صفحه اصلی arrow کامپیوتر ، اینترنت و موبایل arrow مشترکین تلفن همراه دقت کنند
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

ماجرای پژمان بازغی و مواد مخدر
جمعه ۰۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اصغر فرهادی در کنار آنجلینا جولی
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      کاپشن پاره دکتر احمدی نژاد
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های مهدی سلطانی سروستانی - اردلان تمجید سریال مادرانه
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نگاه های آنچنانی رئیس جمهور روسیه به لباس تنگ و چسبان خانم جوان
جمعه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

مشترکین تلفن همراه دقت کنند

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش ایسنا، نخستين ارتباط رومينگ بين‌الملل در سال ۱۳۸۰ با اپراتور Etisalat در كشور امارات برقرار شد، از آن تاريخ تاكنون بر گستردگي شبكه‌ي پوشش‌دهنده سيم كارت‌هاي همراه اول افزوده گرديده است.

رومينگ عبارت است از توانايي يك مشترك تلفن سيار براي ارسال و دريافت صوت و ديتا و دسترسي به سرويس‌هاي ديگر در زماني كه خارج از محدوده‌ي جغرافيايي شبكه خود قرار دارد.

اين سرويس براي كليه‌ي مشتركين دائمي و اعتباري همراه اول به صورت پيش‌فرض فعال بوده و تنها با روشن‌كردن گوشي تلفن در كشور ميزبان قابل استفاده است.

مشتركين دائمي با پيش شماره «۹۱۰» مي‌توانند با مراجعه به مراكز خدمات مشتريان و پرداخت صورتحسابي با حداقل مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ ريال نسبت به فعال‌سازي اين سرويس اقدام كنند.

* نحوه استفاده از سرويس رومينگ*

* اطلاع از تعرفه‌هاي رومينگ:

مشترك بايد قبل از مسافرت با مراجعه به پرتال شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول) به آدرس www.mci.ir و يا تماس با شماره ۰۹۹۹۰ از تعرفه‌هاي رومينگ بين‌الملل كشور مورد نظر اطلاعات لازم را كسب كرده و هزينه‌هاي صورتحساب تلفن همراه خود را مديريت كند.

* جست‌وجوي شبكه در كشور ميزبان:

سرويس رومينگ در كليه‌ي كشور‌هاي طرف قرار‌داد به صورت پيش‌فرض فعال است. در اكثر گوشي‌هاي تلفن همراه گزينه‌ي انتخاب شبكه به روش اتوماتيك (Automatic) فعال بوده و سيم‌كارت مشتركين پس از ورود به كشور ميزبان با يكي از شبكه‌هاي موجود در كشور مقصد، Update مي‌شود.

اما با اطلاع از تعرفه‌ي اپراتور‌هاي كشور ميزبان كه به‌طور معمول با هم متفاوت است، مشتركين براي انتخاب اپراتور مورد نظر (كه نرخ تعرفه‌هاي آن كمتر است)، با استفاده از روش زير مي‌توانند اپراتور مناسب را انتخاب و پس از update شدن با اپراتور ذكر شده نسبت به برقراري ارتباط اقدام كنند؛

«فهرست _ تنظيمات _ تنظيمات گوشي _ انتخاب _ شبكه _ ثبت دستي _ انتخاب اپراتور (ok)»

مشتركين در صورت روشن كردن تلفن همراه خود در كشور طرف قرار‌داد رومينگ بين‌الملل شركت ارتباطات سيار هيچ‌گونه هزينه‌اي بابت Update شدن با شبكه‌هاي اپراتوري طرف مقابل پرداخت نخواهند كرد.

* شماره‌گيري:

شماره‌گيري با تلفن همراه در هنگام استفاده از سرويس رومينگ مانند تماس‌هاي بين‌الملل مي‌باشد و تماس مشتركين بايد شماره تلفن را با كد كشور، كد تلفن همراه و يا كد شهر (بدون صفر) وارد كنند:

مثال: تلفن همراه ۰۰۹۸۹۱۲۱۵۹

مثال: شماره ثابت (تهران) ۰۰۹۸۲۱۸۸

مشتركان دقت كنند در رومينگ براي تماس‌هاي كمتر از ۱۲۰ ثانيه، هزينه‌ي دو دقيقه محاسبه مي‌شود اما دريافت پيام كوتاه در كليه‌ي كشور‌هاي طرف قرار‌داد همراه اول رايگان است.

هم‌چنين در رومينگ براي تماس‌هاي كمتر از ۶۰ ثانيه هزينه‌ي كامل يك دقيقه و براي تماس‌هاي كمتر از ۱۲۰ ثانيه، هزينه‌ي دو دقيقه و... محاسبه مي‌شود. اما نرخ تبديل ارز‌هاي اعلام شده به ريال متغير است و با نوسان اين نرخ مبلغ شارژ نيز تغيير خواهد كرد.

فعال‌سازي PIN CODE سيم‌كارت و قفل رمز‌دار گوشي و هم‌چنين خاموش‌كردن تلفن در مكان‌هاي شلوغ احتمال سوء‌استفاده از تلفن را در صورت مفقودي يا سرقت به حداقل مي‌رساند.

در صورت برقراري ارتباط بين دو تلفن همراه ايراني در كشور مربوطه (به عنوان مثال در عربستان) براي تلفن همراه تماس گيرنده هزينه‌ي مكالمه تماس خروجي بين‌الملل (معادل با هزينه‌ي تماس با ايران) و براي مخاطب هزينه‌ي تماس دريافتي رومينگ بين‌الملل محاسبه خواهد شد.

درصورت افزايش كاركرد تلفن همراه بيش از مبلغ وديعه براي سيم‌كارت‌هاي دائمي، اين شركت پس از دريافت اطلاعات از اپراتور مربوطه مجاز به قطع ارتباط تلفن همراه است. ميزان اين بدهي ممكن است از حد مجاز تعيين شده به دليل تاخير در ارسال اطلاعات بيش‌تر‌ باشد، اما مسووليت پرداخت بدهي به هر ميزان برعهده‌ي مشترك است. ضمن آنكه احتمال انتقال بخشي از مبلغ كاركرد تلفن به صورتحساب دوره‌ي بعد وجود دارد

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب