صفحه اصلی arrow کامپیوتر ، اینترنت و موبایل arrow داستان بزرگ‌ترین کلاهبرداری آنلاین تاریخ
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 17 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

احمدي نژاد چطور از دست دادن با زنان طفره مي رود؟
یك‌شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      یکی از زیباترین شاهزاده خانم های قجری
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نيوشا ضيغمي در چارسو با خواهرش همبازي شد
جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نیلوفر پارسا هم مانکن شد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس مهران غفوریان و همسرش
چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

داستان بزرگ‌ترین کلاهبرداری آنلاین تاریخ

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

«من همیشه فکر می‌کردم او روسی است.»، «این پسر خیلی سخت روی چیزی که در آن استعداد داشت کار می‌کرد.»، «او در اینجا یعنی خاک ایالات متحده بود. این ضعف بزرگ وی بود. اگر هر جای دیگری زندگی می‌کرد، به زندان نمی‌رفت.»

و البته باید به‌گفته آخر افزود: اگر وی هر جای دیگری زندگی می‌کرد به احتمال، هیچ‌وقت هم دستگیر نمی‌شد. این داستان مردی است که دوبار دستگیر شده و به راحتي فرار كرده، مردی که با سرویس مخفی ایالات متحده همکاری داشته است. کسی که عملیات خلافکارانه‌اش را با شعار «پولدار شوید یا در حال تلاش بمیرید» مزین كرده بود. مردی که برای یک جرم کامپیوتری بيست سال زندانی خواهد بود. رقمی که در تاریخ ایالات متحده برای جرم هک‌کردن بی‌سابقه است.آلبرت گونزالس 29 ساله، فرزند دو مهاجر کوبایی است که در دهه 70 به ایالات متحده مهاجرت كردند. وی کار با کامپیوتر را از سنین کودکی آغاز كرد. وقتی 8 ساله بود والدینش برای او یک دستگاه کامپیوتر خریدند؛ موضوعی که در آن زمان برای یک خانواده متوسط امریکایی چیزی به‌نسبت خاص محسوب می‌شد.  در زمان تحصیل در دبیرستان میامی جنوبی در فلوریدا، وی توانست یک گروه ازخوره‌های کامپیوتر را دور خود جمع کند. برای توصیف گونزالس در آن زمان از اصطلاح «دردسر ساز» استفاده شده است. آن‌ها توانستند در سال آخر دبیرستان از طریق کامپیوترهای کتابخانه مدرسه به سیستم دولت هند نفوذ کرده و پیغام‌هایی در رابطه با فرهنگ آن‌ها برای‌شان‌ بنویسند. نکته جالب توجه اين که گونزالس برای این جرم زندانی نشد و تنها به شش ماه دوری از کامپیوتر محکوم‌شد. مسئولان مرتبط با این امر شايد هیچ‌‌وقت خود را بابت این امر نخواهند بخشید. زیرا همین فرد بعدها يك کلاهبرداری‌ را سازماندهی كرد و به انجام رسانید که بزرگ‌ترین کلاهبرداری آنلاین تاریخ ایالات‌متحده محسوب می‌شود.

16fdf
فلش فوروارد : گونزالس در دادگاه با لباس زندان، موی اصلاح شده و مرتب و یک عینک با قاب نازك فلزي نشسته است. دست‌هایش را به پشت برده و در کل مدت دادگاه از جایش هیچ حرکتی نمی‌کند. قبل از این‌که حکم قرائت شود، گونزالس به دادگاه می‌گوید که از جرم‌هایش به شدت پشیمان است و بابت سوء استفاده از روابط شخصی خود نادم است: «به‌خصوص رابطه‌ای که من با یک آژانس دولتی داشتم، آن‌ها به من شانسی دوباره برای زندگی داده بودند.» اشاره وی به زمانی است که به‌صورت یک خبرچین حقوق بگیر برای سرویس مخفی کار می‌کرد. گونزالس ادامه می‌دهد‌: «من هیچ‌کس را جز خودم سرزنش نمی‌کنم.» در سال 2000 گونزالس برای مدتی کوتاه به نیویورک نقل مکان کرد و تنها کمی بعد به کینی در نیوجرسی رفت. در سن 19 سالگی آلبرت که با خرابکاری و نفوذ به سیستم‌های دیگران خو‌گرفته بود، گروه هکر خود را با نام ShadowCrew ایجاد كرد. این گروه شماره رمز 1/5 میلیون کارت اعتباری را سرقت کرده و از آن‌ها در کلاهبرداری‌های آنلاین استفاده مي‌كردند. سایتی که این گروه راه اندازی كرده بود، مرکزی برای انجام انواع و اقسام حراج‌های غیرقانونی شد و در آن علاوه بر کارت‌های اعتباری مواردی مانند پاسپورت، گواهینامه و مدرک تولد نیز به فروش می‌رسید. سرویس مخفی، تحقیق‌هاي خود را با نام «عملیات فایروال» برای دستگیری این زنجیره در حالی آغاز كرد که تخمین زده می‌شد، به وسیله اطلاعاتی که در این سایت به اشتراک گذاشته شده چیزی نزدیک به 4/3 میلیون دلار دزدی انجام شده است. تحقیقات در مقیاسی جهانی و با همکاری کشورهایی مانند کانادا، هلند، سوئد، اوکراين و بلاروس ادامه یافت.


درنهايت،‌ این گروه متلاشی شده و اعضای آن دستگیر شدند. گونزالس نیز در حالی در نیوآرک نیوجرسی دستگیر شد که 15 کارت اعتباری و سپرده جعلي به همراه داشت. نکته جالب توجه اين است که این بار نیز آلبرت گونزالس از زندانی شدن رهايي يافت، زیرا حاضر شد با سرویس مخفی ایالات متحده همکاری کرده و مدارک و شواهدی را علیه همکارانش ارائه دهد. وی یک VPN راه‌‌اندازی كرد و از هکرهای مختلف برای استفاده از آن دعوت كرد. غافل از این‌که شبکه‌ای که قرار بود محل امنی برای فعالیت‌های خلافکارانه باشد، بر طبق همکاری گونزالس توسط سرویس مخفی مورد نظارت قرار می‌گرفت. 28 تن از اعضای سایت طی این فرآيند دستگیر شدند. همکاری‌های وی با مقامات نه تنها او را از مجازات به دور داشت، بلکه گونزالس بابت خبرچینی‌هایش در سال 75 هزار‌دلار نیز حقوق‌دریافت‌مي‌كرد. پس از پایان یافتن داستان Shadow Crew آلبرت به میامی بازگشت.



0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب