صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow تبلیغات مبتذل شرکت های ایرانی داخلی در تلویزیون
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

مهناز افشار بعد از آرایشگاه و دو ساعت قبل از عقدش
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس یادگاری گرفتن پوریا پورسرخ از علی کریمی
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ بدل کریس رونالدو در کرمانشاه
جمعه ۰۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس : سیدحسن نصرالله درمنزل احمدی نژاد
دوشنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های متفاوت شبنم قلی خانی در خارج از کشور
جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

تبلیغات مبتذل شرکت های ایرانی داخلی در تلویزیون

ارزیابی كاربر: ONOFFOFFOFFOFF / 1
ضعیف عالی 

دتی است برخی شرکت های ایرانی داخلی تبلیغ محصولات خود را به تعدادی از شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب سپرده اند تا در لابه لای فیلمها و سریالهای ترکیه ای و کره ای این تبلیغات را به روی آنتن ببرند. جدیدا هم برخی فیلمهای ایرانی سر از تبلیغ در شبکه های ماهواره ای درآوردند.

تبلیغ بعضا مبتذل برخی محصولات ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب چندی است روند صعودی به خود گرفته و با وجود ممنوعیت‌های قانونی با سستی از سوی نهادهای مسئول مواجه شده است.

هنگامی که در روانشناسی اجتماعی، به بحث رهبری می رسیم در آنجا صحبت از راههایی است که به وسیله آن با بهره جویی از هیجان افراد به کنترل افکار و دستکاری اعتقادات آنها پرداخته می شود؛ در همین جاست که جادوی تبلیغات به کار می آید و نظر و اندیشه مخاطب را تعدیل و کنترل می کند و گاه تغییر می دهد. در این حال، برانگیختن هیجان، بر بافت منطقی ذهن اثر می گذارد و با ایجاد اختلال در آن، شخص بدون آنکه متوجه باشد، در درستی و نادرستی یک چیز، تصمیم هیجانی می گیرد و مطابق با آن عمل می کند و این همان چیزی است که جادوگر تبلیغات خواسته است.

مشخص نیست چرا این سبک تقاضا در شرکت های ایرانی بالا رفته و در شبکه ای که مروج زنای محصنه، لواط، رابطه نامشروع زنان، شرب خمر، دروغ و دیگر گناهان کبیره است، باید در لابلای آنها نام شرکت های ایرانی به گوش برسد.


درآمدزایی به چه قیمت؟

برای مثال شامپوی "ل" یکی از اولین برندهایی بود که در ماه های اخیر پایش به این شبکه ها باز شد. تبلیغات این محصول در پیک بازدید و در میان قسمت های حساس سریال فاطماگل پخش شد وجالب اینجاست که در تیزر آگهی این محصول از زنی نیمه برهنه استفاده می شود و  زبان آن ترکی استانبولی است یا چای "ش" نیز یکی دیگر از محصولات است و در تبلیغ این محصول جمعی از زنان نیمه برهنه و مردان هندی هستند که از روی بی حوصلگی در یک پارتی نشسته اند و بعد از نوشیدن چای به صورت جمعی به رقص و پایکوبی می پردازند یا اولین تبلت ایرانی محصولی است که روزی افتخاری برای تولید ملی بود و متاسفانه برای تبلیغاتش دست به دامن شبکه های فاسد ماهواره ای شده است.

در میان تبلیغات مختلفی که از یک شبکه ماهواره ای پخش می شود، تبلیغ ماکارونی "پ" نیز به نوبه خود جالب است این محصول با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز در حال تبریک گفتن به مناسبت سال نو است و به نظر می رسد جزو گروه هایی هست که تا آخر خرداد نیز سال نو را تبریک می گویند. البته اینکه چرا از یک شبکه ضد فرهنگی به خانواده های ایرانی تبریک می گوید نیز مشخص نیست.

تبلیغات مبتذل شرکت های ایرانی داخلی در تلویزیون


هزینه پایین تبلیغات توجیه گر اقدامات ضد منافع ملی نیست

برخی هزینه بالای تبلیغات در صدا و سیمای ایران را از دلائل گرایش تعدادی از شرکتها به تبلیغ در ماهواره می دانند اما با توجه به صهیونیستی بودن ماهیت این شبکه ها و کارویژه ای که در تاسیس آنها تعریف شده آیا رجوع به آنها به رغم قیمت پایین تبلیغات نسبتی با منافع ملی پیدا می کند یا اینکه مدیران این شرکتها با نگاه به منافع شخصی بر مصالح ملی چشم بسته اند؟

اصولا شبکه های فارسی زبانی که اقدام به دوبله و پخش سریالهای خارجی می کنند حاضرند به طور رایگان اقدام به تبلیغ محصولات ایرانی نمایند هم‌ذات‌پنداری یا همانندسازی اصطلاحی در روانکاوی است که در این مکانیسم دفاعی، فرد، هویّت یک موضوع را، تا حدی، با‌ موضوع دیگر تطبیق می دهد.

به نظر می رسد، این روش همان  فرآیندی است که برای ورزشکاران در زمین رغیب ایجاد می کنند. کشتی گیران برای آنکه بهتر بتوانند کشتی بگیرند تبلیغات کشور متبوعشان را در کنار زمین قرار می دهند.

شبکه های ماهواره ای نیز با استفاده از همین اصل، برندهای معتبر ایرانی را به سمت خود جذب می کنند تا مخاطب تصور کند این شبکه ها نیز مانند شبکه های داخلی هستند و به اصطلاح خودی به حساب می آیند! موضوعی که هم باعث فریب مخاطب داخلی شده و هم با عث تقویت شبکه های معاند می شود.

قانون در این باره سکوت نکرده است

این در حالی است که طبق قانون و برابر ماده ۱۰  ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که در سال ۷۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران مجازند به تناسب مسئولیت‌های خود دستورالعمل‌هایی را برای تعیین آگهی‌های تبلیغاتی غیر‌مجاز تدوین و بنابر حوزه صلاحیت خود رأساً و به‌طور جداگانه به ناشرین، مطبوعات و بنگاه‌های تبلیغاتی و همچنین واحدهای داخلی و تابع خود ابلاغ کنند.»

و یا معاون اول وقت رئیس جمهور در مورخ ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۸۵ طی بخشنامه‌ای: فعالیت‌های تمامی شبکه‌های تلویزیونی فارسی ‌زبان مستقر در خارج از کشور که در فضای کشور برنامه پخش می‌کنند را بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران غیر مجاز اعلام کرده و لذا انجام هر نوع مصاحبه، ارسال خبر و «سفارش آگهی» به شبکه‌های یاده شده، ممنوع بوده و لازم است از انجام هرگونه اقدام در این زمینه خودداری شود.»

موضع و بخشنامه صریح وزارت ارشاد

پیش از این، سخنگوی وزارت ارشاد درباره ممنوعیت پخش تبلیغات فیلمهای ایرانی در ماهواره اعلام کرده بود که چنان‌چه فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ شود با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ اکنون به‌شکل رسمی در بخشنامه‌ای این کار ممنوع اعلام شده است.

تبلیغات مبتذل شرکت های ایرانی داخلی در تلویزیون

محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای با ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی اعلام کرد که پخش پیش‌پرده‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی است.

در این بخشنامه آمده است: «با توجه به وجود مواد قانونی و نیز به‌منظور اجرای سیاست‌های فرهنگی و هنری سازمان سینمایی و مطابق با اهداف عالیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنان استفاده از ماهواره ممنوع است و نمایش هرگونه فیلم سینمایی ایرانی، تیزر و آنونس فیلم‌های سینمایی ایرانی از طریق شبکه ماهواره‌ای غیرمجاز فارسی‌زبان، منع قانونی دارد.»


پای کدام سازمانها وسط ماجراست؟

از دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گرفته تا پلیس امنیت اخلاقی ناجا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اداره کل بازرگانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و عجیب تر از آن شرکت مخابرات ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران همه و همه در این پرونده دخیل هستند. ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم که گل سرسبد این ماجراست. اینهمه سازمان درگیر این پرونده هستند و تیزرها روزبه روز زیباتر و جدیدتر پخش می شوند.


اخیرا مسئول دفتر بازرگانی یکی از شرکتهایی که تبلیغ محصول آن در یکی از شبکه های ماهواره ای انجام شده بود پرده جدیدی رو می کند. او می گوید: یگ شبکه ماهواره ای بدون اجازه ما و بصورت خودسر اقدام به پخش آگهی شرکت ما کرده است و ما از طریق حقوقی پیگیر این مساله هستیم و این تبلیغ دیگر پخش نخواهد شد.


تقویت شبکه هایی که هدفشان نابود کردن نظام خانواده است؟

با هر توجیهی که در نظر بگیریم، تقویت شبکه هایی که هدفشان نابود کردن نظام خانواده، ترویج فحشا و اباحه گری در خطوط قرمز اجتماعی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است؛ عقلا، عرفا و قانونا مجاز نیست و در واقع شریک بودن در هدف آنان است. شرکت ها و برندهای بزرگی که هدفشان تقویت اقتصاد ایران اسلامی است، خواسته یا ناخواسته در راهی قدم بر می دارند که چشم اندازش تخریب خانواده ایرانی است و با هزینه تبلیغات در این شبکه ها به صورت مستقیم به دشمن کمک مالی می کنند و داستان ملال آور سهل انگاری یا غفلت مسئولین نیز عاملی برای دامن زدن به این رویداد است.

1 نظر

بازدید كننده
ali
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱ قبل‏ازظهر
یه جای این حرفا یه کم هم به صدا و سیمای میلی گیر بدهید
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب