صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow تحریم های جدید تصویب شد اما ایران همچنان good boy جامعه جهانی است
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 26 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

مریل استریپ در کنار اصغر فرهادی
پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      بدل محمدرضا گلزار در افغانستان پيدا شد
چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      یکی از زیباترین شاهزاده خانم های قجری
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      جیگر جونای نفیسه روشن رو دیدین؟
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      uعکس زیبایی از شیلا خداداد و نیوشا ضیغمی
پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

تحریم های جدید تصویب شد اما ایران همچنان good boy جامعه جهانی است

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

نمایندگان مجلس سنا 25 خرداد 96 طرح تحریم ایران و روسیه را به تصویب رساندند. 
طرح موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» با 98 رأی موافق و تنها دو رأی مخالف در فهرست مصوبات مجلس سنا قرار گرفت.

اما مهم نیست چه تجریمهایی بر عیه ما تصویب شود، مهم نیست که تحریمها چه عنوانی داشته باشند، مهم نیست که به روح برجام خدشه وارد شود یا نشود، مهم این است که جسم برجام سالم است.
حتمآ می پرسید جسم برجام چیست؟
جسم برجام همان کاغذی است که ظریف و سایر امیرکبیرهای ما امضا کردند و تا زمانی که آن ورق، پاره و گم نشود، جسم برجام سالم است و تا جسم برجام یعنی همان کاغذ را طرفهای مقابل پاره نکرده باشند ما به برجام احترام می گذاریم و به تعهداتمان عمل می کنیم و هی سیمان می ریزیم و هی اورانیوم هایمان را می فروشیم و هی اعتماد سازی می کنیم.
آخر می دانید دوستان، می دانید عزیزان
. می دانید سروران، ما تازگیها با تدبیر امیرکبیرهایمان به good boy جامعه جهانی تبدیل شده ایم و چه "آمانو" از سازمان ملل بیاید، چه آماکهنه از یک سازمان دیگر بیاید تایید می کند که ایران عزیزما تازگیها پسر خوبی شده و به برجام به طور کامل پایبند بوده.

تحریم های جدید تصویب شد اما ایران همچنان good boy جامعه جهانی است

این پسر خوب، این وطنم پاره طنم قصد دارد همچنان بچه خوب و حرف گوش کنی باشد، به خاطر ده، صد یا هزار تحریم که خود را bad boy نمی کند. حتی اگر سران عرب و نتانیاهو هم بخواهند علیه ایران ائتلاف کنند ما همچنان با اقتدار عنوان افتخارآمیز good boy را حفظ می کنیم.  چون دوستان و ژنرال های سیاسی ما خون دل ها خورده اند که این برجام به فرجام برسد  و جسمش شکل بگیرد و روحش هم که بیخیال. اصلا مگر ما خرافاتی هستیم که هی روح روح می کنیم؟ بابا جسمشو عشقه.

یادی هم بکنیم از پیش بینی و تحلیل دکتر احمدی نژاد در مورد شرایطِ پس از انتخابات در تاریخ 21.2.96
ایشا گفتند:  معتقدم هیچ تفاوتی ندارد چه کسی بعد از انتخابات بیاید. چند تا بمب در سیستم سیاسی جا گذاشتند و چند تا بسته تحریم هم آماده کردند که به خیال خودشان کار ملت ایران را تمام کنند.

اما مشروح خبر در مورد تحریمهای جدید را در زیر ببینید تا متوجه شوید که این تحریمها با جسم برجام کاری ندارد.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس سنا امروز پنجشنبه طرح تحریم ایران و روسیه را به تصویب رساندند. 
طرح موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» با 98 رأی موافق و تنها دو رأی مخالف در فهرست مصوبات مجلس سنا قرار گرفت.
این طرح پس از تصویب در مجلس سنا برای تبدیل شدن به قانون بایستی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شود و سپس به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

طرح جدید سناتورها که در صورت تبدیل شدن به قانون، تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران را افزایش می‌دهد، به طور کلی سه محور اصلی دارد:

1) تحریم‌های موشک بالستیک: که اشخاص دخیل در برنامه موشکی بالستیک ایران و کسانی که با آنها داد و ستد دارند را هدف تحریم قرار می‌دهد.

2) تحریم‌های جدید تروریسم: تحریم‌هایی مرتبط با تروریسم را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال  می‌کند و به طور مشخص قوانینی علیه افرادی تدوین می‌کند که در حال حاضر به بهانه حمایت ادعایی ایران از «تروریسم» تحریم هستند.
این قانون رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند به فاصله حداکثر 90 روز بعد از اجرایی شدن، تحریم‌هایی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اشخاص خارجی که جزو مقام‌ها، مأموران یا وابستگان این سازمان هستند، اعمال کند.

3) اجرای تحریم تسلیحاتی: رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌سازد تا دارایی افراد و نهادهای درگیر در  فعالیت‌های خاص مرتبط با تأمین، فروش و یا انتقال تسلیحات منع شده و مواد مرتبط به یا از ایران را توقیف کند.

به طور مشخص، طرح خواستار اعمال تحریم علیه افرادی است که در فروش، تامین قطعه، تعمیر و انتقال تانک، خودروی زرهی، تسلیحات با کالیبر بالا، هواپیماهای جنگی. بالگردهای تهاجمی، کشتی، موشک و سامانه‌های موشکی به ایران، نقش آفرین باشند.
با آنکه تهیه‌کنندگان طرح تأکید دارند که لحن پیش‌نویس به نحوی است که در اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خللی ایجاد نمی‌کند کارشناسان مسائل تحریمی حتی در آمریکا درباره مغایر بودن آن با این توافق هشدار داده‌اند. 
به عنوان مثال، «آدام زوبین»، معاون وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا چندی پیش در نامه‌ای خطاب به نمایندگان کنگره هشدار داده این پیش‌نویس توافق هسته‌ای با ایران را تضعیف کرده و در روابط آمریکا با متحدانش اخلال ایجاد خواهد کرد.
زوبین نوشته این تحریم‌ها «با توجه به اینکه دست‌کم مغایر با روح برنامه جامع اقدام مشترک دیده خواهند شد، موجب واکنش‌های وحشتناکی در داخل ایران و با متحدان ما خواهد شد.»
طرح «مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران» به علاوه دارای بندی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمانی تروریستی قلمداد می‌کند و عملاً در روند عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران اخلال ایجاد می‌کند. این بند نقض مستقیم تعهدات آمریکا در بند 26 و 29 برجام است.
در بند 26 برجام آمده است: «ایالات متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست دو به عمل خواهد آورد. دولت ایالات متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره، از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست 2 که اعمال آنها را وفق این برجام متوقف کرده است، خودداری می‌نماید، فارغ از فرآیند حل و فصل اختلافات پیش‌بینی شده در این برجام».
بند 29 توافق هسته‌ای هم تصریح دارد: «اتحادیه اروپایی و دولتهای عضو و همچنین ایالات متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تأثیرگذاری خصمانه و مستقیم بر عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهداتشان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت آمیز این برجام خودداری خواهند کرد».

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب