صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow درمان و از بین بردن ترک و پینه کف پا و پاشنه پا
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

درمان و از بین بردن ترک و پینه کف پا و پاشنه پا

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

همونجوری که به زمستون نزدیک میشیم، پوست کف پا هم شروع میکنه به خشک شدن و در نهایت ترک میخوره. ترک خوردگی هم میتونه زشت باشه هم دردناک، پس سعی کنین از این درمان های خانگی ساده استفاده کرده تا ترک خوردگی پاشنه پا رو درمان کنین. قبل از اینکه یکی از این روشها رو امتحان کنین، حتما پاهاتون رو به طور کامل تمیز کرده و مطمئن شین که کثیف نیستن. روشی رو انتخاب کنین که برای شما کارسازه و تا زمانی که پاشنه پاتون نرم تر بشه اون روش رو ادامه بدین.

 

بهترین روش های درمان خانگی از بین بردن ترک پاشنه پا :

درمان و از بین بردن ترک و پینه کف پا و پاشنه پا

روغن
روغن پوستتون رو مرطوب و نرم میکنه. میتونین از روغن زیتون، نارگیل و حتی روغن سبزیجات استفاده کنین. اول با سنگ پا پاهاتون رو ماساژ بدین، بعد خشکشون کرده و با روغن ماساژش بدین. بعد از اینکه روغن زدین جوراب بپوشین و بذارین تمام شب پاتون باشه. اگه پاهاتون خیلی بد ترک خوردن میتونین از قسمت سنگ پا زدن صرفنظر کنین.

لیموترش
لیموترش خواص اسیدی داره که میتونه از زبر شدن پوست پیشگیری کنه. شما حتی میتونین آبلیمو رو به طور مستقیم روی پاشنه پا بذارین، یا پاها رو در یه لگن آب گرم که کمی آبلیمو بهش اضافه شده خیس کنین. در هر صورت، باید اجازه بدین چند دقیقه بمونه بعد پاها رو با سنگ پا و صابون ماساژ بدین.

گلاب
گلاب مواد مغذی داره که به پاشنه پا کمک میکنن و وقتی که با گلیسیرین استفاده میشه تاثیرش هم بیشتر شده و پوستتون رو نرم میکنه. گلاب و گلیسیرین رو به خوبی با هم مخلوط کرده (به مقدار برابر) و این مخلوط رو قبل از اینکه به رختخواب برین روی پوست پاتون بزنین.

وازلین
پاهاتون رو به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کنین، بعد خشکشون کرده و مخلوط وازلین و آب یه دونه لیموترش رو بهشون بزنین، بعد جوراب بپوشین و بذارین تمام شب همونجوری بمونه. صبح شستشو بدین.

سرکه
سرکه سفید خواص اسیدی داره که پوست رو نرم میکنه، البته یادتون باشه که نباید اون رو مستقیما روی پوست استفاده کنین چون پوست رو خیلی خشک میکنه. یک چهارم فنجان سرکه رو به یه سطل آب گرم اضافه کرده و پاهاتون رو برای کمتر از ده دقیقه در اون خیس کنین. در حالی که پاهاتون داخل آب هستن اونا رو ماساژ بدین و بعدش با آب معمولی اونا رو بشورین. پاها رو خشک کرده و مرطوب کننده بزنین. از این دستور بیشتر از یک بار در هفته استفاده نکنین.

عسل
عسل خواص آنتی باکتریایی و مرطوب کنندگی داره. آب گرم رو داخل یه سطل بریزین تا زمانی که نصفه پر بشه و بعد یه فنجان عسل داخلش بریزین. پاهاتون رو داخل این آب برای ۲۰ دقیقه خیس کرده و بعد شستشو بدین.

آرد برنج
برای اینکه پوسته های پاشنه پا رو از بین برده و اون رو نرم کنین، باید یه خمیر از آرد برنج و چند قاشق عسل و سرکه سیب درست کنین. تا زمانی که یه خمیر غلیظ درست بشه اونا رو هم بزنین. پاها رو در آب گرم برای ده دقیقه خیس کنین و بعد با این خمیر ماساژش بدین. اگه پاشنه پاتون خیلی بد ترک خورده میتونین روغن زیتون یا روغن بادام رو به این خمیر اضافه کنین.

چریش
چریش که نام دیگه اش یاس بنفش هندیه، خواص ضدقارچی داره و میتونه به طور موثری ترک پاشنه پا رو درمان کنه. مقداری برگ چریش رو بکوبین، بعد سه قاشق زردچوبه بهش اضافه کرده و روی پاشنه پاتون بذارین، بعد از نیم ساعت پاهاتون رو با آب گرم بشورین.

موم پارافین
اگه پاشنه پاتون بدجوری ترک خورده و درد زیادی داره، این روش رو امتحان کنین تا زودتر از این درد خلاص بشین. موم پارافین رو با روغن خردل یا روغن نارگیل گرم کرده تا زمانی که ذوب بشن. بعدش بذارین دماش معمولی بشه (که نسوزین!) و بعد قبل از خواب روی پاهاتون بذارین و صبح که بیدار شدین شستشوش بدین.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب