صفحه اصلی arrow کامپیوتر ، اینترنت و موبایل arrow دانستنی های لازم درباره مرورگر موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 23 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های خیلی خوشگل از الناز شاکردوست
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصاویر چشم چرانی سیاستداران به اندام زنان و دختران
پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس جالب علی دایی قبل از اینکه اینقدر پولدار و معروف بشه
پنج‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آقای حمید فرحی ، شما هم ؟؟!!
پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصویر: خوش و بش احمدی نژاد و عمو پورنگ
یك‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

دانستنی های لازم درباره مرورگر موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 3
ضعیف عالی 

امروزه مرورگر پیشرفته فایرفاکس جای مرورگر قدیمی تر اینترنت اکسپلورر را گرفته و بیش از 60 درصد کاربران از مرورگر  Firefox استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر شما و استفاده هتر و راحت تر از مرورگر قدرتمند فایر فاکس ، نکات لازم و کاربردی از این مرورگر را برای شما در نت گشت قرار دادیم.


1 - نصب برنامه‌های جانبی(Extensions) در فایرفاکس

برنامه‌های جانبی فایرفاکس (Extensions) دارای پسوند XPI هستند و با استفاده از مراحل زیر می‌توانید این برنامه‌ها را نصب نمایید:

روش اول: فایرفاکس را باز کرده و از منوی File گزینه ... Open File را انتخاب نمایید.حال در پنجره باز شده، برنامه جانبی را که دانلود کرده‌اید انتخاب کنید و روی دگمه Open کلیک نمایید. بعد از انجام این کار پنجره‌ای با عنوان Software Installation باز می‌شود.چند لحظه صبر کنید تا دگمه Install now ظاهر شود و روی آن کلیک نمایید.سپس پیغامی مبنی بر اینکه برنامه شما با موفقیت نصب شد ظاهر می‌گردد. برنامه مورد نظر شما نصب شده است فقط کافیست یک بار فایرفاکس را بطور کامل ببندید و باز کنید.

روش دوم: فایرفاکس را باز کنید و برنامه جانبی که دانلود کرده‌اید را با ماوس بکشید و به داخل فایرفاکس بیندازید. سپس بقیه مراحل را مانند بالا طی کنید. به همین راحتی! (فراموش نکنید که در آخر کار فایرفاکس را یکبار ببندید و باز کنید).

دانستنی های لازم درباره مرورگر موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox

2) مدیریت برنامه‌های جانبی فایرفاکس:

برای دیدن برنامه‌های نصب شده می‌توانید از منوی Tools روی گزینه Extensions کلیک کنید.---برای پاک کردن یک برنامه به پنجره Extensions بروید وروی هر برنامه‌ای که می‌خواهید پاک کنید کلیک راست کنید و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. بعد از یک‌بار باز و بسته کردن فایرفاکس برنامه مورد نظر شما بطور کل از روی فایرفاکس پاک می شود.---برای دستیابی به بخش تنظیمات برنامه جانبی (Options) می‌توانید در پنجره Extensions روی برنامه راست کیلک کنید و گزینه Options را انتخاب کنید. (اگر این گزینه غیرفعال بود منظور این است که این برنامه بخش تنظیمات ندارد.)---برای غیرفعال کردن به پنجره Extensions بروید و روی برنامه مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Disable را انتخاب کنید.--برای بروز رسانی برنامه می‌توانید روی برنامه مورد نظر خود در پنجره Extensions راست کلیک کرده و گزینه Find Updates را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید تمام برنامه‌ها را برای آپدیت کردن چک کنید در همین پنجره روی دکمه Find Updates کلیک کنید. --با کلیک بر روی دکمه Get More Extensions شما می‌توانید به سایت موزیلا بروید. دراین سایت تعداد زیادی برنامه جانبی برای دانلود وجود دارد.--نصب برنامه جانبی زیاد (بیش از 40 مورد) باعث کاهش تدریجی سرعت فایرفاکس می‌شود.


‌3) افزايش سرعت دانلود :

دو برنامه الحاقي جالب براي افزايش سرعت موتور دانلود فايرفاكس ارائه شده است. اولين برنامه با نام ‌Download manager Tweak Extension از آدرس bmextension.mozdev.org قابل دريافت است. با نصب اين ابزار مي‌توانيد قابليت‌هاي مديريت دانلود فايرفاكس را افزايش دهيد. به‌عنوان مثال، براي دسترسي سريع‌تر، مي‌توان اين ابزار را در نوار sider يا‌‌Tab گشود. اين بسته افزودني چندين كليد جديد را به پنجره دانلود فايرفاكس اضافه مي‌كند كه كار با آن را آسان‌تر خواهد كرد.

 

4) تغییر شکل ظاهری :

اگر از شكل و ظاهر پنجره مديريت دانلود فايرفاكس خسته شده‌ايد و طرفدار كمي تنوع هستيد، بسته Star Downloader را از اين آدرس نصب كنيد. اين ابزار كه اخيراً به صورت كامل با مرورگرهاي بنياد موزيلا سازگاري داده شده‌است، با دسته‌بندي كردن فايل‌هاي دانلود در چندين بخش و به‌كارگيري روش‌هايي براي پيداكردن بهترين مسير دانلود فايل، به‌طور محسوسي سرعت موتور دانلود فايرفاكس را افزايش مي‌دهد.


5) مسدود كردن‌
Popupها :

‌خود فايرفاكس از يك ابزار مديريت و مسدود‌كردن پنجره‌هاي تبليغاتي يا همان Pup Upها استفاده مي‌كند. اما با استفاده از بسته Adblock (نشاني http://www.adblock.mozdev.org) توانايي بيشتري براي مقابله با اين پنجره‌هاي تبليغاتي به‌دست مي‌آوريد. اين ابزار به شما كمك مي‌‌كند از درون خود پنجره‌هاي مرورگر‌،Pup up‌‌ها را مسدود كنيد.


6) مديريت
Tab‌ها :

‌يكي از جذابيت‌هاي فايرفاكس كه هر كاربري را به‌سوي خود جلب مي‌كند، بهره‌گيري از قابليت tab‌ها است. با استفاده از ابزار ‌QuickTabpreftoggle مي‌توان به كارايي بهتري در هنگام كار با Tab‌ها رسيد كه بهترين آن‌ها، توانايي گشودن تمامي صفحات جديد با استفاده از Tab بدون گشودن پنجره‌هاي جديد است. اين ابزار را مي‌توانيد از اين نشاني دريافت كنيد.


7) هواشناسي :

با ابزار ‌ForecastFox هميشه وضعيت آب و هوا را زير نظر داشته باشيد. پس از نصب، يك بار مرورگر فايرفاكس را ببنديد و مجدداً باز كنيد. با انتخاب موقعيت جغرافيايي خود، آيكون‌هاي كوچك مربوط به وضعيت آب و هوا را در نوار زيرين فايرفاكس مشاهده مي‌كنيد. براي توضيحات بيشتر مي‌توانيد نشانگر ماوس را بر روي اين آيكون‌ها قرار دهيد.


8) بررسي املاي لغات :

‌اگر از افرادي هستيد كه به‌صورت پيوسته با انجمن‌ها و تالارهاي گفتگوي آنلاين سر و كار داريد و از فرم‌هاي آنلاين براي وارد‌كردن اطلاعات خود استفاده مي‌كنيد، جهت اطمينان از صحت املاي لغات، به يك ابزار Spell Check نياز خواهيد داشت. spellbound در نشاني http://spellbound.sourceforge.net يكي از بهترين‌ها است. براي دريافت اين ابزار بر روي لينك Installation از صفحه اصلي پروژه كليك كنيد. در صفحه‌اي كه ظاهر مي‌شود، لوگوي فايرفاكس را انتخاب كنيد تا نسخه ويژه اين مرورگر انتخاب شود. با پيگيري دستورالعمل‌هاي نصب برنامه، به‌راحتي اين ابزار نصب خواهد شد. پس از نصب از مسير Tools‌ آنرا مدیریت کنید .

 

9) IE در فايرفاكس :

ممكن است با صفحات وبي برخورد كنيد كه فقط با مرورگر ‌‌IE قابل مشاهده ‌هستند. با نصب بسته افزودني ieview مي‌توانيد اين صفحات را در IE باز كنيد. پس از نصب كافي‌است بر روي صفحه‌اي كه مي‌خواهيد در مرورگر ‌IE گشوده شود كليك راست كنيد و با ‌IE صفحه را مشاهده نماييد.


10) گوش دادن به موسيقي‌

‌ابزار ‌‌FoxyTunes يكي از عمومي‌ترين پخش‌كننده‌هاي موسيقي براي مديريت فايل‌هاي مالتي‌مديا در درون مرورگر فايرفاكس است. اين برنامه را مي‌توان از اين آدرس دريافت كرد. پس از نصب ، دكمه‌هاي اين برنامه به صورت يك نوار در قسمت زيرين پنجره فايرفاكس ظاهر مي‌شوند. مي‌توانيد جاي اين نوار را تغيير دهيد و آن‌را در مكاني كه دوست داريد قرار دهيد. براي پخش فايل موسيقي آنلاين دلخواهتان، كافي‌است بر روي آيكون Music كليك كنيد و از مسير ‌Player >Select آدرس فايل را وارد نماييد.


11) نكته‌ برداري

‌با ابزار QuickNote در نشاني quicknote.mozdev.org قادر خواهيد بود در هنگام گشت‌زني در وب، يادداشت‌برداري كنيد و با انتخاب متون، آن‌ها را به ‌‌Quicknote منتقل نماييد و url يادداشت را در آخر نوشته درج كنيد. اگر اين ابزار به قابليت جستجوي تحت وب نيز مجهز بود، بسيارعالي مي‌شد!


12) بالا بردن كارايي و تنظيم دستي فايرفاكس :

FireTune يك برنامه رايگان براي بالا بردن كارايي و تنظيم دستي فايرفاكس است. فايرفاكس را اجرا كنيد و از مسير Tools>Options>Privacy بر روي كليد Clear كليك نماييد و در ادامه كليدهاي Cache و ‌Ok را فشار دهيد تا تاريخچه موقت فايرفاكس پاك شود.

اكنون وارد سايت http://www.numion.com/stopwatch شويد و در قسمت URL، نشاني سايت رسمي فايرفاكس، يعني ‌‌www.mozilla.org.products/firefox را وارد‌ كنيد. هنگامي كه سايت فايرفاكس باز مي‌شود، يك شمارنده زمان را به شما نشان خواهد داد. زمان بازشدن صفحه را به خاطر بسپاريد. فايرفاكس را ببنديد و برنامه ‌FireTune را نصب كنيد. در هنگام اجراي برنامه با پيغام "‌Creating backup of configuration" مواجه خواهيد شد كه از شما براي گرفتن يك فايل پشتيبان از تنظيمات فايرفاكس اجازه مي‌گيرد. با كمك برنامه FireTune مي‌توانيد تنظيمات مربوط به PC يا ‌Net Connection فايرفاكس را انجام دهيد.

در پايان بر روي دكمه Tune كليك كنيد تا اين تنظيمات در روي فايرفاكس اعمال شوند. مشاهده مي‌كنيد فايرفاكس كارايي بهتري دارد و با سرعت بيشتري صفحات وب را باز مي‌كند. اگر بعد از اعمال برخي تنظيمات، نتيجه كار رضايت‌كننده نبود، مي‌توانيد آن‌ها را به حالت اول برگردد.

 

 

13) فایرفاکس 3 خود را از آن چه هست سریعتر کنید!

فایرفاکس 3 با تغییرات زیادی در مورد بازدهی و سرعت کار منتشر شده‌ است به طوریکه رضایت خاطر درصد بالایی از کاربران را کسب کرده است. با این حال با تغییراتی در پیکربندی این مرورگر میتوان سرعت آن را از آن چه که هست نیز بیشتر کنید. برای اینکار میتوانید از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد بهره بگیرید.  Firefox3 خود را اجرا کنید.صفحه خالی را باز کرده و در نوار آدرس مرورگر ، عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.اگر با پیامی روبرو شدید روی دکمه I'll be careful, I promise کلیک کنید.اکنون با دقت فراوان مراحل زیر را که حساس هم هستند را انجام دهید:

1. در ستون Preference Name ، عبارت network.http.pipelining را بیابید. سپس بر روی آن دوبار کلیک کنید تا Value آن به True تغییر کند.

2. network.http.proxy.pipelining را اینبار بیابید و عمل فوق را بر روی انجام دهید.

3. network.http.pipelining.maxrequests را پیدا کنید و بر روی آن راست کلیک کرده و Modify را انتخاب کنید. عدد آن را از 4 به 8 تغییر دهید و OK کنید.

4. بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کنید و از New گزینه Boolean را انتخاب کنید.نام آن را  network.http.pipelining.firstrequest قرار داده و OK کنید ، Value آن را هم بر روی True تنظیم کنید.

5. بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کنید و از New گزینه Integer را انتخاب کنید. نام آن را nglayout.initialpaint.delay قرار داده و OK کنید ، مقدار عددی آن را هم روی 0 تنظیم کنید.

6. یک Integer دیگر با نام content.notify.interval و همان مقدار 0 ، به روش فوق بسازید.

کار تمام است ، یکبار مرورگر خود را ببندید و از نو راه اندازی کنید. با باز کردن یک سایت سنگین متوجه تغییر سرعت مرورگر خواهید شد.

7- اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید افزونه هایی همانند AdBlock ، تبلیغات تصویری مزاحم موجود در صفحات اینترنتی را به طور اتوماتیک برای شما مسدود می کنند.

 

14) روش های دانلود ویدئوهای Youtube با فایرفاکس

با افزونه Youtube Loader به آسانی این ویدوئوها را دانلود نمایید.این یک اسکریپت Greasemonkey است که به فایرفاکس اضافه شده و دانلود کردن ویدیو های یوتیوب را مثل آب خوردن ساده می‌کند. آن هم با فرمت های مختلف!کاری که باید بکنید این است که اگر مرورگر فایرفاکس را ندارید آن را از سایت موزیلا دانلود و نصب کنید سپس افزونه
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748
و بعد هم اسکریپت
http://www.youtubeloader.com/firefox_plugin.php#youtubeloader

را اضافه کنید
.

 

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب