقه ساخته می‌شود که هیچ منطقی پشت این ساخت و سازها وجود ندارد و نمی‌دانم علت این ساخت و سازها چیست! بنده در بسیاری از کوچه و پس کوچه‌های باریک مناطق تهران شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستم.
او این حرف‌ها را در واکنش به حرف‌های علیرضا دبیر، عضو شورای شهر مطرح کرد. دبیر گفت اگر ایران تحریم است، تهران تحریم در تحریم است و با این گفته خود همه تلاشش را برای جلب رضایت اعضای شورا به افزایش بودجه شهرداری به کار گرفت.
دبیر در پاسخ به حرف‌های احمدی‌نژاد موضوع گرانی شیر، بلیت هواپیما و مصالح ساختمانی را پیش کشید: در حالی مردم تهران در تحریم هستند که دلار به 3 هزار تومان رسیده است و بسیاری از تسهیلاتی که مردم قبلاً استفاده می‌کردند از سبد کالایی زندگی آنها حذف شده است و مردم با مشکلاتی روبه‌رو هستند.
دبیر اضافه کرد: در 7-6 سال گذشته دولت در خصوص مترو کار خاصی را نکرده است و این را باید اعلام کنیم که دولت حق مردم تهران را نداده است.
پروین احمدی‌نژاد این حرف دبیر را هم بی‌پاسخ نگذاشت و از او پرسید اگر گرانی است و مردم در شرایط اقتصادی بدی هستند چرا بعضی‌ها هر روز پولدار‌تر می‌شوند!
که دبیر هم با عصبانیت گفت: این پول‌ها را خدا می‌دهد! هر کس نمی‌تواند ببیند بهتر است نبیند!
احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه علنی در این باره به ایران گفت: شاید تحریم‌ها باعث شده بعضی‌ها ثروتمند شوند.همان افرادی که میان بعضی‌ها برای تبلیغات و انتخابات پول توزیع می‌کنند. همان افرادی که دست به ساخت و سازهای سود‌آور مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی می‌زنند.
او معتقد است مردم داوران خوبی هستند و به درستی در این باره قضاوت خواهند کرد.
احمدی‌نژاد عقیده دارد میان برخی از اعضای شورای شهر چنان رابطه سودآوری برقرار است که نمایندگان مردم را به نمایندگان شهرداری تبدیل کرده است.
کمک به مترو از طریق ساخت و ساز
در بررسی لایحه متمم بودجه سال 91 شهرداری تهران رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: این لایحه در کمیسیون‌های متعدد مورد بررسی قرار گرفت که این بررسی‌ها با لحاظ سه سیاست کلی صورت گرفته است.
خادم بیان داشت: غیر از یک تعداد پروژه محدود که مربوط به مساجد می‌شود و جلسه‌ای که شورای شهر با بنیاد بسیج داشت نباید پروژه جدیدی به پروژه شهرداری اضافه شود و صرفاً متمم بودجه سال 91 صرف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: هر گونه افزایش اعتبار از سقف اعتبارات مصوب در لایحه متمم بودجه سال 91 نباید بیشتر شود چرا که در آن موقع متمم ارزش خود را از دست می‌دهد.
خادم به سومین سیاست درنظر گرفته شده در خصوص بررسی لایحه بودجه سال 91 گفت: سیاست جهت‌گیری ما بودجه سرمایه‌‌ای و استفاده از ظرفیت‌های متمم برای تأمین بودجه پروژه‌ها است که باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنیم.
در ادامه جلسه حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران هم گفت: بحث لایحه متمم بودجه سال 91 شهرداری تهران در کمیسیون عمران مطرح شد و ما نیز به این توافق رسیدیم.
شکیب بیان داشت: اما پیشنهادی را برای دوستان در شهرداری دارم که این پیشنهاد عبارت است از این که دوستان ما در شهرداری یک گزارشی ارائه کنند که این درآمدها از کجا تأمین می‌شود. رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر نگرانی وجود دارد که منابع این درآمدها از طرح تفصیلی است که امیدواریم با توضیح دوستان شهرداری این نگرانی رفع شود.
در ادامه جلسه معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر تهران از رسول خادم خواست تا عنوان کند که متمم بودجه باید چند درصد بودجه مصوب باشد. که رسول خادم در پاسخ به پرسش معصومه آباد گفت: معیاری در این زمینه وجود ندارد و در واقع متفاوت است چرا که در برخی از جاها به عنوان مثال یارانه بلیت اتوبوس یک رقم خاصی را دارد و رقم آن بالا بوده و در برخی از جاها نیز این رقم پائین پیش‌بینی می‌شود.
در ادامه بررسی لایحه متمم بودجه سال 91 شهرداری تهران حسین پورزرندی معاون اداری مالی شهرداری تهران اظهار داشت: واقعیت این است که در سال 85 زمانی که درآمدها را بررسی کردیم بحث نقدی و غیرنقدی درآمدهای پایدار و ناپایدار مشخص شد که سهم درآمدهای پایدار 16 الی 17 درصد بود.
وی ادامه داد: زمانی که لایحه درآمد پایدار تصویب شد مصوب شد که سالی 5 درصد به درآمدهای پایدار اضافه شود و امروز سقف درآمدهای پایدار به 34 درصد رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک این آمار به 50 درصد تحقق پیدا کند.
پورزرندی اضافه کرد: در سال‌جاری بالای یک هزار میلیارد تومان به مترو کمک کرده‌ایم که بخشی از این کمک‌ها از فروش مجتمع‌های ایستگاهی مترو‌ها بوده است.
منابع درآمد شهرداری شفاف نیست
خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران هم با انتقاد از محل درآمدهای شهرداری تهران گفت: این منابع مشخص و شفاف نیست و باید مسئولان شهرداری دقت ویژه‌ای در آن داشته باشند.
دانشجو گفت: متأسفانه برخی از منابع درآمدی شهرداری تهران مشخص نیست و این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر در برخی از مناطق تهران ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌شود گفت: در حالی شاهد این موضوع هستیم که در برخی از مناطق ساختمان‌های 6، 7، 8 و 9‌طبقه ساخته می‌شود و نظارتی در این بخش وجود ندارد. دانشجو در ادامه با انتقاد از مسئولان شهرداری تهران بیان داشت: متأسفانه هر نظری را که دوستان در شهرداری دارند انجام می‌دهند و به حرف‌ها و صحبت‌های اعضای شورای شهر گوش نمی‌کنند.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: پروژه میدان امام حسین و میدان شهدا از جمله پروژه‌هایی بود که شورای شهر در این خصوص اعتراضات خود را عنوان کرده بود ولی معلوم نیست که شهرداری تهران بر چه اساس و معیار و کدام ظرفیت علمی اقدام به این پروژه کرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر در بسیاری از کوچه‌های تنگ و باریک ساختمان‌های بلند‌مرتبه (6، 7، 8 و 9 طبقه) ساخته می‌شود که هیچ نظارتی نیز بر این ساخت و سازها وجود ندارد.
دانشجو خطاب به مسئولان شهرداری تهران گفت: دوستان بدانند ما متوجه می‌شویم که خیلی از درآمدها از راه درست به دست نمی‌آید و از طریق ساخت و سازهای غیرمجاز تأمین می‌شود. ضمن این‌که این افزایش درآمدهای شما غیرقانونی است

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب