صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow همیشه وزیران برکنار شده احمدی نژاد بهترین می شوند
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های لیندا کیانی و نرگس محمدی در جام جهانی برزیل
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مدافع فصل گذشته سپاهان با بي ام دابليو ايكس 6
پنج‌شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علی دایی از فوتبال به والیبال مهاجرت کرد
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      محمدرضا گلزار و ماشین لوکس آ یو دی اش
سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شیث رضایی و ماشین لوکسش
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

همیشه وزیران برکنار شده احمدی نژاد بهترین می شوند

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

نت گشت: احمدی نژالد در عزل و نصب وزرایش رکورد دار است اما مسئله ای که در تمام عزل ونصب ها تشابه دارد واکنش مخالفین است. در هنگام معرفی هر وزیر با آن وزیر تا جای ممکن مخالفت می کنند و معمولاً هم با رای بالایی انتخاب نمی شوند اما همیشه بعد از برکناری تا جایی از آن ویزیر تعریف وتمجید می شود که گویی بهترین وزیر تاریخ ایران بوده و برکناری اش با هیچ عقلانیت و توجیهی سازگاری ندارد نمونه آن هر دو وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد یعنی لنکرانی ودستجردی.

ایران:مدلی تمام عیار از تبلیغات منفی رسانه‌ای در خصوص عزل وزیر بهداشت و درمان روز گذشته به بهترین وجه ممکن قابل حس بود به‌طوری که مخاطب رسانه‌ها احساس می‌کرد با جابه‌جایی خانم دکتر دستجردی پیشگویی‌ها در خصوص پایان دنیا محقق شده و این امر در آستانه رقم خوردن است!
به جرأت می‌توان گفت صفحه اول تمام نشریات و رسانه‌های مکتوب کشور، روز گذشته به ماجرای برکناری وزیر بهداشت و درمان اختصاص داده شده بود. موضوعی که البته در مجموعه مدیریت اجرایی کشور امری عادی و معمولی قلمداد می‌شود اما در فضای سیاسی و رسانه‌ای، سوژه‌ای خوب و چرب و نرم برای ابراز مخالفت‌ها با دولت است.جالب توجه آن‌که اگر سری به آرشیو رسانه‌های مدافع خانم دکتر بزنیم متوجه می‌شویم اکثر آنها در فاصله‌ای نه چندان دور جزو منتقدین جدی و نام و نشاندار ایشان در حوزه بهداشت و درمان بودند اما امروز به واسطه مخالفت با دولت و رئیس جمهور حاضرند به این چرخش 180 درجه‌ای تن بدهند. هرچند تبلیغات رسانه‌ای علیه دولت احمدی‌نژاد در طول 7 سال گذشته تکرار شده اما امروز مواضع مشترک رسانه‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی متنوع از منتها الیه راست تا منتها الیه چپ و ضد انقلاب و بیگانه حاوی نکات تأمل برانگیزی است. امروز توان همه جریان‌های سیاسی علیه دولت خدمتگزار متمرکز شده و البته مردم بصیر بخوبی اینگونه ترفندها را رصد و درک می‌کنند.
رسانه هاشمی از وزیر احمدی‌نژاد حمایت کرد!
روزنامه آرمان روابط عمومی (نزدیک به خاندان هاشمی) روز گذشته با تیتر و عکس یک به بررسی موضوع عزل خانم وزیر پرداخت و با استفاده از تعابیری همچون «برو و بیاهای دولت در ماه‌های آخر» در ذیل تیتر «نسخه خانم دکتر هم پیچیده شد»، به عزل وی، واکنش منفی نشان داد.
آرمان روابط عمومی در گزارش اول خود با مطرح کردن موضوع مخالفت دستجردی با عزل (باقر لاریجانی) قائم مقام وی، وزیر بهداشت سابق را قربانی اختلاف رئیس‌جمهور با برادران لاریجانی دانست!
چرخـش 180 درجــه‌ای رسانه اصلاح‌طلب
«کابینه به لب مرز رسید» و «نخستین وزیر زن به خط پایان نرسید» عنوان تیتر روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد بود که دیروز ذیل عکس یک این روزنامه منتشر شد. این روزنامه در مطلبی با به کار بردن واژه‌هایی نظیر «غافلگیری‌های سیاسی» و «تصمیمات خلق الساعه» توسط احمدی‌نژاد، اصل اختیار رئیس جمهور مبنی بر عزل و نصب وزرا را زیر سؤال برده و در گزارش کوتاهی به واکنش‌های برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به برکناری وزیر بهداشت پرداخت.
وقتی اصلاح‌طلبان، دستجردی رامرد می‌دانند!
دیگر روزنامه اصلاح‌طلب کشور هم با عکس یک و تیتر اصلی به بررسی موضوع عزل وزیر بهداشت توسط رئیس جمهور پرداخته است. این روزنامه در تیتری تأمل‌انگیز با عنوان «تنها مرد کابینه دهم برکنار شد» تنها زن وزیر کابینه را به خاطر جسارت رویارویی‌اش با رئیس‌جمهور به «مرد» تشبیه می‌کند!
ابتکار اصلاح‌طلبان در حمایت از وزیر معزول
روزنامه ابتکار هم به مانند سایر رسانه‌های اصلاح‌طلب، «پشت پرده برکناری خانم وزیر» را اختلافات تنها وزیر زن با رئیس‌جمهور بر سر عزل باقر لاریجانی، قائم مقام وزیر بهداشت عنوان می‌کند.
اعتراض کرد، برکنار شد!
اما روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در تیتر یک خود با عنوان «خانم وزیر اعتراض کرد؛ برکنار شد» اختلافات با دولت بر سر عزل باقر لاریجانی را از جمله دلایل برکناری دستجردی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ می‌داند.
ارگان رسانه‌ای رضایی، حامی خانم وزیر
ارگان مطبوعاتی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در مصاحبه با برخی نمایندگان «مسائل سیاسی»، «دخالت مسائل شخصی در عزل وزیر» و «جابه‌جایی‌های نامعقول دولت» را از جمله دلایل عزل وزیر بهداشت تلقی می‌کند.
ارگان شهرداری، نگران سلامت!
«سلامت قربانی سیاست شد» تیتر یک روز گذشته روزنامه همشهری،‌ ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران بود. این روزنامه در ذیل مطلبی با عنوان خداحافظی احمدی‌نژاد با سی‌امین وزیر خود به اختلافات میان احمدی‌نژاد و تنها وزیر زنش اشاره کرده و به مانند سایر رسانه‌ها درگیری‌ها بر سر تخصیص ارز دارو و موضوع عزل باقر‌لاریجانی از قائم مقامی وزیر را از جمله دلایل اصلی برکناری دستجردی عنوان کرده است.
حمایت ارگان رسانه ملی از وزارت زنان
اما روزنامه جام‌جم ارگان رسانه‌ای سازمان صدا و سیما هم مانند شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما از جنبه دیگر به بررسی موضوع برکناری وزیر بهداشت پرداخته و در ذیل تیتری تحت عنوان «وزارت دستجردی؛ تجربه‌ای موفق اما ناتمام» به ذکر مفصلی از موفقیت‌های دوران وزارت خانم وزیر پرداخته است.
حمایت از دستجردی، به خراسان هم کشیده شد
روزنامه خراسان هم در گزارشی با عنوان «عزل وزیری که نمره 20 کابینه را داشت» صرفاً به بررسی واکنش‌های مختلف برخی از نمایندگان مجلس در رابطه با برکناری وزیر بهداشت پرداخت.
مؤتلفه، حامی وزیر زن!
روزنامه رسالت هم به انتشار گزارش «چرا تنها زن کابینه از قطار دولت پیاده شد» از سوی یکی از سایت های وابسته به نهادهای امنیتی، بسنده کرده و البته موضع منفی در این خصوص از خود نشان داد. روزنامه نزدیک به حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز در مطلبی با عنوان «انتقاد کرد، برکنار شد» به مانند سایر روزنامه‌ها، فشار دولتی‌ها برای برکناری باقر لاریجانی و همچنین انتقادهای خانم وزیر نسبت به تخصیص ارز واردات دارو را از جمله دلایل اصلی برکناری وی از پست وزارت عنوان کرده است.
یک مخالف!
اما به جرأت می‌توان گفت که در لابلای تمامی نشریاتی که از دید انتقادی به موضوع عزل وزیر بهداشت نگریستند، روزنامه ابرار یکی از معدود رسانه‌هایی است که با دید مثبت به این موضوع نگریسته و در یادداشتی تحلیلی با عنوان «جزاءالنسمار» به قلم دکتر سید محمد اصل تهرانی، به مقایسه دوران تصدی منوچهر متکی بر وزارت امور خارجه و مرضیه وحید دستجردی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخته و به عملکرد ناموفق نامبردگان بر این دو وزارتخانه مهم اشاره و می‌نویسد: ماه‌هاست به دلیل ضعف قابل رؤیت در عرصه بهداشت و درمان کشور بویژه در بخش دولتی و بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت اوضاع نابهنجار و بی‌سابقه‌ای ایجاد شده است.
روز گذشته همچنین روزنامه‌هایی مانند قدس، حمایت و جوان نیز در مطالبی جهت‌دار از وزیر معزول دفاع و دولت را به باد انتقاد گرفته‌اند!
در فضای مجازی چه گذشت
اما شاید در تاریخ معاصر کمتر پیش آمده باشد که رسانه‌ها از صدا و سیما تا رسانه توکلی و حتی بی بی سی در مورد یک موضوع معمولی که برکناری وزیر بهداشت است اینچنین توپخانه‌هایشان را به سوی هدفی واحد نشانه گرفته و آتش وسیعی به سوی آن روانه کرده باشد.
تمام توان فارس برای تخریب دولت
سایت فارس که مدت‌ها است تلاش بی‌وقفه را در تخریب دولت به کار بسته با برکناری وزیر بهداشت فرصت مناسب جدیدی برای حمله به دولت یافت.
بخش‌های سیاسی و اجتماعی این خبرگزاری با در اولویت قرار دادن این سوژه تعداد بالایی مصاحبه، گزارش و یادداشت تولید کرده و در اقدامی عجیب هر کدام از این اخبار را چندین بار منتشر کردند. گوشه‌ای از تلاش این رسانه را بررسی می‌کنیم:
٭ باهنر در گفت‌وگو با فارس: مجلس تغییرات کابینه دهم را بررسی می‌کند / احتمال لزوم رأی‌گیری مجدد برای وزرا// ٭ حدادعادل در گفت‌وگو با فارس: عزل وزیر بهداشت خبر خوبی نبود / هر فرد دیگری بیاید فرصت تحول ندارد// ٭ گزارش فارس از عزل اولین وزیر زن پس از ۱۲۳۵ روز خدمت// ٭معاون وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس:دستجردی مشکلات دارویی را حل کرد و رفت// ٭ فارس از روند برکناری وزیر بهداشت گزارش می‌دهد
٭ سوت پایان برای خانم وزیر/ آیا با عزل دستجردی مسئله حل می‌شود؟
به نام دولت علیه دولت!
اما در بین همه خبرگزاری‌ها ایسنا که مدیریت آن به برخی مقامات دولتی نیز نزدیک است رویکرد عجیبی را در پیش گرفت!
ایسنا روز گذشته در قالب انتشار یک گزارش تصویری با 33 عکس از وزیر عزل شده یک قدیس و قهرمان ملی ساخت!
گزارش تصویری با عنوان «خداحافظی کابینه با خانم وزیر» شامل 33 عکس از دستجردی در حالات مختلف است.
رسانه زاکانی دولت را نامرد دانست
در حالی که گویا حمله به دولت و تخریب آن از واجبات یومیه جریان‌های تمامیت خواه به حساب می‌آید و این افراد هیچ ترسی از برخورد دستگاه قضا ندارند، جهان نیوز با تیتر «تنها مرد کابینه» برکنار شد توهین آشکاری را به هیأت دولت انجام داد!
جهان که فرصت مناسبی را به واسطه اظهارات رحیمی یافته بود تیتر زد: «با وجود وعده رحیمی، وزیر بهداشت برکنار شد؛» جهان فرصت تخریب احمدی‌نژاد را هم از دست نداد و در گزارشی دیگر یادآور شد: «اعتراف به شکست پروژه وزارت زنان در دولت احمدی‌نژاد»
فرصتی برای عقده‌گشایی
الف نیز همچون جهان با تیتر‌های متفاوت به تخریب دولت پرداخت اما آنچه بیش از این تیتر‌ها توهین‌آمیز به حساب می‌آید حجم انبوه کامنت‌های بی‌نام و نشانی است که صراحتاً رئیس‌جمهور و دولت را به باد هتاکی گرفته‌اند. از انتشار توهین‌های مورد نظر به منتخب ملت معذور است.
از جمله تیتر‌های الف می‌توان به:
٭ ای کاش با مسئولانی که ارز دارو را برای واردات غذای سگ اختصاص دادند هم برخورد می‌شد // ٭ واکنش توکلی به عزل وزیر بهداشت؛/دود بی‌ثباتی به چشم مردم می‌رود اشاره کرد.
البته اگر قرار باشد به حجم انبوه توهین‌ها و تخریب علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور توسط رسانه‌های دیگر از صدا و سیما تا تلویزیون‌های لس‌آنجلسی اشاره نکنیم باید حتماً به حساسیت قابل تأمل بیگانگان به این موضوع اشاره کنیم. به طوری که روزنامه‌های امریکایی «نیویورک تایمز»، انگلیسی «گاردین» و «دیلی تلگراف» و «دویچه وله» آلمان با مواضعی مشابه با پرداختن به خبر عزل وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نوشتند: این وزیر که تنها وزیر زن ایرانی از اول انقلاب اسلامی تاکنون بوده است، پس از اعتراض به کمبود دارو در کشور توسط رئیس‌جمهور ایران برکنار شد

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب