صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow سعید قاسمی: احمدی‌نژاد با نگرش‌مهربانانه به‌دنبال جذب طیف‌خاکستری است
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 15 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عكس حميرا، خواننده پيش از انقلاب هنگام خروج از ايران با دخترش
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس اکبر عبدی و مادرش
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      محمدرضا گلزار در کنار خودروی شخصی اش
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      پاريس هيلتون هنرپيشه هاليوودي از گذشته تا امروز
پنج‌شنبه ۰۳ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های سردار قاسم سلیمانی در روزنامه های اسرائیلی
چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

سعید قاسمی: احمدی‌نژاد با نگرش‌مهربانانه به‌دنبال جذب طیف‌خاکستری است

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

قاطعانه می‌گویم اغلب کسانی که امروز جریان‌هایی چون جریان مشایی را بزرگ می‌کنند، همین الان تفکرات‌شان به مراتب پوسیده‌تر و خائنانه‌تر از همین تفکراتی است که ادعای مخالفت با آنها را دارند.

حاج سعید قاسمی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس میهمان رجانیوز بود و طی گفتگویی چند ساعته، در مورد  مسایل روز سخن گفت. در این دیدار صمیمی وی در مورد فتنه سال گذشته و ریشه های آن سخن گفت و در ادامه نیز به برخی مسایل جنجالی روز از جمله آوردن منشور کوروش به ایران، پروژه عبور از احمدی نژاد، آسیب شناسی نقاط ضعف هواداران دولت در طی سال‌های اخیر و.. پرداخت.


برخی تحرکات اخیر مانند تأکید بر وجوه ملی‌گرایانه بازگرداندن منشور کوروش و طرح مکتب ایران و... را چگونه می بینید؟

در جریان فتنه سال گذشته، 13 میلیون نفر به دلایل مختلف به آن جریان رأی دادند. نمی‌خواهم بگویم که همه آنها می‌دانستند که قصه این جوری از کار در می‌آید. آنچه که از طریق دولت دارد اتفاق می‌افتد این است که برادر عزیزم، آقای احمدی‌نژاد با نگرشی مهربانانه دارد نگاه می‌کند که چرا این اتفاق افتاد و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کند تا به‌نوعی طیف خاکستری جامعه را جذب کند.

در گذشته خط مشخصی بین تفکر انقلابی و تفکر ملی‌گرایی کشیده شد، چون در مقاطع گوناگون تاریخی، جریان ملی‌گرایی به‌نوعی جریان دینی را به سمت خود کشید و حرکت‌های انقلابی را از بین برد. احمدی‌نژاد معتقد است در میان این لایه‌های خاکستری، طیفی بیش از 10 میلیون نفری وجود دارد که چندان کاری به تفکرات انقلابی ندارد، ولی مملکت و سرزمین خود را دوست دارد و لذا به مدل‌های مختلف،‌ جلساتی گذاشته شده، از جمله ایرانیان خارج از کشور را دعوت کردند، به آنها میدان دادند که بروید کیش و سرمایه‌هایتان را بیاورید و بعد هم مسایلی مانند مکتب ایران. به ذهن من می‌رسد که این کارها در این جهت انجام می‌شود.

هر زمان هم که آقای احمدی‌نژاد بخواهد این کار را بکند، بالاخره در یک گوشه دنیا یک اتفاقی در حال رخ دادن هست،‌ یک زمان قرآن آتش می‌زنند، یک وقت به غزه حمله می‌کنند و... بنابراین، انتخاب زمان مناسب برای این کار بسیار دشوار است و احمدی‌نژاد در این سه سال باقیمانده از ریاست‌جمهوری‌اش، برای جذب این طیف وقت زیادی ندارد و هر زمان بخواهد این کار را بکند، دشمن دارد کاری می‌کند. تشخیص زمان مناسب برای انجام این کار -که دائماً و پیوسته مقارن با قصه‌ای می‌شود که دشمن درست می‌کند-، دشوار است.

احمدی‌نژاد در این کار موفق هم بوده است، یعنی بینی و بین‌الله من در همین طیف با آدم‌هایی که با آنها سر و کار دارم که کلاً نسبتی با انقلابی‌گری ندارند، می‌بینم واقعا دارند جذب می شوند. لذا باید تحلیل درستی داشته باشیم. آقای احمدی‌نژاد باید به این قصه توجه داشته باشد که با این تاکتیک چه‌مقدار جذب می‌شوند و ما به ازای آن از طیف حزب‌اللهی‌ها چقدر ریزش می‌کنند. البته رئیس‌جمهور نمی‌تواند در تلویزیون بنشیند و بگوید که ای طرفداران من! با چه هدفی دارم با این تاکتیک را جلو می‌برم. اما این گیر هم وجود دارد که حزب الله وقتی توجیه نیست که چه اتفاقی دارد می‌افتد، می‌آید در هیئات به رییس جمهور انتقاد می‌کند و نهایتا این وضعیت پیش آمده که هر حزب‌اللهی‌ای در دور دوم احمدی‌نژاد دوست دارد نقش اپوزیسیون را بازی کند که بگردند و کل سیستم احمدی‌نژاد را با این عنوان که بنی‌صدرتان را جمع کنید، زیر سؤال ببرند. نتیجه هم این می شود که فرزند من که امروز قبل و بعد این جریان را نمی‌فهمد، یک شبه می‌شود ضد احمدی نژاد و ضد رهبری. چون وقتی تو داری این جریان را می‌زنی این بچه دیگر در دامن آقا نمی‌آید و اپوزیسیون می‌شود و عن‌قریب است که به دامان آن طرف بیفتد و نه در دامان حزب‌الله. برای همین هم حضرت آقا هم گفتند که مسائل فرعی را این قدر بزرگ نکنید.

عوارض منطقه‌ای و بین المللی مطرح کردن مسایلی مثل مکتب ایران و... چیست؟

قطعاً ما باید تبعات این قصه را بپذیریم. احمدی‌نژاد هم این قصه را می‌فهمد. ان‌شاءالله که آقای احمدی‌نژاد در یک اتاق فکری این مسایل را بالانس کرده است. بعضی از کسانی که امروز توی شیپور ایرانیت می‌دمند و این مسئله را بزرگ می‌کنند، همان کسانی هستند که در دوران آقای خاتمی و حسن روحانی و وزیر امور خارجه ما 24 ساعته با جک استراو و....جلسه می‌گذاشتند و چای قند پهلو می‌زدند! فرق بسیار زیادی است بین جلسه گذاشتن امثال آقای روحانی با آنها و باج دادن‌شان به اجنبی با مدلی که دولت فعلی دارد، چون ما حداقل به صداقت احمدی‌نژاد و تیم او ایمان داریم و به صداقت حسن روحانی و کسانی که در طول جنگ باعث قطعنامه 598 شدند، اطمینان نداریم. درباره کسانی که این زهر را درست کردند، هنوز سؤالات زیادی باقی است که در جای دیگری باید به آنها پاسخ داده شود. من می‌بینم بعضاً‌ همان‌ها بر این در شیپور می‌دمند.

اما اینکه آیا الان زمان مناسبی برای طرح این مسئله توسط آقای احمدی‌نژاد هست یا نیست؟ ما خواهش‌مان این است که برادر! آقای احمدی‌نژاد! الان حزب الله نمی‌تواند این لقمه را هضم کند. تو داری بخشی از طیف خاکستری را به دست می‌آوری، ولی از یک طرف هم داری طیف خاکستری می‌سازی، یعنی یک سری خاکستری جدید با این حرکت‌ها تولید می‌شوند. من به ایرادها و انتقاداتی که بر دولت و عملکرد آن وارد است، کار ندارم، از کلیت یک جریان کلان حرف می‌زنم. دشمن دوست دارد ما را به راه‌های فرعی بکشاند، چون در آنجا می‌تواند ما را گیر بیندازد. الان منتقد کیست؟ آقای روحانی است؟ آقای رضایی است؟ آقای شمخانی است؟ باید پرسید آقایان! در مقطعی که شما سر کار بودید و با ابرجنایتکارها تساهل و تسامح سیاسی می‌شد، آن موقع چرا کسی شیپور نزد؟ آن آقا در شعارهای انتخاباتش مطرح کرد که دیوانگی است ما بخواهیم با آمریکا سرشاخ بشویم. من اگر رئیس جمهور شوم با اوباما تعامل سازنده خواهم داشت. شما که هنوز به جایی نرسیده بودید، اینها شعارهای انتخاباتی‌تان بود، اگر سر کار آمده بودید که اوضاع امروز ما این گونه نبود.

قاطعانه می‌گویم اغلب کسانی که امروز جریان‌هایی چون جریان مشایی را بزرگ می‌کنند، همین الان تفکرات‌شان در راستای تفکراتی به مراتب پوسیده‌تر و خائنانه‌تر از همین تفکراتی است که ادعای مخالفت با آنها را دارند و می‌گویند اینها دارند زرتشتی‌گری و ایرانی‌گری را باب می‌کنند. نه اینکه فقط بگوییم اگر می‌آمدید این کار را می‌کردید، بلکه اینها جزو ادعاهای تبلیغاتی شما بود که به جایی هم نرسید و از ریاست‌جمهوری فقط کت و شلوارش ماند که هر روز می‌پوشید و جلوی آیینه خودتان را تماشا می‌‌کنید!

اگر این کار آقای احمدی‌نژاد یک تاکتیک باشد و حتی به قیمت قربانی شدن بخشی از اعتبار خودش، به نفع انقلاب تمام شود، نه تنها بد نیست که یک جهاد است، منتهی عده‌ای معتقدند که این یک نوع انحراف است و اتفاقاً قرار است موجودی این جریان‌هایی که ساخته می‌شوند، در برابر رهبری خرج شود. نظرتان در این باره چیست؟

این فرمایش شما درست است و باز من روی این قصه تأکید می‌کنم که به هر حال احمدی‌نژاد برای جذب آن بخش از جامعه تلاش می‌کند که کلافه‌اند و با این دغدغه‌‌های ما قرابتی ندارند، چون مدل فکری حضرت روح الله هزینه‌بر است. به هر حال تاکتیکی است که احمدی‌نژاد روی آن فکر کرده و پذیرفته و احساس می‌کنم اگر دوستان ما حواس‌شان جمع باشد، روشنگری کنند، جلساتی هم با خود او داشته باشند و این خط دقیقاً تبیین شود و صداقت هم در این قصه باشد که ان‌شاءالله هست، به نتایج خوبی می‌رسند. من به این قصه، خوش‌بینانه نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم که ما از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و با وجود شیطنت‌هایی که می‌شود و با کج‌سلیقگی‌هایی که حزب الله بعضی جاها دارد می‌کند، ما با صحت و عافیت از این مرحله هم عبور می‌کنیم.

یعنی بچه حزب‌اللهی‌ها باید به برخوردهای آقا نسبت به دولت چشم بدوزند و المتقدم لهم مارق نسبت به ولی‌فقیه نشوند. ایشان ممکن است به برخی عملکردهای دولت انتقاد هم داشته باشند، اما معتقدند که دولت، خط اصلی و مبانی را نگه داشته و لذا انتقاد هم که می‌کنند به عملکردهاست.

دقیقاً همین طور است. حضرت آقا صریحاً فرمودند من از همه دولت‌ها حمایت کردم و از این دولت، به طور خاص حمایت می‌کنم، چون آماج بیشترین تهاجمات است و من بر خودم تکلیف می‌دانم که از او حمایت کنم، مضافاً بر اینکه این دولت نه فقط در ادعا، که طبق آمار و ارقام واقعی و هم بر اساس آنچه که مردم دارند می‌بینند، کارها و خدمات انقلابی‌ای را انجام داده که در دوره‌های قبل نشد. در انتخابات هم علی‌رغم همه خط‌کشی‌هایی که شد، رأی قاطع به احمدی‌نژاد متعلق به طبقه‌ای بود که طعم این خدمات را به چشم دیده بودند. اگر حزب الله روشنگری کند و کج‌سلیقگی نکند و به‌خصوص هیئات که توانستند در برابر بخشی از تهاجمات بایستند، هوشیار باشند، از این مرحله نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

اگر از من بپرسید که فتنه بعدی را چگونه می بینی؟ تحلیل و نگرش من این است که ما بعد از اتفاقات و عملیاتی که پیش می‌آیند، جلسه برای تحلیل و بازخوانی و بازنگری آنها نداریم و همیشه دنبال روزمرگی هستیم. اما دشمن این طور نیست. شما سماجت و پیگیری آمریکا را ببینید. 30 سال است که دارد یک‌نفس عملیات می‌کند، 30 سال است که جواب نمی‌گیرد و باز هم رها نمی‌کند. اگر ما 30 سال به یک در بسته بزنیم و پول خرج کنیم و دائم جاسوس‌های ما را بگیرند و عملیات انجام بدهیم و موفق نشویم و جواب نگیریم، باز هم ادامه می‌دهیم؟ ما اگر بیاییم عواملی را که در هشت ماه فتنه، فعال بودند و خدا کمک‌مان کرد و علمداری ولایت نجات‌مان داد، بشناسیم و تحلیل کنیم، می‌بینیم که سه عامل بود که ما را نجات داد: اول خود خدا که لطف کرد. دوم وجود ذی‌جود رهبری و ولایت و سوم دعای خانواده‌های شهدا. به نظر من این سه عنصر کمک کرد که سریع از این فتنه خارج شدیم.


0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب