صفحه اصلی arrow کامپیوتر ، اینترنت و موبایل arrow فوت و فن کلیدهای میانبر در هنگام استفاده از اینترنت
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 13 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس احمدرضا عابدزاده با دختران آمریکایی
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اولین باری که نیوشا ضیغمی مقابل دوربین قرار گرفت+ عکس
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس یادگاری مشایی با دختران کرد
یك‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۳۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      احمدي نژاد چطور از دست دادن با زنان طفره مي رود؟
یك‌شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      وقتی زیدان فوکول داشت
پنج‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

فوت و فن کلیدهای میانبر در هنگام استفاده از اینترنت

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

 

قصد داریم تا به شما 10 نوع فوت و فن استفاده از کلیدهای میانبر را هنگام استفاده از اینترنت به طور کلی معرفی کنیم. این نوع کلیدها تمامی برنامه های کاربردی که شما هنگام استفاده از اینترنت به آنها مراجعه میکنید را شامل میشود. لازم به ذکر است که این کلیدها به طور محسوسی باعث صرفه جویی در وقت شما و همین طور حرفه ای شدن شما در هنگام کار با رایانه میشود.

1. ورق زدن صفحات اينترنت در Explorer
اين دستور در سيستم فايل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند.شما براي ورق زدن صفحات در اينترنت، لازم نيست که حتماً از ماوس استفاده کنيد، بلکه توسط کليدهايAlt و مکان نماهاي (Cursor) چپ و راست، اين عمل بسيار آسانتر خواهد بود.

2. باز کردن پنجره اي جديد در Explorer
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز9X، ME، NT و 2000 عمل مي کند. به طور معمول، اگر بخواهيد لينکي را که در يک صفحه اينترنت قرار گرفته، باز کنيد، روي آن کليک راست ماوس را فشار مي دهيد و از منوهاي آن فرمان Open in new window را انتخاب مي کنيد. ولي روش و دستور سريعتر براي اين کار وجود دارد: ابتدا کليدshift را فشار دهيد و بعد کافي است که رويLink مورد نظر، يکبار کليک کنيد.

3. بالا و پايين کردن سريع صفحات اينترنتي
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. براي اينکه بتوانيد صفحه اي طولاني را در اينترنت بالا و پايين کنيد، كافي است كه فقط كليد Space را فشار دهيد و براي اينكه بتوانيد دوباره به بالاي صفحه برگرديد، ابتدا کليد Shift و سپس کليدSpace را فشار دهيد.

4. حرکت در صفحات متعدد باز شده اينترنتي
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. شما سايت هاي متعددي را باز کرده ايد و مرتباً در بين اين صفحات در رفت و آمد هستيد. اگر شما ابتدا دکمهAlt را گرفته و سپس كليدTab را فشار دهيد، مي توانيد سايت مورد نظر خود را انتخاب کنيد. با هر بار فشار كليدTab ، در بين صفحات باز شده در حرکت خواهيد بود. اگر شما اين کليدها را رها کنيد، ويندوز، آن صفحه اي را که مارک زده شده است، باز مي کند.

5. مارک زدن لغات يا پرش از روي آنها
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. با فشردن همزمان کليدهايCtrl و مکان نماهاي چپ يا راست، از روي يک لغت به سمت چپ يا راست، از روي يک لغت به سمت چپ يا راست جهش مي کنيد. اگر همزمان کليدShift را نيز فشار دهيد، با اين کار کلماتي که از روي آن پرش کرده ايد، مارک دار مي شود.

6. باز کردن صفحه مشخصات يک فايل ( Properties )
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. شما مي خواهيد سريع و بدون هيچ مشکلي اطلاع حاصل کنيد که حجم يک فايل چه قدر است؟ براي اين کار شما ديگر احتياجي نداريد که ابتدا دکمه سمت راست ماوس را فشار دهيد و بعد در پايين پنجره باز شده Properties را انتخاب کنيد. راه آسانتر براي شما اين است که دو کليدAlt وEnter را همزمان با هم فشار دهيد. پس از آن، صفحه Properties باز مي شود.

7. Zoom کردن به وسيله چرخ ماوس
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. كليدCtrl را فشار داده و نگه داريد و همزمان چرخ ماوس را بچرخانيد، صفحه اينترنتي خود راZoom مي کنيد اگر چرخ را به سمت بالا بچرخانيد، صفحه، کوچکتر مي شود و اگر به سمت پايين بچرخانيد، صفحه، بزرگتر مي شود . اين عملکرد در همه کاربردهايOffice و Internet Explorer قابل اجراست.

8. آيكون Internet Explorer برروي صفحه اصلي کامپيوتر(desktop)
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. آيكون Internet Explorer بر روي Desktop کامپيوتر، يک اتصال و ارتباط معمولي و پيش پا افتاده نيست. بلکه يك عملکرد ويژه، شبيهWorkplace يا محيط شبکه (Network place) است. با کليک راست ماوس بر روي اين آيكون، به طور مستقيم به قسمت Properties هدايت مي شويد و از آنجا به طور مستقيم به Options Internet دسترسي خواهيد داشت.

9. پر کردن فرم در اينترنت
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. شما مي توانيد درInternet Explorer (نسخه 5 به بالا) وارد منويTools و سپس Internet Options شويد. پس از آن، وارد Content شده و در آنجا توسط ورود به قسمتAuto complete قادر خواهيد بود که محتويات فرم را ذخيره کنيد. اگر بخواهيد اين فرم را پاک کنيد، پس از ورود به قسمت Auto complete، با انتخاب دستور Clear Forms قادر به انجام اين کار خواهيد بود.

10. بستن پنجره جديد
اين دستور در سيستم عامل هاي ويندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل مي کند. عمل بستن پنجره جديد بدون ماوس نيز امکان پذيراست به اين ترتيب كه با فشار دادن کليدهاي Alt وF4 به صورت همزمان، مي توانيد پنجره جديد را ببنديد

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب