صفحه اصلی arrow کامپیوتر ، اینترنت و موبایل arrow از بین بردن و رفع مشکل ویروس Reader_s
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 10 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس/ سيدجــــــــواد هاشـــمي به اتفاق همسر و فرزندان
پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علی کریمی و ماشین لوکسش
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ستاره های معتاد هالیوودی: آنجلینا جولی با لیستی از مشکلات روحی و روانی + عکس
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      گلشیفته‌فراهانی باکت‌وشلواروپاپیون در مجله‌فشن‌ووگ+عکس
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مجري مشهور تلويزيون در جشن آزاد سازي لبنان
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

از بین بردن و رفع مشکل ویروس Reader_s

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 2
ضعیف عالی 

در ابتدا قصد نوشتن این مطلب را نداشتنم، اما فهمیدم که مطلبی که می خواهم بنوسیم ممکن است مشکلی بعضی از دوستان را برطرف کند، بر آن شدم که مطلب را کامل کرده و آنرا منتشر کنم.

هدف این پست چیزی نیست جز نحوه ی مقابله با یک ویروس. یک ویروس خطرناک، بگونه ای که دقیقاً یک هفته، تمامی وقت من را پر کرده بود و آنچنان مستعصل شده که بصورت جدی به فکر فرمت کل هارد دیسک خود افتاده بودم. حتی تصور کردن از بین رفتن این همه اطلاعات نیز برای من دردناک است.

تقریباً یک هفته پیش کامپیوتر من ویروسی بنام Reader_s را گرفته بود (با وجود اینکه آنتی ویروس نیز بروی کامپیوترم نصب بود). برای فهم مشخصات این ویروس پارارگراف زیر را مطالعه کنید:

این ویروس هنگامی که وارد کامپیوتر شما می شود در فولدر system32 ویندوز و همچنین فولدر document and setting نشسته و کار خود را آغاز می کند. سپس به سرعت وارد بخش Processes ویندوز شما شده و با ساختن و اضافه کردن فایلهای با اسمهایی مشابه A.tmp یا ۵.tmp یا ۳۲.tmp و …. عملکرد کامپیوتر شما را کند کرده تا حدی که بعد از مدتی کامپیوتر شما ریستارت شده و بعد از این ویندوز شما به صورت نرمال بالا نمی آید و اگر هم بیاید بعد از یک دقیقه ریستارت می شود. البته در بعضی از مواقع هم می شود که کامپیوتر شما بعد از ورود به ویندوز بلافاصله log off می شود و عملاً امکان کار با ویندوز امکان پذیر نیست. از دیگر مشخصات این ویروس این است که به سرعت تمامی فایلهای exe کامیپوتر شما را ویروسی کرده و همین عامل باعث بقای این ویروس می شود به گونه ای که با عوض کردن ویندوز هم مشکل شما حل نمی گردد و باز هم با این ویروس دست به گریبان خواهید بود. در حقیقت با آمدن این ویروس به کامپیوتر شما دیگر امکان کار با ویندوز از بین می رود. مخصوصاً بعد از نصب ویندوز جدید هنگامی که به اینترنت متصل می شوید به سرعت این ویروس فعال می شود و ویندوز را به نوعی از کار می اندازد. این ویروس بسرعت تمامی فایلهای ویندوز را ویروسی می کند و در حقیقت همین عمل باعث می شود که دیگر این ویندوز نتواند کار کند.

هنگامی که دیدم اوضاع این چنین است با کامپیوتر افراد دیگر در اینترنت به جستجوی این ویروس و نحوه ی از بین بردن آن پرداختم ولی جالب است که در فروم های ایرانی چیزی جز یاس نصیبم  نشد و در فروم های خارجی هم برنامه های زیادی به من معرفی شد ولی به شخصه هیچ کدام از این نرم افزار ها دردی از من را دوا نکرد. نزدیک به یک هفته مشغول امتحان روش های مختلف بودم و داشتم واقعاً به این نتیجه می رسیدم که هارد خود را فرمت کنم. ولی آخرین امیدم جواب داد و مشکلم حل شد. اما چگونه این مشکل حل شد….

مشکل من را نرم افزاری بنام Hiren’s BootCD حل کرد که تا الان ورژن ۹.۹ آن تولید شده است. این مجموعه شامل بسیاری از نرم افزارهای کمکی ویندوز می باشد که می توانید شما را در حل مشکلتان یاری کند، لیست دسته ی نرم افزارهای این مجموعه در زیر آمده است:

Partition Tools
Backup Tools (Ghost)
Recovery Tools
Testing Tools
RAM (Memory) Testing Tools
Hard Disk Tools
System Information Tools
MBR (Master Boot Record) Tools
BIOS / CMOS Tools
MultiMedia Tools
Password Tools
NTFS (FileSystems) Tools
Browsers / File Managers
Other Tools
Dos Tools
Cleaners
Optimizers
Process Tools
Startup Tools
Tweakers
Antivirus Tools
Including Win PE

اما مزیت مهمی که این مجموعه دارد این است که تمامی این نرم افزارها در حالت بوت عمل می کنند. بنابراین این امکان برای شما فراهم می شود که این مجموعه را در حالت بوت کامپیوتر و بدون هیچ گونه وابستگی به فایلها یا نرم افزارهای دیگر اجرا کنید. در انتها من این مجموعه را رایت کرده و در بخش XP PE این مجموعه آنتی ویروس کسپراسکای را اجرا کرده و تمامی هارد خود را اسکن کردم و چیزی نزدیک به ۲۰۰۰ ویروس را پیدا کردم. بعد از پاک کردن این ویروس ها یک ویندوز جدید نصب کردم و تا الان هم مشکلی برای من پیش نیامده است.

پ.ن ۱: دلیل نوشتن این پست این بود که متوجه شدم که این ویروس را اخیراً بعضی از دیگر دوستان نیز گرفته اند.
پ.ن ۲: اگر این ویروس را گرفتید اکثرا فایلهای
exe شما ویروسی شده و مسلماً توسط آنتی ویروس پاک خواهند شد. ولی فکر کنم پاک شدن چندین فایل exe بهتر از از دست دادن کل اطلاعت می باشد.
پ.ن ۳: این مجموعه را می توانید با کمی جستجو در اینترنت بیابید و به یاد داشته باشید که این مجموعه برای اجرا باید کرک نیز شده باشد. حجم آن نیز در حدود ۲۰۰ مگابایت می باشد. پیشنهاد می کنم که حتماً آخرین ورژن این مجموعه را دانلود کنید.
پ.ن ۴: بعد از نصب مجدد ویندوز، بلافاصله یک آنتی ویروس خوب نصب کرده و آنرا آپدیت هم بکنید و بعد از آن مشغول به نصب سایر نرم افزارهای بشوید چون ممکن است که هنوز این ویروس در بعضی از فایلهای
exe مخفی شده باشد. پ.ن ۵: سعی کنید آنتی ویروسی که بروی ویندوز جدید و تازه ی خود نصب می کنید خوب باشد بگونه ای که از عملکردش مطمئن و راضی باشید.
پ.ن ۶:
این ویروس گویا از دسته ی Malware هست و من تنها برای راحتی اسم ویروس را به آن اطلاق می کنم.
پ.ن ۷: جالب بود هنگامی که برای دیگران شرح می دادم که این ویروس وارد کامپیوتر من شده و چه بلایی سر من آورده است، بعد از آن دیگر به من اجازه نمی دادند که با کامپیوترشان کار کنم….

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب